W210 e 320 CDi EPC EL. POWER CONTROL, Werkstatt aufsuchen !
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 15 sie 2010, o 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
W210 e 320 CDi EPC EL. POWER CONTROL, Werkstatt aufsuchen !
Witam.
Wczoraj przy wyprzedzaniu, pedał gazu w podłoge (Kick down), redukcja biegu, Mietek sie skwasił, a mianowicie:
Zredukował bieg do II, wskoczył na obroty, pojawił się komunikat EPC EL. POWER CONTROL, Werkstatt aufsuchen!, silnik zgasł i cisza. Zjechałem na pobocze, wyjąłem kluczyk ze stacyjki, zamknąłem i otworzyłem centralkę pilotem, uruchomiłem i poejchałem dalej. Dzisiaj już wszystko w porządku.
Czy ktoś może miał coś takiego?
Dodam:
Akumulator nowy (ma tydzień czasu, zadem szmelc, najwyższa półka)
Mietek zalany do pełna - żadna stacja krzak, BP.
Przeglądy robione na bieżąco.
Pozdrawiam
Wczoraj przy wyprzedzaniu, pedał gazu w podłoge (Kick down), redukcja biegu, Mietek sie skwasił, a mianowicie:
Zredukował bieg do II, wskoczył na obroty, pojawił się komunikat EPC EL. POWER CONTROL, Werkstatt aufsuchen!, silnik zgasł i cisza. Zjechałem na pobocze, wyjąłem kluczyk ze stacyjki, zamknąłem i otworzyłem centralkę pilotem, uruchomiłem i poejchałem dalej. Dzisiaj już wszystko w porządku.
Czy ktoś może miał coś takiego?
Dodam:
Akumulator nowy (ma tydzień czasu, zadem szmelc, najwyższa półka)
Mietek zalany do pełna - żadna stacja krzak, BP.
Przeglądy robione na bieżąco.
Pozdrawiam
Pierwsze co to podłączyć furmankę pod SD , pokaże ci błędy zapisane w pamięci kompa .Miałem w swoim kiedyś tak samo , z tym że czasem jak go coś strzeliło nieodpalał , po podłączeniu pod SD wyszło:brak synchronizacji z czujnika położenia wałka rozrządu ,czujnik wymieniłem i hasa znaczy się wsio gra(koszt z przesyłką 162pln sklep merc olsztyn).
Moje auto to 2,2cdi 2000rok awtomat
Moje auto to 2,2cdi 2000rok awtomat
w210 2,2 cdi 2000r.kombi
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Witam
Miałem to samo co opisujesz gaz do dechy i zdechło wszystko po chwili odpalił potem już nie dwa dni postoju znów odpalił aż skończyło się wszystko a powodem był czujnik ciśnienia paliwa na listwie przy okazji wtryski kontrola dwa przepuszczały jak były na maszynie i syf w paliwie łącznie z wodą . Paliwo tankowane tylko i wyłącznie na SHEL w Łaziskach Górnych.
Odkręć czujnik i zobacz co tam jest a najlepiej SD.
Miałem to samo co opisujesz gaz do dechy i zdechło wszystko po chwili odpalił potem już nie dwa dni postoju znów odpalił aż skończyło się wszystko a powodem był czujnik ciśnienia paliwa na listwie przy okazji wtryski kontrola dwa przepuszczały jak były na maszynie i syf w paliwie łącznie z wodą . Paliwo tankowane tylko i wyłącznie na SHEL w Łaziskach Górnych.
Odkręć czujnik i zobacz co tam jest a najlepiej SD.
W210 2,2CDi Avantgarde WDB2100061B308949
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 15 sie 2010, o 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
Podłączyłem pod kompa
oprócz wielu innych starych błędów wyskoczył błąd włącznika świateł stop od pedału hamulca.
Gdzieś czytałem o tym na forum, że po takiej usterce wyskakuje komunikat EPC....
Skasowałem błędy i na razie jeździ. Dla pewności kupiłem nowy włącznik ASO (ok 60 pln). Podjade na kompa za jakis czas i zobaczymy wtedy pamięć błedów.
oprócz wielu innych starych błędów wyskoczył błąd włącznika świateł stop od pedału hamulca.
Gdzieś czytałem o tym na forum, że po takiej usterce wyskakuje komunikat EPC....
Skasowałem błędy i na razie jeździ. Dla pewności kupiłem nowy włącznik ASO (ok 60 pln). Podjade na kompa za jakis czas i zobaczymy wtedy pamięć błedów.
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Miałem tan sam błąd, tak jak napisał avandgarde, mechanik szukał przyczyny w układzie wtryskowym. Podmiana wtrysków, czujnik położenia wału chyba i nic nie pomagało, a problem tkwił w pompie (jakiś zawór się przycinał i schodziło ciśnienie na listwie), tak to zapamiętałem. Po rozebraniu i uszczelnieniu pompy, bo zaczynała się pocić wszystko jest w porządku. Najgorsze było to, ze problem pojawił mi się podczas wyprzedzania na trasie Płońsk-Bydgoszcz dwóch TIR-ów. Troszkę się zdziwiłem, lekka panika
S210 320CDI '01 Avantgarde WDB2102261B408060
Nie dyskutuj na forum z gościem, który ma nad tobą pół litra przewagi...
Nie dyskutuj na forum z gościem, który ma nad tobą pół litra przewagi...
Blad EPC
W moi Mesiu padla rolka paska wielorowkowego i pociela go na makaron.Kupilem nowy nowa rolke zamontowalem,ale niestety poprzedni pasek uszkodzil dwa przewody palwowe pod pompa wtryskowa.Poniewaz byla sobota a ja musialem wracac do Niemiec gdzie mieszkam,jechalem z dusza na ramieniu, ale dojechalem .W poniedzalek kupilem w ASO nowe przewody zalozylem ale okazalo sie ze pompa tez jest nieszczelna ,wiec na zajutrz kupilem uszczelki i zkumplem zdemontowalismy pompe uszczelnilismy ,zamontowalismy ......i kicha!!Przejechalem 150m wywalilo na wyswietlaczu blad EPC auto zgaslo. Wyjalem kuczyk,wlozylem ponownie zaraz wywalilo znowu EPC i stoje.Wziolem sie na sposob i gdy ruszalem wolno i nie przekraczalem 2000 obr. jakos sie kulalem i dojechalem do domu.Dzis bylem u kolegi na kompi i wykazalo ze pompa daje za male cisnienie na listweromerol pisze:Miałem tan sam błąd, tak jak napisał avandgarde, mechanik szukał przyczyny w układzie wtryskowym. Podmiana wtrysków, czujnik położenia wału chyba i nic nie pomagało, a problem tkwił w pompie (jakiś zawór się przycinał i schodziło ciśnienie na listwie), tak to zapamiętałem. Po rozebraniu i uszczelnieniu pompy, bo zaczynała się pocić wszystko jest w porządku. Najgorsze było to, ze problem pojawił mi się podczas wyprzedzania na trasie Płońsk-Bydgoszcz dwóch TIR-ów. Troszkę się zdziwiłem, lekka panika
No jestem w kropce bo uslugi w ASO MB ida w setki Euro a ja jestem biedny rencista.Moze ktos podpowie mi co moge ewentualnie z kolega mechanikiem zadzalac w takim przypadku?
Pozdrawiam.
cipong60
Blad EPC
Wielkie dzieki za powitanie!!!
W pompie wymienilismy oring z przodu pompy i uszczelki pod dwiema bocznymi dekielkami.Staralismy sie wszystko skladac jak bylo ale kto wie moze cos zesmy spaprali?
Zrobie jeszcze jeden termin u mechanika i wymontujemy jeszcze raz.Po robocie napisze jaki byl efekt:)
Dzeki za porade.
Pozdrawiam,
Stanley.
PS.:moze masz jakies zdjecie albo rysunek jak taka pompa musi byc zlozona.
W pompie wymienilismy oring z przodu pompy i uszczelki pod dwiema bocznymi dekielkami.Staralismy sie wszystko skladac jak bylo ale kto wie moze cos zesmy spaprali?
Zrobie jeszcze jeden termin u mechanika i wymontujemy jeszcze raz.Po robocie napisze jaki byl efekt:)
Dzeki za porade.
Pozdrawiam,
Stanley.
PS.:moze masz jakies zdjecie albo rysunek jak taka pompa musi byc zlozona.
mbsly pisze:Witamy Cie tez!!!cipong60 pisze:Moze ktos podpowie mi co moge ewentualnie z kolega mechanikiem zadzalac w takim przypadku?
moze rozebrac pompe i zlozyc jeszcze raz poprawnie?
cipong60
Blad EPC
mbsly pisze:Witamy Cie tez!!!cipong60 pisze:Moze ktos podpowie mi co moge ewentualnie z kolega mechanikiem zadzalac w takim przypadku?
moze rozebrac pompe i zlozyc jeszcze raz poprawnie?
Witam ponownie,
zrobilem tak jak mi poradziles:wymontowalem pompe,rozkrecilem wszystko sprawdzilem i zlozylem jeszcze raz.Zamontowalem ponownie i wszystko tak aj poprzednio:silnik pracuje nierowno,na wolnychobrotach szarpie i drzy gdy droga idzie pod gore.Jedyna roznica ze po wyskoczeniu bledu EPC moge jechac dalej normalna szybkoscia tylko przy kick -downie wylaczy sie silnik.Dodam ze rano byle w warsztacie ktory specializuje sie w MB , podlyczyli mojagwiazde do kompa, ale nic konkretnego nie znalezli a tylko skasowali 30Euro(tanio) bo po znajomosci.Jeszcze jedno co zauwazylem ,ze na wolnych obrotach swiatlo reflektorow samochodowych drzy (przygasa) oraz na displayu komputera tez podswietlenie drzy.
Czujnnika cisnienia paliwa jeszcze nei podmieniale bo nie mam gdzie pozyczyc a bez konkretnej diagnozy ze jest walniety nie chce kupowac.
cipong60
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości