Rozsypała się szklanka zaworowa E220CDI 125KM

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
SZA7BA
Posty: 57
Rejestracja: 22 gru 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ringkobing DK
Kontakt:

Rozsypała się szklanka zaworowa E220CDI 125KM

Post autor: SZA7BA »

Witam
Nie wychodziło mi by znaleźć podobny temat na forum więc założyłem nowy.

Dziś zauważyłem wyciek oleju z silnika. Po ściągnięciu plastikowej obudowy ozdobno/wygłuszającej okazało się, że w pokrywie głowicy jest dziura taka na kciuk. Zrzuciłem pokrywę i się okazało, że szklanka całkiem się rozsypała. Załączam zdjęcia.

1. Czy jest możliwość wymiany tej szklanki po ściągnięciu wałka rozrządu ? ( wałek nie na łańcuchu tylko drugi na trybach ) czy trzeba zrzucać górną część głowicy

2. Jak to się mogło stać ??

3. Czy jeśli puki co będę jeździł na jednym zaworze na tym cylindrze ( ssący ) to czy może coś się stać ?

4. Kupiłem go pare dni temu i prawdopodobnie już z tą wadą. Od początku zsuwa mi się rura od intercoolera do kolektora, czy może to być związane z tym, że przez to że całe ciśnienie z turbiny nie dostaje się do silnika i przez to ją zsuwa ?

Auto ogólnie nie ma żadnych innych objawów uszkodzenia. Nie brakuje mocy i nic nie hałasuje.


http://img248.imageshack.us/img248/9262/91264672.jpg

http://img607.imageshack.us/img607/9361/84103330.jpg

http://img839.imageshack.us/img839/8072/11912884.jpg
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Auto ogólnie nie ma żadnych innych objawów uszkodzenia. Nie brakuje mocy i nic nie hałasuje.

No Q nie wierzę własnym oczom!
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
devil_inside
Posty: 860
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rozsypała się szklanka zaworowa E220CDI 125KM

Post autor: devil_inside »

SZA7BA pisze: 4. Kupiłem go pare dni temu i prawdopodobnie już z tą wadą. Od początku zsuwa mi się rura od intercoolera do kolektora, czy może to być związane z tym, że przez to że całe ciśnienie z turbiny nie dostaje się do silnika i przez to ją zsuwa ?
profilaktycznie można sprzedającemu sklepać maskę, jeśli nie zgodzi się zrefundować kosztów naprawy ;)
Mercedes Benz E300TD '97
BMW K75 '88
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Coś z olejem najprędzej, np lany mineralny lub nie wymieniany w ogóle, może zatkany kanał olejowy. Szklanka nie pęka sobie ot tak, bo się jej znudziła praca. Zobacz krzywki w jakim stanie są.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
SZA7BA
Posty: 57
Rejestracja: 22 gru 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ringkobing DK
Kontakt:

Post autor: SZA7BA »

hammond24 pisze:Auto ogólnie nie ma żadnych innych objawów uszkodzenia. Nie brakuje mocy i nic nie hałasuje.

No Q nie wierzę własnym oczom!
Sam jestem w szoku ale jak by nie wyciek oleju, nigdy bym nie pomyślał, że mogło coś się stać.

Auto jest dynamiczne, chodzi równo. Puszcza więcej czarnych obłoczków z wydechu niż powinien, ale też nie ma tragedii. Wiadomo, za mało powietrza wpada do tego cylindra i nie przepala paliwa całkiem.

Ogólnie zawsze jestem według niektórych zbyt przewrażliwiony na punkcie takich rzeczy więc raczej bym nie przeoczył objawów.
devil_inside pisze: profilaktycznie można sprzedającemu sklepać maskę, jeśli nie zgodzi się zrefundować kosztów naprawy
Mercedes jest na duńskich blachach bo tu mieszkam. Zamieniłem się za moje stare auto za niego. Tutaj w Danii bardzo sporadycznie używa się umów kupna - sprzedaży czy zamiany więc nawet ciężko mi by było coś wywalczyć, a generalnie wolę mimo wszystko tego Mercedesa naprawić niż z powrotem moje stare auto ( Nissan Primera 2004 ) straszna porażka :kwasny:

Mam certyfikat, że silnik był wymieniany 11.2011 i ma przebieg 314tkm. Od wymiany gościu zrobił 2tys km. Była gwarancja na to, ale tylko 6 miesięcy. Może do tej firmy uderzyć, że mimo upływu 13 miesięcy to niemożliwe by silnik po 2 tys tak się zachował ? Ciekawe jak by to było

fabek pisze: Coś z olejem najprędzej, np lany mineralny lub nie wymieniany w ogóle, może zatkany kanał olejowy. Szklanka nie pęka sobie ot tak, bo się jej znudziła praca. Zobacz krzywki w jakim stanie są.
Krzywki ok, ta przy tym zaworze teraz jest z jednej strony tak trochę odkształcona.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

No trudno się mówi. Wkładaj szklankę. Zrób płukankę silnika Liqui Moly Engine Flush, zalej świeży olej i w drogę!

Ps. a primery to faktycznie gówno, pedał sprzęgła się urywa dosłownie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
SZA7BA
Posty: 57
Rejestracja: 22 gru 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ringkobing DK
Kontakt:

Post autor: SZA7BA »

fabek pisze:No trudno się mówi. Wkładaj szklankę. Zrób płukankę silnika Liqui Moly Engine Flush, zalej świeży olej i w drogę!
Tylko czy da radę to zrobić ściągając tylko wałek ? Przeraża mnie myśl ściągania łańcucha i później ustawianie tego
fabek pisze:
Ps. a primery to faktycznie gówno, pedał sprzęgła się urywa dosłownie.
Poza tym, że była strasznie niewygodna i tandetna najgorsze było to, że brała mi nawet 1.5- 2L oleju na 1000km co niby jest normalne w tych silnikach ( 1.8 benzyna ) a do silnika wchodziło max 3.5 litra.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Sprawdż gniazdo szklanki ,bo założenie nowej do rozchechłanego gniazda nic nie da.Nadmierny luz powodować może spadek ciśnienia oleju na tej szklance i klepanie . ;)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
SZA7BA
Posty: 57
Rejestracja: 22 gru 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ringkobing DK
Kontakt:

Post autor: SZA7BA »

avandgarde pisze:Sprawdż gniazdo szklanki ,bo założenie nowej do rozchechłanego gniazda nic nie da.Nadmierny luz powodować może spadek ciśnienia oleju na tej szklance i klepanie . ;)

w górnej części jest trochę uszkodzone, ale raczej nie na tyle by szklanka miała luz. jutro bede rozbieral dalej to zobacze. spotkał ktoś kiedyś takie coś w ogóle ?
Mercedes E220CDI Avantgarde 1999
BMW 520d 2001

Używane części elektroniczne/elektryczne:
http://www.auto-szrot.com
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

SZA7BA pisze:spotkał ktoś kiedyś takie coś w ogóle ?
tak. w golfie 2.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości