W210 2.2 cdi 125km - dymienie i brak mocy poniżej 2400rpm...

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Ramirezzz
Posty: 225
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 22:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

W210 2.2 cdi 125km - dymienie i brak mocy poniżej 2400rpm...

Post autor: Ramirezzz »

Witam Koledzy !

Zwracam się z wielką prośbą o podanie jakiś wskazówek. Od kwietnia jestem posiadaczem W210 2.2 cdi 125 km 1999r w manualu. Niestety spotkała mnie przykra niespodzianka. Mianowicie: samochód zbiera się jak W124 200D , nie ma wogóle przyspieszenia. Dopiero przy obrotach ok 2400rpm auto "dostaje kopa" i dopiero w tym momencie mogę poczuć, że mam coś prawie jak 2.2 cdi . Poza tym przy rozpędzaniu auto dymi (czarny dym ale transparentny) Silnik kręci na max (żadnego trybu awaryjnego) Co już zrobiłem : Samochód miał nieszczelność przy wtrysku 1 i 4 - zostało to usunięte. Został wymieniony siłownik przy zaworze EGR bo był nieszczelny na membranie. Przepływomierz jest sprawny. Wtryski były sprawdzone na stole i jest wszystko ok. EGR wyczyszczony, kolektor ssący sprawny (klapy ok) , filtr powietrza jest nowy, turbina podobno ok. Star diagnose nie pokazuje żadnych błędów. SAMOCHÓD CZASAMI TRZĘSIE JAK DOJEŻDŻAM DO ŚWIATEŁ I SIĘ ZATRZYMUJE. NAWET ZDEJMOWANA BYŁA RURA OD KATALIZATORA i nic nie pomogło. Mechanik sprawdzał szczelność sprężonym powietrzem (bezpośrednio wprowadzał do rury za przeływomierzem) . Nawet były przekładane z innego sprawnego auta (czujnik doładowania, czujnik ciśnienia paliwa na listwie) . Wszystkie zabiegi nic nie dały. Nie ukrywam, że jestem już załamany sytuacją gdyż każdy mechanik tylko sobie pobiera opłaty a problem nie został rozwiązany. Zastanawiam się jeszcze nad sprawdzeniem czy ktoś nie wgrywał jakiegoś oprogramowania do komputera. To też jeszcze muszę sprawdzić. Będę bardzo wdzięczny za każdą sugestię i pomoc w sprawie.
Ostatnio zmieniony 5 cze 2012, o 22:14 przez Ramirezzz, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

no a tak było od początku jego posiadania czy stało sie to podczas użytkowania ?
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Re: W210 2.2 cdi 125km - dymienie i brak mocy poniżej 2400rp

Post autor: bartpol1 »

Ramirezzz pisze:Witam Koledzy !

Zwracam się z wielką prośbą o podanie jakiś wskazówek. Od kwietnia jestem posiadaczem W210 2.2 cdi 125 km 1999r w manualu. Niestety spotkała mnie przykra niespodzianka. Mianowicie: samochód zbiera się jak W124 200D
ale po tym jak ja sie przejechałem takim 2.2 cdi 125 kM nie widze wiekszej roznicy miedzy 124 200D
ale fakt TWOIM NIE JECHAŁEM
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
Ramirezzz
Posty: 225
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 22:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Ramirezzz »

tonidriver pisze:no a tak było od początku jego posiadania czy stało sie to podczas użytkowania ?
Od początku użytkowania.
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Jaki masz przebieg i czy po czyszczeniu EGR ktoś zajrzał do kolektora ssącego. U mnie też klapki chodzą, ale w kolektorze około kilogram syfu.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
Ramirezzz
Posty: 225
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 22:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Ramirezzz »

kmtaxi pisze:Jaki masz przebieg i czy po czyszczeniu EGR ktoś zajrzał do kolektora ssącego. U mnie też klapki chodzą, ale w kolektorze około kilogram syfu.
Kolektor i EGR był czyszczony przez mechanika. Przebieg 300 tyś. Czasami przy dojeździe do świateł (jak się zatrzymuje) to lekko autem trzęsie (może jakieś niecałe 3 sekundy) . Nawet katalizator był zdejmowany i auto dalej ma te same objawy.
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

a jechałes innym takim autem o tej mocy ?
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
Damian86 w210
Posty: 2177
Rejestracja: 5 sty 2011, o 18:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Damian86 w210 »

bartpol1, nie mów że aż tak słaby jest ten motor...daje radę ja mam automat i niecałe 11s do 100km/h w 2osoby...nie ma tragedii...nie to samo co twój 2.7cdi... ;) :hyhy: albo hemi chryslera 300C :hyhy:
W140
szukam nowego dupowozu .... z gwiazdą na masce :D
Awatar użytkownika
Ramirezzz
Posty: 225
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 22:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Ramirezzz »

bartpol1 pisze:a jechałes innym takim autem o tej mocy ?
Mechanik u którego stało auto zadzwonił po taksówkarza, który ma identyczny samochód. Jak wsiadł do mojego to od razu powiedział, że coś jest tutaj nie tak. Ja muszę mu dodawać trochę gazu jak ruszam z jedynki bo na przykład jak łagodnie startuje pod górę to czasami nawet potrafi zgasnąć. Jest tak jakby ktoś załadował bagażnik cegłami... :/

[ Dodano: 2012-06-06, 12:43 ]
Damian86 w210 pisze:daje radę ja mam automat i niecałe 11s do 100km/h w 2osoby...nie ma tragedii...
Damian, jednym słowem masz prawidłowe osiągi. Ja aż boję się sprawdzić jak u mnie wygląda czasowo 0-100 km/h . Będę musiał to zrobić w końcu. W przyszłym tygodniu mam zamiar wybrać się do serwisu gdzie mają hamownie. Może tam się czegoś więcej dowiem. Pierwszy raz z samochodem przytrafił mi się taki problem. Star diagnose, grzebanina, przekładanie czujników. Sam już nie wiem ! Zastanawiam się czy to może być jakiś problem z podciśnieniem ? W sumie nikt mi nie sprawdzał wartości wakuometrem. Chętnie poprosiłbym kolegę "Noc" o udostępnienie procedury sprawdzania podciśnienia. Nie wiem czy to jest istotne ale jak wsiadam do auta to jak nacisnę pedał hamulca przed uruchomieniem silnika to jest strasznie twardy. Kiedyś przeczytałem, że to też jest bardzo ważna wskazówka diagnostyczna. Pozdrawiam, Tomek.
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
Awatar użytkownika
Damian86 w210
Posty: 2177
Rejestracja: 5 sty 2011, o 18:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Damian86 w210 »

ja też jak nadepnę pedał hamulca bez zapłonu to twardy się robi więc chyba to normalne... :zdziwko:
W140
szukam nowego dupowozu .... z gwiazdą na masce :D
Awatar użytkownika
zyzek
Posty: 747
Rejestracja: 4 gru 2011, o 20:31
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: zyzek »

Damian86 w210 pisze:ja też jak nadepnę pedał hamulca bez zapłonu to twardy się robi więc chyba to normalne... :zdziwko:
raczej tak bo wspomaganie masz wyłączone
W210 320CDI 1999 ELEGANCE
Obrazek
czesterro
Posty: 252
Rejestracja: 29 cze 2011, o 12:11
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czesterro »

Ramirezzz, Na SD trzeba podejrzeć [wartości rzeczywiste] czy turbina ładuje odpowiednie ciśnienie. Mnie to wygląda na uszkodzony zawór na turbo lub nieszczelność na dolocie. Czy modulatory podciśnienia były sprawdzane ??
VIN WDB2100261B134813
Obrazek
SD Katowice 506570388
Awatar użytkownika
Maniek_Wawa
Posty: 68
Rejestracja: 18 lip 2008, o 11:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maniek_Wawa »

Ramirezzz pisze:
kmtaxi pisze:Jaki masz przebieg i czy po czyszczeniu EGR ktoś zajrzał do kolektora ssącego. U mnie też klapki chodzą, ale w kolektorze około kilogram syfu.
Kolektor i EGR był czyszczony przez mechanika. Przebieg 300 tyś. Czasami przy dojeździe do świateł (jak się zatrzymuje) to lekko autem trzęsie (może jakieś niecałe 3 sekundy) . Nawet katalizator był zdejmowany i auto dalej ma te same objawy.
To trzęsienie to jest prawdopodobnie koło dwumasowe, u mnie jest tak samo, trzeba dodać leciutko gazu i znika
S210 2.2CDI
Awatar użytkownika
Ramirezzz
Posty: 225
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 22:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Ramirezzz »

czesterro pisze:Na SD trzeba podejrzeć [wartości rzeczywiste] czy turbina ładuje odpowiednie ciśnienie. Mnie to wygląda na uszkodzony zawór na turbo lub nieszczelność na dolocie. Czy modulatory podciśnienia były sprawdzane ??
To chyba nie było sprawdzane... Właśnie chciałbym gruntownie sprawdzić wartości podciśnienia u mnie bo tutaj jeszcze doszukuje się przyczyny. Czy posiadasz może jakieś schematy, procedury, które opisują prawidłowe wartości jakie mają być ? Sama turbina podobno jest ok. Jak się okaże, że to jest związane z tym co piszesz to masz u mnie flachę ;-) w przyszłym tygodniu jadę na jakąś diagnostykę. Chciałbym wybrać się na hamownie. Pozdrawiam, Tomek.
W210 2.7 CDI 1999 Elegance ASB (Aktualnie) WDB2100161A983232
W210 2.2 CDI 1999 Classic manual - sprzedany
W210 2.2D 1996 Elegance manual - sprzedany
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Ramirezzz, Wybierz się do BOSCH "ALWI" na ul. Batorego, nie eksperymentuj z niedouczonymi mechanikami.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości