Bardzo ciężkie zapalanie E 270 cdi

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
ratoj
Posty: 53
Rejestracja: 2 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Nowogard

Bardzo ciężkie zapalanie E 270 cdi

Post autor: ratoj »

Witam wszystkich.
Mam problemy z odpaleniem swojej gwiazdki, w tą piękną zimę przy tych mrozach jest masakra i zaczyna mnie to denerwować.Wygląda to tak mianowicie że po nocnym staniu pod chmurką kręcę i kręcę rozrusznikiem jak szalony i nic zaznaczę jeszcze że jakieś 40 min przed odpaleniem odpalam webasto.Rozrusznik kręci jak oszalały zero odzewu, i tak 4-6 razy i cyk zapala mi się na kompie BAS-ESP wisit workshop,ABS-wisit workshop po kolejnych próbach kręcenia zaczyna klekotać ale już z tymi błędami, bez wspomagania hamowania,ESP,ABS.Dziś doprowadził mnie do szewskiej pasji.Odpalił w (miarę) szybko po rozgrzaniu gdzieś około 60 stopni przejechałem jakieś 3 km zgasiłem i po 5 minutach chciałem odpalić zaprotestował.Kręciłem go z 10x odpalił przyjechałem pod dom i postawiłem, nie mam siły już do niego ręce mi opadają.Pomóżcie panowie doradźcie :-(
zaznaczam że filtr paliwa zmieniałem przed świętami.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2010, o 20:09 przez ratoj, łącznie zmieniany 1 raz.
E 270 Avandgarde
WDB2100161B027754
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

Na jaki zmieniłes ?
I skoro masz webasto i je odpalasz to zima i temperatura zwenetrzna ma sie ni jak do problemu , bowiem silnik w momencie krecenia rozrusznikiem masz juz ciepły !
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
ratoj
Posty: 53
Rejestracja: 2 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: ratoj »

bartpol1 pisze:Na jaki zmieniłes ?
filtr bosch i wiem że z webasto odpalenie powinno być bardzo łatwe niemal jak latem...ale cóż nie wiem o co chodzi już.
E 270 Avandgarde
WDB2100161B027754
Awatar użytkownika
koper299
Posty: 70
Rejestracja: 11 sie 2009, o 07:42
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: koper299 »

witaj kolego
ja miałem tak samo długo bardzo kręcił jak szalony zanim zapalił
okazało sie że łapał mi powietrze ,oringi w przewodach paliwowych puszczały,własnie dziś wymieniłem koszty około 50 zł i pali jak nowy
Mirek RZESZÓW E320 cdi 2001 r sprzedany
WDB2100261b341166
Kawasaki EN 500 sprzedany
vcx
Posty: 92
Rejestracja: 28 mar 2010, o 16:31
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: vcx »

coś się u Ciebie dzieje... mi przy -18 pali na dotyk bez webasto tylko świeczki muszę dobrze podgrzać ;-)

Pozdrawiam... Piotrek...
Awatar użytkownika
ratoj
Posty: 53
Rejestracja: 2 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: ratoj »

[ Dodano: 2010-12-29, 20:24 ]
koper299 pisze:witaj kolego
ja miałem tak samo długo bardzo kręcił jak szalony zanim zapalił
okazało sie że łapał mi powietrze ,oringi w przewodach paliwowych puszczały,własnie dziś wymieniłem koszty około 50 zł i pali jak nowy
hmm już jakiś trop..a miałeś kolego takie same objawy?
i pytanko gdzie te oringi w tych przewodach są, bo nie bardzo kojarzę wolę siuę zapytać niż grać mądrale że się znam.
E 270 Avandgarde
WDB2100161B027754
Awatar użytkownika
koper299
Posty: 70
Rejestracja: 11 sie 2009, o 07:42
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: koper299 »

cdi nie bedzie palił jak zwykły td bo musi nabic ciśnienie na listwie cr ,ale jak układ szczelny i świece ok to pali bardzo szybko -dosłownie po 2 obrotach
świece najlepiej sprawdzić elektrycznie albo zobacz czy jak zimny nie szarpie silinikiem -to jeden głównych objawów spalonej świecy

[ Dodano: 2010-12-29, 20:30 ]
przewody paliwa w naszych oczkach są na złączkach i często one są nieszczelne o kilku latach
sprawdz połłaczenia są one na oringach i jak co to wymień ,najlepiej kupo oryginalne nie sa drogie a bedziesz miał spokuj
ja miałem tak że rozrusznik krecił jak wsciekły a auto ciężko paliło i rano i jak ciepły
a jeszcze do tego auto stoi w ciepłym garazu i efekt był taki sam
dziś po wymianie oringów i uszczelnieniu przewodów paliwowych jest idealnie
pali jaki igła

[ Dodano: 2010-12-29, 20:32 ]
sorki za pisownie i błedy ale piszę z malego laptopa
Mirek RZESZÓW E320 cdi 2001 r sprzedany
WDB2100261b341166
Kawasaki EN 500 sprzedany
Awatar użytkownika
ratoj
Posty: 53
Rejestracja: 2 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: ratoj »

nie ma problemu z pisownią ważna treść :)
jutro jadę do mechanika, w ciepłym warsztacie będzie łatwiej coś pogrzebać.Oby to tylko te uszczelniacze bo inaczej to wpadnę w szał...
a co do tych komunikatów ABS,BAS,ESP jakieś wnioski?
E 270 Avandgarde
WDB2100161B027754
Awatar użytkownika
koper299
Posty: 70
Rejestracja: 11 sie 2009, o 07:42
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: koper299 »

jak chodzi o komunikaty to mysle że kręcąc długo wyładowałeś akumulator i to spowodowało że załapał ci błędy

[ Dodano: 2010-12-29, 20:42 ]
podjedz do speca od mesków odrazu bedzie wiedział co jest
na forum masz mnóstwo tematów o zapowietrzaniu się układu paliwowego

[ Dodano: 2010-12-29, 20:44 ]
jak pojedziesz do jakiegoś co nie bardzo zna specyfikę meska to bedzie sie doktoryzował i powymienia ci czasem niepotrzebnie kupę rzeczy ,ja juz też tak kiedyś miałem a okazalo sie że sprawa była prozaiczna
Mirek RZESZÓW E320 cdi 2001 r sprzedany
WDB2100261b341166
Kawasaki EN 500 sprzedany
PIOTRMAJA
Posty: 140
Rejestracja: 30 sie 2009, o 21:46
Lokalizacja: Gorzów wlkp FG

Post autor: PIOTRMAJA »

Mam to samo , powodem okazała się nieszczelna pompa wysokiego cisnienia . Jak już odpalił i się dobrze nagrzał to uszczelnienia w pompie trzymały . Pierwsza próba odpalenia miała się tak że odpalił na 2 sec i gasł z powodu braku paliwa , pózniej to mogłem sobie kręcić aż bateria padła. Zobacz czy pompe masz suchą , mi kapało na zimnym silniku . Jeśli to nie to może zawór na listwie lub jakiś czujnik.
270 CDI AVANTGARDE 2001 s210
ML 270 CDI 2003
11US
Posty: 28
Rejestracja: 7 kwie 2010, o 23:04
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: 11US »

koper299 pisze:witaj kolego
ja miałem tak samo długo bardzo kręcił jak szalony zanim zapalił
okazało sie że łapał mi powietrze ,oringi w przewodach paliwowych puszczały,własnie dziś wymieniłem koszty około 50 zł i pali jak nowy
Kolego ktróre konkretnie oringi wymieniałeś, mam ten sam problem na mrozie poniżej -5 po nocy trzeba troche kręcić nim zapali, poza tym żadnych problemów pali na dotyk w każdych warunkach, świece OK wtryski nie leją,
Jeśli masz rysunek gdzie są te oringi ulokowane będzie super.

Pozdrawiam
AVANTGARDE E 270 CDI
WDB2102161B479433
PIOTRMAJA
Posty: 140
Rejestracja: 30 sie 2009, o 21:46
Lokalizacja: Gorzów wlkp FG

Post autor: PIOTRMAJA »

Popatrz na układ zasilania paliwem , plastikowe wężyki - są wciskane , jak wyciągniesz masz oring , najpierw wyciągnij z obudowy filtra paliwa i zobaczysz . Uważaj na to żeby nic nie połamać bo w tej temperaturze wszystko twarde.
270 CDI AVANTGARDE 2001 s210
ML 270 CDI 2003
Awatar użytkownika
koper299
Posty: 70
Rejestracja: 11 sie 2009, o 07:42
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: koper299 »

kolego jak jestes z rzeszowa do pojedz do motofachu do zwięczycy ja u nich wymieniałem ,części mają oryginalne na miejscu ,i przynajmniej wiedzą za co sie brac ,specjalizują się w mercedesach
Mirek RZESZÓW E320 cdi 2001 r sprzedany
WDB2100261b341166
Kawasaki EN 500 sprzedany
Awatar użytkownika
ratoj
Posty: 53
Rejestracja: 2 sie 2010, o 20:31
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: ratoj »

to są chyba takie oringi http://www.sklep-merc.pl/product-pol-54 ... -CDI-.html Ja dziś lecę do mechaniora zobaczymy co stwierdzi, myśle że nie będzie miał takich oringów no ale cóż obejrzymy moją pannę :)
E 270 Avandgarde
WDB2100161B027754
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Tak to sa te o-ringi...
Jesli juz robisz to na calym ukladzie paliwowym to warto wymienic dodatkowo biale gabczaste podkladki MA 006 990 60 40 bo one elimnuja ruch na przewodach. Rowniez groszowe sprawy.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości