głośna praca nawiewu napuchnięty wąż
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
głośna praca nawiewu napuchnięty wąż
cześć
dziś zaobserwowałem (a raczej usłyszałem) głośniejsza niż normalna pracę nawiewu. mianowicie jak zawsze w zime po rozgrzaniu przestawiałem siłę nawiewu na 2 czy 1,5 w tle leciało cichutko radio i było jak dla mnie wszystko normalnie, tak dziś nawiew na 2 stopniu dmuchawy ta wieje że głowe urywa. to samo na stopniu 1,5 i 1. na 0.5 jest ciszej ale dalej słysze (wcześniej niesłyszałem), a teraz uwaga- przy wyłączonym nawiewie też lekko wieje.
cóż się stało? ma ktoś jakiś pomysł? podczas jazdy do pracy też coś dziwnego było bo auto juz rozgrzane było na 90 stopni i w którymś momencie temperatura spadła poniżej 80, ale potem znowu doszła
termostat nowy, płyn chłodniczy też.
po otwarciu maski zauważyłem mocno nabrzmiałą rurę prowadzącą do termostatu była cholernie twarda i chyba napuchnięta. otworzyłem korek płynu chłodniczego wypuściłem dużo powietrza i rura "znormalniała"
prosze o pomoc bo jestem w tym momencie poza miejscem zamieszkania i tu nocuje, nie wiem czy takie objawy nie prognozują wiecej przykrych rewelacji podczas jutrzejszej trasy
pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
2.2 cdi avantgarde 99 rok wersja lift automat
dziś zaobserwowałem (a raczej usłyszałem) głośniejsza niż normalna pracę nawiewu. mianowicie jak zawsze w zime po rozgrzaniu przestawiałem siłę nawiewu na 2 czy 1,5 w tle leciało cichutko radio i było jak dla mnie wszystko normalnie, tak dziś nawiew na 2 stopniu dmuchawy ta wieje że głowe urywa. to samo na stopniu 1,5 i 1. na 0.5 jest ciszej ale dalej słysze (wcześniej niesłyszałem), a teraz uwaga- przy wyłączonym nawiewie też lekko wieje.
cóż się stało? ma ktoś jakiś pomysł? podczas jazdy do pracy też coś dziwnego było bo auto juz rozgrzane było na 90 stopni i w którymś momencie temperatura spadła poniżej 80, ale potem znowu doszła
termostat nowy, płyn chłodniczy też.
po otwarciu maski zauważyłem mocno nabrzmiałą rurę prowadzącą do termostatu była cholernie twarda i chyba napuchnięta. otworzyłem korek płynu chłodniczego wypuściłem dużo powietrza i rura "znormalniała"
prosze o pomoc bo jestem w tym momencie poza miejscem zamieszkania i tu nocuje, nie wiem czy takie objawy nie prognozują wiecej przykrych rewelacji podczas jutrzejszej trasy
pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
2.2 cdi avantgarde 99 rok wersja lift automat
Znaczy że termostat działa, normalne zjawisko - nagrzeje się do zadanej temperatury i puszcza obieg. Co do węża to myślę że masz nadal zapowietrzony układ. Jeśli wcześniej było ok. to po prostu musisz porządnie odpowietrzyć układ chłodzenia.
Co do pracy nawiewu to możesz mieć zapchane filtry kabinowe i dlatego wentylator mocniej pracuje aby przepchać zadaną dawkę powietrza.
Co do pracy nawiewu to możesz mieć zapchane filtry kabinowe i dlatego wentylator mocniej pracuje aby przepchać zadaną dawkę powietrza.
W/S 210 E 300 TD ' 98R AVANTGARDE
WDB2102251A622370
WDB6680031N038176 - jeździ gdzieś po świecie
WDB6790381K286309 - miłe wspomnienia
http://www.redautoserwis.pl
WDB2102251A622370
WDB6680031N038176 - jeździ gdzieś po świecie
WDB6790381K286309 - miłe wspomnienia
http://www.redautoserwis.pl
Gdy wąż pęcznieje to znaczy że znajduje się w nim powietrze, jak się poci chłodnica to może się przegrzewać auto, oczywiście jeśli nie uzupełnimy ubytku, kamień może się oderwać i zatkać kanały i zmniejsza przepływ płynu. Musiałoby zapchać kamieniem obudowę termostatu i sam termostat. U Ciebie to raczej nieodpowietrzony do końca układ chłodzenia.
W/S 210 E 300 TD ' 98R AVANTGARDE
WDB2102251A622370
WDB6680031N038176 - jeździ gdzieś po świecie
WDB6790381K286309 - miłe wspomnienia
http://www.redautoserwis.pl
WDB2102251A622370
WDB6680031N038176 - jeździ gdzieś po świecie
WDB6790381K286309 - miłe wspomnienia
http://www.redautoserwis.pl
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 15 cze 2010, o 20:03
- Lokalizacja: W-wa
Nie chodzi o inteligencję wentylatora, jeśli jest zapchany przepływ powietrza a wentylator pracuje z tą samą prędkością to ma większy opór przy wypychaniu. włącz wentylator i zatkaj ujście ręką, na pewno będzie głośniej pracował.jedrek1980 pisze:Jaki wpływ ma zapchany filtr na zwiększenie mocy pracy wentylatora?
Czy w W210 jest wentylator na tyle inteligentny że sam steruje mocą wentylatora?
Ja miałem taki efekt, wentylator hałasował, szyby parowały itp. po wyjęciu filtra jest ok. Dodam że u mnie jest klimatronik i sam sobie dostosowuje obroty wentylatora.
W/S 210 E 300 TD ' 98R AVANTGARDE
WDB2102251A622370
WDB6680031N038176 - jeździ gdzieś po świecie
WDB6790381K286309 - miłe wspomnienia
http://www.redautoserwis.pl
WDB2102251A622370
WDB6680031N038176 - jeździ gdzieś po świecie
WDB6790381K286309 - miłe wspomnienia
http://www.redautoserwis.pl
W/S 210 E 300 TD ' 98R AVANTGARDE
WDB2102251A622370
WDB6680031N038176 - jeździ gdzieś po świecie
WDB6790381K286309 - miłe wspomnienia
http://www.redautoserwis.pl
WDB2102251A622370
WDB6680031N038176 - jeździ gdzieś po świecie
WDB6790381K286309 - miłe wspomnienia
http://www.redautoserwis.pl
no to wychodzi że robiłęm dobrze
po wymianie termostatu auto zalane plynem, dmuchawy na max ciepło i max dmuchania (tylko to ma być na opcji klima, czy EC?)
po właczeniu się wentylatora, dolałem troszke płynu i zakręciłem, robiłem tak wiele raz i działało.
jakie są przyczyny zapowietrzania się wcześniej odpowietrzonego układu? korek był wymieniany na nowy z aso i nic to nie dało
[ Dodano: 2011-12-22, 14:30 ]
więc po małej trasie jestem
wiatraki chodziły po włączeniu znowu głośno i mocno więc naprawiłem je polskim sposobem- przywaliłem ręką w konsole od boku od razu się uspokoiły na jedynce i dwójce chodzą spokojnie i cichutko, na 3,5 dopiero wyraźnie słyszalne, więc problem głośniej dmuchawy rozwiazany (czy chwilowo to się okaże)
wąż obserwowałem przez 50 km co 10-15 robiłem postój by sprawdzić, był twardy ale pod palcami się uginał więc chyba tak jak powinno być
czyli co wychodzi? chłodnica zawalona i raz przepuszcza płyn raz nie?
po wymianie termostatu auto zalane plynem, dmuchawy na max ciepło i max dmuchania (tylko to ma być na opcji klima, czy EC?)
po właczeniu się wentylatora, dolałem troszke płynu i zakręciłem, robiłem tak wiele raz i działało.
jakie są przyczyny zapowietrzania się wcześniej odpowietrzonego układu? korek był wymieniany na nowy z aso i nic to nie dało
[ Dodano: 2011-12-22, 14:30 ]
więc po małej trasie jestem
wiatraki chodziły po włączeniu znowu głośno i mocno więc naprawiłem je polskim sposobem- przywaliłem ręką w konsole od boku od razu się uspokoiły na jedynce i dwójce chodzą spokojnie i cichutko, na 3,5 dopiero wyraźnie słyszalne, więc problem głośniej dmuchawy rozwiazany (czy chwilowo to się okaże)
wąż obserwowałem przez 50 km co 10-15 robiłem postój by sprawdzić, był twardy ale pod palcami się uginał więc chyba tak jak powinno być
czyli co wychodzi? chłodnica zawalona i raz przepuszcza płyn raz nie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość