Przewody od alternatora

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

GOW
Posty: 49
Rejestracja: 14 lut 2013, o 17:57
Lokalizacja: Rzeszów

Przewody od alternatora

Post autor: GOW »

Panowie pozwolą, że opiszę mój przypadek może komuś się przyda moja nauka na błędach.
Jakiś miesiąc temu dałem do uszczelnienia pompę, po tym silnik na wolnych obrotach pracował tak jakby chciał wyskoczyć z ramy, goście od uszczelnienia 4 razy darli pompę i nie potrafili stwierdzić co to jest. zgodnie z ich radą dolałem miksolu do paliwa bo może się coś wiesza - nie pomogło. Po dwóch tygodniach przy zapalaniu silnika włączała się kontrolka ABS i pompa od ABS przestałą pracować, po tygodniu włączyła się kontrolka BAS ASR. Diagnostyka wykazała padnięty sterownik pompy wtryskowej oraz pompy ABS.
W ostatni piątek po zatankowaniu autko już nie zapaliło - brak prądu (akumulator 100 kupiony miesiąc temu).Dzisiaj sprawdziłem wszystkie możliwe bezpieczniki i przez przypadek szarpnąłem za kabel od alternatora, który wziął i po prostu odpadł.
Zapodałem nowe końcówki, wyczyściłem papierkiem co tylko się dało, wymieniłem nakrętki, nasmarowałem wazeliną techniczną - i szczena mi opadła do samej ziemi
- pogasły wszystkie kontrolki (ABS, BAS, ASR)
- pompa przestała szarpać
- pompa ABS działa (przetestowane)
:D
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Bo zaczął działać mixol , :hyhy:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
GOW
Posty: 49
Rejestracja: 14 lut 2013, o 17:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GOW »

Tak mi się właśnie wydawało ;)
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Niewłaściwe ładowanie alternatora jak i również uszkodzenia przewodów to nie tylko kiepskie ładowanie akumulatora. Wpływ ładowania na działanie modułów opisywałem kilkakrotnie na tym forum. Gdybyś poszukał to od razu zacząłbyś od sprawdzenia przewodów :) No ale dobrze że Ci się udało ;) Przy okazji sprawdź połączenia i czystość przewodów na klemie akumulatora, tak na przyszłość. Podam przykład: prąd jest ale auto nie odpala, błędy ABS, ETS itp winowajcą okazuje się oczko na końcówce przewodu przy akumulatorze które było lekko luźne i brudne wskutek czego nie dopływał prąd do modułu zasilania. Inny przykład: kilka minut po odpaleniu przestają działać szyby i lusterka, skrzynia w trybie awaryjnym - winowajca to regulator napięcia na alternatorze który puszczał 16,8V. Takich przykładów mógłbym opisać więcej. Tak więc koledzy przewody, przewody i jeszcze raz przewody :)
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości