Wypadanie zapłonu E240
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Wypadanie zapłonu E240
Witam szanownych użytkowników Mercedesa. Niestety przyszła i pora na moją gwiazdę, więc postaram się opisać problem.
Od dwóch dni staram się znaleźć rozwiązanie problemu z wyłączaniem cylindrów spowodowanych brakiem zapłonu.
Auto odpala normalnie wchodzi na obroty na wszystkich 6 cylindrach po czym wyrównuje prędkość obrotową dla biegu jałowego i wyłącza całą jedną stronę czyli 4,5,6 cylinder.
SD mówi o braku zapłonu na cewkach A i B tych właśnie cylindrów.
Sprawdzone:
- kompresja prawidłowa
- wtryskiwacze sprawne
- cewki, przewody, świece sprawne
- wydech odłączony
Brak jakiejkolwiek reakcji.
A teraz pytanie. Słyszałem, że można wyłączyć w sterowniku silnika to odłączanie wtryskiwaczy przy braku spalania, spotkał się już ktoś kiedyś z czymś takim?
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
[ Dodano: 2011-12-07, 10:59 ]
Dodam tylko, że pokrywa zaworów zdjęta, sprężyny na zaworach całe, rozrząd sprawdzony, klin na wałku cały, regulatory w krzywkach działają prawidłowo.
[ Dodano: 2011-12-09, 08:41 ]
Nikt nie jest w stanie mi niczego podpowiedzieć ?
Od dwóch dni staram się znaleźć rozwiązanie problemu z wyłączaniem cylindrów spowodowanych brakiem zapłonu.
Auto odpala normalnie wchodzi na obroty na wszystkich 6 cylindrach po czym wyrównuje prędkość obrotową dla biegu jałowego i wyłącza całą jedną stronę czyli 4,5,6 cylinder.
SD mówi o braku zapłonu na cewkach A i B tych właśnie cylindrów.
Sprawdzone:
- kompresja prawidłowa
- wtryskiwacze sprawne
- cewki, przewody, świece sprawne
- wydech odłączony
Brak jakiejkolwiek reakcji.
A teraz pytanie. Słyszałem, że można wyłączyć w sterowniku silnika to odłączanie wtryskiwaczy przy braku spalania, spotkał się już ktoś kiedyś z czymś takim?
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
[ Dodano: 2011-12-07, 10:59 ]
Dodam tylko, że pokrywa zaworów zdjęta, sprężyny na zaworach całe, rozrząd sprawdzony, klin na wałku cały, regulatory w krzywkach działają prawidłowo.
[ Dodano: 2011-12-09, 08:41 ]
Nikt nie jest w stanie mi niczego podpowiedzieć ?
Ostatnio zmieniony 16 gru 2011, o 08:14 przez bigozz, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 9 lut 2011, o 20:11
- Lokalizacja: Lubsko
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
- Lokalizacja: Gdynia
no to niewesolo,powodzenia w naprawie.bigozz pisze:walka z autem trwa nadal
walczylem kiedys z podovbnym problemem,ale sie poddalem. komputer w niczym tu nie pomagal,pokazywal tylko blad zaplonu na 3,4 i 5 cyl.
jak dojdzesz co bylo przyczyna to podzel sie info...
MB 190 2.6 manual WDB2010291F400274
MB 190 2.6 automat WDB2010291F752227
MB C 36 AMG WDB2020281F421896
MB 190 2.6 automat WDB2010291F752227
MB C 36 AMG WDB2020281F421896
Więc mogę z czystą świadomością stwierdzić, że odbudowujemy pozytywną relację z "okiem". Naprawa kosztowała mnie 50PLN
Wymieniony został czujnik położenia wału i auto śmiga jak marzenie. Mimo braku błędu na SD i pozytywnym wyniku badania. Dodam tylko, że ostatnimi czasy doszedł jeszcze problem z odpalaniem auta, stąd podejrzenie czujnika.
Pozdrawiam wszystkich.
Temat mojego oka uznaję za zamknięty
Wymieniony został czujnik położenia wału i auto śmiga jak marzenie. Mimo braku błędu na SD i pozytywnym wyniku badania. Dodam tylko, że ostatnimi czasy doszedł jeszcze problem z odpalaniem auta, stąd podejrzenie czujnika.
Pozdrawiam wszystkich.
Temat mojego oka uznaję za zamknięty
S211 E280 CDI 2006r
C123 280E 1980r moja perełka
W221 S63 AMG 2006r
C123 280E 1980r moja perełka
W221 S63 AMG 2006r
noc,
Witaj kolego. Dziękuję, że zajrzałeś do mojego tematu, niestety temat powrócił
JEden dzień auto śmigało jak marzenie a dzisiaj znowu jest problem. Zastanawiam się, czy kwestia nie leży we wtyczce do czujnika. Może ruszenie jej spowodowało, że było ok. Ręce mi już opadają.
[ Dodano: 2011-12-16, 10:14 ]
Właśnie podpiąłem SD gdyż takowe posiadam i tym razem auto wypada na 2 i 3 cylindrze na cewce B, oczywiście zamiana cewek wraz z przewodami nic nie dała
Witaj kolego. Dziękuję, że zajrzałeś do mojego tematu, niestety temat powrócił
JEden dzień auto śmigało jak marzenie a dzisiaj znowu jest problem. Zastanawiam się, czy kwestia nie leży we wtyczce do czujnika. Może ruszenie jej spowodowało, że było ok. Ręce mi już opadają.
[ Dodano: 2011-12-16, 10:14 ]
Właśnie podpiąłem SD gdyż takowe posiadam i tym razem auto wypada na 2 i 3 cylindrze na cewce B, oczywiście zamiana cewek wraz z przewodami nic nie dała
S211 E280 CDI 2006r
C123 280E 1980r moja perełka
W221 S63 AMG 2006r
C123 280E 1980r moja perełka
W221 S63 AMG 2006r
Temat mogę uznać za zamknięty, obecnie ciesze się pełna mocą i brakiem problemów. Spytacie pewnie co zrobiłem, więc odpowiadam, po 3 miesiącach nierównej walki zdecydowałem się kupić drugi silnik. Aktualnie śmigam bezproblemowo. Pozdrawiam wszystkich borykających się z problemem wypadania zapłonu w silnikach V produkowanych przez MB.
S211 E280 CDI 2006r
C123 280E 1980r moja perełka
W221 S63 AMG 2006r
C123 280E 1980r moja perełka
W221 S63 AMG 2006r
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości