Czujnik Temperatury Powietrza Zasysanego
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Czujnik Temperatury Powietrza Zasysanego
Witam
Postanowiłem założyć nowy temat dotyczący czujnika temperatury powietrza zasysanego w układzie dolotowym w mercedesie w210 i podzielić się problemem z którym spotkałem się. Początkowymi objawami, które skierowały nie na sprawdzenie samochodu na SD było czarne dymienie przy ruszaniu, niewielkie kłębiące się bąki czarnego dymu oraz ciągły wydobywający się dym przy gwałtownym dodaniu gazu.
Wiem, że odnośnie czarnego dymu i problemów z ty związanych powstało już wiele postów, ale mojego przypadku jeszcze nigdzie nie znalazłem.
Kontrola na SD wykazała tylko jeden błąd - uszkodzony czujnik temperatury powietrza zasysanego - kupiłem nowy w serwisie MB zgodnie z numerem VIN. Po podłączeniu dopiero zaczęło się kopcenie. Już na początku przy dodaniu gazu kłęby dymu były jakby pełne czarnej gęstej sadzy. Przejechałem się samochodem, stojąc na światłach na D, myślałem że coś się za mną zapaliło. Na wolnych obrotach z rury wydechowej zaczął swobodnie wydobywać się czarny dym w olbrzymich ilościach.
Ponowiłem testy. Kilkukrotnie przejeżdżałem różne odległości, mniej i bardziej dynamicznie. Mocy mu nie brakowało, a powiedziałbym nawet, że samochód stał się bardziej dynamiczny... Po kolejnym zatrzymaniu pojazdu, trzymając na D po kilkunastu sekundach zaczynał się cyrk. Samochód spokojnie wypuszczał olbrzymie ilości czarnego dymu. Tak jakby ktoś w kilka sekund po zatrzymaniu otworzył jakiś komin . Założyłem ponownie stary czujnik - wg SD uszkodzony i wszystko wróciło do normy tzn wcześniejszego spokojnego puszczania bąków ale bez "dymiącego komina postojowego"...
Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją? Co to mogło być? Gdzie szukać przyczyny?
Pozdrawiam
Jacek
Postanowiłem założyć nowy temat dotyczący czujnika temperatury powietrza zasysanego w układzie dolotowym w mercedesie w210 i podzielić się problemem z którym spotkałem się. Początkowymi objawami, które skierowały nie na sprawdzenie samochodu na SD było czarne dymienie przy ruszaniu, niewielkie kłębiące się bąki czarnego dymu oraz ciągły wydobywający się dym przy gwałtownym dodaniu gazu.
Wiem, że odnośnie czarnego dymu i problemów z ty związanych powstało już wiele postów, ale mojego przypadku jeszcze nigdzie nie znalazłem.
Kontrola na SD wykazała tylko jeden błąd - uszkodzony czujnik temperatury powietrza zasysanego - kupiłem nowy w serwisie MB zgodnie z numerem VIN. Po podłączeniu dopiero zaczęło się kopcenie. Już na początku przy dodaniu gazu kłęby dymu były jakby pełne czarnej gęstej sadzy. Przejechałem się samochodem, stojąc na światłach na D, myślałem że coś się za mną zapaliło. Na wolnych obrotach z rury wydechowej zaczął swobodnie wydobywać się czarny dym w olbrzymich ilościach.
Ponowiłem testy. Kilkukrotnie przejeżdżałem różne odległości, mniej i bardziej dynamicznie. Mocy mu nie brakowało, a powiedziałbym nawet, że samochód stał się bardziej dynamiczny... Po kolejnym zatrzymaniu pojazdu, trzymając na D po kilkunastu sekundach zaczynał się cyrk. Samochód spokojnie wypuszczał olbrzymie ilości czarnego dymu. Tak jakby ktoś w kilka sekund po zatrzymaniu otworzył jakiś komin . Założyłem ponownie stary czujnik - wg SD uszkodzony i wszystko wróciło do normy tzn wcześniejszego spokojnego puszczania bąków ale bez "dymiącego komina postojowego"...
Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją? Co to mogło być? Gdzie szukać przyczyny?
Pozdrawiam
Jacek
EX W210 E 220 CDI 00` Classic
VIN WDB2100061B261070
VIN WDB2100061B261070
Nie jestem pewien czy adaptacja jest konieczna, więc nie byłem. Znajomy mechanik powiedział mi, że z taką historią i takimi objawami nie spotkał się jeszcze, a naprawia mercedesy od 25 lat. Może ktoś z forumowiczów ma wiedzę dotyczącą adaptacji wspomnianego czujnika.
Pozdrawiam
Jacek
Pozdrawiam
Jacek
EX W210 E 220 CDI 00` Classic
VIN WDB2100061B261070
VIN WDB2100061B261070
Czujnik kupiłem zgodnie z numerem VIN w serwisie MB w Poznaniu więc wydaje mi się, że jest właściwy...
Pozdrawiam
Jacek
[ Dodano: 2012-05-27, 20:49 ]
Koledzy, czujnik okazał się dobry. Dodatkowo naprawiłem stary i przeprowadziłem mały test. Jak założyłem stary czujnik wszystko jakby wracało do normy (norma w tym wypadku jest mniejszym dymieniem), ale czujnik mia wyłamane mocowanie z jednej strony więc rozszczelnił układ dolotowy. Uszczelniłem wszystko taśmą izolacyjna i okazało się, że efekt większego dymienia przy ruszaniu jak i w trakcie postoju na Di oraz niewielkiego spadku mocy jest dokładnie taki sam jak przy założeniu nowego czujnika. Nowy czujnik był obsadzony szczelnie stąd działo się to co opisałem wcześniej Jest to dowód na to, że problem tkwi gdzieś indziej. Samochód widocznie dostaje za małą ilość powietrza. Pytanie gdzie jest nieszczelność lub coś może się zapchało? Wszelka pomoc mile widziana
Pozdrawiam
Jacek
Pozdrawiam
Jacek
[ Dodano: 2012-05-27, 20:49 ]
Koledzy, czujnik okazał się dobry. Dodatkowo naprawiłem stary i przeprowadziłem mały test. Jak założyłem stary czujnik wszystko jakby wracało do normy (norma w tym wypadku jest mniejszym dymieniem), ale czujnik mia wyłamane mocowanie z jednej strony więc rozszczelnił układ dolotowy. Uszczelniłem wszystko taśmą izolacyjna i okazało się, że efekt większego dymienia przy ruszaniu jak i w trakcie postoju na Di oraz niewielkiego spadku mocy jest dokładnie taki sam jak przy założeniu nowego czujnika. Nowy czujnik był obsadzony szczelnie stąd działo się to co opisałem wcześniej Jest to dowód na to, że problem tkwi gdzieś indziej. Samochód widocznie dostaje za małą ilość powietrza. Pytanie gdzie jest nieszczelność lub coś może się zapchało? Wszelka pomoc mile widziana
Pozdrawiam
Jacek
EX W210 E 220 CDI 00` Classic
VIN WDB2100061B261070
VIN WDB2100061B261070
Jak zauwazyles, wtyczka ma jednostronna prowadnice i mie mozna zamienic jej stronami, stad i przewody nie moga(nie powinny) byc zmieniane.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Żadnych skutków ubocznych.Zamiana "pinów" nieistotna.Polaryzacja dowolna.ralfi89 pisze:ktos jeszcze coś do powie? jakie mogą być skutki zamienionych przewodów.
Czujnik typu NTC - pomiar temperatury - termistor.
Zwiększenie temperatury powoduje zmniejszenie oporności termistora.
W "ręku" :
20°C. ~ 6030 Ω
30°C. ~ 3940 Ω
40°C. ~ 2630 Ω
50°C. ~ 1770 Ω
Pomiar podłączonego w układ na stykach:
20°C. ~ 3,3 V.
40°C. ~ 2,3 V.
50°C. ~ 1,9 V.
Przepraszam za ew. skróty.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości