Geometria i zbieżność

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: fabek, kichcio, elspasoo

sensej0s
Posty: 246
Rejestracja: 12 lip 2010, o 08:50
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: sensej0s » 18 kwie 2012, o 21:36

koledzy nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj. jakie objawy są przy zużytych sprezynach.
W168 1.7CDI 2001r fl.
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1441
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias » 18 kwie 2012, o 23:50

sensej0s pisze:koledzy nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj. jakie objawy są przy zużytych sprezynach.
Takie ze zaczynasz zrywac blotniki swoimi oponami albo jesli naprawde nisko siedzi.

Dla mnie regula jest: jesli nie masz obnizajacych sprezyn to wszystko ponizej szczeliny na 2 palce wymaga sprawdzenia kondycji zawiechy.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o
Kontakt:

Post autor: rob72 » 19 kwie 2012, o 12:32

witam.mocowanie sprężyn w porządku,sprawdzane. może to i sprężyny... "allias" wiem że kąt pochylenia zmieni się gdy będę podnosił auto na lewarku ale dlatego że odciążasz zawieszenie i nawet jak wymienię sprężyny to opuszczając auto znów dociąże zawiechę i kąt wróci do poprzednich ustawień..tak mi się wydaje...bardziej myślę że to może jednak te tuleje gumowo-stalowe w wachaczu są już jakieś wygniecione....no nie wiem.dzięki za sugestie.pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1441
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias » 19 kwie 2012, o 17:22

Powodow moze byc kilka. Te tuleje o ktorych wspominasz moga powodowac zmiany kata pochylenia. Jest tez kilka innych mozliwosci i jesli nie znajdujesz niczego bardzo widocznego to nie obejdzie sie bez wizyty u kogos kumatego co przestawi/wymieni co nalezy.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o
Kontakt:

Post autor: rob72 » 19 kwie 2012, o 17:48

witam.no chyba muszę znależć kogoś kumatego bo w normalnych warsztatach co sprawdzają luzy i ustawiają zbieżność to nie za wiele umieją pokombinować...przynajmniej w mojej okolicy.pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
ke4bi
Posty: 125
Rejestracja: 2 sty 2012, o 18:41
Lokalizacja: Górzyca
Kontakt:

Post autor: ke4bi » 4 paź 2012, o 22:58

szczególnie Dagil hehe :D
E220 D Classic 1996r MÓJ PIERWSZY... ! SPRZEDANY!!
E270 CDI Avantgarde 2002r
VIN; WDB2100161B071248
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o
Kontakt:

Post autor: rob72 » 5 paź 2012, o 13:19

witam.nie śmiej się bo to "fachowiec"pełną gębą .a tak w temacie to dawno to było ale zrobiłem u siebie tą zbieżność.w słubicach gostek wstawił śruby z mimośrodem i jest ok. oczywiście sprężyny też zmienione.pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
ke4bi
Posty: 125
Rejestracja: 2 sty 2012, o 18:41
Lokalizacja: Górzyca
Kontakt:

Post autor: ke4bi » 4 sty 2014, o 19:41

No nie wiem czy Dagil to taki porządny fachowiec ;]
E220 D Classic 1996r MÓJ PIERWSZY... ! SPRZEDANY!!
E270 CDI Avantgarde 2002r
VIN; WDB2100161B071248
Awatar użytkownika
LORINSER
Posty: 684
Rejestracja: 22 maja 2008, o 20:29
Lokalizacja: Wuwua
Kontakt:

Post autor: LORINSER » 25 lut 2014, o 23:28

Kto w Wawie lub okolicach umie dobrze zrobić geometrie? podrzędne warsztaty nie mają pojęcia o tym :znudzony:
E 55 AMG Lorinser 99'
415KM
vin: WDB2100741A714201

ex S 350 96' lift
BMW 740 03'
ex Mustang 4.0 05'
Navigator 5.4 03'
GTi-R 91'
ex Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi 05'
W211 5.5 AMG 05'
PrinceVitold
Posty: 138
Rejestracja: 6 cze 2011, o 01:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PrinceVitold » 26 lut 2014, o 09:07

Ja polecam Pana Wacława Schuberta z Fletniowej 11 w Warszawie. Zajmują się tylko geometrią i robią to bardzo dobre. Sporo o nich można poczytać na różnych forach. Ja byłem już dwukrotnie z różnymi autami. Ostatnio pojechałem i stwierdzili, że nie trzeba robić geometrii tylko ustawić zbieżność bo wszystko jest ok :) Za sprawdzenie geometrii i ustawienie zbieżności 200zł. Nie wiem czy to dużo, ale ważne, że dobrze.
Szczerze polecam. Mały przydomowy warsztat z ogromną tradycją i z dobrym podejściem do klienta. Prowadzi ojciec z synem.
Rocznik 2000
2.7 CDI
VIN: WDB2100161B237574
kondi124
Posty: 52
Rejestracja: 21 gru 2014, o 21:20
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: kondi124 » 2 wrz 2015, o 16:42

Odświeżając, mam pytanie dotyczące ustawienia kół przednich względem siebie. Mianowicie, kąty pochylenia są ok, natomiast jedno koło jest ustawione bardziej do przodu w stosunku do drugiego.

Gość, który ustawiał geometrię powiedział, że nie ma to wpływu na prowadzenie i jest minimalnie poza normą (z tego co pamiętam dopuszczalne 4,80, a jest 5,80) i sugerowałby tego nie zmieniać.

Wg mnie może to mieć wpływ na pokonywanie zakrętów, czy mam rację?

Proszę o sugestię i porady, czy zostawić to tak jak jest, czy próbować dalej. Z tego co zrozumiałem, to chyba najpierw należy ustawić odpowiednie położenie kół względem siebie, a dopiero kąt pochylenia...
S210 320CDI AVANTGARDE
Ex: W124 230E, 200E, 280E
Ex: W210 270CDI
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3272
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi » 2 wrz 2015, o 20:46

Dobrze kombinujesz. Gościowi co Ci ustawiał geometrię należałoby nie dać kasy i powiedzieć że jak nie dostanie zapłaty to będzie minimalnie poza normą i nie będzie miało to wpływu na zaspokojenie jego potrzeb. :hyhy:
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
tonidriver
Moderator
Posty: 9214
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver » 2 wrz 2015, o 20:52

kondi124 skoro stwierdził nie fabryczne skrzywienie to powinien pomierzyć takim cyrklem elementy zawieszenia i poinformować,który element jest do wymiany. Po wymianie dopiero ustawiać cokolwiek.
kondi124
Posty: 52
Rejestracja: 21 gru 2014, o 21:20
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: kondi124 » 3 wrz 2015, o 18:31

Dzięki koledzy za podpowiedzi. W rezultacie wszystko wszystko jest tak jak być powinno, poza wyprzedzeniem sworznia zwrotnicy lewego koła. Norma to 5 st. 50 min. +- 30 min. a jest 4 st. 50 min.

W ostatnim czasie wymieniałem tuleje wahaczy, więc może ma to związek z tym.

Prowadzi się bardzo ładnie, zakręty, hamowanie - bez zastrzeżeń. Chyba rzeczywiście nie ma sensu poprawiać, bo nie raz można przedobrzyć ;)
S210 320CDI AVANTGARDE
Ex: W124 230E, 200E, 280E
Ex: W210 270CDI
lopievents
Posty: 8
Rejestracja: 3 wrz 2015, o 11:38
Lokalizacja: gdansk

Post autor: lopievents » 3 wrz 2015, o 19:58

Kolega również objawa jest jeśli przy skracania kołami słyszysz strzelanie. Oraz jak auto jest przechylony na stronę w którym walnela sprężyna
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości