JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

Post autor: rr6 »

Piasek pisze:
rr6 pisze:No i sprawdzam sobie Autopart Mielec.
http://autopart.pl/oferta/600-560/
ale może też być Silver bo szczerze nie wiem jaka jest różnica cenowa (teraz) miedzy nimi. Te najmocniejsze serie faktycznie z przeznaczeniem do diesli ale... nie raz można sobie du*ę uratować jak się za rok albo dwa przypadkiem zimą w Bieszczadach czy innych znajdziesz i o poranku -32*C termometr pokaże.
rr6 pisze:ale piszesz też pozytywnie o Varta SD.
gdzie :przestraszony: w którym miejscu :przestraszony:
Ale rozumiem, że one wejdą bez problemu pod kanapę?

Co do Vatry:
Piasek pisze:Problem taki że typowe samochodówki to max 110Ah. Powyżej już inne wymiary (prawie 40cm długości) i to już grupa ciężarowo-dostawcza (przeważnie krótsza bo 18 miesięczna gwarancja zamiast standardowych 24)
Dobre aku np Topla TOP czy Varta SD przy 100Ah oferują po 950A prądu wyładowania a to w dieslu najważniejsze.
:rotfl:

Może nie do końca dobrze zinterpretowałem intencje Twojej wypowiedzi odnośnie Vatry ale tak dało się zrozumieć.

W każdym razie jak się upewnię, że ten Autopart zmieści się bez problemów to go zakupię na przyszłą zimę.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

Post autor: Piasek »

O kurna faktycznie :wstyd:
Nie no... aku jak aku, nie są jakieś tragiczne ale jeżeli ktoś to kupuje z przekonaniem "że wolę dopłacić 200-300zł więcej niż brać taki Autopart czy Topla bo wytrzyma 10 lat" no to się mocno zdziwi że z czterema zimami będzie problem. Bo to jest ich największa bolączka: gwarancja +. Podobnie Centra poleciała. Zwłaszcza Plus. 25mcy i do widzenia.
Przez minione mrozy kilka mi zdali takich (Bosch i Varta): 4 lata i albo beton albo niby działa ale jest tak słaby że 75Ah niewielką benzynę, jest w stanie szarpnąć ale 1.9CDTI już mowy nie ma. Coś niedobrego stało się ostatnimi laty z markami aku uchodzącymi za synonimy trwałości.
Awatar użytkownika
tatex
Posty: 62
Rejestracja: 15 kwie 2016, o 02:53
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

Post autor: tatex »

tonidriver pisze:ayreon, to sobie kup i będzie spokój na lata. Cena wręcz śmieszna.
http://allegro.pl/akumulator-mercedes-b ... 18467.html
tonidriver pisze:Nori777, to będzie dobry wybór http://allegro.pl/akumulator-mercedes-b ... 69763.html
tonidriver pisze:Ja kupiłem mercedesowski na Allegro i kurier go przywiózł w takim pojemniku jakby lodówka turystyczna. Chyba 70 zeta przesyłka.
tonidriver pisze:Ja kupiłem i u mnie kręci jak wariat. Poza tym wolę 760 amper mercedesa niż 920 topli
tonidriver - postąpiłem wedle Twojej rady kupując tego magazyniera energii (ze wskazanego przez Ciebie źródła) i jestem megazadowolony :D
(odbierałem osobiście - już teraz w Knurowie, nie w Orzeszu) - pomagas dla Ciebie wysoce wskazanym jest :ok:
Każde dziecko czeka na Gwiazdkę (na masce...) ;)
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
frozen
Posty: 38
Rejestracja: 21 wrz 2015, o 10:25

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

Post autor: frozen »

Hej Panowie,

Postał tydzień, pojeździł 2x 3km trasy, spadł do 8V i już nie chce odpalić a całą zimę bez zająknięcia dawał radę też z weekendowymi przestojami...
Planuje odpalić kablami i pojeździć dłużej, zobaczę ile V podskoczy i czy jest już trup czy na lato jeszcze da radę.

Ale na zaś, jaki akumulator do mojego auta, jakieś dobre polecane marki bo tyle firm jest na alledrogo że ciężko się odnaleźć

Dziękuję i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 17 mar 2017, o 13:52 przez frozen, łącznie zmieniany 1 raz.
E430 4matic
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

Post autor: Piasek »

NIE ODPALAJ NA KABLE !!! Popalisz diody prostownicze i bigosu takiego narobisz że szok.
prostownik i naładować albo nowy aku włożyć jak nie zapali.
Co do polecanych marek to przewertuj 2-3 strony wstecz: o wszystkim 10x pisane było.
frozen
Posty: 38
Rejestracja: 21 wrz 2015, o 10:25

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

Post autor: frozen »

Piasek pisze:NIE ODPALAJ NA KABLE !!! Popalisz diody prostownicze i bigosu takiego narobisz że szok.
prostownik i naładować albo nowy aku włożyć jak nie zapali.
Co do polecanych marek to przewertuj 2-3 strony wstecz: o wszystkim 10x pisane było.
Dzięki za informację.
Czyli W210 w sytuacji awaryjnej nie mogę odpalić z kabli nawet jak podjedzie inne oczko?
E430 4matic
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

Post autor: tonidriver »

Jak tamto oczko zgasi silnik to możesz.
frozen
Posty: 38
Rejestracja: 21 wrz 2015, o 10:25

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

Post autor: frozen »

Ok.
Póki co wybieram się po prostownik i postram się podładować i tutaj pytanie.
Jak wygląda procedura wyjęcia akumulatora. Czy muszę jakoś wyłączyć syrenę (będzie wyć po odłączeniu aku?), programować komputer po ponownym podłączeniu?
Rozumiem że muszę zamknąć auto ręcznie wciskając wszystkie "guziczki" w drzwiach + bagażnik bo klapy wlewu nie da rady?
E430 4matic
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

Post autor: benha »

Piasek pisze:NIE ODPALAJ NA KABLE !!! Popalisz diody prostownicze i bigosu takiego narobisz że szok.
prostownik i naładować albo nowy aku włożyć jak nie zapali.
Już nie raz na kablach odpalałem mojego e290 w kótrym jest aku 100Ah moim e230 w którym jest aku 74Ah i tak jak wszystko chodziło tak dalej chodzi. Czuć było po silniku że duże obciążenie dostaje ale przygazowałem go pod 2-3tys i e290 bez problemu odpalał. Przewody miałem konkretne bo takie ze spawarki, jeden przewód trochę grubszy jak palec. Jak masz takie marketowe przewody to przez nie i tak więcej jak 15-50A nie pójdzie bo tam izolacji jest 3 razy tyle co tej miedzi.
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
frozen
Posty: 38
Rejestracja: 21 wrz 2015, o 10:25

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

Post autor: frozen »

Kabli nie kupowałem jeszcze ale zdaje sobie sprawę że trzeba jakieś mocne do takiego aku...

Chcę najpierw go podładować bo myślę że jest jeszcze sprawny, tylko im więcej czytam tym bardziej obawiam się go odłączyć i zabrać na noc na ładowanie bo nie mam możliwości podłączyć prostownika bezpośrednio.

Czy jest jakaś procedura która zminimalizuje ryzyko spalenia elektroniki przy odłączaniu/podłączaniu? No i co z tym alarmem zrobić i całym kodowaniem po podłączeniu?
E430 4matic
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

Post autor: Piasek »

Nic się nie stanie. Odpinasz - potem +, podpinasz w odwrotnej kolejności czyli +, potem -.
benha pisze: Przewody miałem konkretne bo takie ze spawarki, jeden przewód trochę grubszy jak palec. Jak masz takie marketowe przewody to przez nie i tak więcej jak 15-50A nie pójdzie bo tam izolacji jest 3 razy tyle co tej miedzi.
To nie ma nic do rzeczy: chodzi o tzw. prądy zwrotne, odbicia, przepięcia itp jak zwał tak zwał. W momencie rozruchu "z kabli" jednego pojazdu od drugiego którego silnik pracuje pojawia się na obydwu akumulatorach ogromny amperaż którego aku nie jest w stanie przyjąć skutkiem czego po pi***ie dostają oba alternatory (sęk w tym że nie wiadomo który bardziej) i albo uwalisz elektronikę w pojeździe biorcy albo za dobre serce uwali ją sobie dawca. Tą metodą można sobie C-360 odpalić albo inne pojazdy z lat`90tych ale nie nowe, nowoczesne, naszpikowane elektroniką pojazdy bo to proszenie się o kłopoty.

Można poratować w ten sposób kogoś podładowując mu aku ale odpalić już powinien sam, o własnych siłach (albo niech spier... i se kupi nowy aku zamiast żydzić całą zimę i co poniedziałek rano "stary poratuj" ale na paczkę fajek 15zł co dzień znajdzie). Odpalić w ten sposób można bezpiecznie podkładając drugi sprawny, może być bardzo duży, akumulator na kablach do rozładowanego (tak się robi w komisach gdzie często na wózku mają połączone 2 szt 12V/180-220Ah i za ich pomocą odpalają auta) albo z urządzenia rozruchowego gdzie są urządzenia zabezpieczające przed opisanym na początku zjawiskiem.

W ostateczności, na własne ryzyko, gdzieś na drodze, jak już trzeba kogoś poratować (najczęściej kobietę za co odwdzięczy Wam się w sypialni... albo na kanapie... albo gdzie tam chcecie ;) :D ) i musi zapalić z kabli, z pracującego silnika:
- podpinamy kable i dajemy im (pojazdom) z 10 min żeby działający podładował truposza (zwłaszcza diesla to i ze 20 min). Im bardziej nabijemy aku biorcy, tym łatwiej i szybciej zapali maksymalnie o własnych siłach
- stawiamy jakiegoś rozgarniętego typa przy kablach podpiętych do biorcy z ręką na minusowej żabce
- gdy tylko silnik zaskoczy natychmiast, jak najszybciej, odpiąć kabel minusowy (dlatego wspominałem że musi to być ktoś rozgarnięty i sprawny a nie babsko w szpilach co obejdzie auto dookoła żeby zapytać "czy już ?"). Pamiętajmy że altek nie ładuje od pierwszego obrotu, ładuje dopiero po przekroczeniu jakiejś tam określonej prędkości obrotowej dlatego ważne jest aby zdjąć zacisk kabla/żabkę jak najszybciej.
Ryzyko i tak będzie ale zawsze jakoś tam zminimalizowane na ile się da.
Po części dlatego też że kiedyś była możliwość podpięcia zasilania wspomagającego jak należy czyli PLUS i MINUS bezpośrednio do śrub rozrusznika lub PLUS do rozrusznika a MINUS do masy. Dzisiaj niestety takiego dostępu już nie mamy i zostają jedynie klemy akumulatora do których jest jedynie dostęp. A podpinając do aku, zwłaszcza wydojony do zera i przy założeniu że dysponujemy jak piszesz solidnymi, dobrze zarobionymi kablami zdolnymi przekazać ogromne ilości "prądu" a nie marketowym śmieciem i tak połowa przekazywanego natężenia prądu ucieka nam w rozładowany akumulator dlatego warto podpiąć i poczekać z 10-20 min aby postawić w tym czasie aku biorcy choć trochę na nogi.
frozen
Posty: 38
Rejestracja: 21 wrz 2015, o 10:25

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

Post autor: frozen »

Piasek dzięki za wyczerpującą odpowiedź!
Idę ogarnąć prostownik a potem do auta po aku


Zapomniałem dodać ostatnie spostrzeżenia:
1. Akumulator to oryginalny MB z podłączoną jakąś rurką odpowietrzającą ale dostęp do korków jest zaklejony czarnymi taśmami. Posiada również takie kółeczko-wskaźnik zużycia. U mnie jest czarne. Później wrzucę zdjęcia.

2. Akumulator bez uruchamiania zapłonu pokazuje 11.3 V pod kanapą i przy masce, po przekręceniu kluczyka na zapłon ze wszystkimi światłami itd wyłączonymi po krótkiej chwili spada do 8.4V na aku i pod maską.

Nie wiem czy to normalne dla rozładowanego aku czy po prostu kwalifikuje się pod wymianę bo swoje lata świetności ma za sobą?
E430 4matic
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

Post autor: Gawra »

ten aku, to zlom :kwasny:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

Post autor: Piasek »

Jak wyżej - złom.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady

Post autor: Muniek »

Tą metodą można sobie C-360 odpalić albo inne pojazdy z lat`90tych ale nie nowe, nowoczesne, naszpikowane elektroniką pojazdy bo to proszenie się o kłopoty.
W210 jest z lat 90'tych. Natomiast nawet nie wiedziałem, że coś może grozić przy odpalaniu z kabli. Zawsze tak robiłem i nic się nie stało :O Życie na krawędzi
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości