Po wymianie termostatu nie dziala ogrzewanie w 100%

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

zamo111
Posty: 205
Rejestracja: 4 paź 2010, o 12:02
Lokalizacja: opole

Po wymianie termostatu nie dziala ogrzewanie w 100%

Post autor: zamo111 »

Witajcie.
Wymieniłem termostat na nowy.
Wymieniłem płyn na nowy i dolałem do pełna sprawdzając jego stan już po 3 pełnych rozgrzaniach i ostygnięciach - zrobiłem już 150km w ten sposób i w środku nie grzeje na żadnej kombinacji nawiewu zimno ,cieplo , podloga ,góra czy wewnętrzny obieg lub nawet bez klimy.
Zauwazylem jednak ze jak dam na 0 i po paru minutach dam nawiew to leci gorace powietrze ale jedynie 2-3 sekundy i od razu leci znowu zimne.
Co sie moglo stac ?Jutro trasa i bede jechal zimnym autem :/
http://images40.fotosik.pl/341/2e21fa08fee87ead.jpg

560CE 90'
320CDI 01'
500SEL 81'
Mercedes Best Fan
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Re: Po wymianie termostatu nie dziala ogrzewanie w 100%

Post autor: herianm »

zamo111 pisze:Witajcie.
Wymieniłem termostat na nowy.
Wymieniłem płyn na nowy i dolałem do pełna sprawdzając jego stan już po 3 pełnych rozgrzaniach i ostygnięciach - zrobiłem już 150km w ten sposób i w środku nie grzeje na żadnej kombinacji nawiewu zimno ,cieplo , podloga ,góra czy wewnętrzny obieg lub nawet bez klimy.
Zauwazylem jednak ze jak dam na 0 i po paru minutach dam nawiew to leci gorace powietrze ale jedynie 2-3 sekundy i od razu leci znowu zimne.
Co sie moglo stac ?Jutro trasa i bede jechal zimnym autem :/
Kolego przy wymianie termostatu i płynu zapowietrzasz układ chłodzenia i powinieneś go odpowietrzyć tak aby ci się na końcu włączył wentylator więc uczyń to a łaska ciepła w pojeździe spłynie na ciebie wraz z błogosławieństwem ludu gwiazdy.

Ps. tak mi się wydaje
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
zamo111
Posty: 205
Rejestracja: 4 paź 2010, o 12:02
Lokalizacja: opole

Post autor: zamo111 »

Tylko jak go odpowietrzyć ? I gdzie ? Dmuchawa chodzi na pelnych obrotach ...
http://images40.fotosik.pl/341/2e21fa08fee87ead.jpg

560CE 90'
320CDI 01'
500SEL 81'
Mercedes Best Fan
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

sam sie odpowietrza. odkrecasz korek od zbiorniczka i czekasz az termostat Ci sie otworzy i napelni chlodnice, dolewasz plynu do poziomu max i po zabawie.

A grzeje CI sie rura gorna od chlodnicy odrazu ? moze termostat walniety zes nabyl
Paszczak Junior
Posty: 132
Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
Lokalizacja: Czermna (KTA)

Post autor: Paszczak Junior »

zamo111 pisze:Tylko jak go odpowietrzyć ?
Ja odpowietrzałem tak;
Ustawiałem grzanie na max i odpalałem auto by pracowało na wolnych obr., po kilku minutach poziom płynu opadł,dolałem go żeby wyrównać poziom i było ok.
Możesz również odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego i zostawić tak na noc,powinno się odpowietrzyć.
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY :(
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

zamo111 pisze:Tylko jak go odpowietrzyć ? I gdzie ? Dmuchawa chodzi na pelnych obrotach ...
Nie robiłem tego w mercu jedynie w peugeocie ale gdzieś przy termostacie musisz mieć nakrętkę ( odpowietrznik ) odpal auto niech się grzeje i odkręć ów zaworek/nakrętkę ( musi być już ciepły) pompuj przewód ręką przed zaworkiem tak żeby ci płyn z niego wypływał a nie tylko gorąca para, jak już będzie ładnie go wyciskało zakręć zaworek ( powinno się to tak robić aby się wentylator na końcu całej zabawy odpalał). Zrób przejażdżkę, czy wszystko chodzi tak jak powinno i przypatrz się na temperaturę silnika, bo jak jest zapowietrzony, to może w korkach ci pokazywać zbyt wysoką temperaturę.

Nie jestem mechanikiem i opisuje tylko jak ja to robię ale mam nadzieje że pomogłem.
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Co Ty za bajki walisz :mrgreen:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

mesio14 pisze:Co Ty za bajki walisz :mrgreen:
? Jak napisałem nie wiem jak to wygląda w mesiu ale w peugeocie tak się robi i widziałem jak to robi mój mechanik
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Układ w tym modelu jak i starszych modelach MB np. 124,126,201 jest samo odpowietrzający.
Może zdarzyć sie,że jednak jak się zapowietrzy to w żaden sposób nie da się przepchnąć korka powietrznego w układzie chłodzenia.Tak raz miałem w W126.
Odkręciłem zaworek ogrzewania od podstawy (4 wkręty) i go wyjąłem.Podłączyłem zdjętą klemę do aku i włączyła się pompka elektryczna obiegu (pokrętło grzania musi być na czerwonym polu i włączony zapłon ) .Po chwili w górę buchnął płyn, tak,że z pół szklanki się ulało i po chwili płyn opadł i zaczął wartkim strumieniem płynąć w dole obudowy zaworów ogrzewania. Założyłem część elektryczną zaworu i skończył się tym samym problem z zapowietrzeniem układu.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2010, o 20:23 przez stanleym210, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
smerf_ff
Posty: 172
Rejestracja: 27 gru 2009, o 19:49
Lokalizacja: augustów

Post autor: smerf_ff »

ZGi pisze:sam sie odpowietrza. odkrecasz korek od zbiorniczka i czekasz az termostat Ci sie otworzy i napelni chlodnice, dolewasz plynu do poziomu max i po zabawie.
Dokładnie tak zrób (ogrzewanie na max)
W210 E290 TD 12.96' elegance
WDB2100171A323827
zamo111
Posty: 205
Rejestracja: 4 paź 2010, o 12:02
Lokalizacja: opole

Post autor: zamo111 »

Autko w trakcie nagrzewania - rurka górna od chłodnicy - gorąca - to dobrze prawda ?
http://images40.fotosik.pl/341/2e21fa08fee87ead.jpg

560CE 90'
320CDI 01'
500SEL 81'
Mercedes Best Fan
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Gorąca powinna się zrobić po otwarciu termostatu
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
smerf_ff
Posty: 172
Rejestracja: 27 gru 2009, o 19:49
Lokalizacja: augustów

Post autor: smerf_ff »

zamo111 pisze:Autko w trakcie nagrzewania - rurka górna od chłodnicy - gorąca - to dobrze prawda ?
Tak jest zawsze-a dolna robi się ciepła po otwarciu termostatu ( podczas nagrzewania dolna powinna być zimna).
W210 E290 TD 12.96' elegance
WDB2100171A323827
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

smerf_ff pisze:Tak jest zawsze-a dolna robi się ciepła po otwarciu termostatu ( podczas nagrzewania dolna powinna być zimna).
czy aby napewno ??
Awatar użytkownika
smerf_ff
Posty: 172
Rejestracja: 27 gru 2009, o 19:49
Lokalizacja: augustów

Post autor: smerf_ff »

ZGi pisze:czy aby napewno ??
Tak, termostat otwiera powrót z chłodnicy (dolny przewód).Jeśli nie ma obiegu góra będzie ciepła,ale dół chłodnicy zimny.
W210 E290 TD 12.96' elegance
WDB2100171A323827
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości