To tylko moja hipoteza,że układ mógł się zapowietrzyć.Wysunięty tłoczek pod osłoną gumową przeważnie koroduje bo stara guma jest dziurawa albo nieszczelna.jeżeli go wepchnąłeś w głąb zacisku i np. częścią skorodowaną opiera się o uszczelniacz to mógł się układ zapowietrzyć.Paszczak Junior pisze: Ale w jaki,skoro wycieków nie widać.
Wymiana tarcz i klocków-przód
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
- Lokalizacja: Czermna (KTA)
to lipa bo będzie trzeba cały zacisk rozebrać :-/ na dodatek nie długo mam przegląd, nie zdążę mechanika załatwićstanleym210 pisze:jeżeli go wepchnąłeś w głąb zacisku i np. częścią skorodowaną opiera się o uszczelniacz to mógł się układ zapowietrzyć.
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
- Lokalizacja: Czermna (KTA)
wcisnołes tłoczki co spowodowało , ze stary kiepski płyn cofnoł sie i jest w pompie hamulcowej w zbiorniczku napewno płynu przybyło prawda ? Przeprowadzajac odpowietrzanie wylejesz stary kiepski płyn z układu
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Odpowietrzyć zawsze zdążysz. Pojeździj pochamuj powinno wrócić do normalnośći. Jak masz rant na tarczy, to klocek w początkowym okresie nie hamuje całą powierzchnią tylko po rancie najczęściej tym wewnątrz tarczy. Dlatego masz miększy pedał
Ostatnio zmieniony 5 lis 2010, o 20:32 przez tomeks215, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Renault Fluence 1,6 110KM
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
- Lokalizacja: Czermna (KTA)
eeee.... co najwyzej slabe ma hamulce , a pedałem jego twardoscią by to mialo związek ?? to ja nie wiem ;-)tomeks215 pisze: Jak masz rant na tarczy, to klocek w początkowym okresie nie hamuje całą powierzchnią tylko po rancie najczęściej tym wewnątrz tarczy. Dlatego masz miększy pedał
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
- Lokalizacja: Czermna (KTA)
no ja też nie wiem jaki może to mieć związek z twardością pedału,tomeks215 mógłbyś coś bliżej opowiedzieć jaki to ma związekbartpol1 pisze: a pedałem jego twardoscią by to mialo związek ?? to ja nie wiem
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
Taki ma związek że przy kiepskiej tarczy spotykałem się z efektem miękkiego pedału. Masz taki efekt jakby klocki byłu z miękkiego materiału. Zobacz stare klocki jak po wewnętrznej stronie mają okładziny zaokrąglone. To od zużycia tarcz. Nowy klocek nim dotrze sie pracuje tylko tą wewnętrzną powierzchnią. Hamule też wtedy są słabsze.
Zrób kolego kilkanaście kilometrów częśto hamując jak pedał nie wróci do normalności spróbujesz odpowietrzyć, ale jak pisałeś, że tylko wymieniłeś klocki nie było wycieków, nie powinno się nic zapowietrzyć.
Także kolego jutro na miasto ;-) jeździj hamuj i zdaj potem relację czy wszystko O'k
Zrób kolego kilkanaście kilometrów częśto hamując jak pedał nie wróci do normalności spróbujesz odpowietrzyć, ale jak pisałeś, że tylko wymieniłeś klocki nie było wycieków, nie powinno się nic zapowietrzyć.
Także kolego jutro na miasto ;-) jeździj hamuj i zdaj potem relację czy wszystko O'k
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Renault Fluence 1,6 110KM
z całym szacunkiem, ale to dosc naciągana teoria :-)stanleym210 pisze: To tylko moja hipoteza,że układ mógł się zapowietrzyć.Wysunięty tłoczek pod osłoną gumową przeważnie koroduje bo stara guma jest dziurawa albo nieszczelna.jeżeli go wepchnąłeś w głąb zacisku i np. częścią skorodowaną opiera się o uszczelniacz to mógł się układ zapowietrzyć.
owszem, loczek ma tendencje do gnicia, jezeli guma osłonowa jest nieszczelna...
jednak gdyby tak sie stało jak piszesz (wcisniecie tłoka powyżej granicy korozji) to w miejsce zapowietrzenia pojawiłby się najpierw WYCIEK
jeżeli go nie ma, to raczej nalezy przychylić sie do wersji Kolegów, że klocek opiera sie na rancie tarczy (można było przy montażu delikatnie podpiłowac pilnikiem) i "miękki pedał" za chwile sie wyjaśni :mrgreen:
a tak wogóle - nie wiem jak robicie, ale ja do tej pory po zakupie auta (generalnie były to terenówki) pierwsze co robiłem, to demontowałem zaciski (wszystkie), wyciskałem tłoczki (kompresor + szmata, uwaga, bo może zrobić krzywdę) i weryfikowałem stan tłoczków... po czym skorodowane szlifowałem lub wymieniałem (jezeli wżery były zbyt głębokie) a zaciski składałem na nowych repereturkach i wazelinie technicznej (reperaurki kosztują napradwdę drobne pieniądze, np. Frenkit - no chyba, ze w MB jest inaczej ;-) )
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
- Lokalizacja: Czermna (KTA)
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Bez urazy ale podpiłować pilnikiem to można raczej paznokcie, a nie ranty tarczy.Jeżeli już to delikatnie małą szlifierką kątową,a najlepiej oddać komuś kto zajmuje się przetaczaniem tarcz hamulcowych.Każda nierówność na tarczy po piłowaniu czy szlifowaniu spowoduje bicie tarczy i skoki pedału hamulca podczas hamowania.seburaj pisze:klocek opiera sie na rancie tarczy (można było przy montażu delikatnie podpiłowac pilnikiem)
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości