Coś się jarało
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Coś się jarało
Dziś w nocy zaraz po północy obudził mnie i prawie całe osiedle alarm.zbiegłem na dół bo nie byłem pewny czy to moja gwiazdka (awaryjne nie mrugały) .jak się okazało to było moje oczko. postojówki z przodu się żarzyły i wył alarm ale nie mogłem go wyłączyć z kluczyka (rybka). w ogóle nie reagował na pilota.musiałem wyciągnąć grota i otworzyć go ręcznie.jak otworzyłem drzwi to w aucie ( w okolicy kierowcy najbardziej) smród spalonej instalacji. szybko fotel do góry i odpięcie klem. no i szukanie na węcha.
największy smród dochodził z okolicy wyłącznika świateł i nawiewu nad nim.przypuszczam, że coś się musiało właśnie tu stać bo postojówki tylko z przodu ledwo żarzyły.za znaczę, że w postojówkach mam diody prawie w kolorze ksenona, a żarzyły się ledwo w kolorze żółtym.chyba opisałem to najlepiej jak mogłem.
koledzy powiedzcie mi może miał ktoś z was taki przypadek, czy jest możliwe, że to sam wyłącznik w sobie się zaczął jarać, czy bardziej obstawiać na instalację. mam nadzieję, że to nic poważnego bo jeżdżę tą gwiazdką ponad rok i dopiero pierwsza jakaś taka dziwna awaria.dodam jeszcze, że jakieś 5 godzin wcześniej zostawiłem auto na ok 20 minut na załączonych postojówkach z prawej strony.może nigdy to nie było używane i tu gdzieś tkwił problem.jak się okaże, że to wyłącznik świateł (oby tak było)to czy wszystkie są takie same czy musi być pod ksenon i dany silnik. z góry dziękuje za podpowiedzi.
koledzy powiedzcie mi jeszcze jedno jak wyciągnę ten wyłącznik świateł to czy mogę odpalić auto żeby nim przejechać czy nie. bo z tego co oglądałem to do niego idzie dużo wtyczek i jeszcze jakieś bezpieczniki.
największy smród dochodził z okolicy wyłącznika świateł i nawiewu nad nim.przypuszczam, że coś się musiało właśnie tu stać bo postojówki tylko z przodu ledwo żarzyły.za znaczę, że w postojówkach mam diody prawie w kolorze ksenona, a żarzyły się ledwo w kolorze żółtym.chyba opisałem to najlepiej jak mogłem.
koledzy powiedzcie mi może miał ktoś z was taki przypadek, czy jest możliwe, że to sam wyłącznik w sobie się zaczął jarać, czy bardziej obstawiać na instalację. mam nadzieję, że to nic poważnego bo jeżdżę tą gwiazdką ponad rok i dopiero pierwsza jakaś taka dziwna awaria.dodam jeszcze, że jakieś 5 godzin wcześniej zostawiłem auto na ok 20 minut na załączonych postojówkach z prawej strony.może nigdy to nie było używane i tu gdzieś tkwił problem.jak się okaże, że to wyłącznik świateł (oby tak było)to czy wszystkie są takie same czy musi być pod ksenon i dany silnik. z góry dziękuje za podpowiedzi.
koledzy powiedzcie mi jeszcze jedno jak wyciągnę ten wyłącznik świateł to czy mogę odpalić auto żeby nim przejechać czy nie. bo z tego co oglądałem to do niego idzie dużo wtyczek i jeszcze jakieś bezpieczniki.
Motocyklisto, patrz do przodu, myśl do przodu, samochody są jeszcze wszędziej
WDB2100651A838902
WDB2100651A838902
tylko te postojówki są już tam 1,5 roku i tylko tyle, że błąd wywalały na desce.myślisz że to one mogą bruździć. zaraz idę to rozkręcić.ściągnąłem boczek z deski i wsadziłem nos tam gdzie są te bezpieczniki i tam najbardziej śmierdzi.jak wyjmę ten wyłącznik mogę autem przejeżdżać ( odpalić go ).
Motocyklisto, patrz do przodu, myśl do przodu, samochody są jeszcze wszędziej
WDB2100651A838902
WDB2100651A838902
Tak, możesz odpalić auto, nic mu nie będzie, ale lepiej sobie na pająka pospiaj, żebyś mógł włączyć światła. wszelkie wtyczki odpinaj na wyłączonym zapłonie.
Być może przekaźnik od świateł postojowych we włączniku się zawiesił i spowodował zwarcie.
Być może przekaźnik od świateł postojowych we włączniku się zawiesił i spowodował zwarcie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Mozesz, bo sa to bezpieczniki od swiatel. Jezeli znasz ciut elektryke tego auta, to multimetr do reki i szukac zwarcia( opornosc, rezystancja)
Badz na SD; diagnoza i usuniecie usterki w elektryce(elektronice)?
Badz na SD; diagnoza i usuniecie usterki w elektryce(elektronice)?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
rozebrałem i wyciągnąłem włącznik.we włączniku w pierwszej wtyczce od lewej strony ( 2 grube kable czerwony i czerwono różowy ). w włączniku wejście koło styków dwóch szerokich i dwóch cienkich (do nich nie idą żadne kable) jest wszystko wytopione.kostka którą się wpina w wyłącznik też jest nadtopiona w miejscu pinów ale izolacja jest cała i nie widać żeby się przy topiła. myślę, że to była wina włącznika tylko czemu.jest możliwe, że to te postojówki.włącznik i tak muszę kupić i ściągnąć jakiegoś elektryka żeby to pomierzył.
czy te wyłączniki są wszystkie takie same czy muszę kupić pod ksenon
czy te wyłączniki są wszystkie takie same czy muszę kupić pod ksenon
Motocyklisto, patrz do przodu, myśl do przodu, samochody są jeszcze wszędziej
WDB2100651A838902
WDB2100651A838902
wiem, że najlepszy z takim samym nr. tylko jeżeli jest tak jak pisze kmtaxi to mam większe pole manewru. no i jeszcze zostaje pytanie bo trzeba znaleźć przyczynę czemu tak się stało-chyba, że to się zdarza w gwiazdach. czy te ledowe postojówki faktycznie mogą mieć z tym coś wspólnego ???
Motocyklisto, patrz do przodu, myśl do przodu, samochody są jeszcze wszędziej
WDB2100651A838902
WDB2100651A838902
Ledy nie maja w Twoim przypadku zadnego znaczenia.
Przyczyny szukalbym raczej gdzies w zwarciu, badz w przebiciu w samym przelaczniku?
Przyczyny szukalbym raczej gdzies w zwarciu, badz w przebiciu w samym przelaczniku?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
rozebrałem ten przełącznik i w środku jest taka szeroka zielona taśma ze ścieżkami i tam w jednym miejscu przy pinach jest wszystko wypalone także mam nadzieje, że był wadliwy włącznik bo nic innego nie widać
Motocyklisto, patrz do przodu, myśl do przodu, samochody są jeszcze wszędziej
WDB2100651A838902
WDB2100651A838902
Numery tej samej wersji przełącznika zostały zmienione, bo zmienił się producent.Dafit558 pisze:czyli nie muszę patrzeć na nr. tylko szukać europejczyka tak.
Zamienność części jest podawana tylko do nowszej wersji, gdyż starej już nie produkują, tylko można ją dostać na rynku wtórnym.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości