Wymiana pompy paliwa z Lucasa na Bosch - 2.2 D.

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

tonidriver pisze:Fama o felernym lukasie jednak jest. Jakoś nikt nie stęka na temat 2,9 lub 300td :-/
Zgadza się ale są też tacy co nie wiedzą o co chodzi.Znajomy przejechał swoją celiną 202 90 tys .Pytałem się jak auto a on na to chłopie żeby nie ta rdza to to bym nawet niewiedział że samochód mam.A z motoru i pompy zadowolony.Nażekają ogulnie na różne marki.Każda jakieś bolonczki ma.Takie życie bez samochodu ciężko. :mrgreen:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Robert gd
VIP
Posty: 472
Rejestracja: 27 maja 2008, o 16:58
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Robert gd »

Merlin, pare lat temu miałem C klase z 94 r z przebiegiem cos ok 170 tys km , było to auto od brata mojego ojca, który miał je od nowego, niestety miałem te przyjemnosc aby naprawiac Lukasa , własnie w Pezalu. Spalanie o , którym piszesz to czysta fikcja, a moj to był manual 5 biegowy. Miasto 8-9 , trasa przy 140 km/h powyzej 8 , a przyspieszenia zero, ten silnik uwazam , za mega porazke, a jak mowisz o taksówkarzach , ktorzy zachwalają te silniki, to zapraszam na postoje w gdasnku i pogadac z kims kto ma ten silnik, znam 4 z tym silnikiem i tylko jedno auto jezdzi ok , trzech taksisrzy w wiekszosci jezdzi w trybie awaryjnym , a pompy nie chce naprawiac bo przekracza wartosc auta.
Awatar użytkownika
bonifacq
Posty: 2439
Rejestracja: 17 sty 2009, o 22:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bonifacq »

Robert gd pisze:trzech taksisrzy w wiekszosci jezdzi w trybie awaryjnym , a pompy nie chce naprawiac bo przekracza wartosc auta.
Więc niech jadą do Sztum mają bardzo blisko 1400 zł i zapomną o pompie ;-)
Mercedes W210 2.2D BMW E39 525i BMW E60 525i
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Na palcach jednej ręki można policzyć taksiarzy, którzy dbają o auto jak należy - najczęściej podchodzą do tego na zasadzie mini-max - minimum kosztów, maximum zysku...
Niestety...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Robert gd
VIP
Posty: 472
Rejestracja: 27 maja 2008, o 16:58
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Robert gd »

bonifacq pisze:
Robert gd pisze:trzech taksisrzy w wiekszosci jezdzi w trybie awaryjnym , a pompy nie chce naprawiac bo przekracza wartosc auta.
Więc niech jadą do Sztum mają bardzo blisko 1400 zł i zapomną o pompie ;-)
Dwóm juz nadałem temat i mają sie tym zainteresowac.

[ Dodano: 2011-06-30, 19:12 ]
jjankiello pisze:Na palcach jednej ręki można policzyć taksiarzy, którzy dbają o auto jak należy - najczęściej podchodzą do tego na zasadzie mini-max - minimum kosztów, maximum zysku...
Niestety...
Bzdury piszesz.Wiekszosc taksówkarzy ma auta w lepszym stanie, niz osoby uzytkujący je tylko prywatnie.
fajneksywysazaj
Posty: 1004
Rejestracja: 25 lip 2010, o 23:28
Lokalizacja: NOS,ZSZ

Post autor: fajneksywysazaj »

Robert gd pisze:Wiekszosc taksówkarzy ma auta w lepszym stanie, niz osoby uzytkujący je tylko prywatnie.
A dokładnie masz racje,bo jesli auto stoi w naprawie to nie zarabia i oni o tym wiedza a prywatny,jak auto sie zepsuje to trudno najwyżej pojedzie autobusem i straci troszkę nerwów przy szukaniu majstra lub naprawianiu
KIA Sedona 2006 3.8 LPG
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Robert gd pisze:Wiekszosc taksówkarzy ma auta w lepszym stanie, niz osoby uzytkujący je tylko prywatnie.
Widocznie zależy od regionu...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

nie zalezy od regionu tylko zalezy od wlasciciela!!!!
jesli wlascicielem auta jest korporacja to nie dziwota ze kierowca który przychodzi do pracy ma w dupie którym autem pojedzie!!! ważne żeby jechało i tak jest w wiekszosci krajów!!!
u nas niestety taksówkarz to wlasciciel auta który wie ze jak zaniedba proste tanie naprawy to odbije mu sie to dużą czkawką :)
dlatego nawet nie próbujcie porównywać aut polskich taksówkarzy do cywilnych czyt prywatnych bo to zupełnie inna bajka...
wyobraź sobie na ten przykład palanta która nie dba o auto i przychodzi klient i mówi mu pojedziemy njp w krakowie do gdanska :) palant który nie dba mu w plecy kurs bo sie boi ze sie rozleci jego furka... taksówkarz natomiast mówi: zapraszam jedziemy :)
prywatny wlasciciel auta wie co go boli i ma w dupie bo te 5-25km codziennie do pracy dojedzie... a jak sie cos rozleci to damy rade po pracy... ot cała filozofia...

odnosnie taksówkarzy mówię o prawdziwych taksówkarzach a nie tych co za 1,5 km kroją 100zł bo taki za trase kilkaset km musiałby liczyc swój kurs za dziesiątki tys zł :)
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
PhantomASA1
Posty: 360
Rejestracja: 20 paź 2010, o 18:03
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PhantomASA1 »

Taksówkarze raczej kupują części o jakości HD,wtajemniczeni wiedzą o co chodzi.
phantom WDB210004 1A 148308
dzwilu
VIP
Posty: 542
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Uszczelnienie lucasa

Post autor: dzwilu »

Uszczelniłem pompę,ale teraz jakby silnik troche przymulony,wydaje mi się że jakby wolniej wchodził na obroty,po użyciu kick down,też jakby słabiej ciągnie.
Czy to ma związek z ustawieniem kąta wtrysku? Przestawiać? Czy zostawić jak jest,to będzie mniejsze spalanie?
Podpowiedzcie proszę.
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
PhantomASA1
Posty: 360
Rejestracja: 20 paź 2010, o 18:03
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PhantomASA1 »

Oczywiście,ze ustawienie kąta wtrysku jest ważne!Pytasz czy tak zostawić,chcesz nadpalić zawory?nie tak od razu ,ale z biegiem czasu.
phantom WDB210004 1A 148308
kodex_88
Posty: 9
Rejestracja: 5 sie 2011, o 13:43
Lokalizacja: Kielce

Wymiana pompy Lucas na Bosch

Post autor: kodex_88 »

Witam, wymienilem uszkodzona pompe wtryskowa lucasa epica w samochodzie mercedes w210 e220 2.2D. Wymienialem ja na BOSHA rzedowego od VITO/Sprintera 2.3D,pompa byla po regeneracji,oringi itd powymieniane,wszystko ustawione,robilem to u tzw. Magika w Sztumskiej Wsi pod SZTUMEM. Wymiana trwala 9godz. Na wolnych obrotach silnik chodzi rowniotenko, nic nie telepie, trzyma obroty, jednak podczas jazdy przy zmianach biegów szarpie w przod i tyl jak kangur, dosc mocno, jak na 1 jezdzie na nauce jazdy. Jesli rozpedze samochod juz na np. 4 tym biegu i wrzuce piatke,puszcze sprzeglo to nic nie szarpie, zaczyna sie dopiero jak nacisne pedal gazu,powtarza sie to na kazdym biegu... telepie pare sekund,ustaje po kilku sekundach zazwyczaj jak wcisne pedal gazu do podlogi. Staram sie to jakos oszukac , zeby nie bylo zabki, ale to ptrawie niemozliwe, jedyna opcja ktora czasem pomaga jest przy zmianie biegu wcisniecie oczywiscie sprzegla, dodanie sporej ilosci gazu i powolne wysprzeglanie... jednak nie zawsze wychodzi. Pan Lukasz od tej wymiany twierdzi, ze pompa itd na pewno jest ok, ze wszystko robil tak jak zawsze i ze to wina poduszek pod silnikiem, szczegolnie lewej, ze silnik po dodaniu gazu podnosi sie znacznie do gory przez co drgania przechodza na caly samochod.. Czy to mozliwa opcja? Czy moze to jednak wina czegos innego? np. nastawnika wtrysku tej nowej rzedowki boscha? prosze ratujcie, bo juz zaczynam miec dosc tego samochodu, a wyprawa do sztumu z kielc wraz z wymiana i paliwem wyniosla mnie 2000zł i 2 dni tulaczki
Ostatnio zmieniony 6 sty 2013, o 12:12 przez kodex_88, łącznie zmieniany 1 raz.
BYŁ: W210 1998 E220 DIESEL ELEGANCE -----> JEST: W210 LIFT E270 CDI AVANTGARDE, WDB2100161B361633
Awatar użytkownika
DirtyHarry
Posty: 708
Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Wymiana pompy paliwa z Lucasa na Bosch 2.2 D.

Post autor: DirtyHarry »

Cześć.
Moja dama znowu stoi w warsztacie z podejrzeniem awarii pompy(dokładniejsza diagnoza będzie w nadchodzącym tygodniu).
Jeśli podejrzenia się potwierdzą to poważnie rozważam wymianę tego drogiego g....a(sorry,ale nie umiem znaleźć innego określenia na to coś) na pompę Bosch.
Link => http://www.favore.pl/220152_pompa-lucas ... rskie.html
Zanim jednak zdecyduję się na ten krok i pokonanie ponad 700km w jedną stronę czekam na wasze opinie na ten temat.
Zwłaszcza zależy mi na opiniach użytkowników,którzy zdecydowali się na ten krok.
Wiem że ingerencja jest dość duża,chciałbym się jednak dowiedzieć jak to sprawdza się w praktyce i czy nie wywołuje jakiś negatywnych skutków przy późniejszym diagnozowaniu auta(czy komp nie głupieje).
"Gdyby przedni napęd był lepszy,ludzie chodziliby na rękach"
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Z rok temu pisałem komuś o takiej wymianie w Serwis Bosch mercedes w moim mieście za cenę 1600 zł, więc ta cena z linku raczej spoko jest.
Tutaj w grę wchodzi tylko zamiana gó...na na dobry sprzęt i jej synchronizacje z układami auta i po bólu na zawsze.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
DirtyHarry
Posty: 708
Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: DirtyHarry »

stanleym210 jeśli możesz to rozwiń trochę ten temat,bo sam znalazłem tylko info o Sztumskiej Wsi.Jeśli możesz to popytaj czy robią to jeszcze i za ile.Mam do Ciebie prawie 300km bliżej,ale zanim ruszę w trasę muszę mieć 100% pewności że się nie rozczaruję. ;)
"Gdyby przedni napęd był lepszy,ludzie chodziliby na rękach"
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości