Pompa vacum czy tak ma byc?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
- Lokalizacja: pl
Pompa vacum czy tak ma byc?
Witam mam pytanie silnik 2.9 td z pompy vacum wychodza dwa krocce jeden biegnie do serwa. Drugi jest u mnie zaslepiony?! Czy tak ma byc? Tak na marginesie dodam ze auto nie ma powera zero bledow na komputerze nie wpada w tryb awaryjny..
- Załączniki
-
- Mniejszy krociec mam zaslepiony
- pompa_vacum_178.jpg (10.87 KiB) Przejrzano 6926 razy
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
wdb2100171a227421
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
- Lokalizacja: pl
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
- Lokalizacja: pl
Przerabiałem juz ten schematznam go na pamiec Mam identycznie podlaczone modulatory. Szary waz z podcisnieniem u mnie wylatuje z serwa. Dlatego tez sadzilem ze te zaslepienie musi byc w vacum.
[ Dodano: 2011-11-21, 11:09 ]
Zauwazylem pewna rzecz jesli podlacze
Podcisnienie bialy wezyk(dobrze zassysa) bezposrednio pod modulator od turbo omijajac drugi modulator egr to dzwigienka od turbo pracuje. Turbo dziala ale na kilka minut. Tryb awaryjny ale jesli podlacze wedlug schematu to turbo sie nie zalacza ale nie ma bledow i nie wpada w tryb awaryjny. Dodam ze egr jest szczelny.
[ Dodano: 2011-11-25, 16:14 ]
Ponawiam
Moze ktos zna odpowiedz na moje pytanie?
[ Dodano: 2011-11-21, 11:09 ]
Zauwazylem pewna rzecz jesli podlacze
Podcisnienie bialy wezyk(dobrze zassysa) bezposrednio pod modulator od turbo omijajac drugi modulator egr to dzwigienka od turbo pracuje. Turbo dziala ale na kilka minut. Tryb awaryjny ale jesli podlacze wedlug schematu to turbo sie nie zalacza ale nie ma bledow i nie wpada w tryb awaryjny. Dodam ze egr jest szczelny.
[ Dodano: 2011-11-25, 16:14 ]
Ponawiam
Moze ktos zna odpowiedz na moje pytanie?
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
wdb2100171a227421
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
- Lokalizacja: pl
Po pierwsze po tym ze był wymieniany przed wakacjami a po drugie zassysalem wezykiem i normalnie sie podnosila membrana i trzymala oraz jak bezposrednio podlaczylem podcisnienie w niego to tak samo byl otwarty kiedys jak mialem uszkodzony to w ogole nie podnosil sie grzybek do gory
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
wdb2100171a227421
Zobacz czy masz wszystkie zwężki pozakładane nr 8.
Druga sprawa zobacz czy końcówki rurek gumowych podciśnieniowych nie mają pęknięć.
Jeżeli nie wygląda na to, że któryś modulator jest padnięty. W przypadku 2.9 TD możesz je zamienić miejscami i sprawdzić czy działa.
Druga sprawa zobacz czy końcówki rurek gumowych podciśnieniowych nie mają pęknięć.
Jeżeli nie wygląda na to, że któryś modulator jest padnięty. W przypadku 2.9 TD możesz je zamienić miejscami i sprawdzić czy działa.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
- Lokalizacja: pl
Dzieki za odp
Wezyki sa podlaczone wedlug schematu nie posiadaja pęknięc . Tamat szczelnosci przerabiałem krok po kroku. No chyba ze cos błachego pominąlem....
Co do modulatorów zamienialem je miejscami temat taki ze na jednym z nich auto jezdzi jak jezdzi ze slabym doladowaniem lub zerowym bez trybu awaryjnego. Natomiast jak podmienie modulatory zamienie miejscami auto jezdzi tak samo czyli ni jak i do tego wpada w tryb. Zastanawia mnie napiecie na modulatorach na jednym jest ponad 10v ten z turbawki a na modulatorze od egr jest okolo 5v
Najlepsze jest to ze komputer nie pokazuje błedów a doladowanie to lekko ponad 1 bar z tego co sie orientuje powinno byc kolo 1.8 ?
Wezyki sa podlaczone wedlug schematu nie posiadaja pęknięc . Tamat szczelnosci przerabiałem krok po kroku. No chyba ze cos błachego pominąlem....
Co do modulatorów zamienialem je miejscami temat taki ze na jednym z nich auto jezdzi jak jezdzi ze slabym doladowaniem lub zerowym bez trybu awaryjnego. Natomiast jak podmienie modulatory zamienie miejscami auto jezdzi tak samo czyli ni jak i do tego wpada w tryb. Zastanawia mnie napiecie na modulatorach na jednym jest ponad 10v ten z turbawki a na modulatorze od egr jest okolo 5v
Najlepsze jest to ze komputer nie pokazuje błedów a doladowanie to lekko ponad 1 bar z tego co sie orientuje powinno byc kolo 1.8 ?
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
wdb2100171a227421
Przepraszam kolego że Ci się w temat wcinam , ale potrzebuje odpowiedzi na jedno krótkie pytanie ,
Ostatnio sprawdzałem szczelność rurek podciśnienia, odkręciłem główną rurkę idącą od Vacu.
Ale przy okazji odkręciłem też dużą śrubę ( miejsce gdzie wkręcana jest rurka do Vacu ).
Wykręcił mi się z Vacu taki króciec z zaworkiem w środku. I pytanie - był cały zaolejony. Czy w Vacu powinien znajdować się olej silnikowy ? Pytam bo miałem niedawno wymienianą pompę wtryskową i boje sie że mechanik zapomniał o jakimś uszczelnieniu. A samochód kuleje z mocą ( raz jest ok, a za chwile jak by 50 koni mniej )
Dzięki i pozdrawiam
Ostatnio sprawdzałem szczelność rurek podciśnienia, odkręciłem główną rurkę idącą od Vacu.
Ale przy okazji odkręciłem też dużą śrubę ( miejsce gdzie wkręcana jest rurka do Vacu ).
Wykręcił mi się z Vacu taki króciec z zaworkiem w środku. I pytanie - był cały zaolejony. Czy w Vacu powinien znajdować się olej silnikowy ? Pytam bo miałem niedawno wymienianą pompę wtryskową i boje sie że mechanik zapomniał o jakimś uszczelnieniu. A samochód kuleje z mocą ( raz jest ok, a za chwile jak by 50 koni mniej )
Dzięki i pozdrawiam
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
zobacz czy oba mają te same numery.grzesiekura pisze:Co do modulatorów zamienialem je miejscami temat taki ze na jednym z nich auto jezdzi jak jezdzi ze slabym doladowaniem lub zerowym bez trybu awaryjnego. Natomiast jak podmienie modulatory zamienie miejscami auto jezdzi tak samo czyli ni jak i do tego wpada w tryb.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Vasco24, generalnie nie powinno być oleju. W pompie podciśnienia są zaworki, możliwe że się kończą już i przepuszczają olej. Nie czujesz przypadkiem twardego hamulca albo inne problemy z hamowaniem? Warto oczyścić także odmę.
Po założeniu pompy powinien być wyregulowany zapłon. Oczywiście jeżeli pompa jest sprawna i włożona prawidłowo. Znajomemu też ostatnio pompę włożyli, to 4 oczka łańcucha rozrząd źle założony, ale silnik pracował.
Po założeniu pompy powinien być wyregulowany zapłon. Oczywiście jeżeli pompa jest sprawna i włożona prawidłowo. Znajomemu też ostatnio pompę włożyli, to 4 oczka łańcucha rozrząd źle założony, ale silnik pracował.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Pompa wtryskowa złożona prawidłowo. Byłem u pompiarza zaraz po wymianie żeby sprawdził. Byłem już u dwóch mechaników w okolicy. Podpinali pod komputer, sprawdzali wszystkie elementy - i zawsze kończyło się na odpowiedzi "Panie czego sie pan czepiasz tego samochodu". Zero błędów na komputerze, turbina dobrze pompuje, z hamulcem nie ma problemów. ja zauważyłem jedną zasadę - jak przez chwile odłącze wężyk podciśnienia ( gdziekolwiek ) na zgaszonym silniku , to po uruchomieniu aż do następnego zgaszenia samochód tak jak by nabierał mocy - jest żwawszy. Później zatraca swoją żwawość i stopniowo znów robi się mułek - aż do ponownego odpięcia podciśnienia - tak jak by upuszczenia podciśnienia.
Sprawdzone :
- zawory podciśnienia - ok
- układ podciśnienia - szczelny
- turbina na jałowym po dodaniu gazu otwiera
- czujnik temperatury i ciśnienia doładowania - ok
- przepływomierz - ok
Pozostało mi chyba tylko odwiedzić kolegę "noc" u niego w warsztacie. Jednak dla mnie wiąże się to z dniem urlopu, no i brakiem satysfakcji z rozwiązania problemu samemu
Oleju w Vacu mam sporo - cały zaworek przeze mnie opisany znajdujący się na górnej ściance Vacu za każdym razem kiedy go wykręce jest w oleju. Może olej w Vacu jest powodem nieprawidłowej pracy silnika i samej Vacu.
Sprawdzone :
- zawory podciśnienia - ok
- układ podciśnienia - szczelny
- turbina na jałowym po dodaniu gazu otwiera
- czujnik temperatury i ciśnienia doładowania - ok
- przepływomierz - ok
Pozostało mi chyba tylko odwiedzić kolegę "noc" u niego w warsztacie. Jednak dla mnie wiąże się to z dniem urlopu, no i brakiem satysfakcji z rozwiązania problemu samemu
Oleju w Vacu mam sporo - cały zaworek przeze mnie opisany znajdujący się na górnej ściance Vacu za każdym razem kiedy go wykręce jest w oleju. Może olej w Vacu jest powodem nieprawidłowej pracy silnika i samej Vacu.
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Vasco24, coś nie tak. Czy sprawdzałeś wakuometrem czy podciśnienie jest trzymane na tym samym poziomie około -700mbar? Żeby wyjąć pompę, trzeba wykręcić pompkę podciśnieniową aby dostać się do śruby wału pompy wtryskowej. Wczęśniej chodziło dobrze, więc pole poszukiwań zawęziłbym do pompy wtryskowej i podciśnienia.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Pompa wtryskowa była wymieniana przy mnie, można powiedzieć że brałem czynny udział przy jej wymianie - żeby co nie co się nauczyć. Więc całą procedurę wymiany znam. Podciśnienia Vacu nie mierzyłem - nie mam do tego przyrządu. Ale samo podciśnienie wydaje się być ok skoro turbine otwiera.
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości