Turbina w 2.9TD i 3.0TD

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Jeps
Posty: 5
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 12:23
Lokalizacja: Kołobrzeg

Turbina w 2.9TD i 3.0TD

Post autor: Jeps »

Jakie cisnienie przy jakich obrotach uzyskują te 2 turbiny?
Dostała mi się w ręce turbo od 3.0TD i potrzebuję tych danych żeby wiedzieć czy jest sens montowania tego, jako że mój swap się przełożył

Mam nadzieję że nie było takiego tematu.
jacek7880
Posty: 35
Rejestracja: 1 wrz 2010, o 20:26
Lokalizacja: ogrodzieniec

Post autor: jacek7880 »

Cisnienie doładowania okresla sterownik silnika w układach EDC, lub zawor upustowy By-pas mechaniczny w starszych układach. Nie wiem jak dokładnie wygladaja obie turbiny i co za tym idzie czy sa zamienne.Turbina dobierana jest do charakterystyki pracy sinika, a za jej cisnienie max w danym pojezdzie odpowiada jak wczesniej pisalem sterownik. Mozna wstepnie załozyc ze turbina do E-300 ma wieksza srednice wejscia oraz wirnik bo silnik jest 6cyl a co zatym idzie wytwarza wieksza ilosc spalin ktora rozpedza turbine. 290tka ma pewnie troszke mniejsza aby ja mozna rownie sprawnie rozpedzac. Zalozenie tej wiekszej do 290tki moze skutkowac wieksza/dluzsza Turbo-dziura na poczatku przyrostu cisnienia doladowania. Przerabialem to w przypadku Scanii, do 340PS zastosowalem podstawowe Turbo z modelu 400/420PS efekt byl taki jak opisalem. Trudniej ja rozpedzic, nie reaguje tak gwaltownie na nacisniecie gazu, ale jak sie rozpedzi cisnienie max jest na tym samym poziomie (1.5-1.6 bar), to samo Turbo w 420PS dmucha 1.8-1.9bar
E 300TD,99r-USA WDBJF25H6XA935569
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości