Niepokojące i obcięte kable przy prawej lampie

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

pep11500
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2012, o 01:15
Lokalizacja: Germany

Niepokojące i obcięte kable przy prawej lampie

Post autor: pep11500 »

Witam wszystkich bardzo serdecznie, jakiś czas temu przy okresowych oględzinach silnika, po stronie pasażera w okolicach przedniej lampy i zbiorniczka wyrównawczego zaobserwowałem bezczelnie obcięte kable instalacji elektrycznej. Nie ukrywam, że mnie to zaniepokoiło. Auto mam od niedawna, a poprzedni właściciel o ów kablach nic nie wspomniał.. Wraz z mechanikiem szukaliśmy miejsca, do którego mogą prowadzić owe kable ale nic nie znaleźliśmy, i postanowiłem, że zapytam Ludzi, którzy o tych autach wiedzą więcej, niż o wlasnych żonach czy dzieciach.

P.S. Załączam zdjęcia jak to wygląda
Załączniki
mietek 1 (1024x768) (800x600).jpg
Mercedes-Benz W210 E290 Classic

WDB2100171A366547
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Prawdopodobnie to wiązka do podgrzewacza silnika "WEBASTO".
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Uwazam podobnie jak kmtaxi.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
pep11500
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2012, o 01:15
Lokalizacja: Germany

Post autor: pep11500 »

kmtaxi pisze:Prawdopodobnie to wiązka do podgrzewacza silnika "WEBASTO".
A czy Kolega kmataxi mógłby powiedzieć gdzie szukać "drugiej części" tych kabli?? No i muszę nadmienić że w zimne dni nie zaobserwowałem nigdy wydobywającego się dymu z pod nadkola jak to czytałem na forum, nie zauważyłem też by silnik w niskich temperaturach specjalnie szybko, bądz szybciej się nagrzewał, jak rownież po wyłączeniu silnika nic w okolicach prawego koła nie funkcjonowało. Rownież nie wiem czy to jest normalne ale gdy auto stoi na biegu jałowym temperatura spada do 45-50 stopni
Mercedes-Benz W210 E290 Classic

WDB2100171A366547
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Poprzednikowi podgrzewacz mógł nawalić i zdemontował, a wtyczkę obciął. Ta część wiązki wychodzi z głównej wiązki komory silnika. Temperatura na biegu jałowym nie powinna spadać. Sprawdź pompkę recyrkulacji cieczy i termostat.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
pep11500
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2012, o 01:15
Lokalizacja: Germany

Post autor: pep11500 »

kmataxi termostat wymieniony był na początku mrozów bo stwierdziłem, że jest otwarty i dlatego auto tak długo się grzeje, a czy nie byloby tak, żę gdyby pompka recyrkulacji cieczy była uszkodzona temperatura silnika by rosła a nie spadała?? Podkreślę również, że temperatura spada gdy silnik jest już rozgrzany (max grzeje się do 70stopni ani trochę wiecej), bo gdy go rano odpalę i zostawię na biegu jałowym żeby się zagrzał i żebym mógł Ciepłym sobie wyjechać to nawet po 30 minutach temperatura nie wzrośnie i w kabinie będzie zimno... <mówię tutaj o sytuacji jaka miała miejsce przy ujemnych temperaturach>
Mercedes-Benz W210 E290 Classic

WDB2100171A366547
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Jeżeli podgrzewacz został zdemontowany, to w jakiś sposób układ chłodzenia został spięty na krótko z jego pominięciem, czy dobrze :?: To, że termostat został wymieniony nie świadczy, że teraz jest dobry (łatwo sprawdzić po temperaturze węży chłodnicy, gdy silnik osiągnie około 50stopni - górny ma być zimny). W kabinie po około 30 minutach pracy silnika jest zimno, bo mogą być zablokowane grzybki zaworów elektromagnetycznych obok skrzynki z komputerami po prawej stronie pod maską.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
pep11500
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2012, o 01:15
Lokalizacja: Germany

Post autor: pep11500 »

Ogrzewanie gdy silnik sie rozgrzeje działa, i to można powiedzieć że bardzo dobrze, chodziło mi raczej o to, żę gdy odpalę zimne auto i zostawię je na biegu jałowym, w kabinie nie będzie ciepło, a termostat sprawdziłem, zamyka obwód, jutro sprawdzę te grzybki tylko jak dokonać weryfikacjii?? No i chciałbym nadmienic żę auto nie rozgrzewa się do własciwej temperatury bo pytałem znajomych i każdy twierdził, że ich oczko trzyma temperature równo 80stopni a u mnie to jest nieosiągalne
Mercedes-Benz W210 E290 Classic

WDB2100171A366547
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

pep11500 pisze:zostawię je na biegu jałowym, w kabinie nie będzie ciepło
to może świadczyć o uszkodzeniu pompki recyrkulacji cieczy, lub jej braku (może też ją zdemontowali). Sprawdź czy działa Ci funkcja REST po nagrzaniu na wyłączonym silniku (ma lecieć ciepłe powietrze przy włączonym ogrzewaniu - pompka recyrkulacji ma pracować).
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
pep11500
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2012, o 01:15
Lokalizacja: Germany

Post autor: pep11500 »

Nie mam funkcji REST, nie posiadam klimatyzacji, ale gdy przekręcę stacyjkę na włączonym ogrzewaniu to słychać jak pompka pracuje a z kratek wieje ciepłe powietrze <mogę zmieniać prędkość wentylatora od min do max> ciepłe powietrze leci do czasu aż temperatura na silniku spadnie, co widać po liczniku
Mercedes-Benz W210 E290 Classic

WDB2100171A366547
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

pep11500 pisze:gdy przekręcę stacyjkę na włączonym ogrzewaniu to słychać jak pompka pracuje a z kratek wieje ciepłe powietrze
Musisz mieć dobre ucho jak słyszysz pracę pompki siedząc w samochodzie. ;)
pep11500 pisze:ciepłe powietrze leci do czasu aż temperatura na silniku spadnie
To znaczy jak długo? U mnie trwa to około 15do 20min. Gdy odłączę pompkę to po 2min leci zimne i na biegu jałowym przy odłączonej pompce też się wnętrze nie nagrzewa. Wydajność głównej pompy cieczy wtedy jest za mała.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Jeżeli opisane kolory będą się zgadzać to podgrzewacz spalinowy silnika.
czerwono/ biały gruby, brązowy gruby, różowy cienki, niebieski cienki, żółto/niebieski cienki.
Pompa elektryczna cyrkulacji płynu chłodzącego nie ma z nimi nic wspólnego.Inny temat.
Przewody zaizolować.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
pep11500
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2012, o 01:15
Lokalizacja: Germany

Post autor: pep11500 »

noc pisze:Jeżeli opisane kolory będą się zgadzać to podgrzewacz spalinowy silnika.
czerwono/ biały gruby, brązowy gruby, różowy cienki, niebieski cienki, żółto/niebieski cienki.
Pompa elektryczna cyrkulacji płynu chłodzącego nie ma z nimi nic wspólnego.Inny temat.
Przewody zaizolować.
Przewody zaizolowane, ale zrodziło się we mnie pytanie: Jeżeli chciałbym podłączyć podgrzewacz po prostu wystarczy podłączyć przewody do podgrzewacza, czy jeżeli został "odłączony" to po prostu coś w nim było nie tak <czyt. zwarcie, błędy> i lepiej pozostawić go w takim stanie jak jest

[ Dodano: 2012-03-30, 10:29 ]
kmtaxi pisze:
pep11500 pisze:gdy przekręcę stacyjkę na włączonym ogrzewaniu to słychać jak pompka pracuje a z kratek wieje ciepłe powietrze
Musisz mieć dobre ucho jak słyszysz pracę pompki siedząc w samochodzie. ;)
pep11500 pisze:ciepłe powietrze leci do czasu aż temperatura na silniku spadnie
To znaczy jak długo? U mnie trwa to około 15do 20min. Gdy odłączę pompkę to po 2min leci zimne i na biegu jałowym przy odłączonej pompce też się wnętrze nie nagrzewa. Wydajność głównej pompy cieczy wtedy jest za mała.
Jestem zawodowym Pianistą może stąd ten słuch?? Pewności nie mam dlaczego słyszę pompkę siedząc w aucie, ale daje sobie uciąć wszystkie palce bo mam 100% pewność, że pompka funkcjonuje, a ile czasu w aucie jest ciepło?? to zalezy od temp na zewnątrz, ale przy obecnej ok 30min <jeszcze raz nadmieniam, że nie posiadam przycisku REST, pompka zaczyna funkcjonować gdy przekręcam stacyjkę.>
Mercedes-Benz W210 E290 Classic

WDB2100171A366547
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Pompka elektryczna cyrkulacji płynu chłodzącego służy do wspomagania ogrzewania gdy
1.na wolnych obrotach silnika "nie wyrabia się" główna pompa mechaniczna.
2.obieg płynu dla funkcji Rest (resztkowe,czasowe ogrzewanie postojowe).
Pompka pracuje tylko wtedy gdy system ogrzewania odczyta temperaturę zadaną na panelu
ogrzewania/klimatyzacji jako wyższą od temperatury zewnętrznej i wewnętrznej.
Przy chodzącym silniku nie da rady jej usłyszeć.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
pep11500
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2012, o 01:15
Lokalizacja: Germany

Post autor: pep11500 »

Kolego noc troszeczkę sie nie zrozumieliśmy, chodziło mi o to że po przekręceniu stacyjki <bez odpalania silnika, tylko tak by zapaliły się kontrolki> i przy włączonym lub wylączonym ogrzewaniu <pokrętła gdyż mam manual bez klimy> pompka zaczyna funkcjonować automatycznie. Nadmienię poraz kolejny, że nie mam żadnego przycisku REST, po prostu u mnie to jest z automatu puszczane i spełnia swoją rolę w stu procentach. Cały problem nie leżał po stronie pompki tylko temat założony był po to by ustalić od czego są te przewody za co serdecznie dziękuję. Temat pompki zaczął sie gdy nadmieniłem że moje autko nie osiąga własciwej temperatury 80*C tylko marne ok 70*C a gdy zostawię go na P <skrzynia automatyczna> temperatura spadnie do 50*C. Termostat jest sprawny sprawdzałem
Mercedes-Benz W210 E290 Classic

WDB2100171A366547
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości