Strona 9 z 14

: 1 mar 2011, o 17:40
autor: noc
Kompletna płytka pod drewienko z wyłącznikami
1.Tylko podgrzewanie przednich obu siedzeń. 2108200051 i nowsza 2108200151
2.Z wentylacją siedzeń 2108200651 i nowsza 2108201051
W tym sterowniku jest wszystko dla podgrzania siedzeń, wystarczy podłączyć przewody.

: 6 mar 2011, o 17:59
autor: S.W.A.T
Dziekuje, a nr 2108210071 :?: Ponieważ taki posiadam i nie musiałbym już szukać innych.
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2011-04-11, 22:25 ]
a numer 210 820 80 10 ??

: 8 wrz 2011, o 22:11
autor: elektrik
Witam, zbliża się zima i postanowiłem doposażyć autko w siedzenia podgrzewane.
W tym celu przestudiowałem forum, nabyłem niezbędne oryginalne komponenty: wiązkę instalacji elektrycznej, przyciski grzania oraz grzane fotele materiałowe – niestety w kolorze czarnym, które nie pasują do mojego wnętrza.

Instalację elektryczną do podgrzewania siedzeń mam już zrobioną i przetestowaną, zatem połowa tego postanowienia jest już za mną. Pozostało mi dołożenie mat grzewczych, które postanowiłem wydobyć z foteli posiadających tą funkcję.

Po rozebraniu mojego fotela oraz fotela dawcy (oba mają tapicerkę materiałową) pojawił się problem, gdyż występują pewne drobne różnice w wykonaniu obu foteli, mianowicie:
Fotel bez grzania: maty kokosowe na zewnętrznych stronach oparcia i siedziska mają przyklejony filc, natomiast tapicerka posiada kieszenie wypełnione filcem.
Fotel podgrzewany: maty kokosowe nie posiadają filców w bocznych częściach, do tapicerki materiałowej doszyte są maty gąbkowe w których umieszczono przewody grzewcze – wydaje mi się że jest to podobnie zrobione jak w wersji z siedzeniami skórzanymi.

W fotelu dawcy po stronie kierowcy (standardowo tapicerka wytarta na boczku) w oparciu mam uszkodzoną matę (omomierz pokazuje przerwę), którą chciałbym przywrócić do życia. Oddzieliłem tapicerkę od mat grzejnych (rozprute szwy) i z tego, co udało mi się ustalić to przewód grzejny umieszczony został pomiędzy grubą gąbką tapicerską (dolna strona fotela) a cienką warstwą filcu. Przewody zasilające sprawdziłem i pozostało mi szukać uszkodzenia na „trasie” drutu grzewczego, dlatego też zapytuję naszych Forumowiczów posiadających jakieś doświadczenia w temacie naprawy mat.

Czy macie jakieś pomysły jak znaleźć dokładny przebieg „grzałek” aby w ich pobliżu rozciąć gąbkę i przemierzyć krok po kroku przewody w celu odnalezienia uszkodzonego odcinka?

W ostateczności pozostanie mi skalpel i odcięcie / rozdzielenie obu warstw maty w celu dobrania się do drutu grzewczego w poszukiwaniu uszkodzenia, ale ta operacja wydaje mi się bardzo pracochłonna, a po jej wykonaniu pozostanie jeszcze ponowne złożenie obu warstw: czy będzie można je skleić klejem np. butapren?

: 11 wrz 2011, o 20:24
autor: noc
Tniesz skalpelem z tyłu siedzenia.Sklejasz butaprenem dobrej firmy.Najlepsze do klejenia butów.

: 11 wrz 2011, o 21:52
autor: herianm
noc pisze:Tniesz skalpelem z tyłu siedzenia.Sklejasz butaprenem dobrej firmy.Najlepsze do klejenia butów.
Butapren firmy Dragon puszka 200ml 4,99 TESCO :mrgreen:

: 12 wrz 2011, o 11:45
autor: elegance
Mam pytanie
Mój kolega miał wymieniane przednie fotele za poprzedniego właściciela, oryginalnie nie ma grzanych foteli, ale być może zostały na takie wymienione i zostanie tylko kwestia podłączenia tego. Jak można sprawdzić czy ten fotel ma maty grzewcze czy też nie, bez wyciągania fotela? Może w okablowaniu jakaś kostka będzie wolna? Jak myślicie? Pzdr

: 12 wrz 2011, o 12:18
autor: herianm
Z tego co mówił noc to powinno być przeszycie na górze, bo maty grzewcze są oryginalnie wszywane, co do samego podłączenia to nie tylko maty są potrzebne ale cały moduł sterujący pracą mat. Dodatkowo musi jeszcze z siedzenia wychodzić w dół jakiś kabelek ( oprócz maty SRS u pasażera. Jednak jeśli będziesz chciał się upewnić na 100% to w dziale zrób to sam jest mój poradnik jak szybko rozebrać siedzisko bez wyjmowania go z samochodu.

: 12 wrz 2011, o 13:55
autor: wasiliew
herianm pisze:co do samego podłączenia to nie tylko maty są potrzebne ale cały moduł sterujący pracą mat
Można zrobić na nieoryginalnej instalacji i też będzie hulać.

elegance, sprawdź w fotelu kierowcy, czy jest gniazdo z czterema pinami. To powinno być to.

: 12 wrz 2011, o 16:22
autor: elegance
A więc sytuacja wygląda tak jak na zdjęciu

Obrazek

Czy jest podłączenie do grzania foteli?

: 12 wrz 2011, o 22:15
autor: herianm
elegance, z którego fotela to jest foto ? pasażer czy kierowca.

: 13 wrz 2011, o 00:23
autor: elegance
Pasażera, u kierowcy wygląda to chyba podobnie

: 13 wrz 2011, o 00:32
autor: herianm
Nie, u pasażera masz 2 wtyczki, Bakiel ( czyli spinka pasa bezpieczeństwa ) i mata SRS. U kierowcy nie ma maty SRS bo nie jest potrzebna. Jeśli to pasażera to nie ma podgrzewania.

: 13 wrz 2011, o 00:33
autor: wasiliew
W sumie mało info podałeś apropos foteli - czy elektryki itp. Na pewno wtyczka po lewej jest od maty zajętości, a po prawej wg mnie od elektryki.

Wychodzi na to, że nie ma podgrzewania.

: 13 wrz 2011, o 00:44
autor: herianm
Jeśli kasety pod siedzeniami są identyczne w prawym i lewym fotelu, co jest raczej pewne, bo inaczej byłby to niepotrzebnym kosztem produkcyjnym, to na zdjęciu poniżej widać jak biegnie kabel ze spinki pasa bezpieczeństwa do kasety. Zdjęcie z mego pojazdu.

Obrazek

: 13 wrz 2011, o 01:12
autor: elegance
Elektryki foteli nie mam - żadnej, nie są też pompowane, wiem, że na pewno pod fotelem pasażera była taka kaseta (ten metalowy stelaż na foto powyżej).