problem abs ets

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

adampetryszyn
Posty: 1
Rejestracja: 28 sie 2011, o 14:19
Lokalizacja: Islandia

problem abs ets

Post autor: adampetryszyn »

Witam..
Od nie dawna jestem posiadaczem mercedesa E210 2.9 turbo D diesel, rok 1996.
Pojawił sie problem ABS i ETS. myślałem że to komputer ETS. Kupiłem inny i zamontowałem okazało się że to nie komputer. Sprawdziłem przełącznik hamulca, jest OK. Zarazem silnik nie wchodzi na obroty. Oraz jedzie jagby na pierwszym biegu, automat nie zmienia biegów. W czym problem? sprawdziłem również wszystkie conekty przewodów w prawym i lewym progu, cała instalacja OK. Bardzo prosze o pomoc wyjasnienia problemu.
z Góry bardzo dziękuje i Pozdrawiam. :mrgreen:
:)
gszukalski
Posty: 12
Rejestracja: 11 cze 2010, o 10:58
Lokalizacja: Szczecin

Problem ABS + ETS

Post autor: gszukalski »

Witam, mam podobny problem ABS + ETS. Posiadam MB E200 benzyna z 1996roku, skrzynia manualna. Kontrolki najpierw zapalały się gasły (tak przez ok tydzień) po czym zapaliły się i już cały czas się świecą. Czytałem o charakterystycznych problemach:
- uszkodzony czujnik pod pedałem hamulca. U mnie raczej jest ok bo światła stop działają i kontrolki się świecą także jak tego pedału się nie tknie podczas odpalania
- rozładowany akumulator - sprawdzany miernikiem sam akumulator jak na napięcie poza nim (na wypadek gdyby był niewłaściwie podłączony, klemy źle przewodziły itp). Napięcie stałe - ok 12.4V. Słyszałem, że jest jeszcze jakiś drugi akumulator - może to mieć coś wspólnego?

Z ważnych uwag - auto miało przez pewien czas zamontowane koło zapasowe. Nie wiążę tego z tym problemem, ale może jednak jest to istotne. Wskaźnik prędkości działa OK (czytałem na forum, że także potrafi się popsuć). Jestem z okolic Szczecina, więc jeżeli jest jakiś spec w pobliżu to może będzie wiedział w czym problem jak zobaczy autko?

Jeszcze jedno - pojechałem na SD, żeby sprawdzić błędy. Tam usłyszałem, że moją komputer do diagnozy tylko auta od 1998roku. Czy to możliwe, aby ten sam model 1996 nie dało się zdiagnozować?
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

Sprawdź czujnik od absu, coś takiego http://www.automerc.pl/czujnik-abs-db_12887t.html

Padał Ci licznik ?
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
gszukalski
Posty: 12
Rejestracja: 11 cze 2010, o 10:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: gszukalski »

U mnie licznik działa. PS. Jak sprawdzić ten czujnik poza fizycznymi wadami? Jest jakiś sposób na jego diagnozę?
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

adampetryszyn, bez SD to ja widzę marne szanse na jakąkolwiek trafną diagnozę.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

gszukalski pisze:U mnie licznik działa. PS. Jak sprawdzić ten czujnik poza fizycznymi wadami? Jest jakiś sposób na jego diagnozę?
Nie szukaj tego czujnika, wymień włącznik świateł stop.
Nie ważne, że stop działa.W tym włączniku są dodatkowe styki.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
gszukalski
Posty: 12
Rejestracja: 11 cze 2010, o 10:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: gszukalski »

Niestety - wymieniłem czujnik pod podałem hamulca i nadal błąd ABS + ETS. Jakieś dalsze rady?
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

A czujnik od ABSu ?
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
gszukalski
Posty: 12
Rejestracja: 11 cze 2010, o 10:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: gszukalski »

Ponawiam pytanie: w jaki sposób go sprawdzić? Fizyczne wady ok, ale co dalej?
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

Przeczyścić styki, przedmuchać, sprawdzić wizualnie stan przewodu.
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Kolego możesz wydać majątek na części i kontrolka nie zgaśnie.Każdy błąd należy skasować
na Star Diagnosis.
Wniosek - autko być może już naprawiłeś, teraz na komputer. :-P
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
gszukalski
Posty: 12
Rejestracja: 11 cze 2010, o 10:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: gszukalski »

Wymieniłem jeszcze końcówkę przewodu czujnika ABS przy kole. Był przetarty kabelek. Dzięki za pomoc - pojadę do speca aby wykasował błędy i zobaczymy czy dalej będzie na mnie krzyczał czy też uzna, że może działać.
Awatar użytkownika
MB-Ninja
Posty: 19
Rejestracja: 21 wrz 2011, o 23:03
Lokalizacja: Bergen

Post autor: MB-Ninja »

Jezeli chodzi o ABS to nie prawda jest ze trzeba skasowac bledy, jezeli system jest sprawny to po ruszeniu wszystko gasnie. A najczestsze usterki to: czujnik stopu, pekniete pierscienie abs na tylnych polosiach , bezpiecznik( kolo wlacznika swiatel) i czujnik, czujniki mozna sprawdzic voltomierzem. Odepnij wtyczke i zmierz rezystancje czujnika (1000-1500 ohm) i zmierz czy indukuje napiecie podczas krecenia kolem. Podzrawiam i powodzenia
MERCEDES-BENZ
E240 2000 Avantgarde
mikon67
Posty: 1
Rejestracja: 2 sie 2009, o 22:16
Lokalizacja: z Wyskoku

Post autor: mikon67 »

Prosze o pomoc. Niedawno oddałem mercedesa w 210 do naprawy po wypadku (siostra wpadła tyłem do rowu). Po różnego rodzaju naprawach blacharskich było wszystko w porządku aż do momentu gdy tydzien temu oddałem mercedesa na naprawę zbieżności z tyłu i przodu. Z tyłu było robione coś przy wóżku a z przodu dył wymieniany jeden górny wachacz. i dzis jak odbierałem auto to mechanik oddał je mi z zapalonymi kontrolkami ABS i ETS do tego juz kilka razy auto zawiesiło sie na obrotach ok 3300obr/min. przed domem postanowiłem auto przegazować i znowu to samo - ja pedał gazu w podłogę a silnik złapał tylko 3300 obr/min i tak przytrzymałem go pół minuty po czym pusciłem i dodałem ponownie i juz było normalnie. Czy to jest ze sobą powiązane i co mechanik mógz zrobić nie tak. Gdy odbierałem auto powiedziałem ze kontrolki wczesniej sie nie paliły to on podlączył komputer i powiedział ze to błąd zaworu w pompie od przedniego prawego koła i to nie jego wina bo oni pompy nie ruszali a ze moze to byc wina ze stał u nich z 2 tyg i sie zapiekło. Wiec powiedział ze auto oddaje i ze jak kontrolki nie zgasną to zaprasza za 3 dni i bedzie wymieniał pompe ABS. I co tu teraz zrobić? I o co chodzi z tymi obrotami. :/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości