Mam problem z klimatronikiem E210 1998r,głównie dmuchawa

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

AdrianMercw210
Posty: 16
Rejestracja: 8 kwie 2011, o 22:15
Lokalizacja: Gostynin

Mam problem z klimatronikiem E210 1998r,głównie dmuchawa

Post autor: AdrianMercw210 »

Na włączonym nawiewie na zapłonie na maxa chodzi cały czas po uruchomieniu silnika chodzi na maxa przez jakies dwie min.różnie zależy jak jej sie chce potem zaczyna chodzic na malych obrotach i nie ma na to wpływu nawet jak ustawie na maxa.Jeśli chce zeby chodziła na maxa musze zgasić mesia i od nowa powtórzyc zabieg na pare minut.Może ktoś miał taki problem?????
Leonidas79
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leonidas79 »

Rozumiem, że tryb "AUTO" masz wyłączony?
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
AdrianMercw210
Posty: 16
Rejestracja: 8 kwie 2011, o 22:15
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: AdrianMercw210 »

Tak wyłączony,wszystko inne działa pozytywnie tylko regulacja szybkości nawiewu nie zatrybia!!poprostu chodzi sobie na niskich obrotach,
Leonidas79
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leonidas79 »

Wydaje mi się, że podmiana panelu rozwiązałaby problem. Wyciąga się go tak samo jak radio. Pozostaje tylko kwestia zdobycia drugiego, dla sprawdzenia.

[ Dodano: 2011-04-17, 13:06 ]
Możesz jeszcze na chwilę odłączyć akumulator, może się zresetuje.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
AdrianMercw210
Posty: 16
Rejestracja: 8 kwie 2011, o 22:15
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: AdrianMercw210 »

Panel reaguje na panelu wszysttko sie wyświetla prędkość nawiewu też wyświetla nawet gdy dmuchawa nie reaguje,jak odpale auto z nawiewem to moge sie bawic prędkoscia nawieu i wszystko działa tylko przychodzi moment i juz nie mam na to wpływu ale tylko podczas jazy,na tylko włączonym zapłonie moge sie bawiwć nawiewem do bólu i dziala cały czas :-/
Leonidas79
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leonidas79 »

No właśnie, obrotami steruje panel, więc jeżeli jest uszkodzony, to bez podmiany nie zidentyfikujesz problemu. Jeżeli po podmianie będzie tak samo, to trzeba szukać dalej. Może sprawdzenie na stanowisku diagnostycznym pokaże jakiś błąd, ale zdarza się, że komputer nic nie wykazuje a samochód "nie jedzie".
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
AdrianMercw210
Posty: 16
Rejestracja: 8 kwie 2011, o 22:15
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: AdrianMercw210 »

Komp.był podłączony błędów brak.
Leonidas79
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leonidas79 »

Tak myślałem, pozostaje manualna podmiana, chyba że znajdzie się ktoś, kto miał identyczny problem.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
AdrianMercw210
Posty: 16
Rejestracja: 8 kwie 2011, o 22:15
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: AdrianMercw210 »

A jeszcze jedno,wyjąłem schowek i filtry a głębiej jest wentylator użyłem WD 40 na jego łożyska i wydaje mi sie że się pogorszyło,czy jest tam jakiś sterownik którego przez przypadek mogłem zalać?
Leonidas79
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leonidas79 »

Są tam opory a czy jest jakaś elektronika? raczej nie, ale głowy nie daję. Nie rorbierałem wentylatora. w każdym razie WD 40 nie powinno zaszkodzić żadnej elektronice - nie przewodzi prądu.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
AdrianMercw210
Posty: 16
Rejestracja: 8 kwie 2011, o 22:15
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: AdrianMercw210 »

Przed pryśnięciem było lepie,reagowł ale z opóźnieniem ale sie nie wyłączał do niskich obrotów tak jak teraz
Leonidas79
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leonidas79 »

Może problem jest w łożyskach. Obracają się ciężko, więc może działać jakie zabezpieczenie przed przeciążeniem zmiejsząc prąd. Samo WD 40 nie jest szkodliwe dla elektroniki, nie raz wręcz przeciwnie.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
AdrianMercw210
Posty: 16
Rejestracja: 8 kwie 2011, o 22:15
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: AdrianMercw210 »

Kręciłem wiatraczkiem chodzi lekuśko nic sie nie przyciera,prysnąłem tak proforma i wydaje mi sie ze tym pogorszyłem,może dotarł tam gdzie nie powinien,
Leonidas79
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leonidas79 »

Jeżeli pryskałeś na łożyska, to mógł się dostać na komutator i szczotki, ale szkody nie powinien tam narobić. Może to taki zbieg okoliczności - szczotki się kończą, ty prysnąłeś, tak wyszło, że akurat w tym samym czasie. Możesz wyjąć wentylator i zobaczyć jak będzie się zachowywał podpięty na krótko do 12V.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
AdrianMercw210
Posty: 16
Rejestracja: 8 kwie 2011, o 22:15
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: AdrianMercw210 »

Już pisałem ze na samym zapłonie bawie sie nim godzinę i jest dobrze jak odpalem auto i jade wtedy to sie dzieje,ze schodzi na nizsze obroty i na wyższe nie chce wejść,ale na pstoju jest dobrze
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości