W210 Problem z szyną CanBus brak komunikacji między modułami
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
W210 Problem z szyną CanBus brak komunikacji między modułami
Witam wszystkich.
Mam E klasę z "okrojoną" wiązką tzn, z samochodu zostało wyrzucone całe wyposażenie typu radio, elektryczne szyby, airbag itp itd wraz z wiązką, została tylko stacyjka, blokada kierownicy, silnik kompletny, skrzynia biegów i sterowniki.
Silnik odpala i skrzynia reaguje na wybierak, auto jeździ tylko skrzynia nie zmienia biegów, cały czas jest w trybie awaryjnym.
Podłączyłem go pod komputer, wyskoczyło 6 błędów dotyczących skrzyni biegów:
40 - Usterka w komunikacji CAN z bramką środkową
132 - W szynie CAN niedostępny jest jeden lub więcej komunikatów z elektronicznego modułu sterującego pracą silnika
133 - Magistrala CAN, błąd komunikacji
134 - W magistrali CAN jest niedostępny jeden lub więcej komunikatów z elektronicznych modułów sterujących ESP i BAS
135 - W szynie CAN niedostępny jest jeden lub więcej komunikatów z elektronicznego modułu sterującego pracą silnika
136 - Komunikacja CAN z centralnym modułem sterowania bramą jest sporadycznie zakłócana
Oprócz tego był jeszcze jeden (chyba immobilizera):
B1147 - Gniazdo wyjściowe 15 ma zwarcie do masy lub przerwę w obwodzie
Sprawdziłem przewody od szyny Can z oryginalnym schematem i jest ok, prosta sprawa po prostu zielone z zielonymi, zielono-białe z zielono-białymi.
Poczytałem trochę w internecie na temat CanBus i możliwe że moduły się nie komunikują ponieważ nie dostają sygnału "wake-up" od stacyjki.
Nie wiem tylko jak to sprawdzić.
Możliwe też że brakuje jakiegoś przewodu, ponieważ szczerze przyznam się że zacząłem rozbiórkę przewodów od złej strony i teraz mam problem.
Jest jeden który wygląda jakby był potrzebny, a aktualnie nie jest podłączony, zielono-biały 1,5mm2 między stacyjką a modułem lamp, z schematu nie wynika dokładnie do czego on służy: Schemat kolumna 3
Pytania:
1. B1147 - Co to jest dokładnie za błąd i jak go naprawić?
2. Jak poprawnie pomierzyć wartości napięcia na szynie Can?
3. Jakieś pomysły na rozwiązanie problemu z komunikacją?
Pozdrawiam.
Mam E klasę z "okrojoną" wiązką tzn, z samochodu zostało wyrzucone całe wyposażenie typu radio, elektryczne szyby, airbag itp itd wraz z wiązką, została tylko stacyjka, blokada kierownicy, silnik kompletny, skrzynia biegów i sterowniki.
Silnik odpala i skrzynia reaguje na wybierak, auto jeździ tylko skrzynia nie zmienia biegów, cały czas jest w trybie awaryjnym.
Podłączyłem go pod komputer, wyskoczyło 6 błędów dotyczących skrzyni biegów:
40 - Usterka w komunikacji CAN z bramką środkową
132 - W szynie CAN niedostępny jest jeden lub więcej komunikatów z elektronicznego modułu sterującego pracą silnika
133 - Magistrala CAN, błąd komunikacji
134 - W magistrali CAN jest niedostępny jeden lub więcej komunikatów z elektronicznych modułów sterujących ESP i BAS
135 - W szynie CAN niedostępny jest jeden lub więcej komunikatów z elektronicznego modułu sterującego pracą silnika
136 - Komunikacja CAN z centralnym modułem sterowania bramą jest sporadycznie zakłócana
Oprócz tego był jeszcze jeden (chyba immobilizera):
B1147 - Gniazdo wyjściowe 15 ma zwarcie do masy lub przerwę w obwodzie
Sprawdziłem przewody od szyny Can z oryginalnym schematem i jest ok, prosta sprawa po prostu zielone z zielonymi, zielono-białe z zielono-białymi.
Poczytałem trochę w internecie na temat CanBus i możliwe że moduły się nie komunikują ponieważ nie dostają sygnału "wake-up" od stacyjki.
Nie wiem tylko jak to sprawdzić.
Możliwe też że brakuje jakiegoś przewodu, ponieważ szczerze przyznam się że zacząłem rozbiórkę przewodów od złej strony i teraz mam problem.
Jest jeden który wygląda jakby był potrzebny, a aktualnie nie jest podłączony, zielono-biały 1,5mm2 między stacyjką a modułem lamp, z schematu nie wynika dokładnie do czego on służy: Schemat kolumna 3
Pytania:
1. B1147 - Co to jest dokładnie za błąd i jak go naprawić?
2. Jak poprawnie pomierzyć wartości napięcia na szynie Can?
3. Jakieś pomysły na rozwiązanie problemu z komunikacją?
Pozdrawiam.
W210 E300 TDT 1997 - WDB2102251A589520
W124 E300 TDT 1995 - WDB1241911F338991
W124 E300 TDT 1995 - WDB1241911F338991
Jak juz pisalem na innym forum - wpusciles sie w maliny robiac projekt ktorego nie jestes w stanie kontrolowac.
Ja bym polaczyl wszystkie kable tak jak byly i probowal wykasowac wszystkie kody
Nie wiem czy Twoj Delphi ma mozliwosci kasowania kodow z przekladni, ale byc moze ktos z Polski bedzie to lepiej wiedzial.
Zwarcie na wyjsciu 15 nie powino byc problemem jesli wiesz ktore to wyjscie 15.
Tak czy inaczej chyba bedziesz potrzebowal prawdziwego eksperta z komputerem Star.
Powodzenia
Ja bym polaczyl wszystkie kable tak jak byly i probowal wykasowac wszystkie kody
Nie wiem czy Twoj Delphi ma mozliwosci kasowania kodow z przekladni, ale byc moze ktos z Polski bedzie to lepiej wiedzial.
Zwarcie na wyjsciu 15 nie powino byc problemem jesli wiesz ktore to wyjscie 15.
Tak czy inaczej chyba bedziesz potrzebowal prawdziwego eksperta z komputerem Star.
Powodzenia
No właśnie to nie jest mój Delphi znajomy mechanik go ma i raz przyjechał z nim. Ten Delphi jest w stanie usunąć błędy praktycznie wszędzie, już był raz używany w W210 3.0td 1999 po wymianie płyty sterującej w skrzyni biegów, i bez problemu wykasował błędy. W moim początkowo było 11 błędów dlatego że auto zostało odpalone bez sterownika skrzyni. Zostały one wykasowane i po przejażdżce pojawiło się te 6 podanych wyżej.
Na moje rozwiązanie jest banalne coś w stylu że brakuje 2-3 przewodów związanych z tą linią Can, bądź immobilizerem. Tylko nie wiadomo które
No właśnie nie wiadomo co to jest to wyjście 15, wpisałem w google, ktoś też miał taki problem ale rozwiązania nie było..
Tylko gdzie są tacy eksperci? Na pewno nie w serwisie mercedesa w moim mieście....
Jeszcze nie jest tak źle, jestem w stanie dojść do ładu, robię właśnie tak jak mówisz, łącze większość z powrotem pomijam tylko takie rzeczy typu airbag, wiązka radia i zmieniarki, lampy przód/tył.
Na moje rozwiązanie jest banalne coś w stylu że brakuje 2-3 przewodów związanych z tą linią Can, bądź immobilizerem. Tylko nie wiadomo które
No właśnie nie wiadomo co to jest to wyjście 15, wpisałem w google, ktoś też miał taki problem ale rozwiązania nie było..
Tylko gdzie są tacy eksperci? Na pewno nie w serwisie mercedesa w moim mieście....
Jeszcze nie jest tak źle, jestem w stanie dojść do ładu, robię właśnie tak jak mówisz, łącze większość z powrotem pomijam tylko takie rzeczy typu airbag, wiązka radia i zmieniarki, lampy przód/tył.
W210 E300 TDT 1997 - WDB2102251A589520
W124 E300 TDT 1995 - WDB1241911F338991
W124 E300 TDT 1995 - WDB1241911F338991
No wiec jesli chcesz abym zrobil zdjecie jak to w moim aucie wyglada, to pokaz mi co Ci potrzeba.
W USA za jakies $20 mozesz wykupic dzienna subskrypcje do oryginalnych WIS. Wyglada ze angielski dobrze znasz, wiec jak masz dobre poleczenie netu, mozesz zaplacic i w ciagu 24 godzin mozna naprawde duzo WISow zaladowac na jakas karte.
W USA za jakies $20 mozesz wykupic dzienna subskrypcje do oryginalnych WIS. Wyglada ze angielski dobrze znasz, wiec jak masz dobre poleczenie netu, mozesz zaplacic i w ciagu 24 godzin mozna naprawde duzo WISow zaladowac na jakas karte.
Narazie nie potrzebuje zdjec, jestem na etapie laczenia kolor do koloru jedyne czego nie jestem pewien to ile mialem wtyczek przy module lamp, jest 5 gniazd a mam 4 wtyczki, mozesz zobaczyc jak jest u Ciebie, u mnie nie ma srodkowej.
Mam dostep do WISow, a angielski tak pol na pol, musze sie wspomagac tlumaczem troche
Mam dostep do WISow, a angielski tak pol na pol, musze sie wspomagac tlumaczem troche
W210 E300 TDT 1997 - WDB2102251A589520
W124 E300 TDT 1995 - WDB1241911F338991
W124 E300 TDT 1995 - WDB1241911F338991
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
1.Podłącz auto pod SD a będziesz miał łatwiej
2.Wis jest też w języku polskim.
2.Wis jest też w języku polskim.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
No byloby prosciej, tyle ze nie mam dostepu do SD niestety.
[ Dodano: 2013-07-23, 12:03 ]
Problem z komunikacja rozwiazany, byl blad w polaczeniu na lini CAN, zostal podpiety o 1 przewod za duzo, mimo ze ma identyczne kolory. Wyszlo to dopiero po dokladniej analizie schematu.
Zaczelo wszystko poprawnie dzialac, nawet bez podpinania komputera I usuwania bledow.
Jedyny jaki problem powstal to taki ze nierowno chodzi na wolnych na P I N, a jak sie wrzuci D albo R to obroty sie stabilizuja.
Dowiedzialem sie tez ktorego obwodu dotyczy blad B1147, jest to +12V za stacyjka, przewody o kolorze rozowo-czerwonym, czyli nie ma co sie nim przejmowac.
[ Dodano: 2013-07-23, 12:03 ]
Problem z komunikacja rozwiazany, byl blad w polaczeniu na lini CAN, zostal podpiety o 1 przewod za duzo, mimo ze ma identyczne kolory. Wyszlo to dopiero po dokladniej analizie schematu.
Zaczelo wszystko poprawnie dzialac, nawet bez podpinania komputera I usuwania bledow.
Jedyny jaki problem powstal to taki ze nierowno chodzi na wolnych na P I N, a jak sie wrzuci D albo R to obroty sie stabilizuja.
Dowiedzialem sie tez ktorego obwodu dotyczy blad B1147, jest to +12V za stacyjka, przewody o kolorze rozowo-czerwonym, czyli nie ma co sie nim przejmowac.
W210 E300 TDT 1997 - WDB2102251A589520
W124 E300 TDT 1995 - WDB1241911F338991
W124 E300 TDT 1995 - WDB1241911F338991
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 19 gości