Strona 1 z 7

automatyczna skrzynia biegow

: 29 mar 2008, o 15:54
autor: KALIMERA
w tym tygodniu zablokowala mi sie automatyczna skrzynia biegow trzy razy,czyli automat nie przezucal biegow samochod jechal na jednym biegu ani nie mozna bylo ich przelonczyc samemu tiptronikiem.Po zatrzymaniu auta zgaszeniu i odpaleniu silnika automat zaczynal pracowac normalnie bez zadnego problemu.Jest to E-270CDi z 2002r. Co ztym zrobic ??? Prosze o wasze rady!!!

: 29 mar 2008, o 16:25
autor: luki79
odczytaj pamięć błędów sterownika automatycznej skrzyni.

: 29 mar 2008, o 23:14
autor: e320cdi
Mój też tak czasem ma to AWARYJNY TRYB PRACY SKRZYNI ! Zgaś go odczekaj kapkę przeżuć na P i odpal i będzie wszystko git czasem ten typ tak ma :)

: 30 mar 2008, o 09:37
autor: luki79
tryb awaryjny nie załącza się ot tak po prostu, bo ten typ tak ma. Coś powoduje jego załączenie i chyba warto by było to sprawdzić.

: 30 mar 2008, o 15:42
autor: jędrek
Mam podobny problem.
Podczas jazdy zapalaja sie lampki od :"ABS" , hamulca ręcznego i ETS
skrzynia nie zmienia biegów moge tylko jechac na D i R
w pozycji N auto nie wchodzi wogule na obrty.

Prosze o pomoc w zlokalizowaniu usterki

MOJE AUTO TO : MB w 210 automatyczna skrzynia biegów(5) 1997r

: 30 mar 2008, o 19:16
autor: mark
Sprawdż napięcie ładowania akumulatora . W przypadku usterki alternatora i spadku napięcia w instalacji moduły ABS , ETS i inne zaczynają się wyłączać ( świecące lampki tych systemów oznaczają ich wyłączenie , usterkę ) . Przy zbyt niskim napięciu komputery ,,świrują,, . Sprawdż także w skrzynce z komputerami (komora silnika po stronie pasażera) pierwszy moduł , są na nim widoczne bezpieczniki , wyjmij go z plastikowej obudowy i sprawdż ścieżki drukowane na płytce czy nie ma przerwy lub śladu przegrzania . Poniżej załączam Ci rysunek z skrzynką komputerów , moduł o którym piszę ma nr. 56 i zaznaczyłem go zieloną strzałką . Co do pozycji lewarka ,,N,, , to działa wtedy blokada obrotów silnika i maksymalnie wkręcisz silnik o ile pamiętam do 3- 3,5 tys. obrotów .

Pzdr.

: 30 mar 2008, o 21:01
autor: KALIMERA
Najgorsze jest to ze zaczelo sie to wszystko dziac po wymianie akumulatora,ma on trzy miesiace a juz cztery razy go ladowalem. W samochodzie ladowanie mam idealne,nigdzie nie traci pradu,nawet bylem reklamowac akumulator facet w hurtowni tez sprawdzil wszystko, wszystko bylo ok. ale i akumulator zdazyl sie naladowac niedziwne skoro przejechale 100km co mu powiedzialem bylo to we wtorek i od tej pory mam problem z moim automatem dzis tez mi sie przyblokowal.

: 30 mar 2008, o 21:24
autor: ertee
sprawdź po VIN'ie czy nie powinieneś mieć tzw. "akumulatora o zwiększonej pojemności" niestety nie wiem jakie powinien mieć parametry ale być może w tym tkwi problem.

Poza tym skrzynia może wchodzić w tryb awaryjny z powodu starego oleju, który stracił swoje właściwości (informacja z ASO), niestety skutkiem jazdy na zużytym oleju jest w toku dalszego użytkowania uszkodzenie hydrauliki w skrzyni a w następstwie elektroniki co ogólnie prowadzi do katastrofy i wydatku rzędu 2-4 tys. zł.

: 30 mar 2008, o 22:59
autor: mark
KALIMERA pisze:Najgorsze jest to ze zaczelo sie to wszystko dziac po wymianie akumulatora
Najlepiej zrób tak jak wcześniej pisał luki79 , tzn podjedż i podłącz samochód pod komputer , może wyskoczą błędy które złapał sterownik skrzyni . Po odczytaniu ich i wykasowaniu okaże się , czy przyczyną była wymiana akumulatora , czy też zapiszą się nowe błędy :-( . Niestety producenci samochodów przeładowując je elektroniką uzależniają nas od serwisów , które za każde podpięcie pod kompa ściągają kasę z klientów :evil: . Przy okazji pytanie standardowe i oklepane , czy sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni biegów :?:

Pzdr.

: 30 mar 2008, o 23:07
autor: KALIMERA
AKUMULATOR MAM 12V 100Ah olej i filtr wymieniany 20.11.06 mam na nim przejechane okolo 40 000km

[ Dodano: 2008-04-13, 19:02 ]
po podlaczeniu do komputera wyskoczyl blad czujnika obrotow,jak sie nie myle RPM sensor n3 Y3/6L1 n2 Y36/L2,i blad biegu drugiego.Moze ktos wie jaki jest koszt naprawy tego. Bo po skasowaniu bledow znow mialem ten sam problem

[ Dodano: 2008-04-18, 16:42 ]
dzis znow wyskoczyly mi bledy P2200-czujnik predkosci w skrzyni jednego z elementow bieg drugi P220A-czujnik predkosci obrotowej skrzyni P2502-wlozony bieg nieprawidlowy,czymoze ktos wieco mam wymienic zeby to zlikwidowac,bo poskasowaniu tych bledow pojawily sie one drugi raz??? Czy przyczyna jest zle dzialajaca plyta elektryczna?Czy trzeba ja wymienic? Skrzynia 722.6 ile kosztuje taka plyta i wymiana. PROSZE O WASZE RADY...

: 6 maja 2008, o 01:14
autor: pitbolek
witam mam problem z 320 cdi 00r jechalem zapalily mi sie kontrolki abs +bas i po zgaszeniu silnika nie moge go ponownie odpalic i nie moge zmienic polozenia lewarka z P na nic innego :((

: 8 maja 2008, o 14:58
autor: PIOTRUŚ
ja mam aku 95A

: 8 maja 2008, o 16:00
autor: drv
PIOTRUŚ pisze:ja mam aku 760 ah wiec 100 troche przymała jest :-P ale ja sie nie rozumiem na tym :roll:
Chyba 760A rozruchu, a nie Ah

: 15 maja 2008, o 16:29
autor: ytelak
Witam,
mialem podobny problem automat nie przerzucał a okular mulił po wymianie przepływomierza powietrza koszt 1038 PLN problemy zniknęły okular znowu odżył :lol:

: 16 maja 2008, o 16:59
autor: prezes28
Witam. czy ktos mi moze powiedziec co to sa czujniki polozenia walu(autko czasem drga) i slychac tykanie przy ukladzie hamulcowym w komorze silnika. dieki ;-)