automatyczna skrzynia biegow
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
problem z przełaczaniem biegów w automacie
Panowie - ponawiam pytanko-czy ktoś może mi pomóc zdiagnozowac problem? Autko do dzis jeździ niestety w taki sam sposób - ma to swoje zalety bo przy tak delikatnym traktowaniu gazu jest super ekonoimiczne:)) ale na dłuższą metę coś z tym musze zrobić..
"Witam, mam podobny problem jak w temacie na początku postu.. problem z przełaczaniem biegów. Objawia się to w taki sposób że przy gwałtownym dociśnięciu gazu wykonujęc np manewr wyprzedzania lub po prostu aby przyspieszyć w czasie jazdy skrzynia redukuje bieg do wymaganego po czym pozniej nie przerzuca biegów na wyższy.. zatrzymanie pojazdu, zgaszenie i powtórny rozruch załatwia problem ale po kolejnym tego typu manewrze sytuacja się powtarza.. Gdy jeżdzisz sprzętem bez żadnych "przegazówek" zmienia biegi normalnie. wyczuwalna jest "dziura" pomiedzy 1 a2 biegiem i brak jej że tak powiem mocy lub tak powiem "ostrości" przy przyspieszeniu (nie znam skrzyni w mercedesie ale w porównaniu do niej chrysler to żyleta..).. z reguły przy redukcji zostaje na 3. w jednym warsztacie gość powiedział że do wymiany tarczki - skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.. w drugim warsztacie po podłączeniu do komputera powtarzał się bład lewarka ale nie twierdzi że to będzie powód. Olej wymieniony, na nowym aku działo się to samo.. przebieg autka 260tys. Czy ktoś potrafi mi pomóc zdiagnozować ten problem? Czy warto w takim układzie sił zmienić tarczki. Może ktoś orientuje sie jaki to koszt?
Pozdrawiam
Bogdan"
_________________
W210 1998r 2,9TD Combi automat
"Witam, mam podobny problem jak w temacie na początku postu.. problem z przełaczaniem biegów. Objawia się to w taki sposób że przy gwałtownym dociśnięciu gazu wykonujęc np manewr wyprzedzania lub po prostu aby przyspieszyć w czasie jazdy skrzynia redukuje bieg do wymaganego po czym pozniej nie przerzuca biegów na wyższy.. zatrzymanie pojazdu, zgaszenie i powtórny rozruch załatwia problem ale po kolejnym tego typu manewrze sytuacja się powtarza.. Gdy jeżdzisz sprzętem bez żadnych "przegazówek" zmienia biegi normalnie. wyczuwalna jest "dziura" pomiedzy 1 a2 biegiem i brak jej że tak powiem mocy lub tak powiem "ostrości" przy przyspieszeniu (nie znam skrzyni w mercedesie ale w porównaniu do niej chrysler to żyleta..).. z reguły przy redukcji zostaje na 3. w jednym warsztacie gość powiedział że do wymiany tarczki - skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.. w drugim warsztacie po podłączeniu do komputera powtarzał się bład lewarka ale nie twierdzi że to będzie powód. Olej wymieniony, na nowym aku działo się to samo.. przebieg autka 260tys. Czy ktoś potrafi mi pomóc zdiagnozować ten problem? Czy warto w takim układzie sił zmienić tarczki. Może ktoś orientuje sie jaki to koszt?
Pozdrawiam
Bogdan"
_________________
W210 1998r 2,9TD Combi automat
W210 1998r 2,9TD Combi automat
z tego co wiem to przy wywalonych tarczkach auto sie ślizaga zanim zmieni bieg - zaczxął bym od walki z tym błędem - odłącz aku na 30 min ( skrzynia straci mapy ) zobacz co jet po podłączeniu aku i przygazówkach bo jezeli bedzie chodzic to nie sa to tarczki
swoją drogą gdyby tarczki były wywalone to nie przezucał by biegów bez wzgledu na to czy jedziesz spokojnie czy go gnieciesz
swoją drogą gdyby tarczki były wywalone to nie przezucał by biegów bez wzgledu na to czy jedziesz spokojnie czy go gnieciesz
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
-
- VIP
- Posty: 17
- Rejestracja: 4 gru 2008, o 00:54
- Lokalizacja: Pruszków
Witam,
w moim 320 CDI 2001,też miałem problem z wchodzeniem ASB w tryb awaryjny po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu było ok z tym że zdarzało sie to coraz częściej,w pewnym momencie włączenie i wyłączenie nic nie pomogło cały czas był w trybie awaryjnym i nie zmieniał biegów.Skończyło sie to remontem skrzynie biegów ,miało to miejsce przy przebiegu 265kk .Od prawie roku zero problemów.Reasumująć wchodzenie skrzyni biegów w tryb awaryjny nie jest przypadkowe,i trzeba sie kiedys liczyć z naprawą !
w moim 320 CDI 2001,też miałem problem z wchodzeniem ASB w tryb awaryjny po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu było ok z tym że zdarzało sie to coraz częściej,w pewnym momencie włączenie i wyłączenie nic nie pomogło cały czas był w trybie awaryjnym i nie zmieniał biegów.Skończyło sie to remontem skrzynie biegów ,miało to miejsce przy przebiegu 265kk .Od prawie roku zero problemów.Reasumująć wchodzenie skrzyni biegów w tryb awaryjny nie jest przypadkowe,i trzeba sie kiedys liczyć z naprawą !
nie przesadzaj...nie wiadomo jak skrzynia byla trakotowana...320CDI z 2001 to juz chyba 224KM i duuuuzzzzzyyyyy moment jak za kierowce mial rajdowca ktory przy okazji nie wiedzial co to przeglady i dbanie o auto to miala prawo sie posypac...choc fakt jest ze skrzynie 722.6 to nia sa tak twarde jak 722.4 ;-)fabek pisze:czyli ledwie 7-letni mercedes i skrzynia do remontu dla mnie to porazka calego koncernu. co jak co, ale automaty mercedesa szalu nie robia.
klosiak przestan bajki opowiadac i nie usprawiedliwiaj Mercedesa :-P automatami jezdzilem juz roznymi i juz lepiej chodzil w 20-stoletnim golfie 2, nic nie szarpalo, zadnych kosztow dodatkowych nie bylo, a w dupe dostawal. nie wspomne o automatach w BMW i skrzynkach DSG w Audi, bo sa genialne. jak dla mnie nowsze automaty Mercedesa sa slabiutkie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Hm...ja tam nic nie usprawiedliwiam...chodzi o to ze co forum to mozne wyczytac rozne bajki o automatach...ze w MB sa niezniszczalne...ze w BMW sa niezniszczalne...i tak dalej...albo na odwrot...zalezy czy komus sie popsuje czy nie A porownanie nie mam bo to moj pierwszy automat...a skoro Ty masz i wyrobiles sobie taka opinie no to najwyrazniej w swietle Twoich doswiadczen ABS od MB sa do pupy
No może nie do końca asb jest do ..... Wrażliwym elementem współpracującym z asb jest chłodnica oleju mieszcząca się w chłodnicy cieczy chłodzącej. Nieszczelność chłodnicy oleju powoduje przedostanie się do asb płynu chłodzącego, a nawet niewielka (niezauważony ubytek) ilość uszkadza konwerter i jest pooo mszy :arrow: Jest test na obecność glikolu w oleju.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Komputer pokaże ewidentne błędy elektryczne.Poda wartości przełączeń i praktycznie naprowadzi na ślad większych uszkodzeń mechanicznych.Test komputerowy w czasie jazdy
(nie zawsze możliwy) daje już odpowiedź praktycznie na 90-99% usterek.Niestety do takiego
testu potrzebny jest spory kawałek pustej w miarę równej drogi lub hamownia.
Wracając do jakości skrzyń.Uczyłem się w fabryce ich montażu, naprawy potem kilka lat je
naprawiałem.Winę za ich awaryjność ponoszą w większości przypadków klienci, wiek, przebieg
i obsługa warsztatowa.Na szarym końcu jakość wykonania.Widziałem jak gość automatem
wyciągał z lasu bale.Widziałem automaty "rozpalające" busy.Widziałem jak BMW automat liną
przewracał w czasie rozbiórki ściany domu.
Mam 2 automat chodzi idealnie.
(nie zawsze możliwy) daje już odpowiedź praktycznie na 90-99% usterek.Niestety do takiego
testu potrzebny jest spory kawałek pustej w miarę równej drogi lub hamownia.
Wracając do jakości skrzyń.Uczyłem się w fabryce ich montażu, naprawy potem kilka lat je
naprawiałem.Winę za ich awaryjność ponoszą w większości przypadków klienci, wiek, przebieg
i obsługa warsztatowa.Na szarym końcu jakość wykonania.Widziałem jak gość automatem
wyciągał z lasu bale.Widziałem automaty "rozpalające" busy.Widziałem jak BMW automat liną
przewracał w czasie rozbiórki ściany domu.
Mam 2 automat chodzi idealnie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości