Wypadanie zapłonu E240

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

bigozz
Posty: 41
Rejestracja: 4 kwie 2011, o 10:51
Lokalizacja: Inowrocław

Wypadanie zapłonu E240

Post autor: bigozz »

Witam szanownych użytkowników Mercedesa. Niestety przyszła i pora na moją gwiazdę, więc postaram się opisać problem.
Od dwóch dni staram się znaleźć rozwiązanie problemu z wyłączaniem cylindrów spowodowanych brakiem zapłonu.
Auto odpala normalnie wchodzi na obroty na wszystkich 6 cylindrach po czym wyrównuje prędkość obrotową dla biegu jałowego i wyłącza całą jedną stronę czyli 4,5,6 cylinder.
SD mówi o braku zapłonu na cewkach A i B tych właśnie cylindrów.
Sprawdzone:
- kompresja prawidłowa
- wtryskiwacze sprawne
- cewki, przewody, świece sprawne
- wydech odłączony
Brak jakiejkolwiek reakcji.

A teraz pytanie. Słyszałem, że można wyłączyć w sterowniku silnika to odłączanie wtryskiwaczy przy braku spalania, spotkał się już ktoś kiedyś z czymś takim?

Pozdrawiam i liczę na pomoc.

[ Dodano: 2011-12-07, 10:59 ]
Dodam tylko, że pokrywa zaworów zdjęta, sprężyny na zaworach całe, rozrząd sprawdzony, klin na wałku cały, regulatory w krzywkach działają prawidłowo.

[ Dodano: 2011-12-09, 08:41 ]
Nikt nie jest w stanie mi niczego podpowiedzieć ?
Ostatnio zmieniony 16 gru 2011, o 08:14 przez bigozz, łącznie zmieniany 2 razy.
ryszard635
Posty: 3
Rejestracja: 9 lut 2011, o 20:11
Lokalizacja: Lubsko

Post autor: ryszard635 »

witam. mam ten sam problem z tym samym silnikiem, auto od miesiąca stoi w warsztacie i nie mogą dojść co jest nie tak.jak coś będę wiedział dam znać .pozdrawiam ryszard635
Leonidas79
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leonidas79 »

bigozz pisze:wyłącza całą jedną stronę czyli 4,5,6 cylinder.
Prawdopodobnie sonda lambda dla tej strony silnika.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
bigozz
Posty: 41
Rejestracja: 4 kwie 2011, o 10:51
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: bigozz »

Niestety walka z autem trwa nadal :( to nie sonda.
S211 E280 CDI 2006r
C123 280E 1980r moja perełka :)
W221 S63 AMG 2006r
mbsly
Posty: 167
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

bigozz pisze:walka z autem trwa nadal
no to niewesolo,powodzenia w naprawie.
walczylem kiedys z podovbnym problemem,ale sie poddalem. komputer w niczym tu nie pomagal,pokazywal tylko blad zaplonu na 3,4 i 5 cyl.
jak dojdzesz co bylo przyczyna to podzel sie info...
MB 190 2.6 manual WDB2010291F400274
MB 190 2.6 automat WDB2010291F752227
MB C 36 AMG WDB2020281F421896
bigozz
Posty: 41
Rejestracja: 4 kwie 2011, o 10:51
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: bigozz »

Więc mogę z czystą świadomością stwierdzić, że odbudowujemy pozytywną relację z "okiem". Naprawa kosztowała mnie 50PLN :)
Wymieniony został czujnik położenia wału i auto śmiga jak marzenie. Mimo braku błędu na SD i pozytywnym wyniku badania. Dodam tylko, że ostatnimi czasy doszedł jeszcze problem z odpalaniem auta, stąd podejrzenie czujnika.
Pozdrawiam wszystkich.
Temat mojego oka uznaję za zamknięty :)
S211 E280 CDI 2006r
C123 280E 1980r moja perełka :)
W221 S63 AMG 2006r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie zdążyłem podpowiedzieć. :(
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
bigozz
Posty: 41
Rejestracja: 4 kwie 2011, o 10:51
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: bigozz »

noc,
Witaj kolego. Dziękuję, że zajrzałeś do mojego tematu, niestety temat powrócił :(
JEden dzień auto śmigało jak marzenie a dzisiaj znowu jest problem. Zastanawiam się, czy kwestia nie leży we wtyczce do czujnika. Może ruszenie jej spowodowało, że było ok. Ręce mi już opadają.

[ Dodano: 2011-12-16, 10:14 ]
Właśnie podpiąłem SD gdyż takowe posiadam i tym razem auto wypada na 2 i 3 cylindrze na cewce B, oczywiście zamiana cewek wraz z przewodami nic nie dała :(
S211 E280 CDI 2006r
C123 280E 1980r moja perełka :)
W221 S63 AMG 2006r
promarco
Posty: 13
Rejestracja: 15 lut 2012, o 15:23
Lokalizacja: Muszyna

Post autor: promarco »

ciekaw jestem czy coś ci się udało zrobić
bigozz
Posty: 41
Rejestracja: 4 kwie 2011, o 10:51
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: bigozz »

Temat mogę uznać za zamknięty, obecnie ciesze się pełna mocą i brakiem problemów. Spytacie pewnie co zrobiłem, więc odpowiadam, po 3 miesiącach nierównej walki zdecydowałem się kupić drugi silnik. Aktualnie śmigam bezproblemowo. Pozdrawiam wszystkich borykających się z problemem wypadania zapłonu w silnikach V produkowanych przez MB.
S211 E280 CDI 2006r
C123 280E 1980r moja perełka :)
W221 S63 AMG 2006r
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

bigozz, Trzeba było odrazu 2 merca kupić. :hyhy: :rotfl:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości