Przepalanie się bezpieczników nr 4 i 7 pod maską
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Przepalanie się bezpieczników nr 4 i 7 pod maską
Witam. Mam problem z przepalającymi się jednocześnie bezpiecznikami nr 4 i 7 w skrzynce pod maską po stronie kierowcy. Bezpieczniki te przepalają się tylko gdy samochód stoi na słońcu i jest nagrzany. gdy stoi w cieniu lub garażu wszystko jest dobrze, ale wystarczy wyjechać na słońce na 30min. i po bezpiecznikach.Później z powrotem do cienia na godzinkę nowe bezpieczniki i wszystko wraca do normy jakby nigdy nic. Problem pojawił się kilka dni temu gdy zrobiło się bardzo ciepło. Proszę o pomoc! Pozdrawiam.
WDB2100151A546589
...napisz jakiej wartości bezpieczniki tam wkładasz... no i to nie od słońca - bo się ciepło zrobiło tylko od używania klimy, nawiewów itd. "cuś" nie styka... "cuś" 3a znaleźć no ale... może nie takie wartości jak trzeba tam montujesz... w ramach testów wyjedź na te okrutne słońce ale nie wrzucaj nawiewów, wszystko wyłączone ma być... nie powinny się przepalić... .... chyba
[ Dodano: 2012-04-29, 17:12 ]
4 -10 A
7 - 15 A
[ Dodano: 2012-04-29, 17:12 ]
4 -10 A
7 - 15 A
Niby tak ale dla mnie to chyba "aż" prąd. Zrobiłem dziś mały eksperyment- jeszcze w garażu włączyłem na maxa kime i tak wyjechałem na słonce po 40 min nagrzewania wszystko było ok, bezpieczniki całe. wyłączyłem więc silnik i poszedłem do domu. wracam po 20 min włączam zapłon i ???????? . Oczywiście jak zwykle bezpieczniki spalone. Wniosek z tego , że to coś wewnątrz się nagrzewa się i robi zwarcie. Patrząc na te schematy myślę , że mogą to być zegary. Co wy na to ? Jak je sprawdzić ?
WDB2100151A546589
Jesteś na 100% pewny? Znalazłem na naszym forum taki wpis: "jeżeli chcesz wyjąć licznik "na stół" - czyli odpiąć wtyczki to musi być wyjęty kluczyk ze stacyjki
W przeciwnym wypadku pojawi się w komputerze SRS błąd objawiający się ciągłym świeceniem kontrolki SRS" Jestem taki dociekliwy bo nie chciałbym popsuć następnej rzeczy.
W przeciwnym wypadku pojawi się w komputerze SRS błąd objawiający się ciągłym świeceniem kontrolki SRS" Jestem taki dociekliwy bo nie chciałbym popsuć następnej rzeczy.
WDB2100151A546589
- Bandit120080
- Posty: 1160
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 15:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
No to dziwne, ale nie będę się spierał (u mnie tego problemu nie było). W takim razie po wyjeździe z garażu jak wyjmiesz kluczyk, odepnij te kości licznika i sprawdzisz czy padną bezpieczniki. Do puki nie włączysz zapłonu , nie będzie żadnych błędów.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
...ja robie tak... odpinam kleme, odłączam szafe, kotstki itd - potem skłądam podłączam i wszystko ok, raz nie odłączyłem aq - wyskoczył błąd poduchy - 30 zeta za skasowanie... u mnie zaszła potrzeba manewrowania kierą- kluczyk musiał być w stacyjce przekręcony... bez przekręcenia - możliwe, że błędy się nie pojawią,
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Napiszę tak, dla mnie nie jest możliwe, aby bezpiecznik 4 i 7 spalały się jednocześnie
przy oryginalnej nie przerobionej instalacji elektrycznej pod tym nr. Vin.
Prawdopodobnie jest przeróbka w instalacji elektrycznej, lub urządzenie obce.
Tylko jeden układ scalony w liczniku (pamięć) posiada te dwa napięcia.
Bezpiecznik nr.4 stałe napięcie akumulatora i bezpiecznik nr.7 napięcie po włączeniu zapłonu.
Musiałyby być jeszcze jakieś inne objawy.
Trudno sobie wyobrazić płytkę odkształcającą się na skutek temperatury i zwierającą dwa napięcia do (teoretycznie) dwu mas.W elektronice wszystko jest możliwe, ale nawet nie słyszałem o takim przypadku.
Kolega gdzieś (wg mnie) pomylił się w opisie.
Może dołożone jest ogrzewanie typu "Webasto".Lub przeróbka na coś podobnego.
przy oryginalnej nie przerobionej instalacji elektrycznej pod tym nr. Vin.
Prawdopodobnie jest przeróbka w instalacji elektrycznej, lub urządzenie obce.
Tylko jeden układ scalony w liczniku (pamięć) posiada te dwa napięcia.
Bezpiecznik nr.4 stałe napięcie akumulatora i bezpiecznik nr.7 napięcie po włączeniu zapłonu.
Musiałyby być jeszcze jakieś inne objawy.
Trudno sobie wyobrazić płytkę odkształcającą się na skutek temperatury i zwierającą dwa napięcia do (teoretycznie) dwu mas.W elektronice wszystko jest możliwe, ale nawet nie słyszałem o takim przypadku.
Kolega gdzieś (wg mnie) pomylił się w opisie.
Może dołożone jest ogrzewanie typu "Webasto".Lub przeróbka na coś podobnego.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości