wibracje nadwozia przy przyspieszaniu

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

miki32112
Posty: 15
Rejestracja: 22 lut 2012, o 10:36
Lokalizacja: Karkow

wibracje nadwozia przy przyspieszaniu

Post autor: miki32112 »

Witam koledzy mam taki problem z mercedesem w210 , mianowicie autko przy przyspieszaniu wpada w wibracje ,dzieje się to zazwyczaj na 3 biegu przy dodawaniu gazu, nie jestem w stanie powiedzieć czy to z przodu auta czy z tyłu bo wibracje ida tak jakby po całej kabinie wymieniłem już wszystkie poduszki skrzyni pod silnikiem i podpore wału dalej to samo , mam delikatny luz na drązkach kierowniczych czy to moze być powód???dodam ze na kierownicy nie czuć drgac moze takie delikatne ...nic innego mi już do głowy nie przychodzi, jeśli macie jakis pomysł prosze o pomoc . dzięk
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

a łącznik elastyczny wału ?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Najczęściej prozaika opony, felgi, czasem łączniki wału, czasem tulejki centrujące wał, czasem
ciężarek wyważający odpadł z wału, czasem wał źle złożony.
Wystarczy podnośnik, 10 min. dobry mechanik i wszystko wiadomo.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
mishaq
Posty: 253
Rejestracja: 9 lis 2011, o 00:04
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mishaq »

kolego Noc a jak podjade do Ciebie, to powiedz, bo mi coś tam ostatnio wycenialiście te stuki z wału, ile to może być (widełki poprosze) i czy będzie to przyczyną drgań budy przy prędkościach 70-80 na godzine, nie widze innego powodu drgań niż wał, prosze o podanie przykładów (czy np przeguby mogą być temu winne)
pozdro
www.3mtenis.pl
LEKCJE TENISA WARSZAWA/ PRUSZKÓW
VIN WDB2102061A979818
BoriaGodunoff
Posty: 288
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: BoriaGodunoff »

Nie chcę krakać, ale za takie wibracje może być odpowiedzialna skrzynia biegów (automatyczna) . Przerabiałem to w W126 . Wymienione 2 wały wszystkie gumy na wale.
Może nie ta epoka, ale...
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

mishaq pisze:kolego Noc a jak podjade do Ciebie, to powiedz, bo mi coś tam ostatnio wycenialiście te stuki z wału, ile to może być (widełki poprosze) i czy będzie to przyczyną drgań budy przy prędkościach 70-80 na godzine, nie widze innego powodu drgań niż wał, prosze o podanie przykładów (czy np przeguby mogą być temu winne)
pozdro
Wejdż pod auto i najpierw sprawdż czy prawidłowo są ustawione znaki na obydwu połówkach wału ,niewłaściwe wyważenie wału może powodować bicie całego wału i drgania nadwozia.
Załączniki
znaki_na_wale_772.jpg
znaki_na_wale_772.jpg (17.9 KiB) Przejrzano 19721 razy
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
artek88
Posty: 18
Rejestracja: 19 kwie 2010, o 21:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artek88 »

Ja też mam wibracje i dziwne buczenie przy przyśpieszaniu w zakresie 80-90km/h tylko na 5-biegu.
Buczenie czasem występuje a czasem nie.
Poduchy wszystkie nowe, zawieszenie też, amorki, łączniki elastyczne, podpora, koła ok.

Zauważyłem też podczas występowania wibracji, po delikatnym wciśnięciu sprzęgła ( tak aby minimalnie tarcza była w poślizgu) owe drgania ustępują, tak mi się przynajmniej wydaje :)
WDB2020181A459269
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

artek88 pisze:Ja też mam wibracje i dziwne buczenie przy przyśpieszaniu w zakresie 80-90km/h tylko na 5-biegu.
Buczenie czasem występuje a czasem nie.
Poduchy wszystkie nowe, zawieszenie też, amorki, łączniki elastyczne, podpora, koła ok.

Zauważyłem też podczas występowania wibracji, po delikatnym wciśnięciu sprzęgła ( tak aby minimalnie tarcza była w poślizgu) owe drgania ustępują, tak mi się przynajmniej wydaje :)
I poradziłeś sobie? Bo widzę, że masz ten problem od roku.

Może warto byłoby zainteresować się tym sprzęgłem?
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
artek88
Posty: 18
Rejestracja: 19 kwie 2010, o 21:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artek88 »

Mam tak już jakiś czas, a nie chcem wyciagać skrzyni biegów, jeśli nie jestem pewien sprzęgła, bo w sumie pracuje idealnie :)
I nie wiem czy mam dwumase czy normalne sprzegło .
WDB2020181A459269
karolrogala
Posty: 48
Rejestracja: 30 wrz 2012, o 20:38
Lokalizacja: Piła, Poznań
Kontakt:

Post autor: karolrogala »

Podłączam sie do tematu - wibracje masakrycznie wkurzające przy niskich obrotach silnika - np jadąc na 4biegu 60km/h przy 90km/h zanika, na 5 biegu przy 80 też czuć ale przy 100km/h prawie zanika.

Ponieważ jeszcze podczas hamowania całe auto chodzi to:

Wymienilem tylnie tarcze - nic nie dało na szczęscie były juz w masakrycznym stanie, w środę wymienię przednie wtedy powinno przestać bić podczas hamowania, oraz do końca tygodnia założe stalowe felgi i nowe nalewki - opony (bida, a użytkownicy ich chwalą więc czemu nie spróbować), podpora wału jest nowa zakładana w lipcu (febi), guma pomiędzy skrzynią i walem oraz wałem a tylnim mostem oraz krzyżak OK. Jak to nie pomoże to rozkladam ręce i zaczyna się szukanie.

Następną rzecza to szukam wału napędowego albo muszę znaleźć firmę która sprawdza wyważenie i wyważa. tylko gdzie w Poznaniu takie coś jest ????

Nie wiem czy ma na to wpływ tylni most - wył - nie bylo oleju wlałem przestał wyć. Czytałem juz w innym poście że oring się wymienia.
W210 1996r 2,0 + gaz (136KM)
w115 1974 2,0d (54km)
Citroen Xsara Picasso 1,8gaz (115KM) - żony
grzegorz123
Posty: 58
Rejestracja: 17 lis 2011, o 17:17
Lokalizacja: Pionki

Post autor: grzegorz123 »

w innym watku ktorys z kolegow opisywal jak sie nawymienial roznych gumek i podpor a okazalo sie ze winna byla półośka. ja tez mam takie bicie ale tylko przy wcisnieciu gazu do dechy wiec czekam z tym do wiosny i zaczne od polosiek wlasnie bo wszysko wyglada ok. zastanawia mnie ze tak jak artek88, mam dziwne buczenie na 5 ponizej 90km/h myslalem ze to moze skrzynia juz zmeczona ale okaze sie jak usune to bicie wlasnie.

kakadu, znak na wale jest oznaczony3? ma byc ustawiony miedzy te dwa naciecia?
WDB2100171A574322
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

grzegorz123 pisze:kakadu, znak na wale jest oznaczony3? ma byc ustawiony miedzy te dwa naciecia?
Tak.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
sklassa
Posty: 241
Rejestracja: 29 cze 2010, o 16:32
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sklassa »

W wale są jeszcze tuleje centrujące, może masz rozbite za bardzo.
R129 500SL
W126C 560SEC
karolrogala
Posty: 48
Rejestracja: 30 wrz 2012, o 20:38
Lokalizacja: Piła, Poznań
Kontakt:

Post autor: karolrogala »

Dziś przy wymianie tarcz zauważyłem że strasznie halasuje łożysko prawe przednie wieczorem jadę w trasę dam znać co dalej
W210 1996r 2,0 + gaz (136KM)
w115 1974 2,0d (54km)
Citroen Xsara Picasso 1,8gaz (115KM) - żony
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości