ASB a ciąganie lekkiej przyczepki

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

aafrica
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2012, o 15:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

ASB a ciąganie lekkiej przyczepki

Post autor: aafrica »

Witam,
powoli rozglądam się za W210 w kombi. Nigdy nie miałem auta z ASB. A teraz właśnie przyszedł czas żeby taki samochód kupić. Oprócz normalnej, prywatnej jazdy samochód 3-4 razy w roku będzie jechał ok. 1000 km z przyczepką (pustą) i wracał targając jakieś 500-700kg łącznie z przyczepką. Do tego jeszcze trochę kilogramów ( nie za wiele ), będzie wrzucone do bagażnika + 2 lub 3 osoby.
Znajomy powiedział mi, ze ciągnięcie załadowanej przyczepki może mieć niekorzystny wpływ na automatyczną skrzynie biegów. Przyczepka będzie bez hamulca najazdowego. Wg słów mojego znajomego przyczepka może trochę szarpać, popychać przy hamowaniu a ASB tego nie lubi. Hamulec najazdowy w niewielkim stopniu niweluje te niedogodności.
Pytanie: czy rozglądając się za autem, które kilka tysięcy kilometrów rocznie będzie ciągnęło obciążoną przyczepkę brać pod uwagę auto z ASB, czy zrezygnować i szukać manualnej skrzyni biegów??
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Ogólnie do przyczep najlepszy jest manual. 0Ale tu mowa o przyczepie 1500kg w góre. Takiej 500-700kg nie poczujesz w ogóle.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
kris4500
Posty: 297
Rejestracja: 9 cze 2009, o 17:19
Lokalizacja: w 210 to kibel

Post autor: kris4500 »

witam to o czym piszesz odpada odpada targanie przyczepy ,lawety ,kup sobie w manualu poszukaj manual
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Manual byłby chyba najlepszym wyborem.

Podobno skrzynia automat 722.4 oraz 722.5 sterowana hydraulicznie montowana z tymi motorami była dość żywotna-220D,250D,300D,E230,E280
Skrzynie 722.6 są rzekomo bardziej awaryjne.
Jesli chodzi o automat, to kupno ponad 10 letniego starego auta z przeb 300-400 tys jest proszeniem sie o remont generalny skrzyni... tym bardziej ze to ma śmigac po kilka tys rocznie z przyczepą.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2012, o 17:37 przez merlin, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
kris4500
Posty: 297
Rejestracja: 9 cze 2009, o 17:19
Lokalizacja: w 210 to kibel

Post autor: kris4500 »

kup sobie kombi 290 td lub 300 td w manualu z przed lifta i masz problem z głowy i skrzyni i awaryjności wtedy możesz wozić i targać co chcesz
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

kris4500, nie kupisz 300TD w manualu, takich aut wyszło tak niewiele, że ciężko jest takie coś znaleźć, tak samo jak 3.2CDI manual. Co do przyczepy to znajomy ma W202 2.5D i śmiga tym z przyczepą wszędzie i kiedy tylko potrzebuje, nic się z automatem nie dzieje. Ja nie widzę różnicy dla samochodu, szczególnie, że jak wsadzisz 4 kolesi pokroju Rekty to też będziesz miał w aucie 500kg i co wtedy automat padnie? Nie przesadzajmy.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2012, o 17:05 przez herianm, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

300TD nie było w manualu, był tylko 300D na drążku
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
kris4500
Posty: 297
Rejestracja: 9 cze 2009, o 17:19
Lokalizacja: w 210 to kibel

Post autor: kris4500 »

ja wiem że ciężko tak jak 2,7 cdi też ciężko w manualu wyrwać 3,2 cdi też 300 td też ale sie zdażały ale to najlepsze i najbardziej żywotne motory są co sie zbierają w miarę i nadaja sie do targania w manualu oczywscie =przyczepy od traktora ;)
aafrica
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2012, o 15:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: aafrica »

kris4500 pisze:kup sobie kombi 290 td lub 300 td w manualu z przed lifta i masz problem z głowy i skrzyni i awaryjności wtedy możesz wozić i targać co chcesz

Na pewno będę szukał auta poliftingowego. Bardzo żałuje, że nie da się pogodzić ASB z przyczepką, ale...
Jeszcze pojeżdże tym co mam.
Ale marzenia odnośnie posiadania okulara z ASB pozostają.
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Holowanie przyczep wysilonym 2,7Cdi na dwumasie to chyba też nie najlepszy pomysł.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
aafrica
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2012, o 15:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: aafrica »

merlin pisze:Holowanie przyczep wysilonym 2,7Cdi na dwumasie to chyba też nie najlepszy pomysł.
czemu? Bo właśnie ten silnik najbardziej mnie interesuje. Ile może kosztować kompletne sprzęgło z dwumasą i wymiana? Czy celowe i/lub możliwe jest wymienienie samego sprzęgła/samej dwumasy?
Moze bardzo proste pytania, ale moja wiedza na temat mercedesa jest dość ograniczona.
A targać przyczepkę 4-5 razy w roku do Holandii muszę.
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Nie wiem skąd koledzy mają takie info, w210 to jedno z aut o wyjątkowo dużych możliwościach przewozowych (szczególnie kombi) w przypadku przyczep przewyższa nawet sporo busów. Automat sobie poradzi ,wystarczy rozsądna eksploatacja - bez forsowania .
Ostatnio zmieniony 15 sty 2012, o 17:31 przez elspasoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

aafrica pisze:
merlin pisze:Holowanie przyczep wysilonym 2,7Cdi na dwumasie to chyba też nie najlepszy pomysł.
czemu? Bo właśnie ten silnik najbardziej mnie interesuje
Kolego aafrica- ten silnik raczej sobie odpuść bo w modelu W210 jest on awaryjny, a naprawy są kosztowne. Dopiero w modelu W211 ten silnik jest OK.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

Też się zastanawiam dlaczego automat ma mieć problem z przyczepką.
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

aafrica pisze: Bardzo żałuje, że nie da się pogodzić ASB z przyczepką,
Ostatnio co jakiś czas ciągnę przyczepę z ładunkiem ok. 1 tony i ponad autem z sinikiem jak w podpisie z ASB 722607 i jazda jest po prostu rewelacją. Żadnych jak piszesz szarpnięć, bujań i nie wiadomo czego jeszcze,ale ja wypożyczam przyczepki fabrycznie robione a nie jakieś w stodole, niewyważone itd. na zegarze temp. stoi normalnie jak w jeździe bez przyczepy. Trochę większe jest tylko zużycie paliwa, może przez opr plandeki bo miałem te wysokie.
Także kolego zdecydowanie Ci polecam auto z asb tylko nie z motorem 2.0 l diesel bo ten sam ledwie się rozpędza.

Jeżeli ciężar byłby duży to wystarczy ręcznie przestawić drążek na niższy bieg aby się trochę rozpędzić i potem na D.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości