Strona 1 z 1

Jakie są objawy padniętego koła dwumasowego

: 29 gru 2008, o 01:32
autor: drajan
U mnie 2.7 CDI szarpie samochodem podczas przełączania biegów najbardziej jest to odczuwalne podczas przełączania z jedynki na dwójkę i z dwójki na trójkę potem szarpnięcia są mniejsze. Aby szarpanie było nieodczuwalne to muszę bardzo wolno puszczać sprzęgło.
Mechanik powiedział że jest do wymiany koło dwumasowe. A co wiąże się z tym to i kompletne sprzęgło plus wysprzęglik mechaniczny lub hydrauliczny dokładnie nie pamiętam, no i koszta naprawy robią się wielkie. Całe zawieszenie zostało sprawdzone, poduszki pod skrzynią i silnikiem również podpora wału tez jest ok.
A więc mam pytanie czy powodem tych szarpnięć może być rzeczywiście koło dwumasowe.

Re: Jakie są objawy padniętego koła dwumasowego

: 29 gru 2008, o 09:05
autor: trocin
drajan pisze: czy powodem tych szarpnięć może być rzeczywiście koło dwumasowe.
Tak, ostatnio mialem podobnie w beemce, wymiana kola i kompletnego sprzegla pomogla, koszt 3600

: 30 gru 2008, o 01:38
autor: R9^
Podobnie mam tyle, ze najbardziej odczuwalne są stukniecia przy wlaczaniu wstecznego biegu. Czyli wrzucam bieg powoli dotykajac gaz i w tym momencie nastepuje stuk ! Wymienialem kompletne sprzeglo i mechanik ogladal kolo dwumasowe i powiedzial ze trzyma sie ok wiec nie wymienialismy. Teraz sie zastanawiam czy to nie nie byl blad. Dodam rowniez ze na wolnych obrotach od czasu do czasu potrafi bujnac samochodem.... Chyba znowu bede musial pojechac do mechanika...

: 23 lut 2009, o 21:45
autor: trocin
Objawy padnietego kola dwumasowego:

-na wolnych obrotach slychac grzechotanie, tak jakby silnik za chwile mial sie rozleciec, glosniej/ciszej zalezy jak element tlumiacy drgania pomiedzy czesciami kola jest zuzyty/wyrobiony
-przy niskich obrotach slychac halas i odczuwalne jest szarpanie lub/i drgania przy ruszaniu
-czasem metaliczne dzwonienie przy ruszaniu

Koszt kola dwumasowego jest niestety wysoki, czesto wiekszy niz cena kompletnego sprzegla.

: 24 lut 2009, o 19:56
autor: avandgarde
Przy rozwalonej dwumasuwie będzie telepotało ślnikiem ,podczas jazdy między 70 a 90 km na godzinę będą odczuwalne wibracje i przy gaszeniu auta słychać chrobotliwy odgłos. :->

: 5 mar 2009, o 11:48
autor: ed.die
Witam miałem podobne objawy w 230 CE skrzynia manual tez szarpał miedzy niskimi biegami i na wstecznym. jak sie okazało były minimalnie zurzyte poduszki pod tylnym wózkiem wymieniłem i było OK. Czy awaria dwumasówki objawia sie też lekkim metalicznym dźwiekem na zimnym silniku w okolicy sprzegła (automat) i czasem twarda metaliczna wibracja przy przyspieszaniu na letnim silniku szczególnie na zakrecie lub gdy wyjezdzam gwałtownie z bocznej uliczki na glowna na skreconych kołach.