manual czy automat?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- mariusz.cad
- Posty: 29
- Rejestracja: 16 lis 2008, o 19:09
- Lokalizacja: Koszalin
--windy! Zaprzańcu i zboczeńcu! Jak śmiesz! Pogoń drążka (tylko komu??) i wejdź w posiadanie samochodu prawdziwego!!windykatorek pisze:tylko manual :lol:
-- Toni, juz cie lubię!W zależności od kasy bede oscylowal albo 300td
Para pod kotłem musi być! Min. 1KM/10 kg wagi ciała czyli 177KM/E300TDa.
Już złapałem mandat za prędkość 84 kmh i oostrzezenie od Chudego za słowo prawdy nt. młodziaków z drążkiem w łapce! Szybko awansuję! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Może już po czasie, ale jeszcze ja się wypowiem: Moim zdaniem lepszy jest maual, a oto moje argumenty:
- mniejsze spalanie
- lepsze osiągi i tutaj co ważne przyspieszenie od zera (co jest ważne jak stoimy na światłach w pierwszy rzędzie
- lepsza kontrola w czasie jazdy na lodowatej, zaśnieżonej nawierzchni (automatem ciężko nawet ruszyć)
- duuużo mniejsze koszty eksploatacji
- podczas jazdy jest się czym zająć, bo kierowcy z asb z nudów obmacują swoją gałki, bo nie mogą zmienić sobie biegu
- mniejsze spalanie
- lepsze osiągi i tutaj co ważne przyspieszenie od zera (co jest ważne jak stoimy na światłach w pierwszy rzędzie
- lepsza kontrola w czasie jazdy na lodowatej, zaśnieżonej nawierzchni (automatem ciężko nawet ruszyć)
- duuużo mniejsze koszty eksploatacji
- podczas jazdy jest się czym zająć, bo kierowcy z asb z nudów obmacują swoją gałki, bo nie mogą zmienić sobie biegu
Mondzio
- michal55yh
- VIP
- Posty: 691
- Rejestracja: 2 mar 2008, o 20:38
- Lokalizacja: Bolesławiec
Co do osiągów to bym się kłócił. Manualem i tak nie wkręcisz silnika wyżej jak 4.5tys, a wątpie że masz taki refleks żeby bieg zmienić w 1-2 sekundy. Co do ruszania na lodzie, to masz i może rację jak i do kosztów eksploatacji, ale do spalania? Moim skromnym zdaniem automat wybiera moment przełożenia biegu odpowiedni dla silnika, tak aby zmniejszyć "zużycie silnika" i spalania.
Ex Mercedes W210 E270 CDI.
Fajne to było auto...
Fajne to było auto...
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
spalanie na manualu mniejsze dlatego ze nieraz biegi mozemy zmieniac niżej , i sa mniejsze obroty silnika , automat zmienia sam przy danych obrotach , np na maualu wkładamy 5 przy 60 km/h automat tego nie zrobi , mniejsze obroty mniejsze spalanie
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
Miałem wcześniej 3(trzy!!) automaty w japończykach, miałem drobne problemy tylko w jednym-mazda 626 CRONOS skrzynia ASB forda, przesiadłem się na mesia i..nie miałem wątpliwości że tylko w automacie a moja żona..cyt: "kup z normalną skrzynią to pożałujesz" a jeszcze jak jest sterowana hydraulicznie to prawie zero problemów, ASB merca należą do jednych z najlepszych, może oprócz toyoty i pochodnych(leksus, legend). Radzę pojechać do kogoś kto się zna( nie wielu w tym kraju) i jeżeli jest ok to się nie zastanawiać!! Pozdro. Ps. jeździłem w Kosovie autobusem mercedesem z ASB- ponad milion km na zegarze i tylko wymiieniano w nim olej.
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
prawdabarti pisze:- mniejsze spalanie
o ile lepsze to przyspieszenie? o 0.5 sekundy? wogole to czuc? pozatym E klasa to za duzy klocek na sciganie spod swiatel chyba ze mamy AMGbarti pisze:- lepsze osiągi i tutaj co ważne przyspieszenie od zera (co jest ważne jak stoimy na światłach w pierwszy rzędzie
to chyba po to automat ma tryb pracy W zeby ruszac z 2...pozatym sa te wszystkie ASR i inne pierdoly wiec mysle ze demonizujesz ze automatem ciezko jest ruszyc...barti pisze:- lepsza kontrola w czasie jazdy na lodowatej, zaśnieżonej nawierzchni (automatem ciężko nawet ruszyć)
to tez prawda...ale jak sie nie dba o ASB albo sie kupi auto z mocno zuzytya ASBbarti pisze:- duuużo mniejsze koszty eksploatacji
hm...ale zes glupote pacnal...zwlaszcza stojac w korku swietnie jest co chwila wrzucac jedynke zeby po chwili wrzucac luz :lol:barti pisze:- podczas jazdy jest się czym zająć, bo kierowcy z asb z nudów obmacują swoją gałki, bo nie mogą zmienić sobie biegu
baaardzo lubię pomacać swoją gałkę jak nie mam się czym zająć w czasie jazdy :oops:barti pisze:Może już po czasie, ale jeszcze ja się wypowiem: Moim zdaniem lepszy jest maual, a oto moje argumenty:
- mniejsze spalanie
- lepsze osiągi i tutaj co ważne przyspieszenie od zera (co jest ważne jak stoimy na światłach w pierwszy rzędzie
- lepsza kontrola w czasie jazdy na lodowatej, zaśnieżonej nawierzchni (automatem ciężko nawet ruszyć)
- duuużo mniejsze koszty eksploatacji
- podczas jazdy jest się czym zająć, bo kierowcy z asb z nudów obmacują swoją gałki, bo nie mogą zmienić sobie biegu
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Fabek, cycu, ale własną gałke możesz zawsze, a babe nie! szczególnie w korku!
A ponadto nie uchodzi sie z gnojami naciągać. Hej!
Barti-- to nie ta kategoria wagowa! Ja mam stajenke na 177 sztuk i niech mi jajco jedno uschnie jak mi wpadnie myśl aby sie z leszczami na światłach ścigać!! I tak im d upy złoje na prostej wie c po co???barti pisze: - lepsze osiągi i tutaj co ważne przyspieszenie od zera (co jest ważne jak stoimy na światłach w pierwszy rzędzie
A ponadto nie uchodzi sie z gnojami naciągać. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
No, Fabek, coś w tym jest! A w końcu po co mi tyle jajek??? Hej!
(bez CB radio to .... nie jazda! Od jutra montuje ze starej Felicji 1.3 co kochana jest bo na brykała ze mną 300 000 km. Ale blachy z niej spadają. )
(bez CB radio to .... nie jazda! Od jutra montuje ze starej Felicji 1.3 co kochana jest bo na brykała ze mną 300 000 km. Ale blachy z niej spadają. )
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
barti pisze:Może już po czasie, ale jeszcze ja się wypowiem: Moim zdaniem lepszy jest maual, a oto moje argumenty:
- mniejsze spalanie
- lepsze osiągi i tutaj co ważne przyspieszenie od zera (co jest ważne jak stoimy na światłach w pierwszy rzędzie
- lepsza kontrola w czasie jazdy na lodowatej, zaśnieżonej nawierzchni (automatem ciężko nawet ruszyć)
- duuużo mniejsze koszty eksploatacji
- podczas jazdy jest się czym zająć, bo kierowcy z asb z nudów obmacują swoją gałki, bo nie mogą zmienić sobie biegu
Zapomniałeś dodać że automat nie lubi przyczep, holowania autem i auta, jazdy w górach, przegrzania (np zarycie się w zaspie ) ,deptania na maxa, i zamoczenia.Nie zapalisz go awaryjnie z popychu, Naprawy zaczynają się od 3,5 tyś w góre, trzeba częściej wymieniać olej i filtry itd itd. Miałem trzy automaty i dopuki będa produkować auta w manualu, to będe się starał takimi poruszać. Niestety jak widać po wypowiedziach społeczeństwo nam się "amerykanizuje" , tam nikt nie umie jeżdzić manualem. Dodam tylko że jeżeli auto nie ma 200KM to jak dla mnie automat jest w nim nieporozumieniem.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Nie piszcie glupot o AMG w manualu, ani E50 ani E55 AMG robili tylko z 5 automatem :roll: , podobnie jak E300TD.
Poza tym, czy manual czy automat to zalezy czego oczekujesz od auta.
Jesli komfortu - automat, jesli lubisz sie poscigac, pokrecic baczki, spalic gume czy strzelic ze sprzegla - manual :mrgreen: Wiadomo ze trzeba do tego troche KM i Nm...
Ja mam manual i jestem zadowolony, tylko szostki mi troche brakuje na trasie, ale teraz chce automata, (lochę S300TD...)
Poza tym, czy manual czy automat to zalezy czego oczekujesz od auta.
Jesli komfortu - automat, jesli lubisz sie poscigac, pokrecic baczki, spalic gume czy strzelic ze sprzegla - manual :mrgreen: Wiadomo ze trzeba do tego troche KM i Nm...
Ja mam manual i jestem zadowolony, tylko szostki mi troche brakuje na trasie, ale teraz chce automata, (lochę S300TD...)
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 23 gości