Modulatory podciśnienia
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Modulatory podciśnienia
witam!!!
Mam kilka pytań dot. modulatorów podciśnienia w 2.9TD:
1.Czy się różnią od siebie budową wew. modulator od sterowania turbiną a modulator od EGR i siłownika przesłony ? jeśli tak to jak je rozróżnić ?
2.Który wtyk od elektryki jest do modulatora turbo a który do EGR i siłownika przesłony
3.Jak ktoś z państwa już rozbierał któryś z modulatorów bardzo bym był wdzięczny o rade jak prawidłowo go złożyć ?
pozdrawiam..
Mam kilka pytań dot. modulatorów podciśnienia w 2.9TD:
1.Czy się różnią od siebie budową wew. modulator od sterowania turbiną a modulator od EGR i siłownika przesłony ? jeśli tak to jak je rozróżnić ?
2.Który wtyk od elektryki jest do modulatora turbo a który do EGR i siłownika przesłony
3.Jak ktoś z państwa już rozbierał któryś z modulatorów bardzo bym był wdzięczny o rade jak prawidłowo go złożyć ?
pozdrawiam..
W210
E290TD elegance
automat
rok 1996
WDB2100171A207351
E290TD elegance
automat
rok 1996
WDB2100171A207351
1. Oba sa jednakowe.
2. Jeden masz po stronie turbiny drugi bedziesz mial przy EGR. Dwa przewody podcisnienia wchadza. Ten posrodku to zasilajacy powietrze. Ten blizej krawedzi to sterujacy do TURBO/EGR.
3. Z tego co wiem to tam nie ma co rozkladac tylko wymienic. Numer czesci A000 545 04 27.
2. Jeden masz po stronie turbiny drugi bedziesz mial przy EGR. Dwa przewody podcisnienia wchadza. Ten posrodku to zasilajacy powietrze. Ten blizej krawedzi to sterujacy do TURBO/EGR.
3. Z tego co wiem to tam nie ma co rozkladac tylko wymienic. Numer czesci A000 545 04 27.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
czy aby napewno? nie pamietam dokladnie czy to sie tyczylo konkretnie tego modelu, ale Noc pisal ze sie roznia...allias pisze:1. Oba sa jednakowe.
[ Dodano: 2011-03-20, 22:36 ]
viewtopic.php?p=71763#71763
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
Oba sa jednakowe w 300TD i 290TD. Silniki CDI jak np maja dwa rozne. Nie wiem jak to jest w przypadku 270CDI i 220CDI.
Na podstawie jego VIN wiem ze oba sa te same.
Na podstawie jego VIN wiem ze oba sa te same.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
oki, wlasnie nie bylem pewien do jakiego silnika sie to tyczy :mrgreen:
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
aha to rozumie że są one jednakowe.. jak zmieni sie je miejscami to nic sie nie dzieje... z podłączeniem przewodów cisnieniowych nie mam problemów tyle sie juz z tym bawiłem że schemat podciśnienia znam juz na pamięć... jedyne co mnie zastanawia to podłączenie elektryczne bo jak wiadomo są 2 wejściówki sterujące takie same gdzieś czytałem że przewody tych że wejściówek róznią sie kolorami przewodów i mają swoje przeznaczenie nie jest to obojętne do którego modulatora wchodza tylko czy to sie tyczy 2.9TD?... mam jeszcze taki problem bo rozbierałem oby dwa i czyściłem je wewnątrz były zapackane strasznie.... czas robi swoje ale technicznie są ok membramy gumowe są dobre i inne.... poskładałem je ale mam wątpliwości czy dobrze bo przepuszczają... jest tam wewnątrz kilka elementów które mozna różnie złozyć a mi podczas otwierania sie to rozsypało i z tąd moje pytania czy ktos juz je składał ....
W210
E290TD elegance
automat
rok 1996
WDB2100171A207351
E290TD elegance
automat
rok 1996
WDB2100171A207351
Przy tym co piszesz to powiedzialbym ze poszly ci oszczelnienia i mozliwe ze modul bedzie do wywalenia. Nie ma do niego czesci zamiennych - chyba ze sztukujesz.
Jak dla mnie to masz je pewnie do wymiany.
Jak dla mnie to masz je pewnie do wymiany.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Oba są w tym silniku identyczne.Nigdy nie udało mi się uszczelnić i usprawnić takiego modulatora (stwardniałe gumy), zawsze do wymiany przy stwierdzeniu uszkodzenia.
Opowieści między bajki.
Opowieści między bajki.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
dziekuje wam za rady ... nic innego mi nie pozostaje jak je wymienić ...
a tak na marginesie zawór od turbo jest cały czas otwarty a jak depne to minimalnie sie otwiera EGR i siłownik przesłony.... jak dodaje gazu przy 2000 obrotów :oops: zaczyna mi syczeć dość nieprzyjemnie w kabinie mniej wiecej z okolicy lewej kratki nawiewu i jak by z pod kierownicy czy to mogą być objawy tej niesprawności?
a tak na marginesie zawór od turbo jest cały czas otwarty a jak depne to minimalnie sie otwiera EGR i siłownik przesłony.... jak dodaje gazu przy 2000 obrotów :oops: zaczyna mi syczeć dość nieprzyjemnie w kabinie mniej wiecej z okolicy lewej kratki nawiewu i jak by z pod kierownicy czy to mogą być objawy tej niesprawności?
Ostatnio zmieniony 22 mar 2011, o 22:22 przez Ramzuss, łącznie zmieniany 2 razy.
W210
E290TD elegance
automat
rok 1996
WDB2100171A207351
E290TD elegance
automat
rok 1996
WDB2100171A207351
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Miałem kiedyś Suzuki motocykl z mikro-siłownią 50cm³ i 12KM przy 20000 obr/min, ale nie podejrzewam takiego wynalazku u Ciebie.Skłaniałbym bym się do 5500 obr/min dla Diesla.
Na dzień dobry, kontrola systemu podciśnień ze szczególnym uwzględnieniem regulacji "położenia" reflektorów.System jest połączony ze sterowaniem modulatorów silnika.
Na dzień dobry, kontrola systemu podciśnień ze szczególnym uwzględnieniem regulacji "położenia" reflektorów.System jest połączony ze sterowaniem modulatorów silnika.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości