slizganie przy zmianie biegów
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
slizganie przy zmianie biegów
Mam naprawde wielką prośbe związana ze skrzynia automatyczna, 1,2 bieg idealnie a 3na 4 z 4 na 5 zaczyna ślizgać nawet i 1500 tysiaca obrotów, po wymianie oleju nie działo sie tak na chwile czyli jakieś 500km a teraz znów to samo. niestety oleju sama nie sprawdze próbowałam juz ale drut nie wejdzie:( pytanie moje jest takie czy da sie sprawdzić co tam jest nie tak? czy trzeba cała ja na cześci rozkręcać?czy moze wcześniejszy właściciel ja zajechał, bo nie wymieniał oleju przez około 4 lata i kolejne wymiany oleju pomogą? czy poprosty tyle te skrzynie automatyczne wytrzymują ma przejechane 375 tys. i moze juz wiecej nie da rady? i czy manualna skrzyna wejdzie w razie wojny na wymiane czy takie coś wchodzi wogole w gre?
Jak za pózno sprzęgla biegi to tylko wina sterownika. Sa tam zawory sterujące i one sie wypracowały. Awymiana oleju włąsnie wtedy pomaga na pareset kilometów. Awaria sterownika w automacie to coś co nalezy niesty przewidzieć - dość popularna sprawa. Przy teoretycznym przebiegu 375 tys. to dużo i tak wytrzymał. Patrz sprżegła koła dwumasowe w dieslach za 3 tys. wymienia sie co 150 tys. i nikt nie płacze.
A jak to sterownik to dobranie sie do niego jest w miarę proste - praktycznie to jak wymiana oleju.
Jak nie wymiania sie zaworów w sterowniku ta:
- sprawna używka około 2 tys.
- kompletny regenerowany ( jak jest dostępny) w ASO od 3 tys. do 4 tys.
- kompletny nowy w ASO powyżje % tys. ( może być że jest dzielony na część hydrauliczną wtedy sa ceny 3 - 4 tys.)
Przerabiałem w W203 - niestety tam padają sterowniki po 150 tys. km. Wyminiłem tylko olej i nauczyłem sie jeżdzić ( przejście z 4 na 5 jest tylko wtedy jak skrzynia jest rozgzana i mocną cisnę gaz).
A jak to sterownik to dobranie sie do niego jest w miarę proste - praktycznie to jak wymiana oleju.
Jak nie wymiania sie zaworów w sterowniku ta:
- sprawna używka około 2 tys.
- kompletny regenerowany ( jak jest dostępny) w ASO od 3 tys. do 4 tys.
- kompletny nowy w ASO powyżje % tys. ( może być że jest dzielony na część hydrauliczną wtedy sa ceny 3 - 4 tys.)
Przerabiałem w W203 - niestety tam padają sterowniki po 150 tys. km. Wyminiłem tylko olej i nauczyłem sie jeżdzić ( przejście z 4 na 5 jest tylko wtedy jak skrzynia jest rozgzana i mocną cisnę gaz).
http://motogielda.interia.pl/mercedes-b ... 12153.html mysle nad ta skrzynią ale nie wiem czy też nie kupie takiej felernej czyli teraz wypadało by zrobić ten sterownik kupić tak??? na allegro znajde ile takie cacko kosztuje?
[ Dodano: 2011-06-27, 22:09 ]
czyli można jezdzić z takim ślizgaczem? jeszcze długo? i dokładać do auta chodzi mi wizualnie zeby bbyło?
[ Dodano: 2011-06-27, 22:09 ]
czyli można jezdzić z takim ślizgaczem? jeszcze długo? i dokładać do auta chodzi mi wizualnie zeby bbyło?
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
- Lokalizacja: Chełmno
Witam.
Przerabiałem ten temat niedawno więc trochę rozmyślań i powątpiewań miałem również jak Ty.
Chciałem kupić używkę, ale dałem sobie spokój bo naprawdę nikt nie da gwarancji no chyba,że z samochodu, który znasz i jaździł niedawno.
U mnie problem poległą na spalonym konwerterze i właśnie na tej płycie sterującej.
Szanujący się warsztat od skrzyń zazwyczaj takie części zamienne (używane, ale sprawne ) ma.
Koszt naprawy to 2400zł z wymontowaniem, rozebraniem i zamontowaniem skrzyni.
Koszt przekładki na manuala na pewno przewyższy i te 2400zł i nie będzie finalnie to chodziło b. dobrze. (sterowanie itp).
Na Twoim miejscu z tym ślizganiem to za długo bym nie jeździł.
U mnie kiedyś przy gwałtownym wciśnięciu gazu zrzucił tak jakby na luz i tak zostało ( pomyśl o wyprzedzaniu).
Myślę, że trzeba trochę odłożyć i naprawić . Pamiętaj jeździsz mercedesem :-D !
Przerabiałem ten temat niedawno więc trochę rozmyślań i powątpiewań miałem również jak Ty.
Chciałem kupić używkę, ale dałem sobie spokój bo naprawdę nikt nie da gwarancji no chyba,że z samochodu, który znasz i jaździł niedawno.
U mnie problem poległą na spalonym konwerterze i właśnie na tej płycie sterującej.
Szanujący się warsztat od skrzyń zazwyczaj takie części zamienne (używane, ale sprawne ) ma.
Koszt naprawy to 2400zł z wymontowaniem, rozebraniem i zamontowaniem skrzyni.
Koszt przekładki na manuala na pewno przewyższy i te 2400zł i nie będzie finalnie to chodziło b. dobrze. (sterowanie itp).
Na Twoim miejscu z tym ślizganiem to za długo bym nie jeździł.
U mnie kiedyś przy gwałtownym wciśnięciu gazu zrzucił tak jakby na luz i tak zostało ( pomyśl o wyprzedzaniu).
Myślę, że trzeba trochę odłożyć i naprawić . Pamiętaj jeździsz mercedesem :-D !
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
375tys.
[ Dodano: 2011-06-28, 17:41 ]
może i jest realny nie wiem nie byłam na komputerze wybieram sie
[ Dodano: 2011-06-28, 17:51 ]
koleś już mówi ze nie ma już skrzyni i jeszcze na dodatek powiedział zeby za chiny ludowe nie remontować jej bo sa strasznie duże koszty a nawet jeśli to trzeba wlać olej do skrzyni za 1000 zl bo jak sie wleje olej za 300 zl to ten samochód i tak bedzie ślizgał eh... co jeden to inaczej mówi i że strasznie ciężko te samochodu sprzedawac za tego bordowego chciał 8 tys aż wkońcu poszedł na część
[ Dodano: 2011-06-28, 17:41 ]
może i jest realny nie wiem nie byłam na komputerze wybieram sie
[ Dodano: 2011-06-28, 17:51 ]
koleś już mówi ze nie ma już skrzyni i jeszcze na dodatek powiedział zeby za chiny ludowe nie remontować jej bo sa strasznie duże koszty a nawet jeśli to trzeba wlać olej do skrzyni za 1000 zl bo jak sie wleje olej za 300 zl to ten samochód i tak bedzie ślizgał eh... co jeden to inaczej mówi i że strasznie ciężko te samochodu sprzedawac za tego bordowego chciał 8 tys aż wkońcu poszedł na część
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
- Lokalizacja: Chełmno
Przebieg mówi sam za siebie.
Ta skrzynia musi być przejrzana.
To, że chłop nie może "bordowego " sprzedać też o czymś świadczy (szmelc).
Nie kupuj używki, chyba że chcesz opchnąć auto niedługo.
Z moje strony prośba. Nie pisz wszystkiego w jednym zdaniu.
Ciężko się czyta, a co dopiero ze zrozumieniem tekstu :lol:
Pozdrawiam
Ta skrzynia musi być przejrzana.
To, że chłop nie może "bordowego " sprzedać też o czymś świadczy (szmelc).
Nie kupuj używki, chyba że chcesz opchnąć auto niedługo.
Z moje strony prośba. Nie pisz wszystkiego w jednym zdaniu.
Ciężko się czyta, a co dopiero ze zrozumieniem tekstu :lol:
Pozdrawiam
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
a ja powiem tak:
przebieg jest ŻADEN, mam na myśli 375 tys
jest jeden problem - raczej nie jest on realny... nagromadzenie usterek i ogląd pojazdu u kolezanki dwudziestodwuletniej na to wskazuje :lol:
prawdziwy przebieg rzędu 300-400 tys nie robi na tej skrzyni wrażenia, zwłaszcza jeżeli jest to przebiego zachodni (autostradowy), wiem to z tzw. autopsji ;-)
przebieg jest ŻADEN, mam na myśli 375 tys
jest jeden problem - raczej nie jest on realny... nagromadzenie usterek i ogląd pojazdu u kolezanki dwudziestodwuletniej na to wskazuje :lol:
prawdziwy przebieg rzędu 300-400 tys nie robi na tej skrzyni wrażenia, zwłaszcza jeżeli jest to przebiego zachodni (autostradowy), wiem to z tzw. autopsji ;-)
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
no wiemy
auto masz dwa miesiące i - o ile dobrze kojarzę - deklarowalaś wizytę "na giełdzie" last weekend celem jego sprzedaży (po podwiązaniu czegośtam drutem)
:mrgreen:
[ Dodano: 2011-06-28, 22:54 ]
a jak widze nie zrozumiałas mojej - delikatnej - aluzji w kwestii przebiegu ;-)
mój miał "na liczniku" 230 tys km, zwykłe HHT wystarczyło, aby odkryc prawdę (bałem się, że bedzie gorzej)
auto masz dwa miesiące i - o ile dobrze kojarzę - deklarowalaś wizytę "na giełdzie" last weekend celem jego sprzedaży (po podwiązaniu czegośtam drutem)
:mrgreen:
[ Dodano: 2011-06-28, 22:54 ]
a jak widze nie zrozumiałas mojej - delikatnej - aluzji w kwestii przebiegu ;-)
mój miał "na liczniku" 230 tys km, zwykłe HHT wystarczyło, aby odkryc prawdę (bałem się, że bedzie gorzej)
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
-
- Posty: 360
- Rejestracja: 20 paź 2010, o 18:03
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Skrzynie automatycznych nie kupuje się u zwykłych Leszczy,którzy je sprowadzają i sprzedają, bez uprzedniej weryfikacji stanu przekładni.Niestety tutaj trzeba mieć doświadczenie.Taki sprzedawca daje jakąś tam gwarancję i proponuje usługę wymiany skrzyni z jazdą próbną na czele.Nie warto się spieszyć z zakupem bo można trafić na ASB wyglądające jak nówka(wymyte) w takim stanie w jakim ma się swoją albo jeszcze gorszym.
phantom WDB210004 1A 148308
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości