W210 Problem z szyną CanBus brak komunikacji między modułami

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

hifu
Posty: 4
Rejestracja: 11 lip 2013, o 21:27
Lokalizacja: Leszno

W210 Problem z szyną CanBus brak komunikacji między modułami

Post autor: hifu »

Witam wszystkich.

Mam E klasę z "okrojoną" wiązką tzn, z samochodu zostało wyrzucone całe wyposażenie typu radio, elektryczne szyby, airbag itp itd wraz z wiązką, została tylko stacyjka, blokada kierownicy, silnik kompletny, skrzynia biegów i sterowniki.
Silnik odpala i skrzynia reaguje na wybierak, auto jeździ tylko skrzynia nie zmienia biegów, cały czas jest w trybie awaryjnym.
Podłączyłem go pod komputer, wyskoczyło 6 błędów dotyczących skrzyni biegów:

40 - Usterka w komunikacji CAN z bramką środkową
132 - W szynie CAN niedostępny jest jeden lub więcej komunikatów z elektronicznego modułu sterującego pracą silnika
133 - Magistrala CAN, błąd komunikacji
134 - W magistrali CAN jest niedostępny jeden lub więcej komunikatów z elektronicznych modułów sterujących ESP i BAS
135 - W szynie CAN niedostępny jest jeden lub więcej komunikatów z elektronicznego modułu sterującego pracą silnika
136 - Komunikacja CAN z centralnym modułem sterowania bramą jest sporadycznie zakłócana

Oprócz tego był jeszcze jeden (chyba immobilizera):
B1147 - Gniazdo wyjściowe 15 ma zwarcie do masy lub przerwę w obwodzie

Sprawdziłem przewody od szyny Can z oryginalnym schematem i jest ok, prosta sprawa po prostu zielone z zielonymi, zielono-białe z zielono-białymi.

Poczytałem trochę w internecie na temat CanBus i możliwe że moduły się nie komunikują ponieważ nie dostają sygnału "wake-up" od stacyjki.
Nie wiem tylko jak to sprawdzić.

Możliwe też że brakuje jakiegoś przewodu, ponieważ szczerze przyznam się że zacząłem rozbiórkę przewodów od złej strony i teraz mam problem.
Jest jeden który wygląda jakby był potrzebny, a aktualnie nie jest podłączony, zielono-biały 1,5mm2 między stacyjką a modułem lamp, z schematu nie wynika dokładnie do czego on służy: Schemat kolumna 3

Pytania:
1. B1147 - Co to jest dokładnie za błąd i jak go naprawić?
2. Jak poprawnie pomierzyć wartości napięcia na szynie Can?
3. Jakieś pomysły na rozwiązanie problemu z komunikacją? :)

Pozdrawiam.
W210 E300 TDT 1997 - WDB2102251A589520
W124 E300 TDT 1995 - WDB1241911F338991
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Jak juz pisalem na innym forum - wpusciles sie w maliny robiac projekt ktorego nie jestes w stanie kontrolowac.
Ja bym polaczyl wszystkie kable tak jak byly i probowal wykasowac wszystkie kody
Nie wiem czy Twoj Delphi ma mozliwosci kasowania kodow z przekladni, ale byc moze ktos z Polski bedzie to lepiej wiedzial.
Zwarcie na wyjsciu 15 nie powino byc problemem jesli wiesz ktore to wyjscie 15.
Tak czy inaczej chyba bedziesz potrzebowal prawdziwego eksperta z komputerem Star.
Powodzenia
hifu
Posty: 4
Rejestracja: 11 lip 2013, o 21:27
Lokalizacja: Leszno

Post autor: hifu »

No właśnie to nie jest mój Delphi znajomy mechanik go ma i raz przyjechał z nim. Ten Delphi jest w stanie usunąć błędy praktycznie wszędzie, już był raz używany w W210 3.0td 1999 po wymianie płyty sterującej w skrzyni biegów, i bez problemu wykasował błędy. W moim początkowo było 11 błędów dlatego że auto zostało odpalone bez sterownika skrzyni. Zostały one wykasowane i po przejażdżce pojawiło się te 6 podanych wyżej.

Na moje rozwiązanie jest banalne coś w stylu że brakuje 2-3 przewodów związanych z tą linią Can, bądź immobilizerem. Tylko nie wiadomo które :)

No właśnie nie wiadomo co to jest to wyjście 15, wpisałem w google, ktoś też miał taki problem ale rozwiązania nie było..

Tylko gdzie są tacy eksperci? Na pewno nie w serwisie mercedesa w moim mieście....

Jeszcze nie jest tak źle, jestem w stanie dojść do ładu, robię właśnie tak jak mówisz, łącze większość z powrotem pomijam tylko takie rzeczy typu airbag, wiązka radia i zmieniarki, lampy przód/tył.
W210 E300 TDT 1997 - WDB2102251A589520
W124 E300 TDT 1995 - WDB1241911F338991
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

No wiec jesli chcesz abym zrobil zdjecie jak to w moim aucie wyglada, to pokaz mi co Ci potrzeba.
W USA za jakies $20 mozesz wykupic dzienna subskrypcje do oryginalnych WIS. Wyglada ze angielski dobrze znasz, wiec jak masz dobre poleczenie netu, mozesz zaplacic i w ciagu 24 godzin mozna naprawde duzo WISow zaladowac na jakas karte.
hifu
Posty: 4
Rejestracja: 11 lip 2013, o 21:27
Lokalizacja: Leszno

Post autor: hifu »

Narazie nie potrzebuje zdjec, jestem na etapie laczenia kolor do koloru :) jedyne czego nie jestem pewien to ile mialem wtyczek przy module lamp, jest 5 gniazd a mam 4 wtyczki, mozesz zobaczyc jak jest u Ciebie, u mnie nie ma srodkowej.
Mam dostep do WISow, a angielski tak pol na pol, musze sie wspomagac tlumaczem troche :)
W210 E300 TDT 1997 - WDB2102251A589520
W124 E300 TDT 1995 - WDB1241911F338991
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

1.Podłącz auto pod SD a będziesz miał łatwiej
2.Wis jest też w języku polskim.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
hifu
Posty: 4
Rejestracja: 11 lip 2013, o 21:27
Lokalizacja: Leszno

Post autor: hifu »

No byloby prosciej, tyle ze nie mam dostepu do SD niestety.

[ Dodano: 2013-07-23, 12:03 ]
Problem z komunikacja rozwiazany, byl blad w polaczeniu na lini CAN, zostal podpiety o 1 przewod za duzo, mimo ze ma identyczne kolory. Wyszlo to dopiero po dokladniej analizie schematu.

Zaczelo wszystko poprawnie dzialac, nawet bez podpinania komputera I usuwania bledow.
Jedyny jaki problem powstal to taki ze nierowno chodzi na wolnych na P I N, a jak sie wrzuci D albo R to obroty sie stabilizuja.

Dowiedzialem sie tez ktorego obwodu dotyczy blad B1147, jest to +12V za stacyjka, przewody o kolorze rozowo-czerwonym, czyli nie ma co sie nim przejmowac.
W210 E300 TDT 1997 - WDB2102251A589520
W124 E300 TDT 1995 - WDB1241911F338991
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 19 gości