MAX 140 km/h

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Mateuszz
Posty: 96
Rejestracja: 20 lut 2013, o 20:08
Lokalizacja: Konin

MAX 140 km/h

Post autor: Mateuszz »

W czwartek jechałem do Poznania autostradą. Pierwsze 60-70 km było ok. Jechałem z 5 biegu, wciskam gaz do 180 sypał. Ale później tylko 140 i nic więcej. Dojechałem do Poznania zatrzymałem się na stacji otworzyłem maskę żeby silnik szybciej przestygł. Po 20 min jechałem dalej i znowu miał kopa po czym po przejechaniu kilku km to samo. Żadnych komunikatów, kontrolek, szarpania. Tak jakby turbo się nie załączało. Co może być problemem. Jakiś wężyk podciśnienia. Żeby wyprzedzić tira musiałem dość długo się rozpędzać do 120-140 km/h. Na zimnym silniku jest ok ale tak jak mówie po 60-70 km nie chce iść.
Pozdrawiam
2,9 TD
MB E 2.9 TD classic sedan

WDB2100171A251926

"Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma"

Obrazek
Awatar użytkownika
DirtyHarry
Posty: 708
Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: DirtyHarry »

Wizyta na SD,bo wygląda to na tryb awaryjny,choć dziwne że żadna kontrolka się nie zapala.
"Gdyby przedni napęd był lepszy,ludzie chodziliby na rękach"
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

u mnie w 2,9 było to samo na trasie,po mieście ok.Przyczyna nie znana-auto sprzedane :D
devil_inside
Posty: 860
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: devil_inside »

ja miałem takie same objawy w 3-secie, tyle że pocinała do 170. Samochód wpadał w tryb awaryjny, żeby z niego wyjść trzeba było zgasić auto, odpalić jeszcze raz i znowu stykało na kilkanaście kilometrów.
Przyczyna - padająca przepływka.
Mercedes Benz E300TD '97
BMW K75 '88
Mateuszz
Posty: 96
Rejestracja: 20 lut 2013, o 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mateuszz »

Wracając z Poznania "starą dwójka" było ok. Problem się nie pojawił. A jak pojade na komputer podłączyć to może coś wyskoczyć?
Zresztą ostanio wymieniałem klocki z tyłu. Podjechałem pod garaż, zgasiłem auto, otwieram garaż, odpalam auto i pojawiają się komunikaty "el. traction support" i "brake lining wear". Moge sam jakoś oczyścić czujnik zużycia klocków? Czy trzeba go wymienić?
MB E 2.9 TD classic sedan

WDB2100171A251926

"Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma"

Obrazek
maclos
Posty: 754
Rejestracja: 7 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Chełm

Post autor: maclos »

Tryb awaryjny, nic nie musi sie świecić. U mnie przyczyna, przepływomierz. To nie chodzi o prędkość tylko o ilość obrotów
Mateuszz
Posty: 96
Rejestracja: 20 lut 2013, o 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mateuszz »

Też mi się tak wydaje. Ładnie się wkręca na obroty, a później bardzo ciężko mu dojść do 3 tyś. Ile kosztuje przepływomierz?
MB E 2.9 TD classic sedan

WDB2100171A251926

"Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma"

Obrazek
Awatar użytkownika
puławiak
Posty: 876
Rejestracja: 26 lip 2012, o 18:56
Lokalizacja: Puławy

Post autor: puławiak »

Mateuszz pisze:Ile kosztuje przepływomierz?
140-200zł
Mercedes W210 sedan 99' 2.2cdi- ex
WJ 4.7 V8 - ex
teraz:

Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD V6 220km
Limited 06'
Toyota Camry 3.0 V6
pxj
Posty: 137
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pxj »

Lepiej najpierw na kompa. Co prawda inny silnik ale objawy miałem takie same. U mnie był to zawór podciśnienia sterujący turbiną.
E270CDI Avantgarde 2000r
WDB2100161B300064
devil_inside
Posty: 860
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: devil_inside »

pxj pisze:Lepiej najpierw na kompa.
Lepiej pożyczyć przepływkę od innego 2.9TD lub 3.0, 2.2CDI, 2.7CDI, 3.2CDI (są takie same) i ogarnąć czy problem zniknął - zaoszczędzi się stówala za kompa.
Mercedes Benz E300TD '97
BMW K75 '88
maclos
Posty: 754
Rejestracja: 7 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Chełm

Post autor: maclos »

devil_inside pisze:
pxj pisze:Lepiej najpierw na kompa.
Lepiej pożyczyć przepływkę od innego 2.9TD lub 3.0, 2.2CDI, 2.7CDI, 3.2CDI (są takie same) i ogarnąć czy problem zniknął - zaoszczędzi się stówala za kompa.
Aj tam zaraz stówala. 50 złoty u mnie :D
Awatar użytkownika
DirtyHarry
Posty: 708
Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: DirtyHarry »

Musisz sam ocenić czy szukać na oślep,czy wydać te 50-100zł i mieć pewną diagnozę.
"Gdyby przedni napęd był lepszy,ludzie chodziliby na rękach"
Mateuszz
Posty: 96
Rejestracja: 20 lut 2013, o 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mateuszz »

Póki co muszę temat odłożyć bo zbieram jeszcze na ślub i nie mam za bardzo kasy (ślub w lipcu), a po ślubie będę miał kasę :D to zbadam sprawę. Może to być przepływomierz. Tylko nie mam od kogo pożyczyć to raz, a druga sprawa ile bym musiał jeździć żeby sprawdzić czy to ten problem. Druga rzecz może to być zawór podciśnienia sterujący turbiną. Bo turbo się nie załącza jak dodaje gazu jadąc.
Tak czy inaczej pod kompa pojadę z ciekawości. 50 dych drogą nie chodzi ale będę wiedział czy są jakieś błędy czy nie. Tak jak wcześniej pisałem wyskoczyła mi informacja, że okładziny do wymiany a wymieniałem 2 tyg temu i są ok. Chyba, że czujnik jest nie wyczyszczony albo nie wymieniony i fiksuje.
A może być taki problem, że jak silnik się rozgrzeje to powstaje na jakimś wężu nieszczelność i ciśnienie ucieka?
MB E 2.9 TD classic sedan

WDB2100171A251926

"Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma"

Obrazek
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

raczej nie... ten sam problem u mnie rozwiązany za 50zł ;) elektrozawór za 35zł z allegro +15zł przesyłka... wymieniony najpierw od sterowania turbiną - bez efektów, wymienilem ten od egr i auto znowu lata ;)
też nie pokazywał żadnych komunikatów...
Ostatnio zmieniony 24 maja 2013, o 02:32 przez jarecki500, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

Wg. mnie jakby to był przepływomierz to efekt miałbyś non stop. Jeśli po jakimś czasie, albo niezależnie od momentu masz spadek mocy to sterowanie turbiną kuleje i z reguły przyczyną jest zawór sterujący dźwigną westgate. Sprawdź też przewody gumowe.
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości