Problem z automatyczną skrzynią biegów

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

ludas91
Posty: 3
Rejestracja: 7 lut 2012, o 01:47
Lokalizacja: Poznań

Problem z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: ludas91 »

Witam,
Jestem posiadaczem mercedesa klasy E w210, rocznik 2001, silnik 2.2 CDI, z automatyczną skrzynią biegów.

Mam problem od kilku dni.
Mianowicie gdy samochód stoi nieodpalany około-7-10 godz, po odpaleniu skrzynia nie chce przejśc z biegu "P" na "D", trwa to z 10 minut, zanim wykonam najróżniejsze "manewry" (dusze i puszczam hamulec, gasze i zapalam auto, zmieniam z trybu "W" na "S" itd.) i w końcu da się przełączyc. Co może byc powodem tego?
Dodam, że czasem jak auto już jest w ruchu i zrobię nim kilka km, też skrzynia potrafi "zastygnąc" w miejscu.
Dziękuje z góry za pomoc.
BoriaGodunoff
Posty: 288
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Chełmno

Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów

Post autor: BoriaGodunoff »

Witam kolegę.
Myślę, że uszkodzona kaseta wybieraka.
Poczytaj na forum duzo o tym jest.
Pozdrawiam

Opisz czy da sie przełączać lewarek zmiany biegów!
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
Awatar użytkownika
Kamilos
Posty: 35
Rejestracja: 28 lis 2009, o 12:25
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamilos »

kolego mam to samo i proste rozwiazanie, wez ze soba olowek i gdy masz zapalony silnik wloz go w otwor przy literce "d", oczywiscie przy wcisnietym hamulcu i trzymajac wlozony olowek zmien bieg. u mnie lewarek zacina sie ponizej -14
Pozdrawiam
Kamilos
WDB2102161B427032
270CDI '01r kombi avangarda amg
daje rade!!!!
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Kamilos pisze:u mnie lewarek zacina sie ponizej -14
i wg Ciebie to normalne ??
Awatar użytkownika
Kamilos
Posty: 35
Rejestracja: 28 lis 2009, o 12:25
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamilos »

ZGi pisze:
Kamilos pisze:u mnie lewarek zacina sie ponizej -14
i wg Ciebie to normalne ??
nie to nie jest normalne ale poki co musze z tym zyc
Pozdrawiam
Kamilos
WDB2102161B427032
270CDI '01r kombi avangarda amg
daje rade!!!!
ludas91
Posty: 3
Rejestracja: 7 lut 2012, o 01:47
Lokalizacja: Poznań

Post autor: ludas91 »

no generalnie właśnie lewarek stoi w miejscu, nie chce się ruszyc.. a na siłe nie chce go pchac..
Awatar użytkownika
Kamilos
Posty: 35
Rejestracja: 28 lis 2009, o 12:25
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamilos »

zrob to co napisalem: zapalony silnik+wcisniety hamulec+olowek w wyzlobieniu przy lit. D wcisniety i przesuwamy lewar
tu masz linka do mojego problemu:
viewtopic.php?t=17138
Pozdrawiam
Kamilos
WDB2102161B427032
270CDI '01r kombi avangarda amg
daje rade!!!!
BoriaGodunoff
Posty: 288
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: BoriaGodunoff »

ludas91 pisze:no generalnie właśnie lewarek stoi w miejscu, nie chce się ruszyc.. a na siłe nie chce go pchac..
Jak stoi, to pchać :rotfl:
A tak na poważnie, to zrób patent z ołówkiem.
No i szukaj i czytaj, szukaj i czytaj.
Wyszukiwarka i wpisz kaseta wybieraka. Znajdziesz tam b. dużo cennych informacji.
Pozdrawiam
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
ludas91
Posty: 3
Rejestracja: 7 lut 2012, o 01:47
Lokalizacja: Poznań

Post autor: ludas91 »

Szukałem troche z ojcem, ale doszedł nowy problem. Auto nie chce jechać więcej niż 120/130KM/H, ogólnie nie chce przekroczyć 3000 obrotów - czy to na biegu "D" czy "N".... Czy to może mieć jakiś związek z zacinającym się lewarkiem skrzyni biegów?
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

ludas91, to się nazywa tryb awaryjny, jeśli jest coś nie tak to komputer pozwala jechać właśnie tak jak opisujesz do 140km/h bez turba i max 3tyś obr. nawet na P. Ja ci polecam Star Diagnostic, takie domyślanie się co do skrzyni nie pomoże autku.
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: --Arkadia-- »

herianm pisze:ludas91, to się nazywa tryb awaryjny, jeśli jest coś nie tak to komputer pozwala jechać właśnie tak jak opisujesz do 140km/h bez turba i max 3tyś obr. nawet na P. Ja ci polecam Star Diagnostic, takie domyślanie się co do skrzyni nie pomoże autku.
sorki, że się podepnę - niedawno zakupiłem mercedesa i ma dokładnie takie objawy tzn. 120-130 km/h max i do 3tyś. obrotów. Czy może to być spowodowane awarią skrzyni? Mam uślizg pomiędzy 2 a 3 biegiem. Na wyświetlaczu nie pokazywało żadnej informajci/trybu awaryjnego na skrzyni również ale po podłączeniu pod komputer mechanik mówił, że jakies błedy pokazuje.
Obecnie auto stoi w warsztacie i skrzynia będzie remontowana - czy jest szansa, że auto po jej naprawie będzie funkcjonowało prawidłowo - wyjdzie z trybu awaryjnego i będzie jechało lepiej niż 120/130?
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

--Arkadia--, tryb awaryjny może też się tyczyć silnika i jego osprzętu, codo pytania to TAK, jeśli mechanik wyeliminuje błąd, który powoduje tryb awaryjny to samochód zacznie jeździć normalnie, nic więcej ci nie powiem bo nawet nie wiem czym jeździsz, wpisz w stopce dane samochodu.
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: --Arkadia-- »

herianm pisze:--Arkadia--, tryb awaryjny może też się tyczyć silnika i jego osprzętu, codo pytania to TAK, jeśli mechanik wyeliminuje błąd, który powoduje tryb awaryjny to samochód zacznie jeździć normalnie, nic więcej ci nie powiem bo nawet nie wiem czym jeździsz, wpisz w stopce dane samochodu.
dzięki za odp., mechanik mówił, że jedna świeca jest przepalona + czujnik powietrza? - domyślam się, że może chodzić o przepływomierz? i coś ze skrzynią jednak ta będzie wyciągnięta i kompletnie wyremontowana i zastanawiam się czy po jej naprawie auto powinno już jeździć normalnie tzn. pow.130km/h i 3000obrotów.
P.S.
Zaraz uzupełnię stopkę
pawel29
Posty: 7
Rejestracja: 16 paź 2011, o 21:40
Lokalizacja: 59-940 węgliniec

Post autor: pawel29 »

witam.problem trybu awaryjnego skrzyni biegów to dość złożony i obszerny temat.wiem bo moja skrzynia też była robiona,tylko ja miałem możliwość doglądania prac remontowych i pewnie dlatego zrobiłem już 140tys.km bez awarii.mam nadzieję że twój mechanik się przyłoży bo nie dość że trzeba to wykonać niezwykle starannie,zachowując przy tym dokładność i czystość to jeszcze trzeba ją potem delikatnie wkładać,bo jeśli się uszkodzi panewkę na wandlerze to długo nie pojezdzisz.pozdrawiam i namawiam do przyglądania się mechanikowi,jeśli to oczywiście możliwe.
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: --Arkadia-- »

skrzynia zrobiona - wymienione sprzęgło, jakieś łożysko, oczywiście olej, uszczelniona cała skrzynia - całość 3100zł :wstyd:
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 21 gości