Błąd P1470 - przetwornik ciśnienia doładowania

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

czupryn89
Posty: 12
Rejestracja: 30 cze 2011, o 22:49
Lokalizacja: Łęczyca

Błąd P1470 - przetwornik ciśnienia doładowania

Post autor: czupryn89 »

Witam wszystkich
To jest mój pierwszy temat na tym forum, więc jeśli będzie coś nie tak proszę o wyrozumiałość :).
Od niedawna jestem posiadaczem E290 Classic 97r Automat.

Usterka mojego auta polega na tym iż przy prędkości ok 80km/h na 5 biegu (skrzynia automat) przy wciśnięciu gazu do końca skrzynia zrzuca z 5 biegu o dwa biegi do dołu i przy przyspieszaniu nie wchodzi już wyżej... wygląda na tryb serwisowy skrzyni.

Przy delikatnym przyspieszaniu problemu nie ma, przy gwałtownym jest zawsze.
Wtedy gaszę auto , odpalam i jest ok.

Na diagnostyce komputerowej wykryto błąd silnika - P1470 - Przetwornik ciśnienia, regulacja ciśnienia doładowania, odchyłka tej regulacji.

Czy ten błąd może powodować przechodzenie skrzyni biegów w tryb serwisowy?
Dodam że w skrzyni żadnych błędów nie znaleziono...

Panowie pomocy .
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Nie poprostu skrzynia a raczej ty wymusiłes błąd silnika.Błąd wskazuje na problemy z doładowaniem.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
czupryn89
Posty: 12
Rejestracja: 30 cze 2011, o 22:49
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: czupryn89 »

A więc za każdym razem kiedy będę gwałtowniej przyspieszał to skrzynia będzie tak reagowała ?

Rozmawiałem na temat turbiny z fachowcami od regeneracji i odradzili mi tego zabiegu, zalecili najpierw sprawdzenie czujnika doładowania...
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Skrzynia jest ograniczona przez silnik podejrzewam że turbo przeładowywuje i stąd ten błąd.Ale mogę się mylic, dobry komputer i fachman obsługujacy go powinien ci pomóc.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
czupryn89
Posty: 12
Rejestracja: 30 cze 2011, o 22:49
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: czupryn89 »

W mojej okolicy niestety o takich trudno...
Turbina u mnie jest raczej ok, ciągnie aż miło :) ale być może przeładowywuje....
__________________________
E290 Classic Automat 1997r
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Mozliwe ze masz padniety konwerter podcisnienia. W tym aucie masz dwa. Jedno do EGR i drugie do turbo. Zamien je miejscami ale tylko tymczasowo zeby sie upewnic czy bedzie roznica.

To sa te elemenety z 3ema wezykami podcisnienia i malym filtrem doczepionym od dolu.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

allias a jest jakaś różnica między tymi konwerterami że napisałeś "tymczasowo" ?
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Vasco24 pisze:allias a jest jakaś różnica między tymi konwerterami że napisałeś "tymczasowo" ?
P1470 oznacza podnięty modulator podciśnienia.

mniej więcej wygląda to tak jak ten mój na zdjęciu. być może masz identyczny, nie chce mi się sprawdzać :P

zamiana w zasadzie pomoże tylko zdiagnozować, ale na dłuższą metę nie pasuje, gdyż modulatory EGR i turbiny "produkują" inne podciśnienia, ten od EGR koło -700 mbar.
Załączniki
IMG_0626.jpg
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Te dwa modulatory mają inne numery i inną charakterystykę pracy. Rzeczywiście dla pobieżnej diagnozy (w cyklu do 3000obr.) można je zamienić i ewentualnie na kompie pojawi się inny błąd.Z doświadczenia wiem, że gro kłopotów jest ze względu na brak lub zbyt małe
podciśnienie zasilające modulatory.Bardzo ważne dla modulatora turbo, bo ma już na wstępie uruchomić pełne doładowanie.
1. Regulacja reflektorów o ile jest.
2. System siłowników klimatyzacji.
3. Pompa podciśnienia i jej "gówniane" przepraszam złącze.
4,5,6 szukaj dalej, SRU system doładowania podciśnienia silnika - sięga do pompy centralnego zamykania pod tylną kanapą (jeżeli ktoś się zdziwi, to ja gratuluję wiedzy o aucie.)
Reszta to już skomplikowane pomiary zależne od wersji i daty.
Jakieś 60% przypadłości silników jest w podciśnieniach nie silnika tylko urządzeń pomocniczych. :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
psycho-pablo2
Posty: 64
Rejestracja: 29 maja 2010, o 20:00
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: psycho-pablo2 »

Podłączając się pod temat mam ten sam problem, błąd 1470, oraz słabo pompuje turbo. Kolego NOC, z tego co piszesz, te modulatory nie powinny być zamienne. Zauważyłem u mnie identyczne oznaczenia obu modulatorów. A chyba powinny mieć nieco inne?? Oba mają numery: A 000 545 04 27. To oznacza, że ktoś mógł coś kopać? VIN WDB2102171A798979. Z góry dzięki za odpowiedź
s210 2.9TD 98' oczywiście automat:)
VIN: WDB2102171A798979
Jeżeli pomogłem, kliknij "pomógł"
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

psycho-pablo2 pisze:Zauważyłem u mnie identyczne oznaczenia obu modulatorów. A chyba powinny mieć nieco inne?? Oba mają numery: A 000 545 04 27.
nie jestem Noc, ale odpowiem. akurat u Ciebie są dwa takie same modulatory.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
psycho-pablo2
Posty: 64
Rejestracja: 29 maja 2010, o 20:00
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: psycho-pablo2 »

noc pisze:Te dwa modulatory mają inne numery i inną charakterystykę pracy. . :mrgreen:
Ok,dzięki,
fabek pisze:Nie jestem NOC. :mrgreen:
nie pomyliłem Kolegów:), miałem na myśli cytat "Te dwa modulatory mają inne numery i inną charakterystykę pracy." post wyżej od mojego
s210 2.9TD 98' oczywiście automat:)
VIN: WDB2102171A798979
Jeżeli pomogłem, kliknij "pomógł"
turek843
Posty: 26
Rejestracja: 1 maja 2011, o 20:08
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: turek843 »

witam włąsnie dzisiaj zamieniłem zaworki E 300 TD avangarde zaworki takie same sprawdziłem numery zaworek uszkodzony przed zamianą błąd P1470 po zamianie zaworków błąd P 1403 zaworek juz zamówiłem mam nadzieje ze bedzie oki :)
Tylko Ja i Mój Mercedes BenZ
W 210 E300 TDT
w210 E320 CDI
W201 1,8 E
W126 2,6 E
Awatar użytkownika
phan
Posty: 421
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 13:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: phan »

Panowie gdzie jest czujnik ciśnienia doładowania w 300td ? i za co on odpowiada ?
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości