Długie palenie i obroty silnika 3.0 TD

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

dlugi111
Posty: 998
Rejestracja: 14 cze 2010, o 22:46
Lokalizacja: Zamość Warszawa

Długie palenie i obroty silnika 3.0 TD

Post autor: dlugi111 »

Witam

Mam 2 małe problemy, że tak powiem bardziej kosmetyczne ale przeszkadza mi to i czasem denerwuje.. także jak macie jakieś pomysły to mówcie:)

- Pierwszy problem dotyczy palenia samochodu. Gdy jest zimny podchodzę grzeje świece triammm i pali:) a gdy złapie temperaturę i próbuję go odpalić zaczyna długo kręcić.. tzn nie tak naprawdę długo ale o wiele dłużej niż jak jest zimny..


- Drugi problem dotyczy wolno spadających obrotów, tzn gdy silnik się nagrzeje dodam gazu powiedzmy do 3 tyś obrotów ładnie spada do 1 tysiąca zatrzymuje się i do 600 obrotów spada około 3 sek.. 2 razy zdarzyło mi się że silnik mocno rzucało gdy spadał z obrotów od 1 tyś do 600, tak jakby pompa wtryskowa podawała i odcinała co moment paliwo, i w momencie przestania podawania paliwa go rzucało.. mniej więcej tak to wygląda ciężko to wytłumaczyć..


Pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów:)
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
Obrazek
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632

W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

dlugi111 pisze:Pierwszy problem dotyczy palenia samochodu. Gdy jest zimny podchodzę grzeje świece triammm i pali:) a gdy złapie temperaturę i próbuję go odpalić zaczyna długo kręcić.. tzn nie tak naprawdę długo ale o wiele dłużej niż jak jest zimny
To nie taka kosmetyka...

Chyba większość 300TD ma takie "jazdy". Jak nie czujnik położenia wału, to zapowietrzający się układ paliwowy albo pompa paliwowa. Nie masz bąbelków powietrznych w przewodach? Kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Dałeś nową uszczelkę miedzianą? Nie pocą się wtryski? Poczytaj na forum. Dużo tego jest, naprawdę.

Ciekawostka: zaparkowałem ostatnio u znajomego na stromym podjeździe i auto odpalało 3x tak długo jak zawsze po rozgrzaniu... Muszę jutro sprawdzić jak zapali po odstaniu "dziobem" w dół!
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
EEDVIKING
Posty: 633
Rejestracja: 28 sie 2010, o 20:45
Lokalizacja: z Valhalli ;)

Post autor: EEDVIKING »

Jak pisze qoompel.ale moim zdaniem to nie jest czujnik Halla.
E290TD/'96 Avantgarde- ręczna skrzynka
Nie płakałem 11 września 2001 i o 21:37 też nie.
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
dlugi111
Posty: 998
Rejestracja: 14 cze 2010, o 22:46
Lokalizacja: Zamość Warszawa

Post autor: dlugi111 »

Wtryski się nie pocą, filtru paliwa się nie czepiałem od lutego, tzn od czasu kupna samochodu będę musiał go zmienić, hmm z tego co pamiętam jakiś bąbelek był w wężyku..
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
Obrazek
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632

W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
POLDI
Posty: 100
Rejestracja: 8 lis 2008, o 14:54
Lokalizacja: szczecin

Post autor: POLDI »

witam,ja tez mialem ten motor i przyczyna to byl podgrzewacz paliwa,pozdrawiam

[ Dodano: 2011-05-04, 22:46 ]
a babelek w wezyku szczegolnie do filterka w obudowie filtra paliwa to normalka,taki urok tych silnikow,a tak poza tym to jeden z najlepszych motorow,pozdrawiam
W123 200D
W124 260 benzyna
W210 300TD-elegance
W210 2,2 CDI-classic
V-klasse-ambiente
W210 2,7 CDI- avantgarde WDB2102161B237552
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

POLDI pisze: a babelek w wezyku szczegolnie do filterka w obudowie filtra paliwa to normalka,taki urok tych silnikow
Niby i tak, podobno nawet w serwisach tak mówią. Tylko jest jeszcze jedna kwestia - niektórzy wymieniając o-ringi i całe przewody paliwowe pozbywają się wszystkich pęcherzy powietrza, a auto wtedy odpala jak nowe... Generalnie do każdego egzemplarza trzeba podchodzić indywidualnie.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
POLDI
Posty: 100
Rejestracja: 8 lis 2008, o 14:54
Lokalizacja: szczecin

Post autor: POLDI »

witam,przypomnialo mi sie ze jak mi sie zapowietrzal jak stal tylem nizej, to przyczynal byl oring pod tzw,imobilajzerem inaczej zaworem gaszenia
W123 200D
W124 260 benzyna
W210 300TD-elegance
W210 2,2 CDI-classic
V-klasse-ambiente
W210 2,7 CDI- avantgarde WDB2102161B237552
dlugi111
Posty: 998
Rejestracja: 14 cze 2010, o 22:46
Lokalizacja: Zamość Warszawa

Post autor: dlugi111 »

oka posprawdzam podgrzewacz i czy nigdzie sie nie zapowietrza a co z 2 problemem??
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
Obrazek
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632

W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Moja na minus 20 stC pali na dyg, na ciepło zakręci ze 2 razy wałem --ok. 1-1,5 sek.
Temat rozprawiczony kilka razy[ciepłe paliwo =mniejsze ciśnienie na wtryskach.

Ponadto musi przewietrzyć cylindry ze spalin.
Zimny silnik jakoz sam sie wietrzy przez uchylone zawory zanim wystygnie.

Gdyby gorący silnik przekręcić bez paliwa to po załączeniu paliwa odpalił by na raz. Tak mniemam.
Starzy kierowcy przed wyłączeniem silnika dawali w palnik na 3-4 tys obr i wyciągali kluczyk : silnik sam sie przewietrzał!
Spróbuje z Krówką!
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
gizmo
Posty: 87
Rejestracja: 28 gru 2008, o 23:54
Lokalizacja: Lublin

Re: Długie palenie i obroty silnika 3.0 TD

Post autor: gizmo »

dlugi111 pisze:Witam

- Drugi problem dotyczy wolno spadających obrotów, tzn gdy silnik się nagrzeje dodam gazu powiedzmy do 3 tyś obrotów ładnie spada do 1 tysiąca zatrzymuje się i do 600 obrotów spada około 3 sek.. 2 razy zdarzyło mi się że silnik mocno rzucało gdy spadał z obrotów od 1 tyś do 600, tak jakby pompa wtryskowa podawała i odcinała co moment paliwo, i w momencie przestania podawania paliwa go rzucało.. mniej więcej tak to wygląda ciężko to wytłumaczyć..
Moja ma to samo, i od dwoch lat nie moge dojsc co to jest, w zasadzie jakos intensywnie nie proboalem, ale rowniez to zauwazylem :)

jak ktory wie to niech gada :)
S210 3.0 TD Avantgarde 1997 r.
WDB2102251A457581
TataDama
Posty: 93
Rejestracja: 4 sty 2011, o 00:48
Lokalizacja: Łódź

Post autor: TataDama »

baca pisze: Starzy kierowcy przed wyłączeniem silnika dawali w palnik na 3-4 tys obr i wyciągali kluczyk : silnik sam sie przewietrzał!
Spróbuje z Krówką!
Hej!
Moja krówka już Twojej współczuwa takiego traktowania :lol: Nie idźcie tą drogą.

Swoją drogą, to te pęcherzyki powietrza to trochę przereklamowany temat. Ja u siebie wymieniłem wszystkie oringi i uszczelnienia (również w "gaszaku"), układ paliwowy suchutki jak pieprz a pęcherzyk się w górnej rurce (na filtrze) pojawia. ALE!
Po całonocnym postoju na -20stopniowym mrozie zapala mimo wielkiego pęcherza "na dotyk", a po pięciominutowym postoju rozgrzany silnik musi pokręcić, mimo że pęcherzyk jeszcze nie zdążył się ujawnić!
Ja bym się jednak skłaniał do teorii pompiarza, że sekcje pompy już są zużyte i na ciepło gorzej tłoczą...
WDB1400571A000520
oraz: W202 200D, Micra K11, Prosiak 928S x 2
ex: W140 S350; S210 300TD; 2xW123, 2xW124, 2xW126, 3x924, 944, 106, Scorpio, 601S de Luxe i nie pamiętam :]
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

Puki pali w miarę czyli 2-3sec max to nie ma się czym przejmować. Mój ma tak samo i poprzedni właściciel prze 3 lata użytkowania tego pojazdu też tak miał. On nic nie wymieniał i ja jak na razie też nie szukam niepotrzebnych wydatków.
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Przegazowałem krówke przed wyjęciem kluczyka ma ciepłym silniku i..........dupa! To samo! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
MrDamaz20
Posty: 563
Rejestracja: 10 wrz 2010, o 16:19
Lokalizacja: Kołaki

Post autor: MrDamaz20 »

U mnie czy zimny , czy ciepły to pali od strzała a raczej palił bo akumulator zaczyna umierać i nie podgrzewa świec czasami jak należy bo kontrolki przygasają po przekręceniu kluczyka ...Z drugiej strony co się dziwić aku z 2000 roku oryginał Mercedesa przyjechał wraz z okiem z Niemiec.
C w202 Elegance 2.2 D - Sprzedany
E w210 AVANTGARDE 2.9 TD - Sprzedany
Szukam.
Jeśli pomogłem kliknij pomógł.
Awatar użytkownika
slawek7s
Posty: 25
Rejestracja: 4 sie 2010, o 14:08
Lokalizacja: KUJ-POM

Post autor: slawek7s »

U mnie chyba jak u większości, jak jest zimny pali natychmiast a jak ciepły to 2 sekundy pokręci. Z obrotami nie mam żadnych problemów.
S210 300TD 97 AvAnTgArde Oo_oO
WDB2102251A559947
pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości