ASB a ciąganie lekkiej przyczepki
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
ASB a ciąganie lekkiej przyczepki
Witam,
powoli rozglądam się za W210 w kombi. Nigdy nie miałem auta z ASB. A teraz właśnie przyszedł czas żeby taki samochód kupić. Oprócz normalnej, prywatnej jazdy samochód 3-4 razy w roku będzie jechał ok. 1000 km z przyczepką (pustą) i wracał targając jakieś 500-700kg łącznie z przyczepką. Do tego jeszcze trochę kilogramów ( nie za wiele ), będzie wrzucone do bagażnika + 2 lub 3 osoby.
Znajomy powiedział mi, ze ciągnięcie załadowanej przyczepki może mieć niekorzystny wpływ na automatyczną skrzynie biegów. Przyczepka będzie bez hamulca najazdowego. Wg słów mojego znajomego przyczepka może trochę szarpać, popychać przy hamowaniu a ASB tego nie lubi. Hamulec najazdowy w niewielkim stopniu niweluje te niedogodności.
Pytanie: czy rozglądając się za autem, które kilka tysięcy kilometrów rocznie będzie ciągnęło obciążoną przyczepkę brać pod uwagę auto z ASB, czy zrezygnować i szukać manualnej skrzyni biegów??
powoli rozglądam się za W210 w kombi. Nigdy nie miałem auta z ASB. A teraz właśnie przyszedł czas żeby taki samochód kupić. Oprócz normalnej, prywatnej jazdy samochód 3-4 razy w roku będzie jechał ok. 1000 km z przyczepką (pustą) i wracał targając jakieś 500-700kg łącznie z przyczepką. Do tego jeszcze trochę kilogramów ( nie za wiele ), będzie wrzucone do bagażnika + 2 lub 3 osoby.
Znajomy powiedział mi, ze ciągnięcie załadowanej przyczepki może mieć niekorzystny wpływ na automatyczną skrzynie biegów. Przyczepka będzie bez hamulca najazdowego. Wg słów mojego znajomego przyczepka może trochę szarpać, popychać przy hamowaniu a ASB tego nie lubi. Hamulec najazdowy w niewielkim stopniu niweluje te niedogodności.
Pytanie: czy rozglądając się za autem, które kilka tysięcy kilometrów rocznie będzie ciągnęło obciążoną przyczepkę brać pod uwagę auto z ASB, czy zrezygnować i szukać manualnej skrzyni biegów??
Manual byłby chyba najlepszym wyborem.
Podobno skrzynia automat 722.4 oraz 722.5 sterowana hydraulicznie montowana z tymi motorami była dość żywotna-220D,250D,300D,E230,E280
Skrzynie 722.6 są rzekomo bardziej awaryjne.
Jesli chodzi o automat, to kupno ponad 10 letniego starego auta z przeb 300-400 tys jest proszeniem sie o remont generalny skrzyni... tym bardziej ze to ma śmigac po kilka tys rocznie z przyczepą.
Podobno skrzynia automat 722.4 oraz 722.5 sterowana hydraulicznie montowana z tymi motorami była dość żywotna-220D,250D,300D,E230,E280
Skrzynie 722.6 są rzekomo bardziej awaryjne.
Jesli chodzi o automat, to kupno ponad 10 letniego starego auta z przeb 300-400 tys jest proszeniem sie o remont generalny skrzyni... tym bardziej ze to ma śmigac po kilka tys rocznie z przyczepą.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2012, o 17:37 przez merlin, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
kris4500, nie kupisz 300TD w manualu, takich aut wyszło tak niewiele, że ciężko jest takie coś znaleźć, tak samo jak 3.2CDI manual. Co do przyczepy to znajomy ma W202 2.5D i śmiga tym z przyczepą wszędzie i kiedy tylko potrzebuje, nic się z automatem nie dzieje. Ja nie widzę różnicy dla samochodu, szczególnie, że jak wsadzisz 4 kolesi pokroju Rekty to też będziesz miał w aucie 500kg i co wtedy automat padnie? Nie przesadzajmy.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2012, o 17:05 przez herianm, łącznie zmieniany 1 raz.
kris4500 pisze:kup sobie kombi 290 td lub 300 td w manualu z przed lifta i masz problem z głowy i skrzyni i awaryjności wtedy możesz wozić i targać co chcesz
Na pewno będę szukał auta poliftingowego. Bardzo żałuje, że nie da się pogodzić ASB z przyczepką, ale...
Jeszcze pojeżdże tym co mam.
Ale marzenia odnośnie posiadania okulara z ASB pozostają.
czemu? Bo właśnie ten silnik najbardziej mnie interesuje. Ile może kosztować kompletne sprzęgło z dwumasą i wymiana? Czy celowe i/lub możliwe jest wymienienie samego sprzęgła/samej dwumasy?merlin pisze:Holowanie przyczep wysilonym 2,7Cdi na dwumasie to chyba też nie najlepszy pomysł.
Moze bardzo proste pytania, ale moja wiedza na temat mercedesa jest dość ograniczona.
A targać przyczepkę 4-5 razy w roku do Holandii muszę.
Nie wiem skąd koledzy mają takie info, w210 to jedno z aut o wyjątkowo dużych możliwościach przewozowych (szczególnie kombi) w przypadku przyczep przewyższa nawet sporo busów. Automat sobie poradzi ,wystarczy rozsądna eksploatacja - bez forsowania .
Ostatnio zmieniony 15 sty 2012, o 17:31 przez elspasoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Kolego aafrica- ten silnik raczej sobie odpuść bo w modelu W210 jest on awaryjny, a naprawy są kosztowne. Dopiero w modelu W211 ten silnik jest OK.aafrica pisze:czemu? Bo właśnie ten silnik najbardziej mnie interesujemerlin pisze:Holowanie przyczep wysilonym 2,7Cdi na dwumasie to chyba też nie najlepszy pomysł.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Ostatnio co jakiś czas ciągnę przyczepę z ładunkiem ok. 1 tony i ponad autem z sinikiem jak w podpisie z ASB 722607 i jazda jest po prostu rewelacją. Żadnych jak piszesz szarpnięć, bujań i nie wiadomo czego jeszcze,ale ja wypożyczam przyczepki fabrycznie robione a nie jakieś w stodole, niewyważone itd. na zegarze temp. stoi normalnie jak w jeździe bez przyczepy. Trochę większe jest tylko zużycie paliwa, może przez opr plandeki bo miałem te wysokie.aafrica pisze: Bardzo żałuje, że nie da się pogodzić ASB z przyczepką,
Także kolego zdecydowanie Ci polecam auto z asb tylko nie z motorem 2.0 l diesel bo ten sam ledwie się rozpędza.
Jeżeli ciężar byłby duży to wystarczy ręcznie przestawić drążek na niższy bieg aby się trochę rozpędzić i potem na D.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości