koniec turbiny E290 TD?

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

koniec turbiny E290 TD?

Post autor: macies »

Witam, Proszę o podpowiedź czy z tych zdjęć można wywnioskować o końcu turbiny ?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 lis 2010, o 21:44 przez macies, łącznie zmieniany 1 raz.
skorpionkrak
Posty: 16
Rejestracja: 19 lip 2010, o 15:35
Lokalizacja: Kraków

Post autor: skorpionkrak »

miałem podobnie
powodem był zatkany katalizator
WDB2100261B406933
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Jak dla mnie to nic nie znaczy... rownie dobrze moze byc troche nalotu olejowego a reszta (jak wyglada na zdjeciach) to moze byc piasek albo zmieszany kurz.

Jesli nie pracuje zle i huczy i inne podobne problemy to jesli je "umyjesz/wyczyscisz" z zewnatrz i sprawa sie nie powtorzy to powinno byc oki.

Jak kupilem swoje 320CDI to wygladalo identycznie. Wyczyscilem i mam za soba ponad 3tys km i dalej jest czyste.

Mozliwe ze masz odme zapchana albo jeden z przewodow gdzies ci lekko olejem dmucha. Jak widac jest cos co musisz sprawdzic ale to nie znaczy ze turbina jest do wymiany.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

Dzieki,

Ale jaki macie pomysł na diagnozę co jest nie tak ? Czy podpięcie pod kompa coś da ?
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Komputer moze nic nie wskazac. A czy cos sie dzieje? Czy tylko ten wyglad ciebie nie pokoi? Jesli tak to tak jak mowilem - najpierw wyczysc a moze sie okazac ze diagnoza sama wyjdzie jak zobaczysz czy cos sie zbiera czy nie.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
ben gay
Posty: 118
Rejestracja: 24 lip 2010, o 11:29
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: ben gay »

Podłączę się pod temat chodzi mi o olej w intercoolerze.Zauważułem śłady oleju w intercoolerze i na zaworze egr po rozebraniu węży nie było tego dużo tzn nie ciekło z węży czy to normalne zjawisko czy coś jest nie tak.Dodam że olej leci odmą turbina sucha po wyjęciu bagnetu oleju na rozgrzanym silniku nie dmucha.
W210 300TD 99' AVANTGARDE
WDB2100251A833388
W124 200D 93'(EX)
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Warto by bylo wyczyscic/wymienic uklad odmy. W ten sposob zminimalizujesz ilosc oparow olejowych zostajacych w ukladzie dolotu. Norma ze troche sie gromadzi w dieslu z ukladem EGR (w koncu to czesc spalin co wraca d silnika przez dolot).

Ponownie - nie oznacza nic krytycznego ale oczywiscie zalezy od ilosc oleju w dolocie i przewodach.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

Jest dość mułowaty ostatnio, szczególnie na automacie, prędkość maksymalna na automacie to jakieś 150km/h, na manualu jedzie wiecej.
Pojawia się też często słynny "ETS" na zegarach. Wiem też, że pompa wtryskowa poci się. Na pewno oringi w pompie wtryskowej są do wymiany, te od wężyków paliwowych.
Zastanawiam się teraz co dalej robić z samochodem. Od czego zacząć i czy w ogóle się opłaca bawić w takie naprawy .....

P.S. O co chodzi z tą odmą ? Czy można ją samemu wyczyścić ?
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Odma jest montowana na gorze silnika. Do niej idzie kilka wezykow i tam "skrapla" sie olej odparowujacy z pokrywy silnika. Zdarza sie ze odma jest zapchana lub przewody sa uszkodzone/zapchane i one moga powodowac spadek mocy bo silnik bedzie sie dusil albo lapal lewe powietrze poprzez dziurawe/sparciale przewody. Tak mozna to wyczyscic samemu.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

allias pisze:Odma jest montowana na gorze silnika. Do niej idzie kilka wezykow i tam "skrapla" sie olej odparowujacy z pokrywy silnika. Zdarza sie ze odma jest zapchana lub przewody sa uszkodzone/zapchane i one moga powodowac spadek mocy bo silnik bedzie sie dusil albo lapal lewe powietrze poprzez dziurawe/sparciale przewody. Tak mozna to wyczyscic samemu.
Dzieki allias, już wiem jak wygląda odma :), jutro z rana wezme się na wyczyszczenie jej.
Mogłbyś napisać skróconą instrukcję jak sie do tego zabrać ?
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Zdemontowac, przeplukac, zamontowac, wypic piwo bo wlasnie zrobilo sie kawal dobrej roboty 8-) :mrgreen:

To jest naprawde latwe. Dorwij tylko jakis dobry srodek czyszczacy nagar/olej.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

Dobra jeszcze jedno, która to jest odma ? Czy to jest ta gruba rura biegnąca w poprzek silnika ? Zdejmowałem ją i jest cała w oleju ....

Obrazek
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

macies pisze:Dobra jeszcze jedno, która to jest odma ? Czy to jest ta gruba rura biegnąca w poprzek silnika ? Zdejmowałem ją i jest cała w oleju ....
Obrazek
nie, to ta ktora biegnie z pokrywy silnika przed turbine tam gdzie idzie gruby przewod z filtra powietrza..... na fotce to ten cienszy i schodzi w dol po lewej stronie srednica ok 35 mm
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

Odma wyczyszczona, turbina wyczyszczona, będzie obserwacja.
Tylko mam pytanko, bo przy okazji demontażu odmu, troche ją uszkodziłem. Pod tą gumową osłoną zdaje się jest plastikowy szkielet rurki, wydaje mi się że pękł podczas wyciągania. W rezultacie odma teraz się wygina, bo jest pęknięty plastik, guma trzyma mocno .
Czy w odmie jest duże cisnienie ? Bo nie wiem czy należy koniecznie wymienić odme ?
Wydaje mi się ze jeżeli cisnienia nie ma to mogłoby taka odma zostac ?
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Wielkiego cisnienia nie ma ale przez to lapie "lewe powietrze". Polecalbym wymienic polamana czesc.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości