automatyczna skrzynia biegow

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

prezes28 pisze:Witam. czy ktos mi moze powiedziec co to sa czujniki polozenia walu(autko czasem drga) i slychac tykanie przy ukladzie hamulcowym w komorze silnika. dieki ;-)
Czujnik położenia wału służy do określenia , jak sama nazwa wskazuje położenia wału oraz prędkości z jaką się obraca , dane te przekazuje do sterownika silnika .Czujnik składa się z rdzenia z magnesem i nawiniętej wokół niego cewki , odczytuje impulsy z metalowej zębatej tarczy zamontowanej najczęściej wewnątrz obudowy sprzęgła ( skrzynia manualna) lub konwertera ( skrzynia automat ) . Na tej obudowie najczęściej znajdziemy zamontowany czujnik . 8-) Niżej są przykładowe fotki czujników położenia wału ( inna nazwa to przetwornik magnetyczny).

Ps . Nie wiem , co mógłby mieć wspólnego czujnik położenia wału z odgłosami tykania przy układzie hamulcowym :shock: , może masz uszkodzoną poduszkę pod łapą silnika i stąd drgania i odgłosy ( podaj w swoim podpisie jaki samochód posiadasz , bo trudno cokolwiek doradzić )

FILMIK pokazujący zasadę działania czujnika.

Pzdr.
Załączniki
Czujnik  położenia  wału -2.JPG
Czujnik położenia wału -2.JPG (9.04 KiB) Przejrzano 11562 razy
Czujnik  położenia  wału  -1.JPG
Czujnik położenia wału -1.JPG (7.36 KiB) Przejrzano 11562 razy
Ostatnio zmieniony 27 lip 2008, o 14:20 przez mark, łącznie zmieniany 2 razy.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
prezes28
Posty: 11
Rejestracja: 7 maja 2008, o 16:15
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: prezes28 »

Witam. Dzieki MARK za informacje, mam W210 E240 z 1998 roku -automat i autko czasami sie trzesie przy 50-70 km/h(podstawowe sprawy jak opony sprawdzilem). co moze byc powodem tych drgan.
a jesli chodzi o tykanie pod masko to tak tylko wtracilem, ale jesli ktos wie co to jest to bede wdzieczny(ABS dziala , tylko te nieznosne tykanie)
Pozdr.
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

prezes28 pisze: W210 E240 z 1998 roku -automat i autko czasami sie trzesie przy 50-70 km/h(podstawowe sprawy jak opony sprawdzilem). co moze byc powodem tych drgań

Jeśli wykluczyłeś jako przyczynę drgań opony i wyważenie kół , to sprawdż poduszki pod silnikiem oraz skrzynką biegów , następnie przejrzyj stan przegubów gumowych na wale napędowym: 1 na wyjściu ze skrzynki biegów i 2 na wejściu tylnej przekładni (dyfra) , oraz stan umocowania łożyska środkowego wału ( wał napędowy jest w połowie długości przykręcony do karoseri ) . Sprawdż czy w którymś miejscu nie występują luzy , przeguby gumowe obejrzyj miejsca mocowania śrub czy otwory nie są wyrobione owalnie . Jeżeli przy próbie obrócenia wału ręką jest nieznaczny luz , to się tym nie przejmuj mogą być one na wieloklinach i w samochodach z większym przebiegiem to norma 8-) . Jeszcze jednym powodem który w tej chwili przychodzi mi na myśl , to stan mocowania gum wieszaków układu wydechowego ( układ wydechowy może wpadać w rezonans ) śmieszne , ale możliwe :mrgreen:

Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
cezar
Posty: 4
Rejestracja: 7 maja 2008, o 23:21
Lokalizacja: warszawa

problem ze skrzynia automatyczna

Post autor: cezar »

koledzy kupilem mesia W210 300 diesel 98 r przejechalem 400 km i zaczela szwankowac mi skrzynia, ciagnela na jednym biegu jak sie zatrzymalem na swiatlach juz nie ruszylem zaden bieg mi nie wszedl ani D ani R jak zgasilem samochod moglem ruszyc ale nie przezucal mi biegow jechalem na jednym biegu , z cofaniem podabnie wpierw musialem zgasic samochod ,moze ktos mial podobny problem na desce rozdzielczej nic mi nie wyskoczylo potrzebuje pomocy
cezar
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

A olej w tej skrzyni to w ogole jest ;)?
E 220 CDI '01 Elegance
cezar
Posty: 4
Rejestracja: 7 maja 2008, o 23:21
Lokalizacja: warszawa

Post autor: cezar »

czy mozna jakos sprawdzic poziom oleju w skrzyni biegow ?
cezar
Czarny69
Posty: 14
Rejestracja: 6 lut 2009, o 12:57
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: Czarny69 »

problem z przełaczaniem biegów w automacie Panowie - ponawiam pytanko-czy ktoś może mi pomóc zdiagnozowac problem? Autko do dzis jeździ niestety w taki sam sposób - ma to swoje zalety bo przy tak delikatnym traktowaniu gazu jest super ekonoimiczne:)) ale na dłuższą metę coś z tym musze zrobić..
"Witam, mam podobny problem jak w temacie na początku postu.. problem z przełaczaniem biegów. Objawia się to w taki sposób że przy gwałtownym dociśnięciu gazu wykonujęc np manewr wyprzedzania lub po prostu aby przyspieszyć w czasie jazdy skrzynia redukuje bieg do wymaganego po czym pozniej nie przerzuca biegów na wyższy.. zatrzymanie pojazdu, zgaszenie i powtórny rozruch załatwia problem ale po kolejnym tego typu manewrze sytuacja się powtarza.. Gdy jeżdzisz sprzętem bez żadnych "przegazówek" zmienia biegi normalnie. wyczuwalna jest "dziura" pomiedzy 1 a2 biegiem i brak jej że tak powiem mocy lub tak powiem "ostrości" przy przyspieszeniu.. z reguły przyredukcji zostaje na 3. w jednym warsztacie gość powiedział że do wymiany tarczki - skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.. w drugim warsztacie po podłączeniu do komputera powtarza się bład lewarka ale nie twierdzi że to będzie powód. Olej wymieniony, na nowym aku działo się to samo.. przebieg autka 260tys. Czy ktoś potrafi mi pomóc zdiagnozować ten problem?
Pozdrawiam
Bogdan"
Ostatnio zmieniony 9 mar 2009, o 11:31 przez Czarny69, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 1998r 2,9TD Combi automat
miedziu
Posty: 33
Rejestracja: 7 lut 2009, o 17:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: miedziu »

witam.dzis tez mi tak skrzynia zaczela robic.gdy ruszalem na wolnych obrotach bylo spoko ale jak dodalem gazu to nie chciala przelaczac na wyzsze biegi i w dodatku tak dziwnie wyla.juz wczesniej mialem taki przypadek. 4 miechy temu wymienilem olej i do tej pory bylo spoko.tiptronic tez nie dzialal.dowiedzialem sie ze moga to byc tarczki.czy ktos juz wymienial tarczki?i jaki moze byc koszt takiej naprawy?z gory dzieki i pozdro:)!
e220cdi kombi 00' avantgarde
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

cezar pisze:czy mozna jakos sprawdzic poziom oleju w skrzyni biegow ?

no można
jeste jeden mankament fabryka nie wyposażyła okularów w bagnet i trzeba sobie takowy albo kupic koszt ok 120 zł albo pojechac do aso i tamsprawdzą
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

zematis pisze:jeste jeden mankament fabryka nie wyposażyła okularów w bagnet i trzeba sobie takowy albo kupic koszt ok 120 zł albo pojechac do aso i tamsprawdzą
...albo poczytac forum i znalezc informacje jak sobie samemu zrobic bagnet do skrzynki 722.6 ;-)
jakub bydgoszcz
Posty: 1
Rejestracja: 8 lut 2009, o 11:43
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: jakub bydgoszcz »

witam

mam podobny problem jak kolega Cezar
czyli jedynka i wsteczny ktory dziala tylko po zgaszeniu brak wyswietlenia (puste pole)
problem pojawil sie z nienacka i niestety nie moge go usunac
mechanik podpiol pod kompa i stwierdzi ze za niskie napiecie na zaworze i to wszystko

zresetowal i wgral nowy program do kompa wszystko bylo ok pezez 100km

za drugim razem stwierdzil ze trzeba wymienic plytke przy lewarku zmiany biegow
oczywiscie poszukuje takowej ale zanim kupie chce sie upewnic czy to jest to na 100%

czy ktos z was mial taki problem ???
motor 2.2cdi skrzynka z tiptronikiem
Marek3003
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Przepraszam ale czy nadal mówimy o zablokowaniu się skrzyni w lutym 2008 roku?
Pozdrawiam.E 430.
przygoda
Posty: 4
Rejestracja: 22 lut 2009, o 19:54
Lokalizacja: szczecin

nie przeskakuje

Post autor: przygoda »

wczoraj odebralem po przegladzie w mercedesie swojego w210 3.2. powiedzieli mi ze musze wymienic sprzeglo walu od strony ASB bo jest popekane. mysle ze to wlasnie z tego powodu dzieje sie tak jak niektorym z was ze przy silnym wcisnieciu gazu obroty rosna do 4000 i dopiero wskakuje nastepny bieg. przy delikatnym przyspieszaniu biegi wskakuja bez problemu. czy ktos z was mysli ze ze powod takiego stanu rzeczy moze byc inny niz to sprzeglo ?
Przygoda
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Powód jest na pewno inny.Niektórzy właśnie przegub metalowo-gumowy na wale mylnie nazywają sprzęgłem.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
przygoda
Posty: 4
Rejestracja: 22 lut 2009, o 19:54
Lokalizacja: szczecin

Post autor: przygoda »

to sprzeglo z pewnoscia do wymiany i tak je nazwali w serwisie mercedesa.moze ktos przypuszcza co moze byc powodem ?
Przygoda
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości