Zawor EGR i jego dzialanie E300TD
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Zawor EGR i jego dzialanie E300TD
Gdy zdejme przewod z lewego emulatora EGR i robie podcisnienie lub nadcisnienie(dmuchajac w owa rurke) nie wyczuwam zadnej reakcji zaworu EGR
W zwiazku z tym uprzejmie prozse o info i opis jak byc powinno
foto zaworu EGR
W zwiazku z tym uprzejmie prozse o info i opis jak byc powinno
foto zaworu EGR
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Witam. Po przyłożeniu podcisnienia do kroćca membrany,zawor powinien sie plynnie otwierać, czyli unosić za posrednictwem trzpienia zawor stożkowy dopływu spalin. Jezeli sie nie rusza a podcisnienie sie utrzymuje to jest zatarty, a jesli podciśnienie spada to masz uszkodzona membrane. Najlepiej użyć ręcznej VacumPompy z manometrem do sprawdzenia.
E 300TD,99r-USA WDBJF25H6XA935569
Jacek - wlasnie problem jest taki, ze jak robie podcisnienie (zasysajac ustami) nie zachodzi zadna reakcja(nic sie nie dzieje), w zwiazku z tym podejrzewam zapieczenie
(ciekawe, ze SD nie wykazuje bledu )- Dobierajac sie do niego, pewno musze kolektor zdemontowac
Zalaczam pomagasa
Teraz dostrzeglem, ze masz auto wersji USA jak i moje!!
(ciekawe, ze SD nie wykazuje bledu )- Dobierajac sie do niego, pewno musze kolektor zdemontowac
Zalaczam pomagasa
Teraz dostrzeglem, ze masz auto wersji USA jak i moje!!
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
SD nie wykazuje błędu bo zawór jest zasterowany podciśnieniem, a nie elektr. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Niby tak, ale tym podcisnieniem steruje emulator(sterownik elektryczny) i stad moje zdziwienie
Ale jest to zagadnienie uboczne :-?
Moim problemem jest sam zawor EGR i chcialbym go zdiagnozowac metoda porownania w dobrze dzialajacym aucie - stad moja prosba do Kolegow majacych silnik E300TD o wykonanie experymentu i jego opis (zdjac z emulatora rurke zaciagnac ustami podcisnienie - czy jest wyczuwalna praca zaworu )
Ale jest to zagadnienie uboczne :-?
Moim problemem jest sam zawor EGR i chcialbym go zdiagnozowac metoda porownania w dobrze dzialajacym aucie - stad moja prosba do Kolegow majacych silnik E300TD o wykonanie experymentu i jego opis (zdjac z emulatora rurke zaciagnac ustami podcisnienie - czy jest wyczuwalna praca zaworu )
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Z tego co czytam to zrobiles wszystko co trzeba. Jesli zawor sie nie porusza to znaczy ze jest zapieczony lub brudny lub poprostu uszkodzony. Jesli masz go zdemontowanego to proponuje Ci go dobrze przeplukac i sprubuj ruszyc sprezyne palcem. Powinnien luzno (choc ciezko) chodzic. Jesli nie dasz rady to wiesz dlaczego nie dziala jak jest w aucie.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Witam. Skoro SD nie wykazuje rzadnych błedow a EGR jest w pozycji zamknietej to po co chcesz go rozruszać? EGR nie jest niczym dobrym dla silnika, wiec jesli Twoj pracuje bez zarzutów, nie masz bledów z przepływomierza(bo to na podstawie jego wartości wysterowuje sie zawór EGR) to zostaw to i zasilaj swoja 6-stke tylko czystym powietrzem,jak w starych dobrych czasach :-)Gawra pisze:Jacek - wlasnie problem jest taki, ze jak robie podcisnienie (zasysajac ustami) nie zachodzi zadna reakcja(nic sie nie dzieje), w zwiazku z tym podejrzewam zapieczenie
(ciekawe, ze SD nie wykazuje bledu )- Dobierajac sie do niego, pewno musze kolektor zdemontowac
Zalaczam pomagasa
Teraz dostrzeglem, ze masz auto wersji USA jak i moje!!
Wiekszość szuka sposobów na pozbycie sie EGR, chyba że jestes z Partii ZIELONYCH....
Problem jest jak zawor EGRu zatnie sie w pozycji otwartej, ale zamkniety bez bledów to marzenie każdego silnika.
Sterownik steryje zaworem, modulując potrzebne podcisnienie, ale nie ma na zaworze elementu nadzorujacego czy zawór wykonał to co sterownik mu kazal, od tego jest przeplywomierz, na ktorym sterownik obserwuje spadek masy powietrza po otwarciu EGR.
Podcisnienie potrzebne do ruszenia z miejsca zaworka to okolo 300-400mbar, pełne otwarcie na poziomie 800mbar.
Jak dobrze ciagniesz dasz rade spokojnie...........:-)
E 300TD,99r-USA WDBJF25H6XA935569
Jacek - przekonales mnie Rzeczywiscie, jak bardzo mocno zaciagnac ustami , to slychac otwarcie owego zaworka(lekki sstuk)
Na SD bylem w ubiegly piatek (uznzny diagnosta elektronik) i urzadzenie nie wykazalo zadnych bledow.
Na zegarach przestawilismy tylko temperature z F na C , natomiast licznik pozostal dalej w milach - SD tego nie ogarnia
Jeszcze raz bardzo wielkie dzieki za piekny opis EGR (+ zalaczam)
[ Dodano: 2011-03-28, 11:24 ]
Przed chwila jeszcze raz sprawdzilem dzialanie zaworu EGR Trza bardzo mocno,ale to bardzo zaciagnac powietrze, by go otworzyc. Podcisnienie wychodzace z emulatora za "pierona" go nie otworzy(jak przyloze palec - czuc b. lekkie(slabe) zasysanie)
Tak, ze bede jezdzil z zaworem zamknietym
Auto ma moc!! Tryb awaryjny nie wystepuje!! Komp. pokladowy bledow nie wykazuje!!
A i jeszcze jedno; po zgaszeniu motoru z emulatora (sterownika) slychac takie "pyrkanie" - bulgotanie - bulbonienie ; (jakos tak ten dzwitk mozna okreslac)
Czy cos podobnego wystepuje u Ciebie Lub byc moze ow emulator sie konczy
Na SD bylem w ubiegly piatek (uznzny diagnosta elektronik) i urzadzenie nie wykazalo zadnych bledow.
Na zegarach przestawilismy tylko temperature z F na C , natomiast licznik pozostal dalej w milach - SD tego nie ogarnia
Jeszcze raz bardzo wielkie dzieki za piekny opis EGR (+ zalaczam)
[ Dodano: 2011-03-28, 11:24 ]
Przed chwila jeszcze raz sprawdzilem dzialanie zaworu EGR Trza bardzo mocno,ale to bardzo zaciagnac powietrze, by go otworzyc. Podcisnienie wychodzace z emulatora za "pierona" go nie otworzy(jak przyloze palec - czuc b. lekkie(slabe) zasysanie)
Tak, ze bede jezdzil z zaworem zamknietym
Auto ma moc!! Tryb awaryjny nie wystepuje!! Komp. pokladowy bledow nie wykazuje!!
A i jeszcze jedno; po zgaszeniu motoru z emulatora (sterownika) slychac takie "pyrkanie" - bulgotanie - bulbonienie ; (jakos tak ten dzwitk mozna okreslac)
Czy cos podobnego wystepuje u Ciebie Lub byc moze ow emulator sie konczy
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Kolego odczep się od tego zaworka.Uruchom silnik złącz przewody na modulatorze VAC i AUT nie ATM i zawór od razu się otworzy.Jeżeli nie, to masz za słabe podciśnienie.Może to być pompa, jakaś nieszczelność np. na regulacji wysokości świateł lub zatkany filtr podciśnienia na przewodach, np. przy serwie hamulcowym.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Dzieki Kolego Noc!! Wskazowki wykorzystam! Zaworek pozostawiam w spokoju i "molestowal" go nie bede
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
MarcinQ pisze:Podepnę się z pytaniem: czy ten filterek obok serwa wymienia się, czy mozna go jakoś przeczyścić?
Jeśli to są filterki od emulatorów to się wymienia.Filtry się wymienia a nie czyści ;-) .Nie są drogie.
Gawra
A i jeszcze jedno; po zgaszeniu motoru z emulatora (sterownika) slychac takie "pyrkanie" - bulgotanie - bulbonienie ; (jakos tak ten dzwitk mozna okreslac)
Czy cos podobnego wystepuje u Ciebie Lub byc moze ow emulator sie konczy
Tak ma być te typy tak mają 8-)
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
Kakadu dzieki!!( za info., + zalaczam)kakadu pisze:[
Tak ma być te typy tak mają 8-)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Filtr podciśnienia pomocniczego przy wejściu do serwa hamulcowego najczęściej występuje albo z zaworem, albo z całym przewodem.Filtr praktycznie nie ma znaczenia.Jeżeli jest przytkany, palcami wiertło 2,5mm. (Ja tego nie napisałem) :lol: :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości