Combination Control Module - awaria? Prosze pomóżcie!
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Combination Control Module - awaria? Prosze pomóżcie!
Witam
Od tygodnia walczę ze swoim mowym nabytkiem E240 V6 1998r w automacie. I szczerze - mam tego złoma dość
Co rusz napotykam szereg problemów:
- co jakś czas nie działa centralne zamykanie, tzn. kieunkowskazy zamigają na wciśniecie przycisku (chyba zamknij) na pilocie, ale nic się nie dzieje. Pompa podciśnienia nie działa, zamki drzwi nie zamykają sie ani nie otwierają. Oświetlenie kabiny i courtesy lights (odpowadzanie do domu?) tez przestaje wtedy dzialać. Przejechanie jakiegoś odcinka pomaga, samo się naprawia. Nawet trzaśnięcie tylna klapą też raz pomogło
- od paru dni nie działa pompka spryskiwacza szyby przedniej. Tylna od poczatku nie działała. Mam jedną pompkę w zbiorniku. Dziś zrobilem test, odpiąlem kabel z pompki i zmierzylem napięcie - w momencie właczenia spryskiwacza przedniej szyby było niecałe 5 V, podczas gdy przy włączniu spryskiwacza tylnej szyby dawało napęcie 0 V (oczywiście włączane po kolei, nie oba na raz.
- dziś zauważylem dziwne zachowanie, w któryms momencie podczas jazdy przestały działać oba kierunkowskazy. Zdałem sobie wtedy sprawę, że zapomnialem właczyć swiatła, więc je właczyłem. Wtedy kerunkowskazy zaczeły normalnie mrygać
- czasem dziwne zachowanie sterowania szyb: trzeba przysickać po kilka razy guzik, żeby okno się zamnknęlo / otworzyło. Robi to tak jakby małymi skokami
- raz czy dwa pojawiła się na moment informcja o uszkodzeniu czujnika oleju
więcej grzechów nie pamiętam... aha, w pojeżdzie okazało się że akumulator jest do wymiany, wczoraj wymieniony na nowy, ale powyższe zachowania były na starym jaki i na nowym aku. Nowy aku napięcie trzyma ładnie.
Z tego co wyczytałem na tym forum, innych zagranicznych forach MB i studiowaniu schematów elektrycznych (od innych podobnych modeli bo do tego akurat nie udało się znaleźć), to wszystkimi zabawkami co wyżej wymieniłem zarządza Combination Control Module N10-1. Po sprawdzeniu i odpięciu wiązek kabli ( kolejnośc odpinania i zapinania w miarę dowolna - mam nadzieję że tak można) zauwazylem dziwne ślady jakiejś substancji na niektórych złączach, ni to woda, ni olej. Niewiele tego ale nie wiem skąd moglo się dostać. Pokrywa komory sterowników jest "prawie" szczelna, brak jednej śrubki z przodu, całość jednak wygląda w miarę czysto. Przeczyszczalem Kontakt Cleanerem bezpieczniki w obu skrzynkach pd siedzeniem i pod maską.
Bez rezultatu.
Czy ten główny moduł sterujący, ma jakies bezpieczniki? Gdzie mógłbym jeszcze zajrzeć? Moduł z przodu K40? Nie ruszałem jeszcze go.
Ponadto są i inne problemy, ale myslę że ich zródło jest gdzie indziej:
- po uruchomieniu silnika, czasem wyskakuje błąd BAS, ABS, ASR. Zauważylem że zależy to od tego jak mocno nacisnę na pedał hamulca podczas przekręcania rozrusznika. Chociaż czasem odpalam bez wciskania pedału (można tak?) i bład się nie pojawia.
Wiem z tego forum, że winowajcą bywa czujnik przy pedale, jest tam nowy zmieniony, sprawdzony omomierzem. Może to jeszcze kwestia wyregulowania jego trzpienia, musze tosprawdzić.
Mam też coś poperdzielone w stacyjce, bo moge ją przekręcić palcem do pozycji zapłonu, kluczyk-rybka moge wyjąc w dowolnej pozycji drązka ASB. Może błąd BAS, ASB pochodzi własnie ze stacyjki? Jakoś to wszystko jest razem do kupy z pedałem hamulca i skrzynią biegów połaczone cięgnami linek.
Pewnie stacyjka i tak jest do wymiany, gośc który mi go sprzedał dał dwa kluczyki, ale nie powiedział, że drugi wogóle nie działa nie otwiera centralnego zamka i w stacyjce nie udaje się nim odpalić samochodu (baterie ma dobre, cewka immo sprawna 7 ohm). Wygląda jak kluczyk nie od tego samochodu, chociaż metalowy wkład w kluczyku pasuje.
- tylna klapa po zamknięciu centralnego zamka nie rygluje się. Trzeba włożyć metalowy kluczyk i ręcznie przekęcić.
- dziś rano dopalił na 5 garów ( troszkę telepało budą) i tak przez 15 km. Przegazowanie nie pomagało. Na benzynie i gazie to samo. Później krotki postój 10 min i po odpaleniu wszystko wróciło do normy.
Oczywiście oprócz paru innych rzeczy, o których i wiedzialem w momencie kupna tj. sladów korozji i zawieszenia do robienia - powższe wyszło kilka dni po transakcji.
Zastanawiam się czy mam prawo egzekwować od sprzedawcy pokrycia częsci kosztów w ramach rękojmi?
Prosze o Wasze sugestie
vin WDB2102611A643091
Od tygodnia walczę ze swoim mowym nabytkiem E240 V6 1998r w automacie. I szczerze - mam tego złoma dość
Co rusz napotykam szereg problemów:
- co jakś czas nie działa centralne zamykanie, tzn. kieunkowskazy zamigają na wciśniecie przycisku (chyba zamknij) na pilocie, ale nic się nie dzieje. Pompa podciśnienia nie działa, zamki drzwi nie zamykają sie ani nie otwierają. Oświetlenie kabiny i courtesy lights (odpowadzanie do domu?) tez przestaje wtedy dzialać. Przejechanie jakiegoś odcinka pomaga, samo się naprawia. Nawet trzaśnięcie tylna klapą też raz pomogło
- od paru dni nie działa pompka spryskiwacza szyby przedniej. Tylna od poczatku nie działała. Mam jedną pompkę w zbiorniku. Dziś zrobilem test, odpiąlem kabel z pompki i zmierzylem napięcie - w momencie właczenia spryskiwacza przedniej szyby było niecałe 5 V, podczas gdy przy włączniu spryskiwacza tylnej szyby dawało napęcie 0 V (oczywiście włączane po kolei, nie oba na raz.
- dziś zauważylem dziwne zachowanie, w któryms momencie podczas jazdy przestały działać oba kierunkowskazy. Zdałem sobie wtedy sprawę, że zapomnialem właczyć swiatła, więc je właczyłem. Wtedy kerunkowskazy zaczeły normalnie mrygać
- czasem dziwne zachowanie sterowania szyb: trzeba przysickać po kilka razy guzik, żeby okno się zamnknęlo / otworzyło. Robi to tak jakby małymi skokami
- raz czy dwa pojawiła się na moment informcja o uszkodzeniu czujnika oleju
więcej grzechów nie pamiętam... aha, w pojeżdzie okazało się że akumulator jest do wymiany, wczoraj wymieniony na nowy, ale powyższe zachowania były na starym jaki i na nowym aku. Nowy aku napięcie trzyma ładnie.
Z tego co wyczytałem na tym forum, innych zagranicznych forach MB i studiowaniu schematów elektrycznych (od innych podobnych modeli bo do tego akurat nie udało się znaleźć), to wszystkimi zabawkami co wyżej wymieniłem zarządza Combination Control Module N10-1. Po sprawdzeniu i odpięciu wiązek kabli ( kolejnośc odpinania i zapinania w miarę dowolna - mam nadzieję że tak można) zauwazylem dziwne ślady jakiejś substancji na niektórych złączach, ni to woda, ni olej. Niewiele tego ale nie wiem skąd moglo się dostać. Pokrywa komory sterowników jest "prawie" szczelna, brak jednej śrubki z przodu, całość jednak wygląda w miarę czysto. Przeczyszczalem Kontakt Cleanerem bezpieczniki w obu skrzynkach pd siedzeniem i pod maską.
Bez rezultatu.
Czy ten główny moduł sterujący, ma jakies bezpieczniki? Gdzie mógłbym jeszcze zajrzeć? Moduł z przodu K40? Nie ruszałem jeszcze go.
Ponadto są i inne problemy, ale myslę że ich zródło jest gdzie indziej:
- po uruchomieniu silnika, czasem wyskakuje błąd BAS, ABS, ASR. Zauważylem że zależy to od tego jak mocno nacisnę na pedał hamulca podczas przekręcania rozrusznika. Chociaż czasem odpalam bez wciskania pedału (można tak?) i bład się nie pojawia.
Wiem z tego forum, że winowajcą bywa czujnik przy pedale, jest tam nowy zmieniony, sprawdzony omomierzem. Może to jeszcze kwestia wyregulowania jego trzpienia, musze tosprawdzić.
Mam też coś poperdzielone w stacyjce, bo moge ją przekręcić palcem do pozycji zapłonu, kluczyk-rybka moge wyjąc w dowolnej pozycji drązka ASB. Może błąd BAS, ASB pochodzi własnie ze stacyjki? Jakoś to wszystko jest razem do kupy z pedałem hamulca i skrzynią biegów połaczone cięgnami linek.
Pewnie stacyjka i tak jest do wymiany, gośc który mi go sprzedał dał dwa kluczyki, ale nie powiedział, że drugi wogóle nie działa nie otwiera centralnego zamka i w stacyjce nie udaje się nim odpalić samochodu (baterie ma dobre, cewka immo sprawna 7 ohm). Wygląda jak kluczyk nie od tego samochodu, chociaż metalowy wkład w kluczyku pasuje.
- tylna klapa po zamknięciu centralnego zamka nie rygluje się. Trzeba włożyć metalowy kluczyk i ręcznie przekęcić.
- dziś rano dopalił na 5 garów ( troszkę telepało budą) i tak przez 15 km. Przegazowanie nie pomagało. Na benzynie i gazie to samo. Później krotki postój 10 min i po odpaleniu wszystko wróciło do normy.
Oczywiście oprócz paru innych rzeczy, o których i wiedzialem w momencie kupna tj. sladów korozji i zawieszenia do robienia - powższe wyszło kilka dni po transakcji.
Zastanawiam się czy mam prawo egzekwować od sprzedawcy pokrycia częsci kosztów w ramach rękojmi?
Prosze o Wasze sugestie
vin WDB2102611A643091
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 30 lis 2009, o 20:24
- Lokalizacja: Sobków
Re: Combination Control Module - awaria? Prosze pomóżcie!
Masz takie prawo pod warunkiem że w umowie nie zawarliście klauzuli o tym iż kupujący jest świadomy stanu technicznego pojazdu. Najlepiej by było gdyby w umowie były wymienione usterki pojazdu a okazałoby się że usterek jest więcej, w takim przypadku było by to łatwe do wygrania. Ale w tym pierwszym przypadku to prawdopodobnie dużo bujania się po sądach i udowadniania, przy średnich szansach na wygraną.wyrzyk13 pisze:Zastanawiam się czy mam prawo egzekwować od sprzedawcy pokrycia częsci kosztów w ramach rękojmi?
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Re: Combination Control Module - awaria? Prosze pomóżcie!
Bo po każdym odpięciu akumulatora trzeba na nowo adoptować szyby, szyberdach, kierownicę.Opisy są na forum. Posprawdzaj wszystkie bezpieczniki poprzez ich wyjęcie i ponowne włożenie (śniedź styków). Kierunki, klakson, wycieraczki i takie tam odpowiada moduł SAM w skrzynce bezpieczników pod maską schowany bardziej w stronę szyby przedniej.wyrzyk13 pisze: - czasem dziwne zachowanie sterowania szyb: trzeba przysickać po kilka razy guzik, żeby okno się zamnknęlo / otworzyło. Robi to tak jakby małymi skokami
W skrzynce komputerów pod maską pierwszy od przodu to moduł przepięciowy, może ma zimne luty i trzeba na nowo polutować styki.
Może kupiłeś tzw. okazję.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Moduł o którym piszesz zdemontowałem, przelutowałem wszystkie punkty z kalafonią, nadal to samo.
Widzę, że ktoś juz tam był przede mną
[ Dodano: 2012-03-01, 15:58 ]
tak, autko wyglądało na okazję, zwłaszcza w ogłoszeniu
http://allegro.pl/mercedes-w-210-240-b- ... 60526.html
Listę usterek w pierwszym poście oczywiscie nie wyczerpałem.
Proszę o pomoc w doprowadzeniu autka do porządku.
Po wpisaniu WIN w EPC online mam 4 pozycje. Wiecie jak rozróżnić, na która linijkę mam patrzeć?
Widzę, że ktoś juz tam był przede mną
[ Dodano: 2012-03-01, 15:58 ]
tak, autko wyglądało na okazję, zwłaszcza w ogłoszeniu
http://allegro.pl/mercedes-w-210-240-b- ... 60526.html
Listę usterek w pierwszym poście oczywiscie nie wyczerpałem.
Proszę o pomoc w doprowadzeniu autka do porządku.
Po wpisaniu WIN w EPC online mam 4 pozycje. Wiecie jak rozróżnić, na która linijkę mam patrzeć?
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
- Damian86 w210
- Posty: 2177
- Rejestracja: 5 sty 2011, o 18:24
- Lokalizacja: Zabrze
Dziś doszło jeszcze "anzeige defekt" i po kolei przewija się ikonka miski olejowej i płynu spryskiwaczy. Być może jest to skutkiem przelutowania tego elementu bezpiecznikowo-przekaznikowego. Swoją drogą, na EPC online w moim samochodzie go nie znalazłem, ma oznaczenie A 000 540 00 77.
Czy mógłby ktoś sprawdzić, czy te wszystkie bebechy co załaczyłem sa oryginalnie od mojego pojazdu?
Mam do wymiany kluczyk, stacyjkę i być może komputer. Czy zestaw z E 240 ale po lifice 2,6l będzie u mnie pasował? Komputer jest tam oznaczony A 030 545 58 32.
Zbliża się weekend, można coś podłubać. Dziękuję wszystkim za cenne uwagi!
Nie udało się załączyć zdjęć, więc po kolei pisze co wystepuje w skrzynce z modułami:
A 023 545 96 32
017 545 73 32
A 020 545 93 32
A 000 540 00 72
Czy mógłby ktoś sprawdzić, czy te wszystkie bebechy co załaczyłem sa oryginalnie od mojego pojazdu?
Mam do wymiany kluczyk, stacyjkę i być może komputer. Czy zestaw z E 240 ale po lifice 2,6l będzie u mnie pasował? Komputer jest tam oznaczony A 030 545 58 32.
Zbliża się weekend, można coś podłubać. Dziękuję wszystkim za cenne uwagi!
Nie udało się załączyć zdjęć, więc po kolei pisze co wystepuje w skrzynce z modułami:
A 023 545 96 32
017 545 73 32
A 020 545 93 32
A 000 540 00 72
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Masz damę 45Q.Europa.
Wymontuj tylną kanapę, wejdź do komory akumulatora, zrób porządek z klemami, przewodami dodatkowymi przy klemie + , wszystkie bezpieczniki vis a vis akumulatora wymień lub przynajmniej dobrze oczyść.Zaprogramuj szyby, dach itd.
O efekcie końcowym napisz.
Co do czujnika oleju nie wiem.Doświetlania podjazdu do garażu, fabrycznie w tym aucie nie było.Pokręć na uruchomionym silniku kierownicą od oporu do oporu 2-razy, kontrolki trakcji mają zgasnąć.
Powodzenia.
PS. W szarej gąbce koło akumulatora leży pompa centralnego zamykania z modułami oświetleń, migaczy itd.Zajrzyj do środka, czasem trzeba coś oczyścić
Wymontuj tylną kanapę, wejdź do komory akumulatora, zrób porządek z klemami, przewodami dodatkowymi przy klemie + , wszystkie bezpieczniki vis a vis akumulatora wymień lub przynajmniej dobrze oczyść.Zaprogramuj szyby, dach itd.
O efekcie końcowym napisz.
Co do czujnika oleju nie wiem.Doświetlania podjazdu do garażu, fabrycznie w tym aucie nie było.Pokręć na uruchomionym silniku kierownicą od oporu do oporu 2-razy, kontrolki trakcji mają zgasnąć.
Powodzenia.
PS. W szarej gąbce koło akumulatora leży pompa centralnego zamykania z modułami oświetleń, migaczy itd.Zajrzyj do środka, czasem trzeba coś oczyścić
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości