Wymieniać olej w automacie czy nie??

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

w porzadku nie mam nic przeciwko, tylko osobiscie nie lubie przeplacac, stad moja ironia.

wrocmy to tematu.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Witam, mam pytanie piszecie, że co 30, 40, 60, 90, 100 wymieniać. W innych tematach co chwilę wklejacie instrukcje. Pokażcie jedno zalecenie Mercedesa by w W210 wymieniać olej. Konkretnie proszę.
Mam auto z przebiegiem 180 tyś i jakieś 5 tyś temu zmieniłem olej. I co? Stoi w garażu i czeka aż będę miał kasę na naprawę skrzyni. Dzwoniłem do poprzedniego właściciela do niemiec czy wymieniał olej a on na to - a po co?
Może pomożecie znalezc dobry warsztat w północnej pl gdzie zrobią mi skrzynię za uczciwe pieniądze? Jeden gość jak zadzwoniłem to zaczął od 7 tyś. Jak sprawdzić co i za ile wymieniają?
Pozdrawiam.E 430.
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Marek3003 pisze:Witam, mam pytanie piszecie, że co 30, 40, 60, 90, 100 wymieniać. W innych tematach co chwilę wklejacie instrukcje. Pokażcie jedno zalecenie Mercedesa by w W210 wymieniać olej. Konkretnie proszę.
Mam auto z przebiegiem 180 tyś i jakieś 5 tyś temu zmieniłem olej. I co? Stoi w garażu i czeka aż będę miał kasę na naprawę skrzyni. Dzwoniłem do poprzedniego właściciela do niemiec czy wymieniał olej a on na to - a po co?
Może pomożecie znalezc dobry warsztat w północnej pl gdzie zrobią mi skrzynię za uczciwe pieniądze? Jeden gość jak zadzwoniłem to zaczął od 7 tyś. Jak sprawdzić co i za ile wymieniają?
na dobry olej wymieniles? (jaka norme MB ma nowy olej w Twojej skrzynii?) stary olej i filtr widziales? byly opilki metalu/jakis syf w starym oleju albo na magnesie na dnie miski olejowej? byl wogole magnes? w jakim stanie byl stary olej? (kolor, zapach, itd.) sprawdziles po zalaniu nowym olejem czy jest dobry poziom? masz konkrety i odpowiedz na nie...wtedy moze my odpowiemy czy faktycznie zaszkodzil nowy olej czy moze to ze niemiec nie zmienial go przez 180 tys. km...

dobry warsztat to bedzie taki w ktorym Ci powiedza ze bez rozbiorki skrzynii to nie potrafia powiedziec ile dokladnie naprawa bedzie kosztowac...przewaznie Ci co rzucaja od razu niemalymi sumami naprawe to sa slabi...pozatym 7 tys. za naprawe skrzynii 722.6 to duzo za duzo ;-)

aha...i co Ci sie stalo ze skrzynia dokladniej? byles na jakims komputerze zeby sprawdzic czy jakies bledy zglasza? pozatym to widze niekonsekwencje...wczoraj czytalem Twoj watek w ktorym piszesz ze ten samochod dziwny jest bo wyglada wiele rzeczy w nim tak jakby nigdy nie bylo ruszane (Twoj przyklad...swiece) wiec nie wiem czemu teraz nagle ufasz niemocowi? moze mial kase i takie podejscie ze nic sie nie wymienia a jak sie zajezdzi to komus sie opchnie i niech sie buja z problemem...
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Wiem ale nie spodziewałem się, że najpierw trzeba zacząć przygodę z MB od forum.

Gdybym to wiedział wcześniej.

Po zakupie i telefonie do ASO itd postanowiłem wymienić olej w skrzyni. W sklepie podałem normalnie jakie to auto i dostałem - olej Febi 9l - słomkowy ale bez normy MB, filtr i uszczelkę. Mój mechanik wymienił całość czyli 6 litrów, ze sprzęgła więcej nie mógł spuścić bo nie ma korka jak w starszych. Oleju nie widziałem ale mówił, że był spracowany. Stan 6 cm na bagnecie.

[ Dodano: 2009-02-13, 10:58 ]
No i jeżdziłem ale pojawiły się problemy przy około 40 - 50 km/h. Myliły mu się biegi i czasem wchodził w stan awaryjny. Po ponownym odpaleniu wszystko było ok. Podłączyłem do kompa - błąd chyba 107 - czujnik prędkości obrotowej. Pojechałem do fachowca. Stwierdził że to taka czarna płytka z dwoma bolcami to się często przegrzewa w MB siada, wymieniał ich sporo. W między czasie wymieniłem jeszcze czujnik na zewnątrz taki mały za 300,p ale nie pomogło. Płytka była za 700,- + jakaś wtyczka za 25 oczywiście olej - ten sam i znowu filtr.

[ Dodano: 2009-02-13, 11:02 ]
Po wyjechaniu od fachowca po 20 minutach nie weszła mi 4. Tak mnie to zaskoczyło, że obroty poszły na czerwone pole, potem spadły bieg wszedł z takim impetem, że esp ledwo go wyhamowało. Oczywiście stan awaryjny. W boshu były 3 komunikaty o prędkości i czymś krytycznym no nie mam kartki przy sobie. Wykasowali błędy i sprawdzili mi olej. Było o prawie litr za dużo !!!!!

[ Dodano: 2009-02-13, 11:08 ]
Powrót do fachowca z tymi błędami. Stwierdził, że trochę za dużo oleju nie szkodzi, że po nowej płytce dostał właściwe parametry i od początku coś musiało być nie tak i coś się ślizgnęło.
Nie zdecydowałem się na naprawę u niego. Na razie jeżdżę delikatnie tylko po rozgrzaniu 4 wchodzi po chwili, a obroty zafalują.

[ Dodano: 2009-02-13, 11:13 ]
Albo [cenzura] sprawę niewłaściwym olejem choć cała okolica jezdzi na nim bo to największy sklep u nas albo ten litr za duże spowodowałem ciśnienie i osłabiony element szlak trafił. I koniec rozdziału pierwszego.

Kolego Marek3003 prosze poczytać regulamin forum.
Dostajesz niespodziankę.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2009, o 08:50 przez Marek3003, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam.E 430.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

od razu Ci mowie, ze jak w automacie i to w dodatku delikatnym 722.6 za duzo oleju wlali to juz jest po skrzyni. nic mu nie bedzie jak bedzie go za malo, najwyzej biegi beda sie slizgac. zadzwon do dobrych fachowcow od skrzyn, dokladnie Ci wytlumacza co sie dzieje. aha, i nie do takich ktorzy przez telefon nie widzac samochodu wyceniaja naprawe hehe.

znam taki przypadek z zycia wziety jak nieuki sie wziely za wymiane oleju i skrzynie wrecz rozsadzilo, zostala na asfalcie, olej uciekl wszelkimi mozliwymi otworami.

lepiej bedzie wymienic na uzywke z mlodego rocznika z gwarancja niz naprawiac, taniej, szybciej i mniej nerwow.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Gdzie szukać używki?

[ Dodano: 2009-02-13, 12:06 ]
Ktoś zna jakiś warsztat?

[ Dodano: 2009-02-13, 18:09 ]
Jeszcze raz proszę czy ktoś mi odpowie?
Tematem tu jest podobna sprawa: wymieniać olej czy nie?

Witam, mam pytanie piszecie, że co 30, 40, 60, 90, 100 wymieniać. W innych tematach co chwilę wklejacie instrukcje. Pokażcie jedno zalecenie Mercedesa by w W210 wymieniać olej. Tylko jedną instrukcję.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.E 430.
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Rozumie że jesteś w stresie.Mam tą samą skrzynie i po zakupie wymieniałem płyn w ASB dwa razy.Drugi raz po 1000 km.Zalecenie fachowca od skrzyń w Łodzi.Ja mam korek w zmieniku siły ty nie.Przy wymianie płynu nowym płynem wypycha się stary coś około 12 litrów.U Ciebie o połowę za mało,po za tym wydaje mi się że to nie ten płyn.Zanim wydasz kasę na naprawę spróbuj zrobić jeszcze raz wymianę ale po bożemu.W Nadarzynie jest najlepszy fachman od ASB,zadzwoń do niego po poradę.Niestety tel nie mam,ale gość ma stronę szukaj w google.Płyn się wymienia od 45 do 60 tyś zależy od natężenia pracy.Zgadza się że w początkowym okresie produkcji MB deklarował brak wymiany płynu,bardzo szybko się z tego wycofał.Nikt nie przyzna się że dał ciała.Skąd wiem?Spotkałem gościa w Norwegi który nie dawno odszedł na emeryturę w MB i sobie pogadaliśmy.Płyn wymienia się bezwzględnie.Powodzenia.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
miet147
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 1 gru 2008, o 19:23
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: miet147 »

....
Ostatnio zmieniony 13 maja 2009, o 21:13 przez miet147, łącznie zmieniany 1 raz.
w210e 2,9td kombi.96r.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Z ta wymiana oleju w ASB to sabotaż! Z prostej sprawy naczyń połączonych zrobili wiedze tajemna . Do cholery nagłej, czytam stale ze nie da sie spuscic oleju do spodu, że szklanka oleju za dużo to tragedia, a wszystko w trosce o własny serwis. Czy tto musi byc takie zagmatwane?? Po co??
Co wy na to, znawcy?? Tylko nie piszcie ze mogłem kupic manuala! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

baca pisze:Z ta wymiana oleju w ASB to sabotaż! Z prostej sprawy naczyń połączonych zrobili wiedze tajemna . Do cholery nagłej, czytam stale ze nie da sie spuscic oleju do spodu, że szklanka oleju za dużo to tragedia, a wszystko w trosce o własny serwis. Czy tto musi byc takie zagmatwane?? Po co??
Co wy na to, znawcy?? Tylko nie piszcie ze mogłem kupic manuala! Hej!
proponuje przestudiowac zasade dzialania ASB...moze wtedy sie pewne sprawy wyjasnia...
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

--powiadasz że tak musi być??
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

W ASB sprzeglo plywa sobie w oleju, a to dosyc istotne zeby olej byl odpowiedni ;)
E 220 CDI '01 Elegance
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

baca pisze:--powiadasz że tak musi być??
jak na moj gust to tak musi byc...po porstu w skrzynii olej jest nie tylko od smarowania ale tez przykladowo sporo rzeczy opiera sie na odpowiednim cisnieniu oleju w danym punkcie plyty sterujacej...a wiadomo ze te cisnienia byly liczone dla oleju o danych parametrach i jak sie zaleje innym to moze juz nie chodzic tak jak inzynierowie sobie zalozyli...kiedys widzialem na zdjeciach plyte ze skrzynki 722.4 i bylem w szoku ile tam kanalikow jest i wogole to wygladalo na ciut skomplikowane...pozatym szklanka oleju w ta czy w tamta to az takiej tragedii nie ma...przeciez pasek max na bagnecie ma kolo 1cm wiec jakis tam margines bledu jest...no i na koniec jesli chodzi o ta wymiane calosci...da sie to zrobic...sa informacje na forum...jest wymiana dynamiczna i statyczna...niestety w ASB nie ma tak jak w silniku ze jak samochod troche postoi to caly olej wraca do miski...
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

hammond24 pisze:Rozumie że jesteś w stresie.Mam tą samą skrzynie i po zakupie wymieniałem płyn w ASB dwa razy.Drugi raz po 1000 km.Zalecenie fachowca od skrzyń w Łodzi.Ja mam korek w zmieniku siły ty nie.Przy wymianie płynu nowym płynem wypycha się stary coś około 12 litrów.U Ciebie o połowę za mało,po za tym wydaje mi się że to nie ten płyn.Zanim wydasz kasę na naprawę spróbuj zrobić jeszcze raz wymianę ale po bożemu.W Nadarzynie jest najlepszy fachman od ASB,zadzwoń do niego po poradę.Niestety tel nie mam,ale gość ma stronę szukaj w google.Płyn się wymienia od 45 do 60 tyś zależy od natężenia pracy.Zgadza się że w początkowym okresie produkcji MB deklarował brak wymiany płynu,bardzo szybko się z tego wycofał.Nikt nie przyzna się że dał ciała.Skąd wiem?Spotkałem gościa w Norwegi który nie dawno odszedł na emeryturę w MB i sobie pogadaliśmy.Płyn wymienia się bezwzględnie.Powodzenia.
Witam, dziękuję to jest normalna i bardzo inteligentna odpowiedz. Zaryzykuję wymianę w Aso albo w jak mówisz w Nadarzynie. Ale wiecie doskonale, że nawet każde Aso zaleca po swojemu wymiany. Pozdrawiam
Pozdrawiam.E 430.
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

Klosiak pisze:...jest wymiana dynamiczna i statyczna...
Jak wygląda dynamiczna?
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 36 gości