manual czy automat?

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
mariusz.cad
Posty: 29
Rejestracja: 16 lis 2008, o 19:09
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mariusz.cad »

Panowie serdeczne dzięki za dobre rady. To jest to, forum na poziomie!!! Tak więc na pewno będzie to automacik i na pewno popadnę w "analfabetyzm manualny", tylko żeby moja żoneczka się w "nim" zbytnio nie zakochała haha! Pozdrawiam
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

windykatorek pisze:tylko manual :lol:
--windy! Zaprzańcu i zboczeńcu! Jak śmiesz! Pogoń drążka (tylko komu??) i wejdź w posiadanie samochodu prawdziwego!!
W zależności od kasy bede oscylowal albo 300td
-- Toni, juz cie lubię!
Para pod kotłem musi być! Min. 1KM/10 kg wagi ciała czyli 177KM/E300TDa.

Już złapałem mandat za prędkość 84 kmh i oostrzezenie od Chudego za słowo prawdy nt. młodziaków z drążkiem w łapce! Szybko awansuję! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
barti
VIP
Posty: 367
Rejestracja: 22 cze 2008, o 11:10
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: barti »

Może już po czasie, ale jeszcze ja się wypowiem: Moim zdaniem lepszy jest maual, a oto moje argumenty:
- mniejsze spalanie
- lepsze osiągi i tutaj co ważne przyspieszenie od zera (co jest ważne jak stoimy na światłach w pierwszy rzędzie :)
- lepsza kontrola w czasie jazdy na lodowatej, zaśnieżonej nawierzchni (automatem ciężko nawet ruszyć)
- duuużo mniejsze koszty eksploatacji
- podczas jazdy jest się czym zająć, bo kierowcy z asb z nudów obmacują swoją gałki, bo nie mogą zmienić sobie biegu
Mondzio :D
Awatar użytkownika
michal55yh
VIP
Posty: 691
Rejestracja: 2 mar 2008, o 20:38
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: michal55yh »

Co do osiągów to bym się kłócił. Manualem i tak nie wkręcisz silnika wyżej jak 4.5tys, a wątpie że masz taki refleks żeby bieg zmienić w 1-2 sekundy. Co do ruszania na lodzie, to masz i może rację jak i do kosztów eksploatacji, ale do spalania? Moim skromnym zdaniem automat wybiera moment przełożenia biegu odpowiedni dla silnika, tak aby zmniejszyć "zużycie silnika" i spalania.
Ex Mercedes W210 E270 CDI.
Fajne to było auto...
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

spalanie na manualu mniejsze dlatego ze nieraz biegi mozemy zmieniac niżej , i sa mniejsze obroty silnika , automat zmienia sam przy danych obrotach , np na maualu wkładamy 5 przy 60 km/h automat tego nie zrobi , mniejsze obroty mniejsze spalanie
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
jaro324
Posty: 582
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:17
Lokalizacja: Chełm

Post autor: jaro324 »

Miałem wcześniej 3(trzy!!) automaty w japończykach, miałem drobne problemy tylko w jednym-mazda 626 CRONOS skrzynia ASB forda, przesiadłem się na mesia i..nie miałem wątpliwości że tylko w automacie a moja żona..cyt: "kup z normalną skrzynią to pożałujesz" a jeszcze jak jest sterowana hydraulicznie to prawie zero problemów, ASB merca należą do jednych z najlepszych, może oprócz toyoty i pochodnych(leksus, legend). Radzę pojechać do kogoś kto się zna( nie wielu w tym kraju) i jeżeli jest ok to się nie zastanawiać!! Pozdro. Ps. jeździłem w Kosovie autobusem mercedesem z ASB- ponad milion km na zegarze i tylko wymiieniano w nim olej.
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

barti pisze:- mniejsze spalanie
prawda :)
barti pisze:- lepsze osiągi i tutaj co ważne przyspieszenie od zera (co jest ważne jak stoimy na światłach w pierwszy rzędzie :)
o ile lepsze to przyspieszenie? o 0.5 sekundy? wogole to czuc? ;) pozatym E klasa to za duzy klocek na sciganie spod swiatel ;) chyba ze mamy AMG :D
barti pisze:- lepsza kontrola w czasie jazdy na lodowatej, zaśnieżonej nawierzchni (automatem ciężko nawet ruszyć)
to chyba po to automat ma tryb pracy W zeby ruszac z 2...pozatym sa te wszystkie ASR i inne pierdoly wiec mysle ze demonizujesz ze automatem ciezko jest ruszyc...
barti pisze:- duuużo mniejsze koszty eksploatacji
to tez prawda...ale jak sie nie dba o ASB albo sie kupi auto z mocno zuzytya ASB :)
barti pisze:- podczas jazdy jest się czym zająć, bo kierowcy z asb z nudów obmacują swoją gałki, bo nie mogą zmienić sobie biegu
hm...ale zes glupote pacnal...zwlaszcza stojac w korku swietnie jest co chwila wrzucac jedynke zeby po chwili wrzucac luz :lol:
Awatar użytkownika
jaro324
Posty: 582
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:17
Lokalizacja: Chełm

Post autor: jaro324 »

barti pisze:Może już po czasie, ale jeszcze ja się wypowiem: Moim zdaniem lepszy jest maual, a oto moje argumenty:
- mniejsze spalanie
- lepsze osiągi i tutaj co ważne przyspieszenie od zera (co jest ważne jak stoimy na światłach w pierwszy rzędzie :)
- lepsza kontrola w czasie jazdy na lodowatej, zaśnieżonej nawierzchni (automatem ciężko nawet ruszyć)
- duuużo mniejsze koszty eksploatacji
- podczas jazdy jest się czym zająć, bo kierowcy z asb z nudów obmacują swoją gałki, bo nie mogą zmienić sobie biegu
baaardzo lubię pomacać swoją gałkę jak nie mam się czym zająć w czasie jazdy :oops:
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

ja wole dziewczyny dotykac :-P
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Fabek, cycu, ale własną gałke możesz zawsze, a babe nie! szczególnie w korku!
barti pisze: - lepsze osiągi i tutaj co ważne przyspieszenie od zera (co jest ważne jak stoimy na światłach w pierwszy rzędzie :)
Barti-- to nie ta kategoria wagowa! Ja mam stajenke na 177 sztuk i niech mi jajco jedno uschnie jak mi wpadnie myśl aby sie z leszczami na światłach ścigać!! I tak im d upy złoje na prostej wie c po co???
A ponadto nie uchodzi sie z gnojami naciągać. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

baca nawet jak uschnie to masz zapasowe, wiec daj sie czasami wyobrazni poniesc ;-)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

No, Fabek, coś w tym jest! A w końcu po co mi tyle jajek??? Hej!
(bez CB radio to .... nie jazda! Od jutra montuje ze starej Felicji 1.3 co kochana jest bo na brykała ze mną 300 000 km. Ale blachy z niej spadają. )
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

przyjacielu moj drogi zaraz opieprz dostaniemy, bo od rzeczy gadamy zamiast na temat. hej!
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

barti pisze:Może już po czasie, ale jeszcze ja się wypowiem: Moim zdaniem lepszy jest maual, a oto moje argumenty:
- mniejsze spalanie
- lepsze osiągi i tutaj co ważne przyspieszenie od zera (co jest ważne jak stoimy na światłach w pierwszy rzędzie :)
- lepsza kontrola w czasie jazdy na lodowatej, zaśnieżonej nawierzchni (automatem ciężko nawet ruszyć)
- duuużo mniejsze koszty eksploatacji
- podczas jazdy jest się czym zająć, bo kierowcy z asb z nudów obmacują swoją gałki, bo nie mogą zmienić sobie biegu


Zapomniałeś dodać że automat nie lubi przyczep, holowania autem i auta, jazdy w górach, przegrzania (np zarycie się w zaspie ) ,deptania na maxa, i zamoczenia.Nie zapalisz go awaryjnie z popychu, Naprawy zaczynają się od 3,5 tyś w góre, trzeba częściej wymieniać olej i filtry itd itd. Miałem trzy automaty i dopuki będa produkować auta w manualu, to będe się starał takimi poruszać. Niestety jak widać po wypowiedziach społeczeństwo nam się "amerykanizuje" , tam nikt nie umie jeżdzić manualem. Dodam tylko że jeżeli auto nie ma 200KM to jak dla mnie automat jest w nim nieporozumieniem.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

Nie piszcie glupot o AMG w manualu, ani E50 ani E55 AMG robili tylko z 5 automatem :roll: , podobnie jak E300TD.
Poza tym, czy manual czy automat to zalezy czego oczekujesz od auta.
Jesli komfortu - automat, jesli lubisz sie poscigac, pokrecic baczki, spalic gume czy strzelic ze sprzegla - manual :mrgreen: Wiadomo ze trzeba do tego troche KM i Nm...
Ja mam manual i jestem zadowolony, tylko szostki mi troche brakuje na trasie, ale teraz chce automata, (lochę S300TD...)
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 23 gości