Strona 1 z 2

Uszczelka pod głowicą

: 19 lis 2008, o 13:32
autor: melon410
Witam wszystkich, problem mój polega na tym że po przejechaniu około 500 km przez około 8 dni muszę dolać 0.5 litra płynu do chłodnicy. Nie widzę żadnych wycieków dziwne jest to, że jak samochód stoi pod domem całą noc i rano przed odpaleniem odkręce korek spustowy potrawić być w układzie jeszcze ciśnienie i wyleci trochę płynu. Gdzie tkwi problem auto się nie przegrzewa tem w normie olej czysty i płyn chłodzący również w swoim normalnym kolorze.Auto moje to MB 210 97 rok silnik 2.0 benzyna.Proszę o porady i pozdrawiam.

: 19 lis 2008, o 13:40
autor: cetan
Jez kolego do mechanika niech zmierzy zawartosc co2 w płynie chłodniczym

: 19 lis 2008, o 14:44
autor: windykatorek
miałem to w 2.3 wszystko czyste a jednak uszczelka puszczała robiłą cisnienie w układzie

: 19 lis 2008, o 15:31
autor: melon410
Jakie koszty naprawy

: 19 lis 2008, o 15:39
autor: BigBit
Pompa wodna przecieka paruje i nie widac. Ale niedługo będzie widac. To tańsza naprawa niż uszczelka głowicy.

: 19 lis 2008, o 15:40
autor: windykatorek
uszczelka dobra erlinga 180 zł , uszcelka pokrywy zaworów 100 zł uszczelka kolektora 50 zł i to w sumie tyle , płyn chłodniczy mozna odzyskać jak czysty, olej moze byc do wymiany 100 zł , reszta to robocizna mnie kosztowała 200 zł bo robiłem z kumplem , sadze ze robocizna z 800 zł do 1000 , pamietaj o napinaczu wkłada sie go w kawałkach od tyłu , nie cały naraz , ja o tym nie wiedziałem i pekł mi wałek rozrzadu

: 21 lis 2008, o 15:32
autor: melon410
Witam ponownie samochód postał pod domem dwa dni i pod autem dosyć spora plama wszystko wskazuje że jest to płyn chłodniczy po oględzinach w silniku brzydki nalot w rejonach węża który wchodzi do termostatu i obudowa termostatu też jakby zachlapana płynem jak myślicie czy zwiększone ciśnienie w układzie to może być wina termostatu.Pozdrawiam.

: 21 lis 2008, o 16:08
autor: windykatorek
nie
bo termostat puszcza wode na układ dopiero , wieksze cisnienie to uszczelka pod głowica , peknieta głowica , uszkodozny korek zbiorniczka wyrownawczego - nie puszcza cisnienia

: 21 lis 2008, o 16:37
autor: melon410
Skoro to uszczelka to chyba nie powinno być płynu pod silnikiem bo albo przedostaje się do oleju albo wypala w cylindrach.a niedomagania z pompą wodną nie będą miały wpływu na ciśnienie w układzie.

: 21 lis 2008, o 16:44
autor: windykatorek
pompa chodzi i bełta wode wprawia ja w ruch , p0ompa pcha goraca wode z bloku poprzez termostat na układ chłodnic , jak pompa niedomaga to zacznie sie gotowac

: 21 lis 2008, o 18:42
autor: melon410
Dziękuje Kolego windykatorek auto w wrsztacie uszczelka do wymiany i planowanie głowicy. Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam;

: 21 lis 2008, o 18:52
autor: windykatorek
a palnowanie głowicy napewno potrzbne ???krzywa z wrzerami , czy od tak ci kazali planowac , przegrzałes go ?

: 21 lis 2008, o 18:57
autor: melon410
cena za planowanie 70 PLN powiedzieli że powinno się zrobić ale nie został przegrzany.

: 21 lis 2008, o 20:16
autor: windykatorek
wiele szkół jak nie ma wrzerow i jest prosta nie planuje , nie trzeba wtedy całej głowicy rozkładac , a to tez niezawsze jej dobrze robi , a najgozej jak pomyla panewki zamieniajac je miejscami

: 21 lis 2008, o 20:32
autor: fabek
dlatego warto kazda opisac ;-) planowanie nie jest konieczne, jezeli na glowicy nie ma rys, ani nie jest zwichrowana.