Zawory podciśnienia

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

gekon
Posty: 7
Rejestracja: 5 gru 2013, o 00:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gekon »

Ciekawy temat więc i ja u siebie sprawdziłem. Pod turbo mam z końcówka 0527 pod EGR 0427. Tak ma być czy jest namieszane ?
Z góry dzięki za sprawdzenie.
WDB 2100161B131552
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

gekon,

od turbiny: A0005450527

od EGR: A0005450427 :)
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
s4bit500plus
Posty: 9
Rejestracja: 14 sty 2014, o 04:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: s4bit500plus »

Odkopię trochę temat jeśli można. Poproszę o zweryfikowanie jakie zawory powinny być u mnie. Niepewności nabrałem po tym jak w aso na mrówczej powiedzieli ze od turbo i egr są te same, a pod maską mam inaczej. Dziękuję z góry.
Mercedes S270 WDB2102161B404613 subtelna gwiazda
Audi S4 B5 2.7 Biturbo 500+ szybki łobuz
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

s4bit500plus, oba maja miec taie same numery:

A0005450527
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Aloiz, sprawdzałeś too? Bo z tego co ja pamiętam to u siebie mam jeden z końcówką 27, a drugi z końcówką 28. A nie wiem jak to jest w EPC :P Nie zagłębiałem się w too :)
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
s4bit500plus
Posty: 9
Rejestracja: 14 sty 2014, o 04:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: s4bit500plus »

Dziękuję Alojz za szybką odpowiedz. Czy to pewne na 100% Nie podważam źródła Twojej informacji, chcę tylko się upewnić. Dlaczego już piszę. Moja gwiazda ostatnio jeździła w trybie awaryjnym. Pożyczyłem SD i miałem błąd wskazujący na awarie zaworu turbo, niesprawny podgrzewacz elektryczny, uszkodzony czujnik wałka. Czujnik wałka wymieniony, z podgrzewaczem nie wiem co począć drogi jak diabli. Zawór od turbo na chwilę zamenilem z zaworem od egr. Tryb awaryjny zniknał. Zawór turbo do wymiany, juz zamówiony. W międzyczasie gdy byłem w aso, spytałem o zawór turbo, poradzono mi abym zamienił z tym od egr i jeździł bo numery mają te same. Problem w tym, że co innego mam pod maską ten od egr ma końcówke 427. Czyli poprzedni właściciel już cos grzebał. Po kupnie auta czyściłem egr, był totalnie zamulony. Po 30tyś km to samo! Może tak być? Może to też wskazywać, że zaworek 427(czyli powinno być 527) źle wysterowuje egr. Uff ale się rozpisałem.
Mercedes S270 WDB2102161B404613 subtelna gwiazda
Audi S4 B5 2.7 Biturbo 500+ szybki łobuz
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

s4bit500plus, co do zaworków to rzeczywiście u Ciebie akurat są daw takie same zaworki, ale np. ja u siebie mam dwa inne. Nie uważam, zeby to była większa różnica jeśli masz o innym numerze zaworek :) Co do czyszczenie EGR to sam nie wiem...ja u siebie przejechałem ok. 60tyś. i będę się zabierał do czyszczenia na wiosnę :)
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
s4bit500plus
Posty: 9
Rejestracja: 14 sty 2014, o 04:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: s4bit500plus »

Czytałem, że między 427 i 527 różnica jest. Czekam na przesyłkę zamowiłem zawór od turbo bo padł, ponad trzy stówy. Nie uśmiecha mi się wydanie kolejnych na nowy w miejsce 427 od egr, który jest sprawny. Może używany 527 wziąć.
Mercedes S270 WDB2102161B404613 subtelna gwiazda
Audi S4 B5 2.7 Biturbo 500+ szybki łobuz
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

jak mi padł zawór to mechanik powiedział, że ma być taki sam numer ;)
s4bit500plus
Posty: 9
Rejestracja: 14 sty 2014, o 04:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: s4bit500plus »

Wiem, że te zawory są różne. Od EGR mam sprawny ale zawór 427, powien być 527.różnice miedzy zaworami 427 i 527 Według tego co opisane w linku 427 pracuje zero-jedynkowo otwarty/zamkniety, czyli do sterowania EGR pasuje. Zawór 527 ma inną charkterystykę. Sam nie wiem co robić, zostawić 427 czy szukać 527 uzywki.
Mercedes S270 WDB2102161B404613 subtelna gwiazda
Audi S4 B5 2.7 Biturbo 500+ szybki łobuz
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

szukaj uzywki
kodex_88
Posty: 9
Rejestracja: 5 sie 2011, o 13:43
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kodex_88 »

Podepne sie pod temat, zeby nie zakladac kolejnego.
Mam nastepujacy problem. Odpalam auto, jade w trase, robie 140 km. 135 km turbina chodzi wzorowo na pelnym zakresie, ale np. przy 136stym kilometrze nagle dziala tylko do okolo 1800 obrotów a pozniej sie nie kreci wcale, mam wtedy mniej mocy a na piatce jade max 130 km/h bo nie moge go nakrecic wiecej. Nie ma reguły kiedy sie to dzieje, raz po 140 kilometrach, raz po 320 a innym razem po 10. Dodam ze po zgaszeniu i odpaleniu po 5 min na nowo turbina znow chodzi wzorowo. Podpinalem u elektromechanika pod kompa, nie pokazalo aktualnego bledy gdyz w momencie podpinania problem nie wystepowal. natomiast w historii mialem zapisany blad: podciśnienia powietrza doładowanego...
No i zaczyna sie zabawa w ciuciubabkę co to moze byc. Mechanik powiedzial mi , zeby zaczac od tego zaworku turbosprezarki wlasnie wraz z 2 wężykami ktore z niego wychodza, chodzi dokladnie o ten:

Obrazek
Obrazek

I teraz kolejne pytania, czy u mnie ten modulator turbo bedzie z koncowka 0527 , czy 0427 (moj VIN w podpisie) z góry serdecznie dziekuje za pomoc :)
BYŁ: W210 1998 E220 DIESEL ELEGANCE -----> JEST: W210 LIFT E270 CDI AVANTGARDE, WDB2100161B361633
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

na nim masz numer. wyciągnij i będziesz znał numer ;)
kodex_88
Posty: 9
Rejestracja: 5 sie 2011, o 13:43
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kodex_88 »

ralfi89 pisze:na nim masz numer. wyciągnij i będziesz znał numer ;)
Po pierwsze auto stoi u mechanika 70 km dalej i nie mam jak sprawdzic, po drugie auto kupilem 2 tyg temu i byc moze tak jak koledzy powyzej mam zalozony zawor od EGR zamiast zaworu od TURBO itd. Wiec dziekuje Ci za wskazowki, ale nie skorzystam ;)

EDIT. Mam w tym momencie wsadzone i od EGR i od TURBOSPREZARKI oba zaworki z koncowka 527.

Mam do kupienia jeden zaworek z końcówka 427. Zastanawiam sie , czy go brac i wstawic zamiast zaworka od EGR a obecny zaworek od EGR(527) wstawic tam gdzie jest ten od turbo, mechanik twierdzi, ze tak wlasnie powinno byc, czyli koncowka 427 jako zaworek EGR a 527 na turbo. A jest teraz i w jednym i drugim miejscu zaworek z koncowka 527
BYŁ: W210 1998 E220 DIESEL ELEGANCE -----> JEST: W210 LIFT E270 CDI AVANTGARDE, WDB2100161B361633
pawel72
Posty: 145
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 14:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pawel72 »

Zerkniecie jakie nr u mnie powinny mieć zawory?
s210 2.7 cdi avantgarde 2000 r. lift automat kombi
http://www.PiekneObrazy.pl
http://www.PortretPortrety.pl
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości