Wymieniać olej w automacie czy nie??

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Bo taki ma być.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
sol9
VIP
Posty: 216
Rejestracja: 21 maja 2008, o 17:51
Lokalizacja: Warszawa

atf cd...

Post autor: sol9 »

Panowie-powoli, powoli...

1. olej zmieniac KONIECZNIE, najlepiej co ok 30 000 (ok. 2 lata), Mercedes kiedys nie zalecal ,teraz rekomenduje zmiany.
2. ATFII/III (np.Dextron) CZERWONY do starszych gwiazdek-sprawdzic w ASO po VINie !! (cena 18-25 pln/Litr)
3. olej schodzi ze skrzyni plus wykrecic korek z konwertera (obrocic konwerter)-razem ok.9L

Najwazniejsze:
nowsze gwiazdy maja olej atf bialy(zolty), po ok.40 PLN/Litr - wlasnie tego oleju poczatkowo
ASO nie zmienialo-teraz rekomenduje zmiany co ok.60 000.

Na koniec:
generalnie SPRAWDZAC olej-zajezdzony(podpalony) smierdzi i ma brazowawy odcien.
Wtedy dosc szybko mozna wykonczyc skrzynke i rozmawiamy o zupelnie innych kosztach ;-)
pozdr
zzz

s320 cdi
Awatar użytkownika
Kubowy
Posty: 104
Rejestracja: 19 maja 2008, o 22:46
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Kubowy »

A ja mam cały czas wątpliwości
Cytat z książki Sam naprawiam (str 287):
"Sprawdzanie poziomu oleju i wymiana filtru w automatycznej skrzyni biegów
Poniższy opis dotyczy tylko samochodów produkowanych od VI 1995 do ok III 1996, opisane czynności nie są wymagane w przypadku skrzyni biegów 722.6. Wymiana oleju w tej skrzynce biegów konieczna jest tylko w przypadku jej wymontowania i zamontowania
"
Kolejny cytat (str 129):
"Wymiana oleju przekładniowego nie jest konieczna (napełnianie na cały okres trwałości skrzyni biegów); poprzednio stosowany wskaźnik poziomu oleju nie występuje."
Mam 2001r czyli chyba mam skrzynię 722.6 - czyli wychodzi mi że lepiej nie ruszać :?:

PS
Skrzynię 722.6 można poznać po przełączniku W/S - winter(zima)/standard, w poprzednich wersjach był W/E - winter/economic
E210, 2,7 CDI, ASB, ELEGANCE, 2001r
Obrazek
Awatar użytkownika
sol9
VIP
Posty: 216
Rejestracja: 21 maja 2008, o 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sol9 »

1. Sprawdzic rodzaj skrzyni-oleju po VINie:
np:(wersja FULL)

http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng

2.Zadzwonic do ASO i potwierdzic w/w.

3.Jesli nie pkt.1 i 2 to poczekac az skrzynka sie zagotuje i zbierac kaske na remont ;-)
pozdr
zzz

s320 cdi
Bartek
Posty: 3
Rejestracja: 25 maja 2008, o 00:42
Lokalizacja: Radom

Post autor: Bartek »

Jak przeglądam moto.allegro to rzeczywiście jest sporo W210 w automacie, a ponieważ ojciec przymierza się do zakupu Okulara to mam pytania:
- o co trzeba dbać poza wymianą filtra i oleju?
- jakie są najczęstsze usterki i ewentualne koszty napraw?

aa i oczywiście witam wszystkich forumowiczów:)
Awatar użytkownika
sol9
VIP
Posty: 216
Rejestracja: 21 maja 2008, o 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sol9 »

w porownaniu do np. niektorych AT francuskich(renault espace) czy amerykanskich (ford windstar) w w210 jest b.porzadna skrzynia-tzn. bez wad fabrycznych i malousterkowa.
przykladowe koszty:
- wymont/.zamont. skrzyni: 600-800PLN
- tarczki plus uszczelki: ok.500 PLN

to normalna wymiana (po przepaleniu np.oleju)= zuzycie.

reszta - wg.konketnego przypadku.
Dodatkowo(podobno..) nie regeneruje sie plyty sterujacej (taka frezowana plyta z alu z kanalikami ) -tzn. nie da sie uszczelnic wyrobionych gniazd elektrozaworow, trzeba kupic nowa/w lepszym stanie, 2500PLN+.
I tyle.
Jak na automata calkiem niezle.
pozdr
zzz

s320 cdi
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

zematis pisze:nie chce sie czepiac panowie ale o ile mnie pamiec nie myli w mercedesa wchodzi atf III czyli pospolity czerwony ;p - zresztą nawet serwis mercedesa firmuje ten olej ;p
ukaszer pisze:zgadza się , wszelkie firmy , które wymieniają olej w skrzyniach zalewają właśnie ten czerwony

Jak na litość po kolorze płynu możecie określać czy on jest odpowiedni czy nie jest ?? I piszecie to z taką pewnością i stanowczością. Jestem przerażony. :shock: U mnie na półce stoi czerwony ATF Mobil. Pewnie byście wleli bo czerwony a jest on do skrzyni 722.4...
Oczywiście u siebie możecie wlewać co wam się podoba. Weźcie pod uwagę, że czytają to inni koledzy i co potem. Napiszą do was reklamację bo im źle zaczeła pracować lub padła skrzynia po wymianie oleju.
Po pierwsze to trzeba określić rodzaj skrzyni. VIN i dekoder bardzo pomocny. I dopiero na tej podstawie dobrać olej. Dane do doboru są w WIS-e.
Dla przykładu dla skrzyni 722.6..... norma 236.10, ewntualnie 236.12
Olej:
001-989-21-03 wg. MB
Shell ATF3403 - M 115
Febi (febi.de) ma płyn o numerze 22806
I do tej skrzyni tylko te, żaden inny.
Ostatnio zmieniony 6 cze 2008, o 16:36 przez JarekW, łącznie zmieniany 1 raz.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Rozmawiałem z właścicielem serwisu skrzyń automatycznych w Swadzimiu k/Poznania. Powiedział, że jeśli wymieniać olej, to regularnie co 60'000 km. Jeżeli od długiego czasu nie był wymieniany (np. 165'000...), to lepiej zostawić temat w spokoju, bo nowy olej szybko wypłucze powstałe uszczelnienia i w krótkim czasie skrzynia będzie do remontu.
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

okular pisze:Rozmawiałem z właścicielem serwisu skrzyń automatycznych w Swadzimiu k/Poznania. Powiedział, że jeśli wymieniać olej, to regularnie co 60'000 km. Jeżeli od długiego czasu nie był wymieniany (np. 165'000...), to lepiej zostawić temat w spokoju, bo nowy olej szybko wypłucze powstałe uszczelnienia i w krótkim czasie skrzynia będzie do remontu.
A jak skrzynia zacznie źle pracować to pierwsze co się robi to wymiana oleju i filtra. Ale przecieź nie wolno wymieniać oleju jak nie był wymeniany przez 165 kkm. I dylemat :roll: . Co trzeba zrobić (jak coś nie teges z ASB) ??? Otóż wg. tej teori trzeba pojechać do wspomnianego serwisu. Właścilel tegoż serwisu wymieni olej i filtr i jeżeli nastąpi poprawa w działaniu skrzyni to umyje ją karcherem i skasuje jak za naprawę.
Podobny przesąd dotyczy dyfra. Wszakże wielu kolegów wymieniło tam olej i nikt nie stwierdził że po wymianie dyfer zaczał wyć.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Tomi B
Posty: 5
Rejestracja: 22 maja 2008, o 18:47
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: Tomi B »

A ja mam do was pytanie jak już jesteśmy przy skrzyni ASB mam pytanie ile zalać oleju po wymianie żeby odpalić silnik i żeby pompa pociągneła go i żeby nie popsuć skrzyni a chodzi mi ile ma pokazywać na miarce bo do końca nie wiem jak to jest a auto to MB 124 300D za podpowiedź serdecznie dziękuje i posdrawiam.
Awatar użytkownika
sol9
VIP
Posty: 216
Rejestracja: 21 maja 2008, o 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sol9 »

okular pisze:Rozmawiałem z właścicielem serwisu skrzyń automatycznych w Swadzimiu k/Poznania. Powiedział, że jeśli wymieniać olej, to regularnie co 60'000 km. Jeżeli od długiego czasu nie był wymieniany (np. 165'000...), to lepiej zostawić temat w spokoju, bo nowy olej szybko wypłucze powstałe uszczelnienia i w krótkim czasie skrzynia będzie do remontu.
Odpuscilbym taki serwis.
Olej ASB ma wyjatkowo dobre wlasciwosci rozpuszczajace i wyplukujace,
przeciez nie tylko smaruje ale i sluzy jako plyn hydrauliczny-wspomaga sterowanie praca skrzyni, jakby tam byly 'powstale uszczelnienia' to ASB nie dzialalaby prawidlowo.
Dodatkowo w misce jest zwykle magnes, ktory ma lapac wszelkie metalowe 'powstale uszczelnienia'.

Kto smaruje -ten jedzie. Nic tak dobrze nie oddaje sensu tego powiedzenia jak ASB.
pozdr
zzz

s320 cdi
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

:P

Post autor: zematis »

JarekW pisze:
zematis pisze:nie chce sie czepiac panowie ale o ile mnie pamiec nie myli w mercedesa wchodzi atf III czyli pospolity czerwony ;p - zresztą nawet serwis mercedesa firmuje ten olej ;p
ukaszer pisze:zgadza się , wszelkie firmy , które wymieniają olej w skrzyniach zalewają właśnie ten czerwony

Jak na litość po kolorze płynu możecie określać czy on jest odpowiedni czy nie jest ?? I piszecie to z taką pewnością i stanowczością. Jestem przerażony. :shock: U mnie na półce stoi czerwony ATF Mobil. Pewnie byście wleli bo czerwony a jest on do skrzyni 722.4...
Oczywiście u siebie możecie wlewać co wam się podoba. Weźcie pod uwagę, że czytają to inni koledzy i co potem. Napiszą do was reklamację bo im źle zaczeła pracować lub padła skrzynia po wymianie oleju.
Po pierwsze to trzeba określić rodzaj skrzyni. VIN i dekoder bardzo pomocny. I dopiero na tej podstawie dobrać olej. Dane do doboru są w WIS-e.
Dla przykładu dla skrzyni 722.6..... norma 236.10, ewntualnie 236.12
Olej:
001-989-21-03 wg. MB
Shell ATF3403 - M 115
Febi (febi.de) ma płyn o numerze 22806
I do tej skrzyni tylko te, żaden inny.

Kolego zaczne od tego że moja gwiazdka jest regularnie serwisowana przez serwis mercedesa i zalewany jest czerwony atf z logo mercedesa a skoro zalewa to niemicki serwis to chyba wie co robi - jeżeli dalje beda jakies watpliwosci to ja juz na to nic nie poradze a jest to już 3 gwiazda w moich rękach i jakos z żadną nie było problemów
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Re: :P

Post autor: JarekW »

zematis pisze:Kolego zaczne od tego że moja gwiazdka jest regularnie serwisowana przez serwis mercedesa i zalewany jest czerwony atf z logo mercedesa a skoro zalewa to niemicki serwis to chyba wie co robi - jeżeli dalje beda jakies watpliwosci to ja juz na to nic nie poradze a jest to już 3 gwiazda w moich rękach i jakos z żadną nie było problemów
Gdyby każdy serwisował auto w ASO wówczas forum by wyglądało pewnie tak, żę byłyby wpisy: dzisiaj byłem w ASO i naprawili mi samochód, zostawiłem auto w ASO na dwa dni ale muszę jeszcze raz pojechć bo coś mi się jeszcze nie podoba.
Wiele osób prostrze lub bardziej złożone czynności serwisowe wykonuje samemu bo - lubią to robić, nie mają zaufanego mechanika, ceny w ASO są za wysokie. Informacje na forum pozwalają prawidłowo przygotować się do pracy, uniknąć pomyłek, zaoszczędzić kasę. Dlatego uważam, że podanie niewłaściwego wręcz błednego info może komuś wyrządzić krzywdę, lub narazić na awarię.
Dobrze robisz, że serwisujesz auta w ASO bo tam zazwyczaj nie popełnią istotnych błędów. Jednak informacja o płynie do ASB jest mniej więcej taka jakby ktoś zapytał o właściwie opony do samochodu i dowiedział się że mają być takie czarne z napisami na bokach.
A tak nawiasem jaka jest cena w Niemczech za wymianę oleju w ASB ?
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Re: :P

Post autor: zematis »

JarekW pisze:
zematis pisze:Kolego zaczne od tego że moja gwiazdka jest regularnie serwisowana przez serwis mercedesa i zalewany jest czerwony atf z logo mercedesa a skoro zalewa to niemicki serwis to chyba wie co robi - jeżeli dalje beda jakies watpliwosci to ja juz na to nic nie poradze a jest to już 3 gwiazda w moich rękach i jakos z żadną nie było problemów
Gdyby każdy serwisował auto w ASO wówczas forum by wyglądało pewnie tak, żę byłyby wpisy: dzisiaj byłem w ASO i naprawili mi samochód, zostawiłem auto w ASO na dwa dni ale muszę jeszcze raz pojechć bo coś mi się jeszcze nie podoba.
Wiele osób prostrze lub bardziej złożone czynności serwisowe wykonuje samemu bo - lubią to robić, nie mają zaufanego mechanika, ceny w ASO są za wysokie. Informacje na forum pozwalają prawidłowo przygotować się do pracy, uniknąć pomyłek, zaoszczędzić kasę. Dlatego uważam, że podanie niewłaściwego wręcz błednego info może komuś wyrządzić krzywdę, lub narazić na awarię.
Dobrze robisz, że serwisujesz auta w ASO bo tam zazwyczaj nie popełnią istotnych błędów. Jednak informacja o płynie do ASB jest mniej więcej taka jakby ktoś zapytał o właściwie opony do samochodu i dowiedział się że mają być takie czarne z napisami na bokach.
A tak nawiasem jaka jest cena w Niemczech za wymianę oleju w ASB ?
A szczeze nie mam pojecia moje serwisowanie w ASO wyglada tak że mój kuzyn pracuje w serwisie MB w Dusseldorfie oraz prowadzi swój własny warsztat tak wiec gdy zbliza sie termin przeglądu znaczy sie te magiczne 15 tys km to po prostu wymienia wszystkie materialy eksploatacyjne itd. wiec płace tylko za płyny, filtry ewentualnie paski i takie tam - a roboczogodzina z tego co sie oiętuje to ok 60 euro - co prawda nikt nikomu nie udowodni ze mozna poradzic sobie w 2 h - a auto przestało 5 i trzeba zapłacic :P

[ Dodano: 2008-06-16, 01:11 ]
a apropo oleju do ASB to zapytam i jezeli bedzie miał cos na stanie to nawet wkleje zdjęcie :p
Awatar użytkownika
krzych_29
Posty: 20
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 18:53
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: krzych_29 »

Witam ,ja do 722.6xx lałem ATF SP 2042 Kroon-Oil po 24zł na allegro jest. Jest czerwony i to mnie trochę frasowało ponieważ oryginał jest złocisty. Ale specyfikacja ATF SP 2042 Kroon-Oil jest 236.10 więc niby jest ok. Automat pracuje na tym oleju ok. Chociaż cały czas mam mieszane uczucia czy nie jest lepiej dołożyć 150zł i kupić oryginał. Myślę, że oryginał to oryginał.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości