Auto nie odpala po odłączeniu wtyki skrzyni biegów automat
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Auto nie odpala po odłączeniu wtyki skrzyni biegów automat
Witam wszystkich serdecznie
Czy ktoś z Was orientuje się może czy po odłączeniu wtyczki skrzyni biegów w momencie gdy w aucie był podłączony akumulator i skrzynia biegów była w pozycji R - wsteczny czy sterownik może złapać jakiś błąd , że po jej ponownym podłączeniu auto wogóle nie reaguje na zapłon ??? Niestety nie mam sprzętu diagnostycznego na stanie by zobaczyć listę ewentualnych błędów spowodowanych tym zabiegiem.
Czy ktoś z Was miał może podobny przypadek ?
Czy wystarczy podpiąć pod kompa i wykasować ewentualny błąd i auto odżyje ?
Zaznaczam :
Akumulator naładowany
Aku był cały czas podłączony - i to chyba właśnie błąd (? czego nie jestem pewien )
Skrzynia była w pozycji R podczas wyjmowania wtyczki. (powinna być w pozycji P ? )
Auto nie odpala na żadnym połozeniu lewarka skrzyni biegów nawet na N itp.
Proszę o pomoc bo autko stoi teraz bez ducha na drodze ((
Czy ktoś z Was orientuje się może czy po odłączeniu wtyczki skrzyni biegów w momencie gdy w aucie był podłączony akumulator i skrzynia biegów była w pozycji R - wsteczny czy sterownik może złapać jakiś błąd , że po jej ponownym podłączeniu auto wogóle nie reaguje na zapłon ??? Niestety nie mam sprzętu diagnostycznego na stanie by zobaczyć listę ewentualnych błędów spowodowanych tym zabiegiem.
Czy ktoś z Was miał może podobny przypadek ?
Czy wystarczy podpiąć pod kompa i wykasować ewentualny błąd i auto odżyje ?
Zaznaczam :
Akumulator naładowany
Aku był cały czas podłączony - i to chyba właśnie błąd (? czego nie jestem pewien )
Skrzynia była w pozycji R podczas wyjmowania wtyczki. (powinna być w pozycji P ? )
Auto nie odpala na żadnym połozeniu lewarka skrzyni biegów nawet na N itp.
Proszę o pomoc bo autko stoi teraz bez ducha na drodze ((
VINWDB2100371A002989
Na drodze , z tego względu ze zabrakło mi świateł cofania i Panowie Niebiescy sie przyczepili.
Sprawdzałem bezpieczniki - wszystkie gdzie tylko są , sprawdziłem żarówki - wszystko ok.
Kiedyś już miałem taki problem z brakiem wstecznych - okazało się , że we wtyczce była luźna jedna z tulejek gniazda wtykowego , poruszanie wtyczką pomogło.
Teraz już nie dlatego odłączyłem tą wtyczkę by spr. czy coś nie zaśniedziało czy cokolwiek innego. Łapałem się wszystkiego by nie zabrali dowodu i właśnie po podpięciu jej spowrotem autko już nie chciało odpalić
Wtyczka na 100% siedzi twardo
Mówię o tej dużej wtyczce po stronie kierowcy na skrzyni , bodajże na 6 pinów i z taką klamką do jej zaciskania na gniezdzie.
Na drodze , z tego względu ze zabrakło mi świateł cofania i Panowie Niebiescy sie przyczepili.
Sprawdzałem bezpieczniki - wszystkie gdzie tylko są , sprawdziłem żarówki - wszystko ok.
Kiedyś już miałem taki problem z brakiem wstecznych - okazało się , że we wtyczce była luźna jedna z tulejek gniazda wtykowego , poruszanie wtyczką pomogło.
Teraz już nie dlatego odłączyłem tą wtyczkę by spr. czy coś nie zaśniedziało czy cokolwiek innego. Łapałem się wszystkiego by nie zabrali dowodu i właśnie po podpięciu jej spowrotem autko już nie chciało odpalić
Wtyczka na 100% siedzi twardo
Mówię o tej dużej wtyczce po stronie kierowcy na skrzyni , bodajże na 6 pinów i z taką klamką do jej zaciskania na gniezdzie.
Auto na kanał.2 osoby ,jedna "kręci' stacyjką a druga reguluje cięgno biegów lub cały LOCK UP switch do pozycji gdy auto pali na P i N. W necie krąży schemat ASB 722.3/4 w którym znajdziesz jak to profesjonalnie ustawić. Można to również obejść poprzez mostkowanie 2 najgubszych kabli z tej wiązki.kostka poąceeiowa powinna bbyć na lewym nadkolu.
WDBJF55F5TJ011439
Co to jest ten LOCK UP SWITCH ?ADAM 12 pisze:Auto na kanał.2 osoby ,jedna "kręci' stacyjką a druga reguluje cięgno biegów lub cały LOCK UP switch do pozycji gdy auto pali na P i N. W necie krąży schemat ASB 722.3/4 w którym znajdziesz jak to profesjonalnie ustawić. Można to również obejść poprzez mostkowanie 2 najgubszych kabli z tej wiązki.kostka poąceeiowa powinna bbyć na lewym nadkolu.
Druga sprawa : Przypuszczam , że uważasz , że coś jest mechanicznie nie tak - nic z tych rzeczy ( jeśli tak uważasz ) auto nigdy nie miało problemu z odpalaniem itp. - samo się raczej nie przestawiło
Mercedes E210 2,3benz. Automat
1995r.
WDB2100371A002989
1995r.
WDB2100371A002989
http://www.google.com/imgres?q=lock+up+ ... 9,r:3,s:15
Ten element odpowiada za odpalanie auta na P lub N. Nic innego.
Ten element odpowiada za odpalanie auta na P lub N. Nic innego.
WDBJF55F5TJ011439
No właśnie u mnie wygląda to inaczej ale ok , wiem już o co Ci chodzi - tyle że ja tego nie ruszał - wiesz wydaję mi się , że to za głęboko wchodzimy w temat - jakieś regulacje itp.ADAM 12 pisze:http://www.google.com/imgres?q=lock+up+ ... 9,r:3,s:15
Ten element odpowiada za odpalanie auta na P lub N. Nic innego.
Moje pytanie było klarowne i raczej chciałbym uzyskać na nie odpowiedź a nie szukać " dziury w całym "
Powtarzam : Czy poprzez odłączenie elektryki skrzyni biegów z podłączonym zasilaniem i pozycją aktywną R może dojść do zapisania jakiegoś błędu w sterowniku skrzyni.
Na chłopski rozum : Wydaje mi się , że teraz samochód " nie widzi " skrzyni biegów ( ponieważ odłączyłem ją fizycznie z podłaczonym napięciem i teraz nie pozwoli uruchomić silnika ponieważ nie dostał komunikatu ze skrzyni , że znajduje się na jałowym bądź parkingowym stopniu. - to ma ręce i nogi ale czy tak jest naprawdę ? tego właśnie próbuję się dowiedzieć
Mimo wszystko dzięki za szczere chęci
Mercedes E210 2,3benz. Automat
1995r.
WDB2100371A002989
1995r.
WDB2100371A002989
fabek, Dzieki za odp. ale powiedz mi , jeśli wiesz , czy moze auto nie odpalić bo sterownik wszedł w tryb awaryjny spowodowany zapisanym błędem zwał jak zwał " brakiem skrzyni " lub też " brakiem sygnału na jakim biegu jest aktualnie " ???
Ps. wiązka sprawdzona aż do samej puchy na nadkolu , styki również na każdej złączce
Ok. teraz już nic nie wymyślę , na rano ustawiłem diagnostę z jakimś kompem - mam tylko nadzieję , że posiada oprogramowanko pozwalające sprawdzenie również sterownika skrzyni nie tylko samego silnika ehhhh..... rezultaty przedstawię po powrocie do domu ( 3mam kciuki zeby nie autobusem ) także , dzięki i do jutra.....ZzzzZzzzz...
Ps. wiązka sprawdzona aż do samej puchy na nadkolu , styki również na każdej złączce
Ok. teraz już nic nie wymyślę , na rano ustawiłem diagnostę z jakimś kompem - mam tylko nadzieję , że posiada oprogramowanko pozwalające sprawdzenie również sterownika skrzyni nie tylko samego silnika ehhhh..... rezultaty przedstawię po powrocie do domu ( 3mam kciuki zeby nie autobusem ) także , dzięki i do jutra.....ZzzzZzzzz...
Mercedes E210 2,3benz. Automat
1995r.
WDB2100371A002989
1995r.
WDB2100371A002989
Widzisz. Ja nie szukam dziury w całym tylko wskazuję Ci pewny trop. Skrzynia 722.4 pozbawiona jest elektryki do minimum.Jedyny układ elektryczny to kickdown oraz właśnie LOCK UP Switch który również odpowiada za światło wstecznego którego szukałeś na drodze. Nie wymyślam tylko wskazuje Ci 100% usterkę bo w tej skrzyni nie ma błędu który sprawi że auto nie zapali .
Service manual wskazuje tylko 2 rzeczy jeśli auto nie pali. Brak regulacji cięgna oraz uszkodzony LOCK UP.
Service manual wskazuje tylko 2 rzeczy jeśli auto nie pali. Brak regulacji cięgna oraz uszkodzony LOCK UP.
WDBJF55F5TJ011439
CYGAN2337, skrzyni 722.4 się nie diagnozuje, więc nie ma po co jechać do eletryka.
Tak jak kolega mówi jest skrzynia myśli, że jest na biegu, dlatego nie odpalisz. Do skrzyni idzie fioletowy kabel, ten sam co do rozrusznika. On właśnie odpowiada za uruchamianie.
Tak jak kolega mówi jest skrzynia myśli, że jest na biegu, dlatego nie odpalisz. Do skrzyni idzie fioletowy kabel, ten sam co do rozrusznika. On właśnie odpowiada za uruchamianie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Witam ponownie
Dzisiaj podpiąłem pod kompa
Rezultat :
Autko pojechało na laweciaku do warsztatu - sam niestety niemam za wiele czasu i miejsca by coś nawet próbować z tym zrobić
Co myślicie o tym błędzie ?
Czego mogę się spodziewać z ust mechanika ?
Dzisiaj podpiąłem pod kompa
Rezultat :
Autko pojechało na laweciaku do warsztatu - sam niestety niemam za wiele czasu i miejsca by coś nawet próbować z tym zrobić
Co myślicie o tym błędzie ?
Czego mogę się spodziewać z ust mechanika ?
Mercedes E210 2,3benz. Automat
1995r.
WDB2100371A002989
1995r.
WDB2100371A002989
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Kolego, wszyscy chcą "na gwałt" Ci pomóc, ale tak naprawdę to nas chyba oszukujesz.
Opisz problem dokładniej.Za 10 minut będę tu powtórnie.
Opisz problem dokładniej.Za 10 minut będę tu powtórnie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Witam Cię "Noc"noc pisze:Kolego, wszyscy chcą "na gwałt" Ci pomóc, ale tak naprawdę to nas chyba oszukujesz.
Opisz problem dokładniej.Za 10 minut będę tu powtórnie.
Serio wszystko jest tak jak pisałem wyżej , czemu uważasz , że coś oszukuje ? - to chyba niemiało by najmniejszego sensu skoro szukam pomocy )
Ok , może inaczej : Nie wiem czy ten błąd ma coś wspólnego z tą usterką choć mogę tak przypuszczać bo po jego skasowaniu i ponownej próbie odpalenia dalej auto nie pali a błąd pojawia się ponownie.
Jedynie co mogę dodać to , że wtyczka a raczej przewody w niej z tego co widziałem nie są już pierwszej nowości - trochę śniedzi na nich jest i to tyle
Kolego Noc , może napisz jakich informacji mam udzielić bardziej precyzyjnie niż wyżej - bo opisałem to tak jak umiem najlepiej , może jednak coś trzeba rozwinąć to proszę napisz co konkretnie to ja już w tym momencie odpowiem.
Mercedes E210 2,3benz. Automat
1995r.
WDB2100371A002989
1995r.
WDB2100371A002989
Błąd tylko odpiętej wtyczki i to błąd obecny, czyli fizycznie wtyczka podpięta, a styku nie ma. Wnioski nasuwają się same. To tylko zawór. Podejrzewam, że reszta też nie styka i stąd efekty.
Swoją drogą dlaczego gdy auto było na R, wlazłeś pod auto i odpiąłeś wtyczkę? To dla mnie wciąż zagadka.
Swoją drogą dlaczego gdy auto było na R, wlazłeś pod auto i odpiąłeś wtyczkę? To dla mnie wciąż zagadka.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości