błąd EPC w 2.2 CDI.

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 583
Rejestracja: 16 wrz 2012, o 01:24
Lokalizacja: Warszawa

błąd EPC w 2.2 CDI.

Post autor: Przemek »

witam,
postaram się w miarę zrozumiale opisać co się stało.
krótki wstęp:
na chwilę po odpaleniu zapalała się kontrolka świec (świece kupione, ale z braku funduszy nie zaprowadziłem samochodu do mechanika, a sam nie miałem odpowiedniego klucza żeby z tym powalczyć).
od kiedy spadły temperatury poniżej 0 samochód miał problemy z odpaleniem. musiałem długo kręcić rozrusznik, albo zakręcić krótko, wyłączyć zapłon i znowu spróbować odpalić.
przy -10 silnikiem trochę telepało przez jakąś minutę jazdy i potem było ok.

teraz opis co się stało:
jadąc na zakupy zatrzymałem się przed ruchliwym skrzyżowaniem. widząc lukę dałem ostro gazu. skrzynia wrzuciła 1,2 (może i 3 ale raczej nie) i zrobiła kick downa, samochód przyśpieszył tak jak zawsze przy kick downie po czym nagle samochodem szarpnęło, zalapiła się cała choinka na desce rozdzielczej i auto zgasło (oczywiście wspomaganie też wysiadło i ledwo co udało mi się skręcić w 1 lepsza boczną uliczkę). wyłączyłem zapłon, odczekałem chwilę i normalnie odjechałem. przejechałem ok 1km i zobaczyłem że nie świecą kontrolki na desce rozdzielczej (oświetlenie zewnętrzne i kabiny działało normalnie, obrotomierz i prędkościomierz też). zatrzymałem się zgasiłem auto, przekręciłem kluczyk (wszystkie kontrolki świeciły normalnie) i odpaliłem (przy uruchomionym silniku kontrolki nie działały). uznałem, że bezpiecznik mi się spalił i pojechałem dalej. po przejechaniu ok 2km znowu zaświeciła się kontrolka EPC i silnik zdechł (biegi zmieniały się normalnie). odpaliłem i starając się nie przekraczać 2500obr dojechać do kumpla który mieszka niedaleko, żeby u niego zostawić auto. autko zgasło łącznie 4-5 razy na odcinku 3,5km. poszedłem po kolegę i zaczęliśmy sprawdzać czy nie ma powietrza w przewodach paliwowych, czy nie zrobił się jakiś wyciek skąd kolwiek. nie było widać pęcherzyków i wycieków więc spróbowałem odpalić auto i nic. rozrusznik kręcił, ale samochodzik nie chciał zapalić. spróbowaliśmy jeszcze 3x i daliśmy spokój. silnik po dojechaniu do kolegi miał temp ok 60stopni.

samochód stoi nie ruszany u kolegi od 31 grudnia.
może macie jakieś pomysły co się stało.

dodam, że po zakupie auta (w sierpniu) wszystkie filtry i olej w silniku były wymieniane, uszczelka, złącze elektryczne i olej (febi) w asb wymieniane we wrześniu (1 raz od nowości przy ok 303tyś, ale żadnych opiłków i innego syfu nie było w misce olejowej i spuszczonym oleju, aż mechanik się dziwił że skrzynia pomimo takiego przebiegu i braku wymian oleju chodzi jak nowa). jakieś 2 tygodnie temu przy okazji wymiany sztywnych przewodów hamulcowych okazało się, że miska skrzyni nadal lekko się poci.
bak w 3/4 pełen jeśli to ma znaczenie.

proszę o jakieś podpowiedzi co się mogło stać. jutro jak mi się uda to podjadę podpiąć się pod kompa.
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573


S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278


S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

sprawdz wtyczki na wtryskiwaczach
leniu
Posty: 14
Rejestracja: 26 lis 2008, o 14:22
Lokalizacja: poznań

Post autor: leniu »

Mialem tez cos takiego padlo mi wtedy uszczelka miedziana pod wtryskiem uszczelka tania ale jak sie nie znasz to samemu tego nie rob bo sobie kosztow narobiszjak masz pytania tp pisz :padam:
mb 220 cdi 2000.r elegance manual 143 km 312tkm
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 583
Rejestracja: 16 wrz 2012, o 01:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek »

ZGi, miałeś rację. wypięła się wtyczka na 3 wtrysku.
Przejechałem wczoraj od kumpla do siebie jakieś 15km i wszystko ok, ale nie przekraczałem 3tys/obr i nie sprawdzałem czy kick down działa (tak dla pewności, że dojadę do domu).
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573


S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278


S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

przeleć wszystkie wtyczki kontaktem, ew dognij blaszki, dopchnij wtyczki i jeździj normalnie, kiedyś miałem taką samą akcję i na 6 wtyczek za pierwszym razem trafiłem
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości