Pilne - brak reakcji na kluczyk, zegary nie święcą

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Piotrossy
Posty: 142
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Pilne - brak reakcji na kluczyk, zegary nie święcą

Post autor: Piotrossy »

Bardzo proszę o poradę użytkowników forum w następującej kwestii.

Dzisiaj chciałem skorzystać z auta po 12-dniowej przerwie, wkładam kluczyk do stacyjki i... brak jakiejkolwiek reakcji - nie zwalnia się blokada kierownicy, nie można przekręcić kluczyka (mam 2 kluczyki, oba nie działają). Po chwili dopiero zorientowałem się, że wyświetlacz na desce rozdzielczej w ogóle się nie pali.

Dodam tylko, że w na początku czerwca wymieniłem akumulator na nowy (Bosch Silver) i zrobiłem od tego czasu 8 tysięcy kilometrów (głównie długie trasy). Jedyne co mnie niepokoiło po wymianie to to, że niedługo później przestał działać mi centralny zamek - poza tym wszystko ok, auto odpalało za każdym razem bez problemu.

W związku z tym, że przebywam obecnie w Hiszpanii (boję się poniesienia wysokich kosztów diagnostyki i naprawy) prosiłbym o sugestię co to może być za awaria.
BYŁ --> Mercedes E290TD Classic
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

...a może byś sprawdził czy ten akumulator hipersupersilver ma prąd?? co z tego, że nowy jest?? może coś go wyładowało, np na świtałach został... albo alarm go zeżarł... cokolwiek...
:hyhy:
Obrazek
Piotrossy
Posty: 142
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrossy »

Nie mam alarmu, nie zostawiłem go na pewno na światłach, przy wymianie akumulatora sprawdzono czy coś mi nie "podżera" prądu - wszystko było ok...
BYŁ --> Mercedes E290TD Classic
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
Awatar użytkownika
kamil9856
Posty: 925
Rejestracja: 21 gru 2009, o 19:15
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9856 »

zostaw kluczyk w stacyjce na 1 godzine ,moze zaskoczy kiedys ktos pisal ze to moze pomoc,napewno nie zaszkodzi
Mercedes W203 2.2CDI lift :] 122ps :rozpacz:
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps :mur:
Było-Mercedes w210 320CDI :hyhy:
Było-Nissan Micra 1.0 16v :zabawa:
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Piotrossy pisze:Nie mam alarmu, nie zostawiłem go na pewno na światłach, przy wymianie akumulatora sprawdzono czy coś mi nie "podżera" prądu - wszystko było ok...
no ale sprawdzić można, weź zapasową żarówke, kawałek kabelka albo klucza i zobacz :]
:hyhy:
Obrazek
Piotrossy
Posty: 142
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrossy »

Ok, mogę sprawdzić za pomocą klucza, tylko proszę mi napisać jak to zrobić, żeby nie stała się krzywda mnie i Mercedesowi.
BYŁ --> Mercedes E290TD Classic
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

no normalnie... weź żarówke, przytknij ją do plusa jednym biegunem a drugim do minusa - przez klucz lub kabelek... zwarcia nie zrób :D
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

a chociażby lampka w środku/radio/zapalniczka/cokolwiek co na prąd działa?
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Nie kombinuj z żarówkami bo do niczego nie dojdziesz .Przy padniętym aku żarówka będzie świecić a auta nie odpalisz .Jesli masz możliwość podmień aku na jakiś inny dobry .
Jeśli możesz to spróbuj podłączyć prostownik i doładować Twój.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
Bandit120080
Posty: 1160
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 15:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Bandit120080 »

A nie prościej zmierzyć napięcie w akumulatorze?
W210 E220 Sedan
VW Jetta VI 2.0 TDI
Skoda Fabia Monte Carlo
Suzuki Bandit GSF 1200N
BMW R1200C
SHL M11W
Piotrossy
Posty: 142
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrossy »

Panowie, jest kiepsko, nic nie działa, nawet światła awaryjne. :/
BYŁ --> Mercedes E290TD Classic
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
Awatar użytkownika
kamil9856
Posty: 925
Rejestracja: 21 gru 2009, o 19:15
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9856 »

a sprawdziles ten akumulator??
Mercedes W203 2.2CDI lift :] 122ps :rozpacz:
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps :mur:
Było-Mercedes w210 320CDI :hyhy:
Było-Nissan Micra 1.0 16v :zabawa:
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

kakadu pisze:Nie kombinuj z żarówkami bo do niczego nie dojdziesz .Przy padniętym aku żarówka będzie świecić a auta nie odpalisz .Jesli masz możliwość podmień aku na jakiś inny dobry .
Jeśli możesz to spróbuj podłączyć prostownik i doładować Twój.
żarzyć się będzie a nie świecić... :] a jak ma zdechnięty do zera to będzie wiedział wtedy... przecież jemu nic nie działa, nawet kontrolki nie robią... a jak by miał prostownik albo miernik to by pewnie to zrobił, doczytaj... sytuacja jest awaryjna... a Ty Piotrossy sprawdź ten silversuperhiper i napisz.
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

weź poproś kogoś kto ma kable niech Cie odpali, każda korpo taxi taką usługę ma
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

kid pisze:
kakadu pisze:Nie kombinuj z żarówkami bo do niczego nie dojdziesz .Przy padniętym aku żarówka będzie świecić a auta nie odpalisz .Jesli masz możliwość podmień aku na jakiś inny dobry .
Jeśli możesz to spróbuj podłączyć prostownik i doładować Twój.
żarzyć się będzie a nie świecić... :] a jak ma zdechnięty do zera to będzie wiedział wtedy... przecież jemu nic nie działa, nawet kontrolki nie robią... a jak by miał prostownik albo miernik to by pewnie to zrobił, doczytaj... sytuacja jest awaryjna... a Ty Piotrossy sprawdź ten silversuperhiper i napisz.
Kid Kolego
Jeśli masz jakiekolwiek pojęcie o elektryce (w co wątpię) to możemy podyskutować poza forum :(
Napisałem wyrażnie -żarówka będzie świecić i nie odpalisz auta ,o żarzeniu nie wspominałem bo to jest chyba logiczne że wtedy nie zapali.
Dla Twojej wiadomości-przy wewnętrznym uszkodzeniu aku (oberwana cela )aku posiada napięcie ale nie posiada odpowiedniego prądu .
Twoją metodę żarówki i klucza stosowano w erze Syrenek i Maluchów.
Ale i tak dobrze ze nie podpowiedziałeś że najprościej to położyć klucz na klemy i sprawdzić czy aku ma prąd :hyhy:
Ostatnio zmieniony 25 lip 2012, o 17:47 przez kakadu, łącznie zmieniany 1 raz.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości