Długie palenie i obroty silnika 3.0 TD
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Długie palenie i obroty silnika 3.0 TD
Witam
Mam 2 małe problemy, że tak powiem bardziej kosmetyczne ale przeszkadza mi to i czasem denerwuje.. także jak macie jakieś pomysły to mówcie:)
- Pierwszy problem dotyczy palenia samochodu. Gdy jest zimny podchodzę grzeje świece triammm i pali:) a gdy złapie temperaturę i próbuję go odpalić zaczyna długo kręcić.. tzn nie tak naprawdę długo ale o wiele dłużej niż jak jest zimny..
- Drugi problem dotyczy wolno spadających obrotów, tzn gdy silnik się nagrzeje dodam gazu powiedzmy do 3 tyś obrotów ładnie spada do 1 tysiąca zatrzymuje się i do 600 obrotów spada około 3 sek.. 2 razy zdarzyło mi się że silnik mocno rzucało gdy spadał z obrotów od 1 tyś do 600, tak jakby pompa wtryskowa podawała i odcinała co moment paliwo, i w momencie przestania podawania paliwa go rzucało.. mniej więcej tak to wygląda ciężko to wytłumaczyć..
Pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów:)
Mam 2 małe problemy, że tak powiem bardziej kosmetyczne ale przeszkadza mi to i czasem denerwuje.. także jak macie jakieś pomysły to mówcie:)
- Pierwszy problem dotyczy palenia samochodu. Gdy jest zimny podchodzę grzeje świece triammm i pali:) a gdy złapie temperaturę i próbuję go odpalić zaczyna długo kręcić.. tzn nie tak naprawdę długo ale o wiele dłużej niż jak jest zimny..
- Drugi problem dotyczy wolno spadających obrotów, tzn gdy silnik się nagrzeje dodam gazu powiedzmy do 3 tyś obrotów ładnie spada do 1 tysiąca zatrzymuje się i do 600 obrotów spada około 3 sek.. 2 razy zdarzyło mi się że silnik mocno rzucało gdy spadał z obrotów od 1 tyś do 600, tak jakby pompa wtryskowa podawała i odcinała co moment paliwo, i w momencie przestania podawania paliwa go rzucało.. mniej więcej tak to wygląda ciężko to wytłumaczyć..
Pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów:)
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
To nie taka kosmetyka...dlugi111 pisze:Pierwszy problem dotyczy palenia samochodu. Gdy jest zimny podchodzę grzeje świece triammm i pali:) a gdy złapie temperaturę i próbuję go odpalić zaczyna długo kręcić.. tzn nie tak naprawdę długo ale o wiele dłużej niż jak jest zimny
Chyba większość 300TD ma takie "jazdy". Jak nie czujnik położenia wału, to zapowietrzający się układ paliwowy albo pompa paliwowa. Nie masz bąbelków powietrznych w przewodach? Kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Dałeś nową uszczelkę miedzianą? Nie pocą się wtryski? Poczytaj na forum. Dużo tego jest, naprawdę.
Ciekawostka: zaparkowałem ostatnio u znajomego na stromym podjeździe i auto odpalało 3x tak długo jak zawsze po rozgrzaniu... Muszę jutro sprawdzić jak zapali po odstaniu "dziobem" w dół!
Jak pisze qoompel.ale moim zdaniem to nie jest czujnik Halla.
E290TD/'96 Avantgarde- ręczna skrzynka
Nie płakałem 11 września 2001 i o 21:37 też nie.
Piszę poprawnie po polsku.
Nie płakałem 11 września 2001 i o 21:37 też nie.
Piszę poprawnie po polsku.
Wtryski się nie pocą, filtru paliwa się nie czepiałem od lutego, tzn od czasu kupna samochodu będę musiał go zmienić, hmm z tego co pamiętam jakiś bąbelek był w wężyku..
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
witam,ja tez mialem ten motor i przyczyna to byl podgrzewacz paliwa,pozdrawiam
[ Dodano: 2011-05-04, 22:46 ]
a babelek w wezyku szczegolnie do filterka w obudowie filtra paliwa to normalka,taki urok tych silnikow,a tak poza tym to jeden z najlepszych motorow,pozdrawiam
[ Dodano: 2011-05-04, 22:46 ]
a babelek w wezyku szczegolnie do filterka w obudowie filtra paliwa to normalka,taki urok tych silnikow,a tak poza tym to jeden z najlepszych motorow,pozdrawiam
W123 200D
W124 260 benzyna
W210 300TD-elegance
W210 2,2 CDI-classic
V-klasse-ambiente
W210 2,7 CDI- avantgarde WDB2102161B237552
W124 260 benzyna
W210 300TD-elegance
W210 2,2 CDI-classic
V-klasse-ambiente
W210 2,7 CDI- avantgarde WDB2102161B237552
Niby i tak, podobno nawet w serwisach tak mówią. Tylko jest jeszcze jedna kwestia - niektórzy wymieniając o-ringi i całe przewody paliwowe pozbywają się wszystkich pęcherzy powietrza, a auto wtedy odpala jak nowe... Generalnie do każdego egzemplarza trzeba podchodzić indywidualnie.POLDI pisze: a babelek w wezyku szczegolnie do filterka w obudowie filtra paliwa to normalka,taki urok tych silnikow
oka posprawdzam podgrzewacz i czy nigdzie sie nie zapowietrza a co z 2 problemem??
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Moja na minus 20 stC pali na dyg, na ciepło zakręci ze 2 razy wałem --ok. 1-1,5 sek.
Temat rozprawiczony kilka razy[ciepłe paliwo =mniejsze ciśnienie na wtryskach.
Ponadto musi przewietrzyć cylindry ze spalin.
Zimny silnik jakoz sam sie wietrzy przez uchylone zawory zanim wystygnie.
Gdyby gorący silnik przekręcić bez paliwa to po załączeniu paliwa odpalił by na raz. Tak mniemam.
Starzy kierowcy przed wyłączeniem silnika dawali w palnik na 3-4 tys obr i wyciągali kluczyk : silnik sam sie przewietrzał!
Spróbuje z Krówką!
Hej!
Temat rozprawiczony kilka razy[ciepłe paliwo =mniejsze ciśnienie na wtryskach.
Ponadto musi przewietrzyć cylindry ze spalin.
Zimny silnik jakoz sam sie wietrzy przez uchylone zawory zanim wystygnie.
Gdyby gorący silnik przekręcić bez paliwa to po załączeniu paliwa odpalił by na raz. Tak mniemam.
Starzy kierowcy przed wyłączeniem silnika dawali w palnik na 3-4 tys obr i wyciągali kluczyk : silnik sam sie przewietrzał!
Spróbuje z Krówką!
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Re: Długie palenie i obroty silnika 3.0 TD
Moja ma to samo, i od dwoch lat nie moge dojsc co to jest, w zasadzie jakos intensywnie nie proboalem, ale rowniez to zauwazylemdlugi111 pisze:Witam
- Drugi problem dotyczy wolno spadających obrotów, tzn gdy silnik się nagrzeje dodam gazu powiedzmy do 3 tyś obrotów ładnie spada do 1 tysiąca zatrzymuje się i do 600 obrotów spada około 3 sek.. 2 razy zdarzyło mi się że silnik mocno rzucało gdy spadał z obrotów od 1 tyś do 600, tak jakby pompa wtryskowa podawała i odcinała co moment paliwo, i w momencie przestania podawania paliwa go rzucało.. mniej więcej tak to wygląda ciężko to wytłumaczyć..
jak ktory wie to niech gada
S210 3.0 TD Avantgarde 1997 r.
WDB2102251A457581
WDB2102251A457581
Moja krówka już Twojej współczuwa takiego traktowania :lol: Nie idźcie tą drogą.baca pisze: Starzy kierowcy przed wyłączeniem silnika dawali w palnik na 3-4 tys obr i wyciągali kluczyk : silnik sam sie przewietrzał!
Spróbuje z Krówką!
Hej!
Swoją drogą, to te pęcherzyki powietrza to trochę przereklamowany temat. Ja u siebie wymieniłem wszystkie oringi i uszczelnienia (również w "gaszaku"), układ paliwowy suchutki jak pieprz a pęcherzyk się w górnej rurce (na filtrze) pojawia. ALE!
Po całonocnym postoju na -20stopniowym mrozie zapala mimo wielkiego pęcherza "na dotyk", a po pięciominutowym postoju rozgrzany silnik musi pokręcić, mimo że pęcherzyk jeszcze nie zdążył się ujawnić!
Ja bym się jednak skłaniał do teorii pompiarza, że sekcje pompy już są zużyte i na ciepło gorzej tłoczą...
WDB1400571A000520
oraz: W202 200D, Micra K11, Prosiak 928S x 2
ex: W140 S350; S210 300TD; 2xW123, 2xW124, 2xW126, 3x924, 944, 106, Scorpio, 601S de Luxe i nie pamiętam
oraz: W202 200D, Micra K11, Prosiak 928S x 2
ex: W140 S350; S210 300TD; 2xW123, 2xW124, 2xW126, 3x924, 944, 106, Scorpio, 601S de Luxe i nie pamiętam
U mnie czy zimny , czy ciepły to pali od strzała a raczej palił bo akumulator zaczyna umierać i nie podgrzewa świec czasami jak należy bo kontrolki przygasają po przekręceniu kluczyka ...Z drugiej strony co się dziwić aku z 2000 roku oryginał Mercedesa przyjechał wraz z okiem z Niemiec.
C w202 Elegance 2.2 D - Sprzedany
E w210 AVANTGARDE 2.9 TD - Sprzedany
Szukam.
Jeśli pomogłem kliknij pomógł.
E w210 AVANTGARDE 2.9 TD - Sprzedany
Szukam.
Jeśli pomogłem kliknij pomógł.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości