Czujnik Temperatury Powietrza Zasysanego

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Jacek1980
Posty: 31
Rejestracja: 19 sty 2012, o 21:33
Lokalizacja: Poznań

Czujnik Temperatury Powietrza Zasysanego

Post autor: Jacek1980 »

Witam
Postanowiłem założyć nowy temat dotyczący czujnika temperatury powietrza zasysanego w układzie dolotowym w mercedesie w210 i podzielić się problemem z którym spotkałem się. Początkowymi objawami, które skierowały nie na sprawdzenie samochodu na SD było czarne dymienie przy ruszaniu, niewielkie kłębiące się bąki czarnego dymu oraz ciągły wydobywający się dym przy gwałtownym dodaniu gazu.

Wiem, że odnośnie czarnego dymu i problemów z ty związanych powstało już wiele postów, ale mojego przypadku jeszcze nigdzie nie znalazłem.
Kontrola na SD wykazała tylko jeden błąd - uszkodzony czujnik temperatury powietrza zasysanego - kupiłem nowy w serwisie MB zgodnie z numerem VIN. Po podłączeniu dopiero zaczęło się kopcenie. Już na początku przy dodaniu gazu kłęby dymu były jakby pełne czarnej gęstej sadzy. Przejechałem się samochodem, stojąc na światłach na D, myślałem że coś się za mną zapaliło. Na wolnych obrotach z rury wydechowej zaczął swobodnie wydobywać się czarny dym w olbrzymich ilościach.

Ponowiłem testy. Kilkukrotnie przejeżdżałem różne odległości, mniej i bardziej dynamicznie. Mocy mu nie brakowało, a powiedziałbym nawet, że samochód stał się bardziej dynamiczny... Po kolejnym zatrzymaniu pojazdu, trzymając na D po kilkunastu sekundach zaczynał się cyrk. Samochód spokojnie wypuszczał olbrzymie ilości czarnego dymu. Tak jakby ktoś w kilka sekund po zatrzymaniu otworzył jakiś komin :). Założyłem ponownie stary czujnik - wg SD uszkodzony i wszystko wróciło do normy tzn wcześniejszego spokojnego puszczania bąków ale bez "dymiącego komina postojowego"...
Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją? Co to mogło być? Gdzie szukać przyczyny?
Pozdrawiam
Jacek
EX W210 E 220 CDI 00` Classic
VIN WDB2100061B261070
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

A po wymianie na nowy byłeś na SD,bo chyba trzeba dokonać adaptacji.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
Jacek1980
Posty: 31
Rejestracja: 19 sty 2012, o 21:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jacek1980 »

Nie jestem pewien czy adaptacja jest konieczna, więc nie byłem. Znajomy mechanik powiedział mi, że z taką historią i takimi objawami nie spotkał się jeszcze, a naprawia mercedesy od 25 lat. Może ktoś z forumowiczów ma wiedzę dotyczącą adaptacji wspomnianego czujnika.
Pozdrawiam
Jacek
EX W210 E 220 CDI 00` Classic
VIN WDB2100061B261070
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Czujnik to czujnik i ma określone parametry do określonego silnika.A co,jak nie ten Ci sprzedali.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
Jacek1980
Posty: 31
Rejestracja: 19 sty 2012, o 21:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jacek1980 »

Czujnik kupiłem zgodnie z numerem VIN w serwisie MB w Poznaniu więc wydaje mi się, że jest właściwy...
Pozdrawiam
Jacek

[ Dodano: 2012-05-27, 20:49 ]
Koledzy, czujnik okazał się dobry. Dodatkowo naprawiłem stary i przeprowadziłem mały test. Jak założyłem stary czujnik wszystko jakby wracało do normy (norma w tym wypadku jest mniejszym dymieniem), ale czujnik mia wyłamane mocowanie z jednej strony więc rozszczelnił układ dolotowy. Uszczelniłem wszystko taśmą izolacyjna i okazało się, że efekt większego dymienia przy ruszaniu jak i w trakcie postoju na Di oraz niewielkiego spadku mocy jest dokładnie taki sam jak przy założeniu nowego czujnika. Nowy czujnik był obsadzony szczelnie stąd działo się to co opisałem wcześniej Jest to dowód na to, że problem tkwi gdzieś indziej. Samochód widocznie dostaje za małą ilość powietrza. Pytanie gdzie jest nieszczelność lub coś może się zapchało? Wszelka pomoc mile widziana
Pozdrawiam
Jacek
EX W210 E 220 CDI 00` Classic
VIN WDB2100061B261070
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

Lutowałem nową wtyczkę do owego czujnika. Czy te przewody zamienne ze sobą? Czy nie można ich zamienić?
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Jak zauwazyles, wtyczka ma jednostronna prowadnice i mie mozna zamienic jej stronami, stad i przewody nie moga(nie powinny) byc zmieniane.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

Wyświetli się bład jak będą zamienione? jak tak to jakiego typu?
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Achtung mines :hyhy:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

ktos jeszcze coś do powie? jakie mogą być skutki zamienionych przewodów.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

ralfi89 pisze:ktos jeszcze coś do powie? jakie mogą być skutki zamienionych przewodów.
Żadnych skutków ubocznych.Zamiana "pinów" nieistotna.Polaryzacja dowolna.

Czujnik typu NTC - pomiar temperatury - termistor.
Zwiększenie temperatury powoduje zmniejszenie oporności termistora.

W "ręku" :

20°C. ~ 6030 Ω
30°C. ~ 3940 Ω
40°C. ~ 2630 Ω
50°C. ~ 1770 Ω

Pomiar podłączonego w układ na stykach:

20°C. ~ 3,3 V.
40°C. ~ 2,3 V.
50°C. ~ 1,9 V.

Przepraszam za ew. skróty.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

Dziękuje, o to mi chodziło. skróty zrozumiałe. ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości