Poblem z nawiewem klima manulana

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
KAMELEONV
Posty: 55
Rejestracja: 25 mar 2011, o 20:35
Lokalizacja: NAKŁO N/N-WATERFORD

Poblem z nawiewem klima manulana

Post autor: KAMELEONV »

Panowie szukałem na forum ale nic podobnego do moje przypadku nie znalazłem.Do setna a wiec dmuchawa jak wezme na max.a bardzo słabo dmucha jakby chodziła na poziomie3 czesto nie działa,np jak zgasze silnik i zapale za jakis czas to zadziała ale nie zawsze,nastepny problem to taki ze jak juz działa tak słabo i jak wcisne grzanie tylniej szyby to sie wyłączy i wyłącze grzanie tylniej szyby to działa,macie jakies pomysły?
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Nie jestem elektrykiem,ale wygląda na to,że dmuchawa pobiera b.dużo prądu/zaciera się?/.Ewentualność druga:masz tak zarąbany filtr kabinowy,że nie daje rady.Max poboru prądu stąd objaw ogrzewania szyby/albo,albo/
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
fajneksywysazaj
Posty: 1004
Rejestracja: 25 lip 2010, o 23:28
Lokalizacja: NOS,ZSZ

Post autor: fajneksywysazaj »

KAMELEONV pisze:muchawa jak wezme na max.a bardzo słabo dmucha jakby chodziła na poziomie3
mieliśmy to samo kilkanaście dni temu,zapiekl sie silniczek,rozebrać,wyjąc z obudowy,psiknąć jakimś specyfikiem pokręcić psiknąć,pokręcić złożyć włączyć-u mnie działało ;-)
KIA Sedona 2006 3.8 LPG
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

Ja mam taki problem. Gdy włączę bieg nawiewu zazwyczaj od 1,5 w górę to włączy się nawiew na maksa po czym po chwili wraca na dany bieg. Czasami sam z siebie, może od jakiś wstrząsów. Czasami tak się dzieję jak zmieniam kierunek drugim pokrętłem. Gdzię szukać problemu?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Tak jak kolega powyżej napisał, zapieczone łożyska (panewki) lub koniec szczotek.
W autach powyżej 300tys. koniec silnika dmuchawy, (wycięty) komutator.Przy klimie manualnej b.rzadko regulator dmuchawy.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
KAMELEONV
Posty: 55
Rejestracja: 25 mar 2011, o 20:35
Lokalizacja: NAKŁO N/N-WATERFORD

Post autor: KAMELEONV »

Panowie wiec tak dzisiaj troszke sie zato zabrałem,wciągnełem dmuchawe wiatrak chodzi bardzo lekko czyli nic raczej z łożyskami nie jest żadnych luzu czy zapieczenia szczotki widac takze ze sa to raczej odpada,miałem takze wyciagniete przełączniki od nawiewu ale tam raczej nic sie nie zrąbało.Piasałem juz wczesniej ze jak np. zadziała i wcisne grzanie tylniej szyby to zwalnia lub sie wyłączy,dodatkowo dzisiaj zrobiłem cos takiego ze przekraciłem klucz na zapłon i dmuchawa raz sie właczała a raz wyłaczała na dodatek raz chodziła szybciej a raz wolniej mimo ze był na max.Nie wiem juz na co popatrzec,zauważyłem tez cos takiego ze jak np. domykałem szyby a dmuchawa akurat chodziła to w chwili kiedy szyba juz zapina do konca to tez dmuchawa zwalniała,macie jeszcze jakies pomysły?

Acha a tak przy okazji aby nie zakładac osobnego tematu jak miałem rozebraną konsele to przy kablach był jeszcze taki kabel jakby z jakimis diodami wiecie moze od czego to jest
Obrazek
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Światłowód do zmieniarki lub modułu telefonu.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
KAMELEONV
Posty: 55
Rejestracja: 25 mar 2011, o 20:35
Lokalizacja: NAKŁO N/N-WATERFORD

Post autor: KAMELEONV »

Czy te objawy które oipisałem mogą byc spowodowane przez tak zwany jeż,czy np.dmuchawa od w210 ale z klimatronikiem to bedzie taka sama?
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Inna. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
KAMELEONV
Posty: 55
Rejestracja: 25 mar 2011, o 20:35
Lokalizacja: NAKŁO N/N-WATERFORD

Post autor: KAMELEONV »

Dzisiaj odpiełem wtyczke od dmuchawy i na wtyczce jest prawie 12v to chyba oki jak podepne wtyczke to za wtyczką juz jest zero,podłaczyłem takze bezposrednio dmuchawe omijajac jezą i chodziła az miło,czy w takeij sytuacji na 100% to jeż czy moze byc jeszcze co innego?bo jak jez to musze cos wszukac na allegro....

Jeżyk wymieniony i dmuchawa lata :lol:
W210 AUTOMAT 2.0 KOMPRESSOR 2000R.
WDB2100482B192134
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości