2.0 Kompressor i jest problem

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Bachytek

2.0 Kompressor i jest problem

Post autor: Bachytek »

Witam. Moj problem polega na tym, ze jak jade spokojnie, to wszystko smiga ladnie, slychac swist kompresorka i ciagnie on ladnie. Jednak jak dam mu ostrzej w gaz, to kompresor sie wylacza czesto, zdlawia sie itp. I jak juz potem jade, nie ma swistu kompresorka i nie ma mocy (jedziemy na standardowych 136PS zapewne). Diagnoza wykazala milion bledow, od silnika po audio i abs, oczywiscie wszystko skasowane, ale problem ciagle sie pojawia. Czasem mu cos odbije, i sie nie wylaczy, ale w wiekszosci przypadkow jest kaput. Wtedy jedyna rada, to zgasic i odpalic jeszcze raz motor, znow chodzi normalnie. Auto jest w LPG LandiRenzo Omega (sekwencja), ale i na LPG i na benzynie pojawia sie ten problem. Swieczki wymienione na nowe.

PS Ja mowie, ze on sie wylacza wnioskujac po tym, co slysze, tj. nie slysze juz tego swistu, slabiej idzie.

Czy macie jakies pomysly, co moze byc powodem? Bo przyznam, ze bez sensu miec kompresor, ktory dziala tylko na dole, a jak sie chce go pozadnie wykorzystac, to ten sie obraza i ma mnie w nosie. HELP!!
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Jakie bledy byly i jakie powrocily po skasowaniu? Bo te nowe wskaza ci gdzie ewentualnie masz problem. Pozostale mogly byc "stare" i nie aktualne.

Mietki z kompresorami maja bardzo latwa tendencje do za-olejenia przeplywki i powodowanie trybu awaryjnego.

Zdecydowanie zaczalbym od scanera i sprawdzenia bledow. To bedzie latwy poczatek. Sprawdz kondycje przeplywki, swiece ewentualne nieszczelnosci dolotu.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
sensej0s
Posty: 243
Rejestracja: 12 lip 2010, o 08:50
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: sensej0s »

Ja w swoim kompresorze a raczej jego poprzedni właściciel miał może nieco podobny problem. Instalacja gazowa miała uszkodzone wtryski gazu i zawieszała jeden cilinder tzn auto łapało błąd i jeździło jedynie na 3 gary. Po wymianie listwy problem ustąpił. Objawiało się tj ty pisałeś trzeba było auto wyłączyć i włączyć i jakiś czas działało ok.
Sprawdz też cewki bo podobno to moze też być przyczyną.
W168 1.7CDI 2001r fl.
Bachytek

Post autor: Bachytek »

Czyli jednak bez kolejnej diagnostyki nie obedzie sie... No nic odkladamy kolejna kase ^^ Moze to powodowac Sonda Lambda? Bo 2 takie najpowazniejsze bledy to zanik zaplonu na cylindrach 2,3,4 - swiece byly do D... no i z sonda. Jesli sie powtorzy to, to bede tam szukal, tylko trzeba odlozyc sobie na ta naprawe znow :/
Atek
Posty: 3
Rejestracja: 15 cze 2010, o 20:46
Lokalizacja: Ostrow wlkp

Post autor: Atek »

Witam
Na 90% winna jest przeplywka .Miałem ten sam problem.Wymontuj przepływomierz i sprawdz czy nie jest brudny od oleju jesli tak to masz już z górki ,musisz wyczyścić przepływke lub ją wymienić.Jeśli masz automata to w tej chwili będzie przeciągał biegi.
Bachytek

Post autor: Bachytek »

Problem juz zlokalizowany, rozszczelnila sie rura doplywu powietrza do kompresora. Ogolnie najpierw znalazlem, ze mocno dmucha mi powietrze, i znalazlem, ze w jednym miejscu spinka nie trzymala. Zrobilem, auto odzyskalo moc, ale chwile pozniej jak mu troche przycisnalem, to rozszczelnilo sie juz tak, ze nie idzie tego "spiac". Wiec ogolnie bede szukal tej rury teraz (zamieszcze to w dziale szukam lub kupie), a ponizej fotka o czym mowie:

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości