320CDI gaśnie jak się rozgrzeje

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Powolny
Posty: 7
Rejestracja: 4 lut 2011, o 10:06
Lokalizacja: Poznań

320CDI gaśnie jak się rozgrzeje

Post autor: Powolny »

Mom pytanie :mrgreen:
Nie ukrywam, że zalogowałem się na Waszym forum ponieważ od dłuższego czasu moja gwiazda niedomaga nie jestem jakimś fanatykiem MB poprostu jeżdźę nim na codzień choć ostatnio tylko od mechanika do mechanika - odwiedziła już 5ciu mechaników i każdy rozkłada ręce, stąd pomysł zapytać na forum specjalistów :)

Problem zaczął pojawiać się sporadycznie (raz w tygodniu) latem przy pełnym obciążeniu silnik gasł i zapalała się kontrolka EPC wisit workschop czy jakoś tak...
I stopniowo się pogarszało aż do teraz gdy auto rano jedzie jakieś 15km potem gaśnie, ma problem z odpaleniem, jak już odpali za 5tym razem to po 300metrach znowu zgaśnie i tak w kółko.
Najlepiej odczekać 10-15minut i wtedy można jechać znowu około 5 kilometrów... MASAKRA.
Generalnie wniosek jest taki, że gaśnie jak się dobrze nagrzeje (jazda normalna bez szaleństw, gaśnie jak mu się chce jak stoi na światłach albo przy przyśpieszaniu)

Czujniki na listwie wymienione.
Wtryski, pompa sprawdzone, podniemiane, sprawne.
turbina po regeneracji,
na konputerze wyskakuje tylko błąd EGR ale to chyba nie powoduje gaśnięcia?

Ogólnie auto ma 330tkm ale nie jest to jakiś wynalazek ani ulep. Mamy go w firmie od nowości! Jestem 3cim użytkownikiem i znam historię auta od "urodzenia".

Proszę może ktoś ma jakiś pomysł

Pozdrawiam
MB 320CDI W210 197km
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

takie gaśnięcie może powodować czujnik wału korbowego lub wałka rozrządu.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
marcin900

Post autor: marcin900 »

Czujnik położenia wału, w benzyniakach nowszej generacji to norma i standard, w starszych modelach auto nie gaśnie tylko trzęsie sie silnik i nierówno pracuje. Komputer rzadko kiedy to wyłapie. Takie objawy likwidowalem w prawie wszystkich swoich MB a troche ich miałem, począwszy od 115,123,124, W210, W220 a teraz powrót do W210 3000TD.

P.s w 115 i 124 dosłownie nic nie robiłem oprocz bierzących wimian oleje, filtry, paski. Jedyny powód zakupu innego modelu to chęć posiadania nowszego modelu ale szybko mi przeszło jak przekonałem sie na własnej skórze co to za buble. A W220 to najgorszy niewypał w historii MB(potiwerdzają specjalisci z ASO w Niemczech).
Pozdrawiam!:)

fabek: na przyszłość pisz na temat.
Ostatnio zmieniony 5 lut 2011, o 14:09 przez marcin900, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Jeden z moich przypadków był podobny do twoiego ,skończyło sie na wymianie czujnika wałka ,błedów brak.Po wymianie na nowy spokój. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Powolny
Posty: 7
Rejestracja: 4 lut 2011, o 10:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Powolny »

No to oby to było to, czujnik już zamowilem :) jutro podjade wymienić orientujecie się czy jest do niego dobre dojście?

Co do starych modeli to się zgadzam miałem kiedyś 124 400E auto idealne :)

Aha i jeszcze jedno pytanko: podzas tej całej przeprawy po mechanikach zaczął tracić moc, raz jedzie tak jak powinien a raz jak by miał 100 koni zmienia mu się w trakcie jazdy zgaszenie nie pomaga poprostu czasem na chwile przestaje dobrze jechać i po chwili mu wraca moc ale moze to tez związane z tym czujnikiem?
MB 320CDI W210 197km
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

To co juz opisałeś to nie czujnik.Grubsza diagnoza sie szykuje, albo egr tak jak pisałeś wcześniej ,mogą byc zaworki sterujące egr-em lub turbiną albo przepływka.Zgaduj zgadula nam nie pomoże. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Powolny
Posty: 7
Rejestracja: 4 lut 2011, o 10:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Powolny »

Pięknie tego się obawialem... A moze zapytam inaczej czy zna ktoś dobrego specjalistę od mercedesow w Poznaniu?
MB 320CDI W210 197km
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Jeżeli gaśnie po 5km. 320CDI, to nie ma żadnej temperatury.Szklana kula mówi mi o czujnikach obrotów i "niekontakcie" na jednym z wtrysków lub uszkodzonej cewce jednego z wtrysków lub o prozaicznym uszkodzeniu słynnego "przekaźnika z bezpiecznikami" w kasecie modułów pod maską po stronie pasażera.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Powolny
Posty: 7
Rejestracja: 4 lut 2011, o 10:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Powolny »

No nie 5 km przejedzie jak trochę ostygnie np 30 minut od pierwszego zgasniecia. A jak jest zupełnie zimny to potrafi przejechać ok 15 km. Generalnie gaśniecie zawsze ma związek z tym ze jest dogrzany i już jest problem z odpaleniem chyba ze ostygnie.
Choć czasem lubi tez zgasnac od trzasniecia dzwiami pasazera ale wtedy odpala bez problemu za pierwszym razem...

Wtryski były podmieniane od innego sprawnego auta i nic to nie zmieniło.
Czujniki walka rozrzadu i korbowego wymienię jutro - i zobaczymy mam nadzieje ze to pomoże.
Pozostanie jeszcze kwestia utraty mocy ale z tym nazie da się żyć. Natomiast przez gasniecie silnika można życie stracić dosłownie :)
MB 320CDI W210 197km
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Choć czasem lubi tez zgasnac od trzasniecia dzwiami pasazera ale wtedy odpala bez problemu za pierwszym razem...
A może to słynna szyna CAN tak psoci.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

No właśnie zastanawia mnie to co napisał że jednak coś nie styka nie łączy ,może zimny lut ,albo wiązka uszkodzona przetarta.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Powolny
Posty: 7
Rejestracja: 4 lut 2011, o 10:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Powolny »

Tak zdarza się sporadycznie ze zgasnie przy trzasnieciu, jadnak gaśniecie jak się dogrzeje jest regolą od której nie ma odstępstwa musi zgasnac i zawsze się tak dzieje...
Różnica jest taka ze jak się nagrzeje i zgasnie to z odpaleniem są duże problemy - konkretnie nie zapala się kontrolka ze sprężynką a silnik kręci i kręci bez efektu.
Przy zgasnieciu od trzasniecia zawsze odpala bez problemu :)
Co ma elektronika do rozgrzewania?

Czujniki wymienię we wtorek bo dziś nie dałem rady. Dam znać czy pomogło czy nie.
MB 320CDI W210 197km
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

A ma.To jest właśnie tzw zimny lut.Nie temp silnika może stanowić problem,ale temp. łącza gdzieś w elektronice.Gdzieś w sterownikach jakiś trzeba szukać.Dobrze by było,gdybyś znalazł jakiś ogarnięty warsztat.Tam doprowadził do objawów i wtedy szukać.To znacznie uprości sprawę.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

Dobry elektronik i sobie poradzi , jak nic (tak mysle moze sie mylac) problem gdzies na kabelkach, łaczach.
A jest w MB czujnik ...jak sie to zwie ??? wstrzasowy ?
Ostatnio zmieniony 5 lut 2011, o 18:13 przez bartpol1, łącznie zmieniany 1 raz.
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Coraz wiecej danych i coraz bliżej .Szukaj problemu.Noc podsunoł ci już jeden pomysł.Przy uszkodzonych czujnikach spirala sie zapala.Obadaj dobrze w czarnej skrzynce po prawej stronie pod maska sterowniki i ich połączenia ,luty. :->
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości