Zawor EGR i jego dzialanie E300TD

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Zawor EGR i jego dzialanie E300TD

Post autor: Gawra »

Gdy zdejme przewod z lewego emulatora EGR i robie podcisnienie lub nadcisnienie(dmuchajac w owa rurke) nie wyczuwam zadnej reakcji zaworu EGR :!:
W zwiazku z tym uprzejmie prozse o info i opis jak byc powinno :idea:

foto zaworu EGR
Załączniki
RGR widok 1.jpg
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
jacek7880
Posty: 35
Rejestracja: 1 wrz 2010, o 20:26
Lokalizacja: ogrodzieniec

Post autor: jacek7880 »

Witam. Po przyłożeniu podcisnienia do kroćca membrany,zawor powinien sie plynnie otwierać, czyli unosić za posrednictwem trzpienia zawor stożkowy dopływu spalin. Jezeli sie nie rusza a podcisnienie sie utrzymuje to jest zatarty, a jesli podciśnienie spada to masz uszkodzona membrane. Najlepiej użyć ręcznej VacumPompy z manometrem do sprawdzenia.
E 300TD,99r-USA WDBJF25H6XA935569
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Jacek - wlasnie problem jest taki, ze jak robie podcisnienie (zasysajac ustami) nie zachodzi zadna reakcja(nic sie nie dzieje), w zwiazku z tym podejrzewam zapieczenie :?:
(ciekawe, ze SD nie wykazuje bledu )- Dobierajac sie do niego, pewno musze kolektor zdemontowac :?:
Zalaczam pomagasa :idea:
Teraz dostrzeglem, ze masz auto wersji USA jak i moje!!
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

SD nie wykazuje błędu bo zawór jest zasterowany podciśnieniem, a nie elektr. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Niby tak, ale tym podcisnieniem steruje emulator(sterownik elektryczny) i stad moje zdziwienie :?:
Ale jest to zagadnienie uboczne :-?

Moim problemem jest sam zawor EGR i chcialbym go zdiagnozowac metoda porownania w dobrze dzialajacym aucie - stad moja prosba do Kolegow majacych silnik E300TD o wykonanie experymentu i jego opis :idea: (zdjac z emulatora rurke zaciagnac ustami podcisnienie - czy jest wyczuwalna praca zaworu :?: )
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Z tego co czytam to zrobiles wszystko co trzeba. Jesli zawor sie nie porusza to znaczy ze jest zapieczony lub brudny lub poprostu uszkodzony. Jesli masz go zdemontowanego to proponuje Ci go dobrze przeplukac i sprubuj ruszyc sprezyne palcem. Powinnien luzno (choc ciezko) chodzic. Jesli nie dasz rady to wiesz dlaczego nie dziala jak jest w aucie.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
jacek7880
Posty: 35
Rejestracja: 1 wrz 2010, o 20:26
Lokalizacja: ogrodzieniec

Post autor: jacek7880 »

Gawra pisze:Jacek - wlasnie problem jest taki, ze jak robie podcisnienie (zasysajac ustami) nie zachodzi zadna reakcja(nic sie nie dzieje), w zwiazku z tym podejrzewam zapieczenie :?:
(ciekawe, ze SD nie wykazuje bledu )- Dobierajac sie do niego, pewno musze kolektor zdemontowac :?:
Zalaczam pomagasa :idea:
Teraz dostrzeglem, ze masz auto wersji USA jak i moje!!
Witam. Skoro SD nie wykazuje rzadnych błedow a EGR jest w pozycji zamknietej to po co chcesz go rozruszać? EGR nie jest niczym dobrym dla silnika, wiec jesli Twoj pracuje bez zarzutów, nie masz bledów z przepływomierza(bo to na podstawie jego wartości wysterowuje sie zawór EGR) to zostaw to i zasilaj swoja 6-stke tylko czystym powietrzem,jak w starych dobrych czasach :-)
Wiekszość szuka sposobów na pozbycie sie EGR, chyba że jestes z Partii ZIELONYCH....
Problem jest jak zawor EGRu zatnie sie w pozycji otwartej, ale zamkniety bez bledów to marzenie każdego silnika.
Sterownik steryje zaworem, modulując potrzebne podcisnienie, ale nie ma na zaworze elementu nadzorujacego czy zawór wykonał to co sterownik mu kazal, od tego jest przeplywomierz, na ktorym sterownik obserwuje spadek masy powietrza po otwarciu EGR.
Podcisnienie potrzebne do ruszenia z miejsca zaworka to okolo 300-400mbar, pełne otwarcie na poziomie 800mbar.
Jak dobrze ciagniesz dasz rade spokojnie...........:-)
E 300TD,99r-USA WDBJF25H6XA935569
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Jacek - przekonales mnie :idea: Rzeczywiscie, jak bardzo mocno zaciagnac ustami , to slychac otwarcie owego zaworka(lekki sstuk)
Na SD bylem w ubiegly piatek (uznzny diagnosta elektronik) i urzadzenie nie wykazalo zadnych bledow.
Na zegarach przestawilismy tylko temperature z F na C , natomiast licznik pozostal dalej w milach - SD tego nie ogarnia :?:

Jeszcze raz bardzo wielkie dzieki za piekny opis EGR :!: (+ zalaczam)

[ Dodano: 2011-03-28, 11:24 ]
Przed chwila jeszcze raz sprawdzilem dzialanie zaworu EGR Trza bardzo mocno,ale to bardzo zaciagnac powietrze, by go otworzyc. Podcisnienie wychodzace z emulatora za "pierona" go nie otworzy(jak przyloze palec - czuc b. lekkie(slabe) zasysanie)
Tak, ze bede jezdzil z zaworem zamknietym :idea:
Auto ma moc!! Tryb awaryjny nie wystepuje!! Komp. pokladowy bledow nie wykazuje!!

A i jeszcze jedno; po zgaszeniu motoru z emulatora (sterownika) slychac takie "pyrkanie" - bulgotanie - bulbonienie ; (jakos tak ten dzwitk mozna okreslac)
Czy cos podobnego wystepuje u Ciebie :?: Lub byc moze ow emulator sie konczy :?:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Kolego odczep się od tego zaworka.Uruchom silnik złącz przewody na modulatorze VAC i AUT nie ATM i zawór od razu się otworzy.Jeżeli nie, to masz za słabe podciśnienie.Może to być pompa, jakaś nieszczelność np. na regulacji wysokości świateł lub zatkany filtr podciśnienia na przewodach, np. przy serwie hamulcowym.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Dzieki Kolego Noc!! Wskazowki wykorzystam! :idea: Zaworek pozostawiam w spokoju i "molestowal" go nie bede :!:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
MarcinQ
Posty: 15
Rejestracja: 29 gru 2010, o 09:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MarcinQ »

Podepnę się z pytaniem: czy ten filterek obok serwa wymienia się, czy mozna go jakoś przeczyścić?
MB W210 E320CDI AVANTGARDE 2000r
WDB2102261B079428
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

MarcinQ pisze:Podepnę się z pytaniem: czy ten filterek obok serwa wymienia się, czy mozna go jakoś przeczyścić?

Jeśli to są filterki od emulatorów to się wymienia.Filtry się wymienia a nie czyści ;-) .Nie są drogie.

Gawra

A i jeszcze jedno; po zgaszeniu motoru z emulatora (sterownika) slychac takie "pyrkanie" - bulgotanie - bulbonienie ; (jakos tak ten dzwitk mozna okreslac)
Czy cos podobnego wystepuje u Ciebie :?: Lub byc moze ow emulator sie konczy :?:

Tak ma być te typy tak mają 8-)
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

kakadu pisze:[ :?:

Tak ma być te typy tak mają 8-)
Kakadu dzieki!!( za info., + zalaczam)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Filtr podciśnienia pomocniczego przy wejściu do serwa hamulcowego najczęściej występuje albo z zaworem, albo z całym przewodem.Filtr praktycznie nie ma znaczenia.Jeżeli jest przytkany, palcami wiertło 2,5mm. (Ja tego nie napisałem) :lol: :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Gawra , jak twoje wojaże z EGR ? Pochwal się co osiągnąłeś / wymieniłeś / ustaliłeś.
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości