Strona 7 z 10

: 2 lut 2015, o 15:39
autor: didusio
Dzięki serdeczne Aloiz.

: 15 kwie 2015, o 11:04
autor: bartek4334
Panowie mam problem z podciśnieniem.

Po odpaleniu autka gruszka od turbiny idzie w dół czyli prawidłowy odruch i po ok. 30sek. idzie do góry. W tym momencie autko nie ma mocy.
Podmieniałem zawory lewy prawy tylko na próbę i zachowują się tak samo, miałem dwa używane takie jak powinny być i nadal to samo.

Wygląda na to że jest jakiś problem z podciśnieniem, ale...
Jak sam zassam powietrze przewodem który idzie bezpośrednio od gruszki turbiny to wszystko jest okej, trzyma powietrze więc szczelność jest, tak?
Czego się czepiać, gdzie szukać winy.
Potrzebuję pilnej odpowiedzi bo na jutro potrzebuję autko.

PS: Jeszcze ważna kwestia. Jak odpalę autko i ruszę do momentu kiedy gruszka poleci do góry i lecę cały czas ogień i non stop manipuluję gazem to jest ok. Jak tylko na chwilę zwolnię to od razu się blokuje. Nie jest to tryb awaryjny bo autko kręci obroty ponad 3tyś.

[ Dodano: 2015-04-15, 14:20 ]
Dobra panowie problem rozwiązany. Wydawało by się, ze to turbina czyli zawór A 000 545 05 27 czyli z niebieską gumką przy zbiorniku płynu chłodniczego.
A tu psikus. Z ciekawości podmieniłem na drugi zawór ten od EGR czyli 04 27 i problem zażegnany.
Jutro z ciekawości podmienię te zawory miejscami i zobaczę jak autko się zachowuje.

PS: Panowie takie pytanie. Jak sprawdzić ciśnienie turbiny? Mam wakuometr i chciałbym sprawdzić jak wydajne jest turbo.

: 15 kwie 2015, o 16:43
autor: Januszek
Wakumetrem mierzysz jak pani ssie.
Natomiast turbine - w peaku interesuje Cie nadcisnienie w kolektorze, a to tylko na SD odczytasz podczas jazdy, bądź na rolkach z obciążeniem.

: 15 kwie 2015, o 17:35
autor: kid
Oprócz tego jak pani ssie można jeszcze se gaźniki ustawić w starym moturze :hyhy:

: 15 kwie 2015, o 18:03
autor: bartek4334
Ojj to źle się wyraziłem :D Mam Manometr :P
Noo niby podczas jazdy, ale chciałbym wiedzieć nawet na postoju czy coś wykaże i ile :P
Wiem, ze moze wydawać się Wam to głupie, ale nie przejmujcie się :)

Jeśli możecie to powiedzcie mi tylko jak dokładnie sprawdzić tym przyrządem ciśnienie turbiny :)

: 15 kwie 2015, o 18:15
autor: ayreon
Na postoju za wiele nie wskaże.

Zakładając, że masz manometr z odpowiednim zakresem, to musisz przez jakiś trójnik podłączyć się do kolektora - tak, żeby nie odłączyć czujnika ciśnienia.
Wężyk do kabiny manometr w widoczne miejsce lub druga osoba do pomocy i na drogę, tylko pod obciążeniem będzie pełne ciśnienie.

: 15 kwie 2015, o 18:20
autor: Januszek
bartek4334 pisze:Ojj to źle się wyraziłem :D Mam Manometr :P
To taka drobna różnica jak wazektomia i wazelina :D

: 15 kwie 2015, o 18:40
autor: bartek4334
Januszek, coś w tym stylu :P
ayreon, właśnie mam taki zamiar :)
Z tego co kojarzę to u mnie idzie przewód od modulatora EGR do zaworu/przepustnicy EGR i w tym miejscu mam się wpiąć?

: 15 kwie 2015, o 18:43
autor: ayreon
bartek4334,

Jak chcesz mierzyć ciśnienie w kolektorze, to musisz się wpiąć między kolektor (lub inny element dolotu za turbiną), a czujnik ciśnienia.

Nie wiem, gdzie on jest dokładniej w CDI, w starszych był na grodzi przy serwie i wężykiem połączony z kolektorem.

: 15 kwie 2015, o 19:13
autor: bartek4334
ayreon, tak to wygląda w moim aucie
Obrazek
Dobrze myślę, że między kolankiem 11 a kolanem 17 przy modulatorze wpiąć trójnik ?

: 15 kwie 2015, o 19:48
autor: Januszek
No skąd, tam to masz podciśnienie. Nadciśnienie inny schemat.

: 15 kwie 2015, o 19:57
autor: bartek4334
Januszek, to już nie wiem, jaki schemat mam załatwić, to jest nie problem :P tylko dokładniej mi wytłumaczcie bo na prawdę zależy mi na sprawdzeniu tego.

: 15 kwie 2015, o 20:01
autor: Januszek
Już Ci ayeron napisał konkretnie gdzie należy się wpiąć. Potrzebujesz włożyć trójniczek w kolektor dolotowy, z jednej strony do niego swój wasektometr a z drugiej ... czujnik ciśnienia który wyjałeś żeby włożyć kolektor.

Wężyk do środka, jazda, 3/4 bieg i będziesz widział ciśnienie w kolektorze. Czyli atmosferyczne + napompuje turbina, zakładam (strzelam) że coś ok 0,9 ponad atmo.

: 15 kwie 2015, o 20:20
autor: bartek4334
Obrazek
chodzi o ten czujnik w kolektorze ssącym a dokładniej na zaworze EGR?
Jego zdemontować i wrzucić tam trójnik ?

: 15 kwie 2015, o 20:24
autor: ayreon
Jeśli dobrze widzę, to tak. Za słabo znam CDI, ale czujnik wygląda tak, jak w starszych, więc to pewnie on.