Strona 1 z 1

Braki w mocy - pomocy 220 CDI

: 1 cze 2011, o 20:45
autor: jaacek62
Witam. Od pewnego czasu zauwazylem braki mocy na niskich obrotach. przy ruszaniu i muli do ok 2000-2500 obrotow. pozniej jest ok. moc wraca gwiazdeczka w miare plynnie przyspiesza. oprocz tego dymi i spalanie sie podnioslo. jakies sugestie i wskazowki mile widziane. pozdrawiam

: 1 cze 2011, o 21:11
autor: seburaj
przepływomierz... egr... inne

: 1 cze 2011, o 21:13
autor: tomeks215
Chyba cię poznam z moim kumplem walczy z takim samym problemem już trzeci miesiąc. Był już we wszystkich warsztatach w Warszawie zaimujących się Mercedesami i nie mam mocnego na to.
Pisałem o tym w tym wątku viewtopic.php?t=13665

: 1 cze 2011, o 21:33
autor: jaacek62
hmm, ciekawe. .Objawy podobne, tez wymienialem glowice, klapki juz dawno usuniete. Sam nie wiem co dalej robic. mechanik wysnul hipoteze ze byc moze to co zostalo po klapkach po zdjeciu i ponownym zalozeniu kolektora moglo sie cos przestawic. ja jezdze przy odlaczonym silniczku klapek. wiem ze wtedy auto nie powinno jechac ale moje wlasnie wtedy jechalo. :-)

: 1 cze 2011, o 21:50
autor: tomeks215
W poniedziałęk jest kolega umówiony na Boryny. Będzie miał na próbę wymienione wtryski.
Jaki będzie efekt dam znać.

: 2 cze 2011, o 01:16
autor: allias
a dlaczego walczyc 3 miechy? Dlaczego te auta sa modyfikowane przez wylamywnie klapek albo cos innego? Moze warto wydac na pelny skan z SD. Jesli mechanik bedzie przyjemy to mozna nawet dostac szczegolowy wydruk wszystkich testow z SD. To tylko wychodzi na zdrowie.
W przypadku CDI poelcalbym sprawdzic/przetestowac ewentualnie wyczyscic lub wymienic po diagnozie:
1. konwertery podcisnienia - sa dwa
2. wyczyscic EGR i komore mixujaca
3. sprawdzic MAF (przeplywke)
4. sprawdzic czy nie ma dziur w dolocie
5. Sprawdzic stan wtryskow
6. sprawdzic czy nie ma na nich wycieku paliwa lub nieszczelnosci powietrza
7. wymienic filtry
8. sprawdzic regulator paliwa, kondycje pompy

Czesc z tego mozna zrobic latwo samemu - tylko troche checi.

: 2 cze 2011, o 21:02
autor: tomeks215
Z tych punktów co napisałeś, było sprawdzane po dwa razy, wszystko jest w normie, na SD samochód był już z pięć razy.
Poza wydaną kasą efektów brak.
Każdy z mechaników stawia inną diagnozę, ale rozwiązać problem nie może.
Niektóre z tych urządzeń były podmienione na sprawdzone i też nic.
Zobaczymy jak będzie po zamianie wtrysków, mimo ze te w silniku były regenerowane rok temu w profesjonalnej firmie.

: 8 cze 2011, o 10:59
autor: jaacek62
Witam. Po zmianie wtryskiwaczy (stare laly i kazdey byl o innym numerze) i walce z podcisnieniem (byla nieszczelnosc, syczenie w okolicy lewj kratki nawiewu, nie dzialajace pozycjonowanie swiatel) warunki trakcyjne nieco sie poprawily :-) . Nie jest to szczyt mozliwosci ale jednak wyczowalna poprawa. Nadal muli przy ruszaniu z miejsca ale juz troche szybciej sie zbiera. Pozostalo mi sprawdzenie cisnienia na wyjsciu z turbiny. Moj serwis sugeruje jeszcze ze moze katalizator przytkany, ew poniewaz wtryski regenerowane to moze wlasnie w dolnym zakresie nie pracuja tak jak powinny. Po wczorajszej krotkiej jezdzie stwierdzam ze uporczywe mocne dymienie ustalo, silnik zrobil sie zwawszy i tylko to ruszanie z miejsca kiedy go muli mnie martwi. moze macie jeszcze jakies sugestie? Edit wymienilem tylko 3 wtryski ( zabraklo kasy) ale nie sadze zeby ten jeden az tak bardzo mial wplyw na prace silnika

[ Dodano: 2011-06-08, 15:46 ]
Hmm. Juz głupi Jestem :) . Raz ciągnie lepiej raz gorzej . Nie potrafię zdefiniować od czego to zalezy. Po o.dpaleniu bardzo dupy mul pozniej nie chcesz sie rozkrecic. Innym razem nawet ladnie idzie ale są problemy z mocą przy ruszaniu.

: 8 cze 2011, o 21:02
autor: Robert2601
a jak jest z odpalaniem? sprawdzałeś zawór regulacji ciśnienia na listwie (od strony szyby)?

: 8 cze 2011, o 21:11
autor: noc
Autko jest 1B.Na SD można odczytać niemal wszystko.

: 8 cze 2011, o 21:35
autor: jaacek62
noc pisze:Autko jest 1B.Na SD można odczytać niemal wszystko.
Kolego Noc , co znaczy pojęcie 1B ?

: 19 cze 2011, o 16:48
autor: D@rCjo
jaacek62 pisze: co znaczy pojęcie 1B ?
Wg mnie chodzi o Twój nr VIN, a konkretnie 10 i 11 znak => 1B,
co oznacza:
1 - Steering: Left Hand
B - Assembly Plant: Sindelfingen