Modulatory podciśnienia

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Ramzuss
Posty: 91
Rejestracja: 1 lip 2009, o 23:22
Lokalizacja: Zabrze

Modulatory podciśnienia

Post autor: Ramzuss »

witam!!!

Mam kilka pytań dot. modulatorów podciśnienia w 2.9TD:

1.Czy się różnią od siebie budową wew. modulator od sterowania turbiną a modulator od EGR i siłownika przesłony ? jeśli tak to jak je rozróżnić ?

2.Który wtyk od elektryki jest do modulatora turbo a który do EGR i siłownika przesłony

3.Jak ktoś z państwa już rozbierał któryś z modulatorów bardzo bym był wdzięczny o rade jak prawidłowo go złożyć ?

pozdrawiam..
W210
E290TD elegance
automat
rok 1996
WDB2100171A207351
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

1. Oba sa jednakowe.
2. Jeden masz po stronie turbiny drugi bedziesz mial przy EGR. Dwa przewody podcisnienia wchadza. Ten posrodku to zasilajacy powietrze. Ten blizej krawedzi to sterujacy do TURBO/EGR.
3. Z tego co wiem to tam nie ma co rozkladac tylko wymienic. Numer czesci A000 545 04 27.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

allias pisze:1. Oba sa jednakowe.
czy aby napewno? nie pamietam dokladnie czy to sie tyczylo konkretnie tego modelu, ale Noc pisal ze sie roznia...

[ Dodano: 2011-03-20, 22:36 ]
viewtopic.php?p=71763#71763
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Oba sa jednakowe w 300TD i 290TD. Silniki CDI jak np maja dwa rozne. Nie wiem jak to jest w przypadku 270CDI i 220CDI.

Na podstawie jego VIN wiem ze oba sa te same.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

oki, wlasnie nie bylem pewien do jakiego silnika sie to tyczy :mrgreen:
Ramzuss
Posty: 91
Rejestracja: 1 lip 2009, o 23:22
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Ramzuss »

aha to rozumie że są one jednakowe.. jak zmieni sie je miejscami to nic sie nie dzieje... z podłączeniem przewodów cisnieniowych nie mam problemów tyle sie juz z tym bawiłem że schemat podciśnienia znam juz na pamięć... jedyne co mnie zastanawia to podłączenie elektryczne bo jak wiadomo są 2 wejściówki sterujące takie same gdzieś czytałem że przewody tych że wejściówek róznią sie kolorami przewodów i mają swoje przeznaczenie nie jest to obojętne do którego modulatora wchodza tylko czy to sie tyczy 2.9TD?... mam jeszcze taki problem bo rozbierałem oby dwa i czyściłem je wewnątrz były zapackane strasznie.... czas robi swoje ale technicznie są ok membramy gumowe są dobre i inne.... poskładałem je ale mam wątpliwości czy dobrze bo przepuszczają... jest tam wewnątrz kilka elementów które mozna różnie złozyć a mi podczas otwierania sie to rozsypało i z tąd moje pytania czy ktos juz je składał ....
W210
E290TD elegance
automat
rok 1996
WDB2100171A207351
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Przy tym co piszesz to powiedzialbym ze poszly ci oszczelnienia i mozliwe ze modul bedzie do wywalenia. Nie ma do niego czesci zamiennych - chyba ze sztukujesz.

Jak dla mnie to masz je pewnie do wymiany.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Oba są w tym silniku identyczne.Nigdy nie udało mi się uszczelnić i usprawnić takiego modulatora (stwardniałe gumy), zawsze do wymiany przy stwierdzeniu uszkodzenia.
Opowieści między bajki.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Ramzuss
Posty: 91
Rejestracja: 1 lip 2009, o 23:22
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Ramzuss »

dziekuje wam za rady ... nic innego mi nie pozostaje jak je wymienić ...
a tak na marginesie zawór od turbo jest cały czas otwarty a jak depne to minimalnie sie otwiera EGR i siłownik przesłony.... jak dodaje gazu przy 2000 obrotów :oops: zaczyna mi syczeć dość nieprzyjemnie w kabinie mniej wiecej z okolicy lewej kratki nawiewu i jak by z pod kierownicy czy to mogą być objawy tej niesprawności?
Ostatnio zmieniony 22 mar 2011, o 22:22 przez Ramzuss, łącznie zmieniany 2 razy.
W210
E290TD elegance
automat
rok 1996
WDB2100171A207351
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Miałem kiedyś Suzuki motocykl z mikro-siłownią 50cm³ i 12KM przy 20000 obr/min, ale nie podejrzewam takiego wynalazku u Ciebie.Skłaniałbym bym się do 5500 obr/min dla Diesla.
Na dzień dobry, kontrola systemu podciśnień ze szczególnym uwzględnieniem regulacji "położenia" reflektorów.System jest połączony ze sterowaniem modulatorów silnika.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości